Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem E53 3.0d 184KM 2003r z "uszkodzoną" skrzynią biegów. Sprzedający twierdził, że to tylko sterownik. Być może, dlatego planuje wymienić sterownik bo nie są drogie i sprawdzić co się będzie działo. Ale tu na forum coś gdzieś czytałem że po wymianie sterownika trzeba go kodować czy adoptować? Mogę wymienić sterownik i tyle czy faktycznie coś trzeba ustawiać?

W może ktoś miał podobny problem lub potrafi doradzić.

W pozycji D auto jedzie normalnie do przodu - nie miałem możliwości sprawdzić na dłuższym odcinku żeby przejść po wszystkich biegach. W pozycji R nie dzieje się nic.Obroty rosną, a auto stoi w miejscu. Nie ma żadnych odgłosów rzężenia jakby sprzęgło ślizgało ani żadnych innych. Zachowuje się dokładnie tak jakby był w pozycji N. Jak dam N, to delikatnie powoli rusza do przodu. W pozycji P, jak dodam gaz, to parę razy się zdarzyło jakby go delikatnie pociągnęło do przodu. Jak stoi pod górkę przed garażem i jest pozycja D, to stoi w miejscu, nie zjeżdża do tyłu ani nie jedzie do przodu (bez gazu oczywiście). W żadnym położeniu, z gazem lub bez, nie ma żadnych hałasów ani innych dziwnych odgłosów. Przekładając lewarek między pozycjami PRND nie ma szarpnięć ani stuków, nic. W pozycji D ładnie płynnie rusza-choć z małą prędkością jechałem. Dlatego faktycznie rozważam ten sterownik, że może on źle rozpoznaje zadane położenie lewarka zmiany biegów. Może źle kombinuje, ale przy uszkodzeniu mechanicznym chyba byłyby jakieś odgłosy i szarpanie.

Opublikowano

Heh, no co miał powiedzieć - sterownik, panie to grosze kosztuje... Niech naprawi, Ty mu wtedy zwrócisz kasę i odjedziesz sprawnym samochodem.

Może być błahostka a może być skrzynia do kapitalnego remontu. Sterownikiem mogą niektórzy nazywać samą elektronikę ale również i mechatronikę (za grosze tego nie naprawisz).

Kodowanie w tym przypadku to może być najmniejszy problem.

Opublikowano

Źle zrozumiałeś. Nie o to chodzi co miał powiedzieć sprzedający, że grosze kosztuje.... bo kupiłem świadomie z uszkodzoną skrzynią i zapłaciłem jak za auto z uszkodzoną skrzynią. Takiego właśnie szukałem. Od razu daje do regeneracji i mam potem skrzynię na lata za tą samą kasę co kupując "sprawne" auto, a za pół roku mam problem ze skrzynią.

Dlatego akurat kodowanie w tej chwili jest dla mnie ważne i jest problemem bo czy sam sobie wymienię sterownik czy nie? Jeśli skrzynia wymaga poważniejszej naprawy do oddaje do serwisu i tam już sobie sami zakodują co trzeba.


Dlatego ponawiam pytanie jak w poprzednim poście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tych skrzyni sie nie koduje. Zmieniasz sterownik, czyscisz adaptacje i musi chodzic.
Opublikowano

Dzięki za info. Kupiłem, wymieniłem. Niestety bez zmian. Zawożę auto do serwisu automatów. Zobaczymy co powiedzą. Na razie jakoś bardzo się nie stresuję bo kupiłem świadomie za odpowiednią cenę, ale mam nadzieję, że nic nie wyskoczy dodatkowego i w tej 5-tce się zmieszczę.....


A z innej beczki, żeby nowego tematu nie zakładać. Ma ktoś dostęp do bazy BMW żeby sprawdzić historię po VINie? Czy w BMW jak przyjadę z dowodem to mi sprawdzą? W Mercu wiem że sprawdzali bez problemu, ale trzeba było mieć dowód i być właścicielem auta. Oczywiście to sprawdzenie pod warunkiem, że jest coś w bazie...

Opublikowano
No niestety. W Krakowie mi powiedzieli, że muszę przyjść z kluczykiem i dowodem i jest to płatne 130zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.