Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie o ten filtr. Czy jak ktoś z was wymieniał miał kłopoty z wepchaniem go w tą małą szczelinę w schowku na rękawiczki?

Filtr nazywany także "wentylacja przestrzeni pasażerskiej".

Tak przy okazji to nie wiem czy aby wszyscy wiedzą, że są takie filtry (także 2 sztuki) podobnie jak dla filtrów pyłkowych zewnętrznych.

Tak one wyglądają (np Boscha):

tecdoc-article-image?fileName=00301987435055PHFRWHCO0000.JPG

Ja kupiłam takie tańsze BluePrint za 29zł komplet. Wymiary identyczne jak oryginałów BMW, które były zamontowane.

Ceny Mann'a, Boscha i BMW horrendalnie wysokie.

Rozmiar filtrów jest za duży na moje wyczucie. Jest problem z przesunięciem na lewo (wepchnięciem lewego filterka).

Oryginalne filtry były wyraźnie pozgniatane na długości - myślałem, że ktoś po prostu wepchał je na "grandę".

I jeszcze jedno - jaką stroną powinno wkładać się filtr (czyli ten "Air Flow" - kierunek przepływu powietrza)?

Pytam o to ponieważ z jednej strony filtry mają naklejony taki rand i to może on coś blokuje. Nie chce mi się wydzierać tych filtrów ponownie i sprawdzać.

Wiem, że to mało ważne, ale może to spowodowało, że filtry musiałem "wpychać" zwłaszcza ten lewy.

I jeszcze opis montażu filtrów:

https://esamochodoweczesci.pl/partscatalogue/docloader.ashx?brand=0004&doc=HBOm3TkE.PDF

Edytowane przez kriu
Opublikowano
Ja montowałem te same filtry ale prościej było dokonać demontażu schowka - wtedy operacja staje się dziecinnie prosta i nie pozaginasz filtrów.
Opublikowano

Witam ja zakładałem Febi Bilstein za 42,99 zł i pasowały, co prawda dostęp marny ale daje radę. Ja wkładałem strzałką w stronę ściany grodziowej (jeśli dobrze pamiętam :shock: )

Jak by ktoś szukał gdzie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety, dużo nowych użytkowników, jak i mechaników, wymienia tylko filtr przeciwpyłkowy w komorze silnika, wiem po BMW X3 mojego wujka...

Jego mechanik się zdziwił, jak go uświadomiłem, że jednak nie wymienił wszystkich filtrów. :mrgreen:

Dostęp nie jest łatwy, ale szybko nabiera się wprawy.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
.... Ja wkładałem strzałką w stronę ściany grodziowej ....

Ja włożyłem filtry tak, że kierunek przepływu powietrza jest od strony patrzącego na schowek w stronę silnika.

Czyli chyba tak jak napisałeś.

Opublikowano
Dokładnie tak :D Najprościej to włączyć na obiegu zamkniętym i "zerknąć" w którą stronę "cug" jest. Nic się nie stanie bez wyjęcia filtrów, a po otwarciu klapki dostępu. Ma być jak strzałki. Tak miałem w oryginale. Można zajrzeć też jak się otwiera klapa do obiegu zamkniętego, też ją słychać za schowkiem, Cały kanał z podszybia idzie i go zamyka do obiegu zamkniętego. U mnie strzałki były w kierunku przodu auta i tak powinno być.
Opublikowano
Zastanawiałem się nad takimi filtrami ale z węglem aktywnym (bo też takie są), aby lepiej filtrowały z różnych gazów, ale stwierdziłem, że są bardzo drogie albo niedostępne w Polsce.
Opublikowano

jak będziecie kupować te filtry to zwróćcie uwagę na to, że dłuższy bok powinien być elastyczny tzn filtr układa się na łuku tak jakby na obudowie wentylatora !!

tanie filtry mają z boku grubą tekturę, która nie da się wygiąć - bo się nie rozciągnie !! - droższe filtry mają boczną krawędź z gąbki zrobioną !!!

no i druga uwaga - krótszy bok powinien być gruby i sztywny - żeby można było wcisnąć filtr - bo jak jest delikatny to wkładając o otwór filtr musi wchodząc się wygiąć a jak pchamy i krawędź jest delikatna lub jej nie ma bo jest tylko bibuła filtra to się całość łamie i trudno to dobrze włożyć...!!


podsumowując :

- musi być gruba ramka filtra

- dłuższy bok tej ramki elastyczny (gąbka)

- krótszy bok sztywny


na początku posta jest zdjęcie boscha - i on ma grube krawędzie - i takie jak opisuje... tanie filtry mają te krawędzie grugości kartki papieru !!! i potem żeby tani włożyć trzeba pociąć od góry żeby się rozłożył jak wachlarz...


wymiana - ok 2 minut jak masz mały haczyk którym wyciągniesz stary filtr :-)


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.