Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam taki pomysł na zrobienie świateł dziennych. A więc. Chce kupić markery w ringi o nocy 80w szt. Chciałbym włańczać je pełną mocą wyłącznikiem świateł na pozycję automat. A z 40% mocy na pozycję postuj. Żeby świeciły jako postuj. Podłącze je z dwóch obwodów. I z obydwu stron diody kierunkowe w kierunku światła, do tego od strony świateł postojowych założę odpowiedni opornik.

Jak myślicie wypali ten pomysł? Czy ktoś ma jakąś wiedzę, czy ktoś tak robił?

Proszę o każdą radę.

Opublikowano

To się nie sprawdzi.

Po pierwsze: markery 80W to mit.

Po drugie: konstrukcja ringów w tych modelach jest taka, że choćby dać te prawdziwe 80W to i tak nie będzie to jakoś rewelacyjnie świecić.

Po trzecie: to tak nie zadziała, że włożysz rezystor w szereg z mocną diodą i jej jasność spadnie.

Po czwarte: nawet jeśli pominiemy wcześniejsze argumenty przeciw, to i tak będzie to niezgodne z przepisami.

Opublikowano

Te znów wyglądają jakby świeczki się paliły :-)


Jeśli już DRL to:

- dodatkowe gdzieś w zderzaku (kwestia gustu);

- są lampy przeciwmgłowe/DRL, trochę kosztują ale nie zmienia to wyglądu przodu pojazdu (np osram FOG);

Opublikowano
To się nie sprawdzi.

Po pierwsze: markery 80W to mit.

Po drugie: konstrukcja ringów w tych modelach jest taka, że choćby dać te prawdziwe 80W to i tak nie będzie to jakoś rewelacyjnie świecić.

Po trzecie: to tak nie zadziała, że włożysz rezystor w szereg z mocną diodą i jej jasność spadnie.

Po czwarte: nawet jeśli pominiemy wcześniejsze argumenty przeciw, to i tak będzie to niezgodne z przepisami.

 

Czyli nie da się zrobić z ringów świateł dziennych?

Chyba że bym wsadził ringi Led przeznaczone do tego typu świateł

Opublikowano

Wiesz, jeśli zrobisz z oryginalnych ringów DRL i uznasz, że jest w Twojej opinii OK, to cóż tu gadać - będzie świecić :-)

Jednak nie będzie miało to nic wspólnego z wymaganymi przepisami DRL. Niestety nie będzie to świecić jak trzeba, nie uzyskasz efektu jakie mają ringi w nowszych BMW, które faktycznie są skonstruowane do jazdy dziennej. Niestety w E53 takich nie ma.


Nad ringami LED można by się zastanowić, jednak nie robi tego żadna szanująca się firma bo na to homologacji nie będzie. Możesz kupić chińskie ringi LED ale z ich jakością a przede wszystkim trwałością rożnie może być. Jak trzeba wyjmować całe reflektory i je rozklejać to przemyśl sprawę czy chcesz to robić dwa razy bo ringi padną po tygodniu świecenia albo się okaże, że wcale Ci się to nie podoba.


Uaktywnienie oryginalnych świateł do jazdy dziennej (na drogowych) zrobi dobry elektryk pod warunkiem, że posiada komputer z programem ncsExpert, ogarnia kwestię kodowania modułów BMW oraz wie co dokładnie ma zmienić w sterowniku aby tak swiatła zadziałały. Sam „bardzo dobry elektryk” nie wystarczy :-) Prędzej szukaj w okolicy jakiegoś pasjonata BMW co takie rzeczy ogarnia (roboty na 10minut).


Ja bawiłem się w kodowanie długich na DRL ale nie podoba mi się to - takie żółty poblask z reflektora (bo świeceniem tego nazwać nie można). W efekcie dałem DRLe philipsa w zderzak, świecą jak to na philipsy przystało super, jednak stylizacyjnie wciąż mnie to męczy :-)

Opublikowano
Wiesz, jeśli zrobisz z oryginalnych ringów DRL i uznasz, że jest w Twojej opinii OK, to cóż tu gadać - będzie świecić :-)

Jednak nie będzie miało to nic wspólnego z wymaganymi przepisami DRL. Niestety nie będzie to świecić jak trzeba, nie uzyskasz efektu jakie mają ringi w nowszych BMW, które faktycznie są skonstruowane do jazdy dziennej. Niestety w E53 takich nie ma.


Nad ringami LED można by się zastanowić, jednak nie robi tego żadna szanująca się firma bo na to homologacji nie będzie. Możesz kupić chińskie ringi LED ale z ich jakością a przede wszystkim trwałością rożnie może być. Jak trzeba wyjmować całe reflektory i je rozklejać to przemyśl sprawę czy chcesz to robić dwa razy bo ringi padną po tygodniu świecenia albo się okaże, że wcale Ci się to nie podoba.


Uaktywnienie oryginalnych świateł do jazdy dziennej (na drogowych) zrobi dobry elektryk pod warunkiem, że posiada komputer z programem ncsExpert, ogarnia kwestię kodowania modułów BMW oraz wie co dokładnie ma zmienić w sterowniku aby tak swiatła zadziałały. Sam „bardzo dobry elektryk” nie wystarczy :-) Prędzej szukaj w okolicy jakiegoś pasjonata BMW co takie rzeczy ogarnia (roboty na 10minut).


Ja bawiłem się w kodowanie długich na DRL ale nie podoba mi się to - takie żółty poblask z reflektora (bo świeceniem tego nazwać nie można). W efekcie dałem DRLe philipsa w zderzak, świecą jak to na philipsy przystało super, jednak stylizacyjnie wciąż mnie to męczy :-)

 

A więc podsumowując wszystkie za i przeciw zostaje opcja wsadzenia odpowiednich żarówek do lamp przeciwmgielnycj. Lub dołożyć coś w zdeżak.

A może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Opublikowano
Lepiej chyba zakodowac ori DRL

A czy dobry elektryk samochodowy da rady to zrobić? Jaki by musiał mieć sprzęt do tego?

 

Do tego nie musi byc zaden elektryk, wystarczy interfejs do BMW i 5 minut roboty


Albo takie cos


https://www.ebay.com/itm/Direct-Fit-Bumper-LED-DRL-DayTime-Fog-Lights-Cover-for-BMW-X5-E53-00-06-/323374905738

A masz może jakiś link jak to montować i jakąś recenzję? Ciekawe to jest.

Opublikowano

Odczepiasz osłonę halogena, montujesz to co w tej ofercie, podpinasz przewody zgodnie ze schematem i będzie działać :-)

Swoją drogą to cena nie mała, masz alternatywę LEDriving Osram FOG. Firma sprawdzona wiec jak już takie coś byś wybrał to się nie zawiedziesz.

Opublikowano

kodowanie swiatel DRL to kwestia 2 min doslownie , znajdziesz cala mase takich gosci na olx pod haslem np ,, kodowanie bmw'' w twojej okolicy , kodowanie swiatel drl to koszt okolo 50 zl.


Sam swojego czasu sie chcialem bawic w ledowe drl itp , niestety nic sie nie sprawdza , w kolejnej e53 mam fabryczne drl ,tym razem zakodowane na 40% ,wczesniej bylo 30% mocy dlugich. Te na 40% swieca mniej zolto , blizej do bialej barwy choc nadal zoltawo :D

Opublikowano

Np. NCSExpert.


Przy okazji:

Czy komputer diagnozuje stan żarówek halogenów? (zakładam, że tak, choć nie sprawdzałem) Jest opcja wyłączenia sprawdzania konkretnych żarówek?

Montując zestaw DRL/FOG bierze on sygnał włączenia halogenów z jednego halogena, drugi pozostaje otwarty - pytanie. Jak wyłączyć sprawdzanie halogenów lub jak oszukać system?

Podłączenie opornika 55W mija się z celem - gdzieś ciepło trzeba będzie odprowadzać a poza tym nie tędy droga? Może opornik o mniejszej mocy da radę (np. symulacja podłączenia żarówki 5W).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.