Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szybkie pytanie :

Czy możliwe jest doprogramowanie tych charakterystycznych grzmotnięć przy zmianie biegu w wersjach 318/320/330i G20? Miałem w swojej ex 430i wydech M Performance z wersji 40i i te burknięcia przy przyspieszaniu były głośne i uzależniające :D

Z tego co widzę na filmach na YT w wersjach US jest to charknięcie, a w wersjach EU jest ... nic. Taka przerwa , żadnego dźwięku podczas przepięcia na wyższy bieg.

Ktoś się orientuję w temacie? W MG Motorsport mnie zapewniają, że robią tylko wydechy bez softu. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat który może to dokodować to proszę o namiar.

Opublikowano
Hej.


Kolejne pytanie: da się ustawić już tryb zawieszenia od ad razu adaptive od razu na starcie? Bez naciskania za każdym razem? Poza tym adaptive ma ustawienia komfortowe poza tym?

Nie, nie da się tego ustawić bez kodowania (https://bimmercode.app/cars/g20/ Driving mode)

Opublikowano
Hej.


Kolejne pytanie: da się ustawić już tryb zawieszenia od ad razu adaptive od razu na starcie? Bez naciskania za każdym razem? Poza tym adaptive ma ustawienia komfortowe poza tym?

Nie, nie da się tego ustawić bez kodowania (https://bimmercode.app/cars/g20/ Driving mode)

 


Czyli jedyna opcja to dokupienie tego OBD? Chyba gdzieś widziałem, że Ty kupiłeś? Jak jest później z gwarancją z takimi ingerencjami? Jest jakiś podział na dozwolone i niedozwolone?

Opublikowano
@frozen9 może jest ktoś z Twojej okolicy na forum, kto posiada już adapter ODB. W sumie to parę minut i po robocie. Co do gwarancji to jakoś sam założyłem, że nie powinni się o to przyczepić. Dopóki się używa tylko predefiniowanych konfiguracji i nie korzysta z expert mode to raczej trudno jest coś popsuć. Już po zakodowaniu paru rzeczy padło mi lusterko i przed wizytą w serwisie przywróciłem stan pierwotny z backupu a przy pomocy https://bimmerlink.app/ pokasowałem błędy. Nikt mi nic nie powiedział, że zauważyli jakąś ingerencję. Z drugiej strony odniosłem wrażenie, że w serwisie jest jedna może dwie osoby, które w miarę ogarniają software w autach. Jeżeli programiści zrobili dobrze swoją robotę to z pewnością da się odczytać historię zmian. Teoretycznie auto ma cały czas połączenie z internetem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy tak zwana rata wykupowa -ostatnia- w przypadku CL jest ratą stałą , czy też podlega zmianom w zależności od zmiany WBORu tak jak w przypadku reszty rat ?
Opublikowano

WIBOR nie ma znaczenia. Tam nie ma odsetek w tej racie. Całość odsetek masz rozrzucone w ratach wcześniejszych.

To jest tylko rata kapitałowa.

Opublikowano
Nie mieszajmy pojęć. Nie dotykasz gałki tylko konfigurujesz tryb sport individual w idrive.

 

Spokojnie, nikt nie miesza pojęć. Źle po prostu zrozumiałeś.


Moja pierwsza wiadomość:

 

ja mam tylko tryby SPORT i COMFORT. Nie ma skrzyni biegów SPORT+

 

odnosiła się oczywiście do opcji dostępnych w iDrive. Natomiast później @Kamil_89 zapytał mnie czy mam skrzynię sportową. Aby jeszcze bardziej uwiarygodnić moje słowne potwierdzenie dodałem

 

mogą dźwignię wbić "w lewo", mam łopatki.

gdyż to jednoznacznie potwierdza fakt, że mam sportową skrzynię.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie, nic to nie potwierdza bo w każdej skrzyni można dać lewarek w lewo. Sportową skrzynię wyróżniają łopatki przy kierownicy oraz wpis w VIN.
Opublikowano
Nie, nic to nie potwierdza bo w każdej skrzyni można dać lewarek w lewo. Sportową skrzynię wyróżniają łopatki przy kierownicy oraz wpis w VIN.

 

No to super, bo dodałem też że mam łopatki. Jakieś jeszcze wątpliwości?

Opublikowano
Szybkie pytanie :

Czy możliwe jest doprogramowanie tych charakterystycznych grzmotnięć przy zmianie biegu w wersjach 318/320/330i G20? Miałem w swojej ex 430i wydech M Performance z wersji 40i i te burknięcia przy przyspieszaniu były głośne i uzależniające :D

Z tego co widzę na filmach na YT w wersjach US jest to charknięcie, a w wersjach EU jest ... nic. Taka przerwa , żadnego dźwięku podczas przepięcia na wyższy bieg.

Ktoś się orientuję w temacie? W MG Motorsport mnie zapewniają, że robią tylko wydechy bez softu. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat który może to dokodować to proszę o namiar.

 

Też jestem bardzo ciekawy czy ktoś już się zdecydował na "dokodowanie" tego. Jedyne czego mi brakuje w tym aucie... Z tego co się orientowałem - w grę wchodzi tylko indywidualna mapa silnika (dla aut które są już po zmianach przepisów) co przy gwarancji jednak jest trochę ryzykowne... :cry2:

Opublikowano

Spokojnie Panowie. Bez nerwów.


Ja mam sportową skrzynie ale nie mam opcji Sport+ jak konfiguruje tryb jazdy. Mam tylko comfort lub sport do wyboru. Skrzynie mam ustawioną na sport, resztę na comfort i jest ok wtedy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Było 4 wiadomości temu. Zamiast odpowiedzieć zdecydowałeś się skomentować co innego. Nie mam już pytań, dzięki.

 

Zdecydowałem się wyjaśnić bo dzięki nazewnictwu BMW to wszystko się miesza a nie tylko Ty będziesz chciał skorzystać z porad w tym temacie.


Wygląda na to że nie masz trybu sport+ więc i nie ma trybu sport+ dla samej skrzyni.

 

Spokojnie Panowie. Bez nerwów.


Ja mam sportową skrzynie ale nie mam opcji Sport+ jak konfiguruje tryb jazdy. Mam tylko comfort lub sport do wyboru. Skrzynie mam ustawioną na sport, resztę na comfort i jest ok wtedy.

 

Amen :)

Opublikowano
Zastanawia mnie w takim razie czemu Randall ma taką opcję a ja np nie, choć oboje mamy sportowe skrzynie biegów. Czy to kwestia silnika? 320d u mnie vs 330i u Randall'a
Opublikowano
Zastanawia mnie w takim razie czemu Randall ma taką opcję a ja np nie, choć oboje mamy sportowe skrzynie biegów. Czy to kwestia silnika? 320d u mnie vs 330i u Randall'a

 

Ja mam 320i. Za mało koni, żeby tam jeszcze jakieś "plusy" dodawać :lol:

Opublikowano

Ja potwierdzał słowa kolegi @Randall - również mam sportowa skrzynie, i również mam sport + (zarówno dla silnika

jak i dla skrzyni), produkcja 11.2020. Może to właśnie sprawka 330 vs 320

Opublikowano
Szybkie pytanie :

Czy możliwe jest doprogramowanie tych charakterystycznych grzmotnięć przy zmianie biegu w wersjach 318/320/330i G20? Miałem w swojej ex 430i wydech M Performance z wersji 40i i te burknięcia przy przyspieszaniu były głośne i uzależniające :D

Z tego co widzę na filmach na YT w wersjach US jest to charknięcie, a w wersjach EU jest ... nic. Taka przerwa , żadnego dźwięku podczas przepięcia na wyższy bieg.

Ktoś się orientuję w temacie? W MG Motorsport mnie zapewniają, że robią tylko wydechy bez softu. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat który może to dokodować to proszę o namiar.

 

Też jestem bardzo ciekawy czy ktoś już się zdecydował na "dokodowanie" tego. Jedyne czego mi brakuje w tym aucie... Z tego co się orientowałem - w grę wchodzi tylko indywidualna mapa silnika (dla aut które są już po zmianach przepisów) co przy gwarancji jednak jest trochę ryzykowne... :cry2:

 

Tak mnie naszło, te strzały przy zmianie biegów to nie jest jakiś hardware zamiast software? Pops & bangs to soft natomiast te charknięcia - może w wersjach EU tego nie montują?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WIBOR nie ma znaczenia. Tam nie ma odsetek w tej racie. Całość odsetek masz rozrzucone w ratach wcześniejszych.

To jest tylko rata kapitałowa.

Dzięki :cool2: czyli rozumiem że wysokość raty wykupowej nie będzie się zmieniać , bez względu na kursy walut , wahan giełdowych czy innych skomplikowanych czynników finansowych ?

Opublikowano
WIBOR nie ma znaczenia. Tam nie ma odsetek w tej racie. Całość odsetek masz rozrzucone w ratach wcześniejszych.

To jest tylko rata kapitałowa.

Dzięki :cool2: czyli rozumiem że wysokość raty wykupowej nie będzie się zmieniać , bez względu na kursy walut , wahan giełdowych czy innych skomplikowanych czynników finansowych ?

Kalkulacja rat wyglada tak, ze w bieżącej racie masz cześć odsetkowa, która stanowi opłatę za udostępnienie finansowania oraz kapitałowa, która odpowiada za spłatę zaciągniętego zobowiązania. Im dłużej spłacasz tym cześć odsetkowa, która jest wrażliwa na stopy procentowe jest coraz mniejsza, wykup to 100% kapitału, bo już nie płacisz za udostępnienie finansowania.

***** ***
Opublikowano
WIBOR nie ma znaczenia. Tam nie ma odsetek w tej racie. Całość odsetek masz rozrzucone w ratach wcześniejszych.

To jest tylko rata kapitałowa.

Dzięki :cool2: czyli rozumiem że wysokość raty wykupowej nie będzie się zmieniać , bez względu na kursy walut , wahan giełdowych czy innych skomplikowanych czynników finansowych ?

Nie powinna (chociaż korpo finansowe są "kreatywne" i nie dam się zabić za to że takich umów nie ma), w każdym razie miałem parę aut w leasingu i nigdy się nie różniła od tej zapisanej w umowie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WIBOR nie ma znaczenia. Tam nie ma odsetek w tej racie. Całość odsetek masz rozrzucone w ratach wcześniejszych.

To jest tylko rata kapitałowa.

Dzięki :cool2: czyli rozumiem że wysokość raty wykupowej nie będzie się zmieniać , bez względu na kursy walut , wahan giełdowych czy innych skomplikowanych czynników finansowych ?

Kalkulacja rat wyglada tak, ze w bieżącej racie masz cześć odsetkowa, która stanowi opłatę za udostępnienie finansowania oraz kapitałowa, która odpowiada za spłatę zaciągniętego zobowiązania. Im dłużej spłacasz tym cześć odsetkowa, która jest wrażliwa na stopy procentowe jest coraz mniejsza, wykup to 100% kapitału, bo już nie płacisz za udostępnienie finansowania.

 


Chyba że masz stała ratę jak ja, bez względu na wysokość wibor

male-bmw-2.png
Opublikowano
Witam


Szanowni Koledzy, czy w g20 występuje asystent wyprzedzania tzn. sam wyprzedza ( zmienia pas i wraca) powinna ukazywać się taka zielona strzałka podczas korzystania z asystenta. Posiadam w aucie wszystko co było związanie z aystentami itd.

Jeśli występuje to jak to aktywować ( dodam ze w Polsce nie występuje już czytanie sygnalizacji świetlnej, tworzenie korytarza życia i coś jeszcze ale nie pamietam). Dzięki za info.

 


W swojej G20 mam też wszystko co asystenci dawali i nie ma automatycznego wyprzedzania, jak jedziesz na Assisted Driving, i włączysz kierunkowskaz to deaktywuje się system utrzymujący Cię na pasie ruchu, sam zmieniasz pas i w momencie jak złapie że pas się zmienił włącza trzymanie pasa ruchu.

Rozpoznawanie sygnalizacji - faktycznie nie działa w PL

Tworzenie korytarza życia - u mnie działa

Dostosowywanie prędkości tempomatu do tej ze znaków - nie działa w PL

Opublikowano
Szybkie pytanie :

Czy możliwe jest doprogramowanie tych charakterystycznych grzmotnięć przy zmianie biegu w wersjach 318/320/330i G20? Miałem w swojej ex 430i wydech M Performance z wersji 40i i te burknięcia przy przyspieszaniu były głośne i uzależniające :D

Z tego co widzę na filmach na YT w wersjach US jest to charknięcie, a w wersjach EU jest ... nic. Taka przerwa , żadnego dźwięku podczas przepięcia na wyższy bieg.

Ktoś się orientuję w temacie? W MG Motorsport mnie zapewniają, że robią tylko wydechy bez softu. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat który może to dokodować to proszę o namiar.

 

Też jestem bardzo ciekawy czy ktoś już się zdecydował na "dokodowanie" tego. Jedyne czego mi brakuje w tym aucie... Z tego co się orientowałem - w grę wchodzi tylko indywidualna mapa silnika (dla aut które są już po zmianach przepisów) co przy gwarancji jednak jest trochę ryzykowne... :cry2:

 

Tak mnie naszło, te strzały przy zmianie biegów to nie jest jakiś hardware zamiast software? Pops & bangs to soft natomiast te charknięcia - może w wersjach EU tego nie montują?

 


Chodzi Ci o efekt jak na tym filmie?

. Ludzie w komentarzach piszą że u nich na wersji 2019 słychać strzały przy zamkniętych oknach.

Wydaje mi się że to to kwestia softu... i podlania paliwa w odpowiednim momencie. Bo chyba wszystkie wersje miały filtr opf, nawet te 2019 sprzed zmian?

Niestety z tego co się orientowałem nie ma możliwości wgrania nawet oryginalnej mapy silnika sprzed zmian dla UE dla nowszych aut, ze względu na wyższy fabryczny poziom integracji (czyli wersję sterowników całego auta)

Opublikowano
G20 od początku miało już filtr który był montowany w autach fabrycznie od chyba połowy 2018r. Pamiętam, że jak zamawiałem 430i to koniecznie z handlowcem chcieliśmy się wstrzelić jeszcze w ten okres produkcji bez OPF i się udało ale z G20 to już jest nie do uniknięcia. Jestem ciekaw czy ktoś z forumowiczów usuwał OPF ze swojej G20. Swoją drogą na filmiku brzmi to rewelacyjnie jak na fabryczny wydech, strzela jak jakiś hot hatch :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.