Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie lepiej po prostu wymieniać opony?

Koszt nowych kół to ponad 10 wymian jak nie lepiej, więc około 5 lat eksploatacji.

Uważam, że najlepiej wypunktować zalety i wady obu rozwiązań. Sprawa raczej indywidualna i ocena subiektywna. Decyzję każdy musi podjąć sam w zależności co sobie ceni.


Wymiana opon:

1. Oszczędność na zakupie osobnych felg


Wymiana kół:

1. Większe bezpieczeństwo (przed uszkodzeniem) felg i opon - w szczególności RF

2. Możliwość mniejszego rozmiaru na zimę

3. Odrobinę krótszy czas


Coś pominąłem, co warto podkreślić?

Opublikowano
Nie lepiej po prostu wymieniać opony?

Koszt nowych kół to ponad 10 wymian jak nie lepiej, więc około 5 lat eksploatacji.

Uważam, że najlepiej wypunktować zalety i wady obu rozwiązań. Sprawa raczej indywidualna i ocena subiektywna. Decyzję każdy musi podjąć sam w zależności co sobie ceni.


Wymiana opon:

1. Oszczędność na zakupie osobnych felg


Wymiana kół:

1. Większe bezpieczeństwo (przed uszkodzeniem) felg i opon - w szczególności RF

2. Możliwość mniejszego rozmiaru na zimę

3. Odrobinę krótszy czas


Coś pominąłem, co warto podkreślić?

 

Przeciez RF tez mozesz zmieniac

Opublikowano
Nie lepiej po prostu wymieniać opony?

Koszt nowych kół to ponad 10 wymian jak nie lepiej, więc około 5 lat eksploatacji.

Uważam, że najlepiej wypunktować zalety i wady obu rozwiązań. Sprawa raczej indywidualna i ocena subiektywna. Decyzję każdy musi podjąć sam w zależności co sobie ceni.


Wymiana opon:

1. Oszczędność na zakupie osobnych felg


Wymiana kół:

1. Większe bezpieczeństwo (przed uszkodzeniem) felg i opon - w szczególności RF

2. Możliwość mniejszego rozmiaru na zimę

3. Odrobinę krótszy czas


Coś pominąłem, co warto podkreślić?

Duże ryzyko uszkodzenia czujników ciśnienia

***** ***
Opublikowano
Przeciez RF tez mozesz zmieniac

Oczywiście. Napisałem tylko, że przy RF może być łatwiej o uszkodzenie. Wymiana RF jest ciut bardziej upierdliwa.

 

Coś pominąłem, co warto podkreślić?

Duże ryzyko uszkodzenia czujników ciśnienia

Dzięki!

Opublikowano
Już od kilku aut wymieniam koła, zajmują tyle samo miejsca w garażu i jakoś tak są staranniej wyważane. Nie piszę się na tylko opony. Wg skandynawskich zasad na zimę węższe opony. No i jazda miejska po dziurach, pytam o 16 nie wiem jak z jazdą.
Opublikowano
Już od kilku aut wymieniam koła, zajmują tyle samo miejsca w garażu i jakoś tak są staranniej wyważane. Nie piszę się na tylko opony. Wg skandynawskich zasad na zimę węższe opony. No i jazda miejska po dziurach, pytam o 16 nie wiem jak z jazdą.

 

A wg zasad producenta takie same szerokości jak na lato. Ja wybrałem 17, bo węższe i nie wyglądają tak tragicznie jak 16stki. Jak Ci się chce 16stek, to dogadaj się z krakusem, on ma nówki do sprzedania :)

Moje 17stki wydają mi się ciut za małe i żałuję, że nie dopłaciłem do 18.

Opublikowano
Na 17 rof jest w mojej opinii ciut twardziej niz na 18 bez rof. Naprawdę śladowe różnice, bo 45 to nie taki mały balon. 45vs50 w 17.
Opublikowano

Wygląd na aucie - 16 przegrywa,

komfort jazdy cywilnej - ? chyba wyjątkowo miękko, na lato nie ma co brać

jazda zimą - przy ciężarze 318i szerokość 205 już nie pod każdą prowincjonalną górkę da rady, kiedyś w moim E90 w bagażniku jeździł cała zimę krawężnik :), może 17 ale szeroka na 205? lub coś blisko.

Na marginesie, Panowie zobaczcie koła do BMW i3, czy tu nie chodzi o opory toczenia.

Opublikowano
Wygląd na aucie - 16 przegrywa,

komfort jazdy cywilnej - ? chyba wyjątkowo miękko, na lato nie ma co brać

jazda zimą - przy ciężarze 318i szerokość 205 już nie pod każdą prowincjonalną górkę da rady, kiedyś w moim E90 w bagażniku jeździł cała zimę krawężnik :), może 17 ale szeroka na 205? lub coś blisko.

Na marginesie, Panowie zobaczcie koła do BMW i3, czy tu nie chodzi o opory toczenia.

 

225/50/17

16stka przegrywa w kazdym porownaniu. Nie ma sensu.

W i3 chodzi o to zeby wydoic gruba kase za opony od dealera, ktore są ciężko dostępne w tak dziwnym rozmiarze ;)

Opublikowano

Ktoś ma jakiś pomysł co sie stał, że auto zaczęło przeciągać mi pierwszy bieg? BMW M340i - nie zmieniałem nic aż tu któregoś dnia zauważyłem, że jedynkę trzyma mi odpowiedni dłużej niż miało to miejsce wcześniej. Wczesniej przy spokojnym dodawaniu gazu w trybie sport (drive) jedynke zmieniał mi powiedzmy około 2k obrotów, teraz jest tak, że trzyma ją do ponad 3k. Ktoś miał podobne doświadczenia?


Pytanie dwa: Szybko / zawsze wam "łapie" zielone kółko przy asystencie kierowania? Wciskam i czasami nie chce mi zaskoczyć to prowadzenie, od czego to zależy? Od tego ze np nie wykryje lini na jezdni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Milovic takie uczucie miałem jak założyłem zimówki

@adobry jeśli na siłę szukałbym plusów 16 do G20 , to są 2 : - większy komfort

- cichsze na autostradzie powyżej 120

Opublikowano
@Milovic takie uczucie miałem jak założyłem zimówki

@adobry jeśli na siłę szukałbym plusów 16 do G20 , to są 2 : - większy komfort

- cichsze na autostradzie powyżej 120

 

i jak tu się nie wahać, E90 miałem na 16, była ciut cięższa. Ślimaki na autostrady pomykała super bezpiecznie. I Krakus3 potwierdza, że coś w tym jest. Nie mam auta do stawiania na bulwarze i jazy po prostej drodze - nawierzchni, w większości stoję w korkach Mateczny, Konopnickiej aleje. KOMFORT po to kupuję. (Przepraszam z góry za lakoniczność)

Opublikowano
W aucie, fabrycznie miałem założone koła mieszane 225/45R18 przód + 255/40R18 tył. Zastanawiam się czy można założyć coś o większym profilu? Np 225/55? Jaki to będzie miało wpływ na auto – komfort, bezpieczeństwo? No i to jest xDrive czyli trzeba pilnować żeby różnica w średnicy nie była duża.
Opublikowano

Czy automatyczna skrzynia biegów współdziała z nawigacją?

Zauważyłem, że na drodze ograniczenie do 100km/h, przy zwolnieniu pedału gazu samochod wpada w tryb żeglowania, albo się toczy. Ta sama droga zaczyna się ograniczenie 70 km/h ok. 500m do ronda, samochod zaczyna sam hamować silnikiem, czyli zrzucać biegi na niższe.

Opublikowano
Czy automatyczna skrzynia biegów współdziała z nawigacją?

Zauważyłem, że na drodze ograniczenie do 100km/h, przy zwolnieniu pedału gazu samochod wpada w tryb żeglowania, albo się toczy. Ta sama droga zaczyna się ograniczenie 70 km/h ok. 500m do ronda, samochod zaczyna sam hamować silnikiem, czyli zrzucać biegi na niższe.

W jakim trybie to występuje? Chyba czytałem, że tak powinien działać Adaptive. Ciekawe, że to zaobserwowałeś, muszę potestować.

Opublikowano
Witam!

Czy też macie problem z zamarzającymi dyszami na ramionach wycieraczek ?

 

Tak! Ja mam! Choć tydzień temu wlałem ze 3l zimowego płynu firmy Sonax to zamarzają :/ Myślałem, że to kwestia pozostałości letniego gdzieś w układzie ale w garażu podziemnym wypompowałem chyba z litr już a one nadal zamarzają :/

Opublikowano
Witam!

Czy też macie problem z zamarzającymi dyszami na ramionach wycieraczek ?

 

Tak! Ja mam! Choć tydzień temu wlałem ze 3l zimowego płynu firmy Sonax to zamarzają :/ Myślałem, że to kwestia pozostałości letniego gdzieś w układzie ale w garażu podziemnym wypompowałem chyba z litr już a one nadal zamarzają :/

Ostatnio przy -10°C też to zauważyłem i podobnie jak g.mateusz myślałem, że to przez dolanie zimowego płynu do resztek letniego. Teraz mam już tylko zimowy i zobaczymy, czy problem znowu się pojawi. Chociaż teraz mamy temperatury powyżej 0°C.

Opublikowano
Witam!

Czy też macie problem z zamarzającymi dyszami na ramionach wycieraczek ?

 

Tak! Ja mam! Choć tydzień temu wlałem ze 3l zimowego płynu firmy Sonax to zamarzają :/ Myślałem, że to kwestia pozostałości letniego gdzieś w układzie ale w garażu podziemnym wypompowałem chyba z litr już a one nadal zamarzają :/

Ostatnio przy -10°C też to zauważyłem i podobnie jak g.mateusz myślałem, że to przez dolanie zimowego płynu do resztek letniego. Teraz mam już tylko zimowy i zobaczymy, czy problem znowu się pojawi. Chociaż teraz mamy temperatury powyżej 0°C.

 

Mi w połowie zamarzły, a w połowie nie. Za to przez te mrozy raz mi odmówił posłuszeństwa dostęp bezdotykowy - ten moduł co jednym palcem się dotyka klamki żeby zamknąć drzwi. Dodatkowo tylne drzwi otwierały się z opóźnieniem - ciągnąłem za klamkę, nic się nie działo i nagle drzwi odskakiwały :D

I finalnie czujniki antykolizyjne z przodu wariowały.


Teraz jest ok.

Opublikowano
Witam!

Czy też macie problem z zamarzającymi dyszami na ramionach wycieraczek ?

 

Ja myślałem że ogrzewane dysze spryskiwaczy to już standard od conajmniej 10 lat :( Ale kiszka :mad2:

Opublikowano

U mnie wszystko w porządku z dyszami spryskiwaczy, ostatnio po nocnym dyżurze w pracy wsiadałem przy -18°i nie było problemu. Natomiast przy takim dobrze wychłodzonym aucie coś mi brzęczy na niskich obrotach i nie mogę zlokalizować co to :mad2:. Opróżniłem wszystkie schowki i nadal to samo.


Inna sprawa, że ostatnio zauważyłem (w sumie to chyba odkąd zaczęły się mrozy) jakieś dziwne pikanie przy jeździe z adaptacyjnym tempomatem :|. Jak auto podjeżdża do poprzedzającego samochodu w korku i zaczyna się zatrzymywać to coś zaczyna rytmicznie pikać. Dźwięk jest cichy i wydobywa się jakby z wirtualnych zegarów, albo po prostu z przodu auta. Tak jakby radar emitował jakiś dźwięk :?. Dzieje się tak tylko przy włączonym tempomacie i w sumie przy prędkościach od 5kmh w dół, aż do zatrzymania i jeszcze chwilę po. Jest to strasznie irytujące w korku i muszę zagłuszać muzyką. Ktoś może miał podobny problem?

Opublikowano
Czy ktoś spotkał się z problemem skrzypiącego mocowania do gaśnicy pod fotelem pasażera? Fotele M-pak, z regulacją elektryczną. Generalnie problem pojawia się przy dużych nierównościach, kiedy gaśnica zaczyna pracować góra/dół. Ktoś ma na to jakiś patent poza przeniesieniem gaśnicy do bagażnika? ;)
Opublikowano
Czy ktoś spotkał się z problemem skrzypiącego mocowania do gaśnicy pod fotelem pasażera? Fotele M-pak, z regulacją elektryczną. Generalnie problem pojawia się przy dużych nierównościach, kiedy gaśnica zaczyna pracować góra/dół. Ktoś ma na to jakiś patent poza przeniesieniem gaśnicy do bagażnika? ;)

 

Temat poruszany wiele razy na forum. U mnie gaśnica jeszcze przed pierwszym 1000km wylądowała w bagażniku, a uchwyt w piwnicy :D.

Opublikowano
Czy ktoś spotkał się z problemem skrzypiącego mocowania do gaśnicy pod fotelem pasażera? Fotele M-pak, z regulacją elektryczną. Generalnie problem pojawia się przy dużych nierównościach, kiedy gaśnica zaczyna pracować góra/dół. Ktoś ma na to jakiś patent poza przeniesieniem gaśnicy do bagażnika? ;)

 

Ciesz się, że fotel mogłeś regulować bo w fotelach bez elektryki fotel pasażera z gaśnica nie ma regulacji siedziska bo gaśnica blokuje :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.