Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Chciałbym się dowiedzieć jak oba auta nadają się jako daily.

Jedyne auto w domu. Główne przeznaczenie to dojazdy do pracy (8km w jedną stronę w korkach) + weekendowe wyjazdy w góry czy nad morze. Max 15kkm rocznie. Żadnych wyjazdów na tor.


Teoretycznie lepszym wyborem jest M240ix - Napęd na 4koła, Mniej wyczynowy charakter, bardziej komfortowe zawieszenie.

Jednak wiadomo - serce podpowiada M2, ale mam obawy jak będzie się zachowywać jak zrobi się chłodniej lub spadnie śnieg. W Polsce śnieg już praktycznie nie występuje, ale jak już się pojawi, to niechciałbym się przesiadać na taksówkę.

Moc wystarczająca w obu przypadkach.


Codziennie widuję jedno M2, jak wracam z pracy, więc niby się nadaje, ale może na gorsze warunki Pan przesiada się w jakieś stabilniejsze autko.


Podobny dylemat miałem już rok temu - wtedy wygrał zdrowy rozsądek i AR Giulia Veloce Q4.

Piękna sylwetka, 280KM, niska masa, szpera, genialne prowadzenie, ale brak możliwości odłączenia kontroli trakcji psuje zabawę.

Dźwięk, mimo zmienionego wydechu, nie dorównuje nawet silnikom 2.0 BMW.

Spalanie w mieście ~15litrów. Wiadomo, że coś tę moc musi napędzać, ale w M2 spodziewam się zbliżonego spalania.

Nie chcę, żeby znów wygrał rozsądek, ale też boje się, że pójdę za szeroko. Nie chcę męczyć się z autem w gorszych warunkach i nie chcę, żeby auto męczyło się ze mną w korku.


W grę wchodzi rocznik 2018 (elektroniczne zegary, ale bez filtra cząstek stałych) z przebiegiem <20kkm, z progmramu BMW Premium Selection i Gwarancją producenta.

Auto planuję potrzymać max 2 lata, więc np wymiana hamulców czy rozrządu nie będzie mnie interesować.


Jeżeli żadne z powyższych to przyjdzie mi poczekać na nowe RS3.

Opublikowano
A nie myślałeś, aby zadzwonić do dealera i się umówić na jazdę testową?

M240i czy M140i raczej nie dostępne u dealerów na ten moment. M2 owszem, ale w czym mi pomoże godzinna jazda testowa? Jest sucho, ciepło - takie warunki mnie nie martwią. Twardość zawieszenia, spalanie, czy odczucia z użytkowania, to cechy, które nabywasz po kilku tysiącach km, a nie przez godzinę czy nawet jeden dzień, dlatego interesują mnie opinie użytkowników. Może ktoś miał poodbny problem

  • Moderatorzy
Opublikowano
M240i demo raczej niedostępne, M2 (rozumiem że zwykła nie competition) również nie znajdziesz bo już ich nie sprzedają.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przecież masz sześć M2 w Polsce z PS, zadzwoń do dealera ta jedna jazda już da jakiś pogląd.
Opublikowano

Ciekawy temat bo i ja zastanawiam się nad M2 lub M240ix. (oczywiście jeszcze czekam aż ceny aut będą w moim pułapie.) :roll:

M2 widuje się często na mieście (wAwA) natomiast M240ix to jak z ras widziałem to max.

Temat mało rozwojowy bo na forum użytkowników mało, trzeba poczekać aż przypłyną zza oceanu sztuki na handel lub pierwsi właściciele zaczną sprzedawać swoje auta.


:wink:

Opublikowano

Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem, i zdecydowałem się ostatecznie na M240ixdrive. W pierwszej kolejności zdecydowała możliwość zamówienia napędu na 4 koła, który bardzo sobie chwalę.

Sądzę, że M2 to autko raczej dla funu, a więc któreś z kolei w garażu. Natomiast do codziennej jazdy jako pierwsze bądź jedyne auto - uważam że zdecydowanie M240, tym bardziej że spalanie, jak u mnie, zamknąc się może w 10,5 l/100.

Przy tym w trybie sport i sport+ też jeździ to naprawdę nieźle, a osiągi w zasadzie nie odbiegają od M2, więc frajda z jazdy jak najbardziej jest. Warto tylko postarać się o akcesoryjny tłumik.

Primator
  • Moderatorzy
Opublikowano
M240i po sofcie zrobi wiatrak z M2 non competition. B58 to przepaść w stosunku do n55. Tylko ta "wąska" buda :(
  • Moderatorzy
Opublikowano
Randall może i tak, ale zawiecha w m240i jest jak w dieslu 1.8, a M2 ma całe zawieszenie od M, to już przepaść w prowadzeniu.
Opublikowano
Randall może i tak, ale zawiecha w m240i jest jak w dieslu 1.8, a M2 ma całe zawieszenie od M, to już przepaść w prowadzeniu.

 

Chyba że zamówisz sobie zawieszenie "M", wtedy aż takiej różnicy nie ma.

Primator
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dalej przepaść, zobacz jak tylna belka jest zbudowana w M.

M vs standardowy model to przepaść w prowadzeniu, nie wiem czy miałeś okazję prowadzić jakąś M i jej cywilny odpowiednik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby jeździć M2 musisz lubić sztywne, małe i nerwowe auta komfort tam jest średni nie o to w nich chodzi. Wg mnie najlepiej wynająć M2 z wypożyczalni lub od dilera na 2-3 dni i sprawdzić czy pasuje Ci na daily.
Opublikowano
M240i po sofcie zrobi wiatrak z M2 non competition. B58 to przepaść w stosunku do n55. Tylko ta "wąska" buda :(

Ale jak zrobić mody w M2 to ........ Tak możemy sobie gdybać w nieskończoność.

Niemniej od dwóch lat używam M2 na codzień i za każdym razem mam z tego mega fun. Po to się w końcu tego typu auta kupuje. Jak każdy ma swoje wady i zalety (chociaż tych pierwszych w moim odczuciu jest bardzo mało, a wiekszą ilość to doszukują się malkontenci albo "gawędziarze erotomani" :wink:)

Ps. Nie ma problemu zeby z M2 wycisnąć 500-550KM. Tylko tak naprawdę po co??? Żeby urwać 0,5 sekundy. On już w standardzie daje mnóstwo frajdy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Żadne gdybanie. B58 ma ogromny potencjał a żeby zrobić 500 koni w m2 zwykłej trzeba wpakować kupę kasy zmieniać turbo itp co nie ma żadnego sensu. Co w niczym nie ujmuje m2, nigdzie nie napisałem że jest gorsza wręcz mam odwrotne zdanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze zwyklego M2 niskim kosztem max 430KM bo to już w serii wysilony N55B30 który w innych autach ma 306 lub 320KM. Competition to już inna bajka.

Ja osobiście bym kupił 140i w poprzedniej budzie lub M2.

Opublikowano

Panowie chyba zbaczamy z tematu.

Ale tak na zakończenie Niskim kosztem to można ........ obskoczyć biedronkę. Ale to normalne bo po to ją stworzono :D

Opublikowano
Wszystkie M240ix posiadają silnik B58 :?: Czy z tym ixdrive-m są jakieś problemy, jak on rozkłada moc tył / przód :?:
  • Moderatorzy
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Opublikowano
Dokładnie to N55B30T0. Różni się od N55B30M0 montowanego w większości innych modeli tłokami, panewkami oraz pompą oleju która są przeniesione z S55
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Hehe spokojnie Panowie - faktycznie, na codzień latam AR i na tamtejsze forum zaglądam częściej, a że tutaj się kilka dni nie działo to myślałem, że temat już nie wstanie.

Faktycznie planuję przesiadkę, ale w pierwszej kolejności muszę znaleźć chętnego na cesję obecnego autka, a to chyba nie jest łatwe.


Wracając do tematu...

Umówiłem się w zeszłym tygodniu na jazdę próbną M2C - celowo w ciężkim deszczu. Co prawda to tylko 1.5 godziny jazdy, ale kilka ciekawych spostrzeżeń:

Zawieszenie - twardość akceptowalna. W AR po usztywnieniu jest równie twardo albo i twardziej, więc przy moich trasach jest to w pełni akceptowalne. Nie wiem jak to opisać, ale moim zdaniem wygłuszenie "od spodu" jest gorsze niż w AR, bo mimo, że dziur i nierówności nie było mocno czuć, to było je słychać pod podłogą.

Układ kierowniczy - nie latałem po zakrętach, więc nie wiem jak układ kierowniczy nadaje się do szybkiej jazdy (zakładam, że bardzo dobrze skoro to auto wyczynowe), ale tutaj oceniamy zdatność do użytku codziennego, a więc tak - w trybie komfort straszny ponton - delikatne ruchy nie mają żadnego przełożenia na koła, więc przeszedłem od razu do sport plus, a tam... trochę lepiej, ale wciąż daleko w tyle w porównaniu do AR. Rozumiem, że układ kierowniczy jest progresywny i przy wyższych prędkościach się usztywni, ale kto jeździł, ten wie, że na tym polu AR nie ma konkurencji. Myślę, też, że precyzja układu AR w niczym nie pomaga podczas codziennej jazdy, a daje tylko fajny feeling, i układ BMW okaże się wystarczający - kwestia przyzwyczajenia. Za to na parkingu w Sport+ czułem się jak w aucie bez wspomagania:P

Wygoda - Z przodu - dla mnie OK jako kierowca mam tam wystarczająco miejsca, jako były użytkownik F21 wiedziałem też czego się spodziewać, tylko o tym zapomniałem. Przyzwyczajony do auta z wyższego segmentu różnice poczułem tylko na szerokość - z miejscem na łokcie. Z tyłu - lalka siedziała całą jazdę próbną, czyli 1.5h i jak wysiadła, to narzekała na ból pleców. Generalnie problemów z plecami nie ma, więc może to być kwestia wyprofilowania kanapy albo niewysiedzianych siedzeń. Pod tym względem porównania do innych aut brak, bo ani w AR, ani w F21 nigdy z tyłu tak długo nie siedziała. Na szczęście ludzi z tyłu wożę 5 razy w roku, więc niech się męczą - nie będe kupował auta dla kogoś.

Głośność - Głośność pod wzgledem wyciszenia - AR na tym polu wypada słabo, więc nie wydaje mi się, że będzie gorzej. Głośność wydechu - z przodu spoko, dla mnie akceptowalna zarówno przy otwartych jak i zamkniętych klapach, ale ja lubie słyszeć wydech, więc inaczej na to patrze. W pierwszej kolejności i tak wjedzie odblokowanie pops%bangs softem, a w drugiej jakiś tani catback. Głośność z tyłu podobno uciążliwa - tak mówiła lalka. Niby można rozmawiać swobodnie, ale na dłuższą metę męczy.

Spalanie - Ciężko ocenić przy takiej jeździe, ale jazda trwała 1.5h, z czego 0.5h w gęstym korku, 0.5h na autostradzie z prędkościami 180-220km/h i 0.5h płynnej jazdy <100km/h. Auto było rozgrzane, a spalanie na koniec wyszło 12l/100km. Moim zdaniem super wynik - myślę, że Alfa mimo słabszego silnika spaliłaby przy takim traktowaniu koło 15l. Zastanawia mnie jedynie zmienność spalania w porównaniu do AR, bo Alfa w mieście na zimnym potrafi spalić 16-17l (jestem niemal pewien, że M2 spali mniej), natomiast w spokojniej trasie krajówki, ~90km/h, alfa schodzi do 7.5l (jestem niemal pewien, że M2 spali więcej).

Skrzynia biegów - jeździłem w wersją z automatem i odczucia mam bardzo pozytywne. AR ze skrzynią ZF 8HP mimo niższej mocy rusza dużo agresywniej. Tutaj w trybie Comfort auto rusza jakby miało 120KM, a nie 3 razy tyle. W trybie sport wiadomo - sytuacja się zmienia.

Moc VS Pogoda Teraz najważniejsze - tak jak mówiłem, jazde celowo wziąłem w ulewnym deszczu, temperatura ~5*C. Zachowanie na drodze Zaskakująco dobre!! Auto jest bardzo stabilne. Mocniejsze (ale rozsądne) przyspieszanie, również w zakręcie, redukcje o 2 biegi, powodują, że auto przyspiesza zdecydowanie, ale bez utraty przyczepności. Zauważyłem, że tak mniej więcej do 3 tys obrotów auto jest spokojne, jeżeli wkręcisz je wyżej, to moc daje o sobie znać, ale - dopóki masz włączone ESP - w sposób kontrolowany i "tylko ostrzega", że przesadzasz - koła zaczynają buksować, tylna oś zaczyna delikatnie wyjeżdżać, obroty rosną, kontrola trakcji miga, ale nie dzieje się nic nieprzewidywalnego. Myślę, że jeżeli wyłączysz kontrolę trakcji i zrobisz to samo, to możesz się zdziwić, ale przy włączonej kontroli trakcji auto nie pozwoli zrobić krzywdy.


To chyba tyle...

Podsumowując - jeżeli rozważasz przesiadkę z Astry 1.4, to pewnie dla Ciebie nie nadaje się na daily. Jeżeli na codzień jeździsz autem RWD +200KM, które jest sztywne i głośne, to dla Ciebie M2 może się nadać. Tryby jazdy faktycznie zmieniają oblicze tego auta o 180* - Efficient powoduje, że auto jest ciche, grzeczne, płynne i delikatne. Sport Plus powoduje, że auto jest brutalne i głośne. Tego właśnie oczekiwałbym od zmiennych trybów jazdy, a nie zabawa krzywą momentu, która sprawia, że auto jest dzikie, ale wcale nie szybsze. Trybów M nie sprawdzaliśmy. Jeżeli masz trochę oleju w głowie, i wiesz, że takiej mocy nie możesz budzić w pewnych warunkach, to nie powinno Ci zrobić krzywdy.



W najbliższym czasie jeszcze jazda testowa A45s - ceną najmu zdecydowanie wygrywa z M2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.