Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Mam lato mieszane bez ROF, a zimę ROF - różnica jest mało wyczuwalna w normalnym użytkowaniu, z tym że M-pakietowe zawieszenie jest dla Mnie optymalne.

 

Czy to napęd xDrive? Czy koła mają rozmiar 225/45/R18 na obu osiach? Jaki dokładnie model? Czy któryś z Was może mieszka w okolicach Wrocławia? :)

 

Ośka, felgi 796, gumy Pirelli Winter Sottozero 3, mieszane 225 przód, 245 tył. Jak będę we Wro mogę dać znać.

 

Chyba 255 tył?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
koledzy, jak polecacie podejść do kół zimowych? komplet w ASO, nieoryginalne felgi + opony z homologacją, czy oryginalne felgi z innego źródła? Nie wiem jak z nieoryginalnymi felgami w kontekście rozszerzonej gwarancji, tj. czy nie będzie to podstawa do odmowy świadczenia... ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koledzy, jak polecacie podejść do kół zimowych? komplet w ASO, nieoryginalne felgi + opony z homologacją, czy oryginalne felgi z innego źródła? Nie wiem jak z nieoryginalnymi felgami w kontekście rozszerzonej gwarancji, tj. czy nie będzie to podstawa do odmowy świadczenia... ;)

 

Polecam mieć znajomego handlowca i felgi na zimę kupować w marcu... Wtedy jest dofinansowanie z centrali i komplety do minus 40%.

male-bmw-2.png
Opublikowano


Co do felg to chciałem wziąć JR38 Black lub Hyper Gray.


Zastanowię się czy wziąć mieszane, teraz faktycznie takie mam.

 

Japan racing mają homologację na bmw? Uważaj na to, bo potem mogą być problemy z realizacją gwarancji.

Opublikowano


Co do felg to chciałem wziąć JR38 Black lub Hyper Gray.


Zastanowię się czy wziąć mieszane, teraz faktycznie takie mam.

 

Japan racing mają homologację na bmw? Uważaj na to, bo potem mogą być problemy z realizacją gwarancji.

Również podijam. Jak masz już po gwarancji to ok, ale jak masz gwarancję to bierz koła o identycznych parametrach jak fabryczne, a tych niestety jak na lekarstwo jeśli chodzi o nieoryginalne. Zagadaj z felgi-niemieckie.pl. Są tutaj na forum. Może Ci coś znajdą.

Opublikowano

Dzięki, nie zdawałem sobie sprawy że jest też homologacja na felgi.


EDIT.

Z tego co czytam to nie chodzi tyle o homologację na felgi a o to, żeby miały one te same parametry – szerokość, ET, rozmiar tak jak zaleca producent. Jeśli mieszczę się w dopuszczalnych przez BMW parametrach to powinno być wszystko OK.

Opublikowano

Ja również chciałbym uzyskać potwierdzenie jak wygląda sprawa z tymi felgami vs gwarancja.


Poszukałem trochę po sieci i wychodzi mi, że są felgi producentów trzecich z jednej strony spełniające to, o czym mowa powyżej - czyli posiadające parametry identyczne jak felgi 'fabryczne' BMW łącznie z ET, a z drugiej certyfikowane przez TUV na podstawie przeprowadzonych badań zgodnych z wymaganiami regulacji ECE ( nazwijmy to dla uproszczenia homologacją ).


Przykład: Rial X10 - aktualny dokument jest tu:


https://felgen.jfnet.de/pdf/00347880/00347880.pdf


Skoro ta konkretna felga ma potwierdzenie zgodności ( approval ) wydane przez właściwy Bundesamt dla określonych w dokumencie konkretnych wersji G20, to wydaje mi się - i tu potrzebuję potwierdzenia - że jakby ASO nie kombinowało, to ta felga 'nieoryginalna' jest oficjalnie dopuszczona i przeznaczona do montażu w G20 w EU, zatem o utracie gwarancji nie może być mowy. Zresztą w praktyce może to być felga identyczna z 'oryginalną', tylko brandowana przez rzeczywistego producenta, a nie przez BMW jako część OE.


Jestem przy tym świadomy, że nie istnieją felgi produkowane przez BMW, tak jak nie istnieją sprzęgła produkowane przez BMW - części oznakowane OE BMW to najczęściej produkcja zewnętrzna używana przez BMW na pierwszy montaż, choćby sprzęgła to najprawdopodobniej Sachs czy LUK, rozrządy to Gates czy Dayco, wycieraczki to Bosch lub Valeo itp. itd. ( da się to sprawdzić w TecDoc ).


Czyli aby być spokojnym nie nabywając felgi OE BMW, należałoby szukać takich, które mają po pierwsze identyczne parametry z OE, a po drugie dodatkowo taką certyfikację obowiązującą w EU, jak akurat ten przykładowy Rial.


Czy tak ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,


Proszę o podpowiedź - w moim nowym G20 jest taki problem, że Asystent Parkowania jakby "nie łapie" wolnego miejsca postojowego u mnie w garażu. Na parkingach zewnętrznych działa to naprawdę super (o ile miejsce wyznaczają dwa auta). Moje miejsce parkingowe jest zlokalizowane w ten sposób, że obok jest samochód, natomiast po drugiej stronie jest ściana. Jak dokładnie działa ten asystent? Ktoś podpowie? Przychodzi mi do głowy, że system najwidoczniej narożnika ściany nie interpretuje poprawnie - może wystarczy a ten narożnik nakleić coś co pozwoli systemowi łatwiej to mierzyć?


Pozdr

Opublikowano (edytowane)
Ja również chciałbym uzyskać potwierdzenie jak wygląda sprawa z tymi felgami vs gwarancja.


Poszukałem trochę po sieci i wychodzi mi, że są felgi producentów trzecich z jednej strony spełniające to, o czym mowa powyżej - czyli posiadające parametry identyczne jak felgi 'fabryczne' BMW łącznie z ET, a z drugiej certyfikowane przez TUV na podstawie przeprowadzonych badań zgodnych z wymaganiami regulacji ECE ( nazwijmy to dla uproszczenia homologacją ).


Przykład: Rial X10 - aktualny dokument jest tu:


https://felgen.jfnet.de/pdf/00347880/00347880.pdf


Skoro ta konkretna felga ma potwierdzenie zgodności ( approval ) wydane przez właściwy Bundesamt dla określonych w dokumencie konkretnych wersji G20, to wydaje mi się - i tu potrzebuję potwierdzenia - że jakby ASO nie kombinowało, to ta felga 'nieoryginalna' jest oficjalnie dopuszczona i przeznaczona do montażu w G20 w EU, zatem o utracie gwarancji nie może być mowy. Zresztą w praktyce może to być felga identyczna z 'oryginalną', tylko brandowana przez rzeczywistego producenta, a nie przez BMW jako część OE.


Jestem przy tym świadomy, że nie istnieją felgi produkowane przez BMW, tak jak nie istnieją sprzęgła produkowane przez BMW - części oznakowane OE BMW to najczęściej produkcja zewnętrzna używana przez BMW na pierwszy montaż, choćby sprzęgła to najprawdopodobniej Sachs czy LUK, rozrządy to Gates czy Dayco, wycieraczki to Bosch lub Valeo itp. itd. ( da się to sprawdzić w TecDoc ).


Czyli aby być spokojnym nie nabywając felgi OE BMW, należałoby szukać takich, które mają po pierwsze identyczne parametry z OE, a po drugie dodatkowo taką certyfikację obowiązującą w EU, jak akurat ten przykładowy Rial.


Czy tak ?


Pozdrawiam

 


To mi właśnie przyświecało jak zamawiałem Rial X10. Wszystkie parametry fabryczne. Żadnych odstępstw. Do tego zdecydowałem się na opony Conti TS 860 na zimę z RF bo Conti dopuszcza montaż (jest to na ich stronie, którą sobie zachowałem) na zwykłe felgi H2, a nie tylko EH2+ typowe pod RF.

Edytowane przez Crysis
Opublikowano
Jak dowolna część zamontowana w BMW (na gwarancji) ma parametry zgodne z częścią OEM to gwarant (BMW) nie ma prawo anulować gwarancji na całe auto - nie mamy jedynie gwarancji na te część - jest to zapisane w prawie/dyrektywach unijnych. Takie jest PRAWO ! A że serwisancie BMW (polskie cwaniaki) wmawiają klientom co innego to już inna kwestia. Jak by doszło do spotkania przed sądem to są skazani (ASO BMW) z góry na przegraną.
Opublikowano
Czy jeśli chcę założyć mieszane gumy – przód 225 a tył 255 – powinienem też mieć felgi o różnej szerokości? Na różnych aukcjach z oryginalnymi felgami BMW widzę szerokości od 7.5 do 8.5 i ETA z wartościami 25/30/40.
Opublikowano
Czy jest możliwość wyłączenia dostępu komfortowego w przypadku gdy ta opcja została wykupiona?


Pozdrawiam

 

Tak, jest możliwość odhaczenia otwierania/zamykania w opcjach.


20210112-210006.jpg


20210112-210017.jpg

Opublikowano

Obecnie pojeździłem parę dni na felgach 18 i zwykłe opony i jest dla mnie minimalnie twardo ale ogólnie bardzo ok . Teraz pilnie muszę wysłać konfigurację auta i chciałbym czarne 19 i zawieszenie zwykłe m pakietowe, z tego co się orientuję to 19 opony są rof . Czy może ktoś ma taki letni zestaw 19 i zwykłe zawieszenie m pakietowe? Czy jest bardzo twardo? czy jest duża różnica między 18 a 19?

Będę wdzięczny za info.

Opublikowano
Ja mam zawieszenie M i letnie 19”, zimowe 18”. Osobiście różnicy w twardości nie widzę, na obu zestawach opon jest twardo :D, ale to subiektywna sprawa, dla mnie idealnie.
Opublikowano
Olej do xdrive, skrzyni, dryfrów - jakie są zalecenia bmw? a jakie są sensowne interwały, zalecenia bmw przez pół?

 

Dostałem info z BMW że w tych elementach nie trzeba oleju wymieniać. Jeżeli chcesz żeby te elementy pracowały dłużej i bez problemów należy olej wymieniać. Ja w automacie wymieniam co 50-60 kkm. W moście i xdrive też bym wymianę zrobił co 50-60 kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.