Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć!

dobrze rozumiem, że w G20 mogę tego oczekiwać dopiero przy systemach asystujących professional? Nie zależy mi na półautonomicznej jeździe, tylko na tym, żeby lane assist był "aktywny".

Z góry dzięki!

dokładnie tak , tez miałem Tiguana i niestety jest gorszy system Lane Assist w podstawowej wersji w G20 - taki który odbija się agresywnie od pobocza, a nie stopniowo trzyma równolegle pobocza jak w Tiguanie , natomiast jak dokładnie działa droższy system Lane Assist w G20 nie powiem bo nie próbowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?

 

Wg mnie nie. Adaptacyjne ledy to tylko oświetlanie zakrętów. NIe wycinanie, to mają lasery. Asystent odpowiada za automatyczne wl/wył długich.

 

Adaptacyjne LEDy też mają wycinanie i świecenie "sekcjami" tak jak LASERy - różnica między nimi jest taka, że LASERy są mocniejsze. Wystarczy wpisać w YT i filmy pokazują jak adaptacyjne LEDy dzięki skrętnym soczewkom wycinają pewne partie żeby nie oślepiać jadących z naprzeciwka lub przed nami lub w ostateczności wyłączają doświetlanie danego reflektora.


Wracając do mojego pytania, mamy LEDy adaptacyjne i załóżmy że jedziemy zupełnie pustą drogą i aktywujemy światła adaptacyjne (nieważne czy LEDy czy LASERy). Czy wtedy automatycznie włączą się światła drogowe by maksymalnie doświetlić drogę przed nami? Ja tak to rozumiem... Czyli wydarzy się to samo, co w przypadku gdybyśmy ręcznie włączyli światła drogowe. Różnica pomiędzy aktywnymi adaptacyjnymi a drogowymi byłaby taka, że w momencie napotkania pojazdu przed nami adaptacyjne wykorzystają funkcję skręcania by nie oślepiać innych kierowców a światła drogowe będą walić do momentu aż je sami wyłączymy lub zrobi to asystent świateł drogowych jeśli go mamy. Jeśli tak jest jak myślę, to jaki czy jest sens brania asystenta drogowych skoro pewnie i tak każdy kto ma reflektory adaptacyjne jeździ z aktywną tą funkcją...


Prośba o info od tych którzy mają u siebie zarówno reflektory adaptacyjne jak i asystenta i mają porównanie, dzięki ;)

 

Sorry ale ogóle mieszasz funkcje i nazewnictwo. Świateł adaptacyjnych nie można aktywować one są albo ich nie ma. Za włączanie i gaszenie świateł drogowych automatycznie, tak żeby nie oślepiać innych odpowiada asystent świateł. Adaptacyjne w G20 doświetlają zakręty, nie wykonują żadnego skręcania żeby nie oślepiać. Zresztą chyba żadne światła nie robią uników na boki:-)


Asystent i rodzaj świateł to dwie różne rzeczy. Np w przypadku laserów musisz kupić obydwie funkcje i ale dalej są to oddzielne.


Pooglądaj filmiki na YT ale zaznacz G20 lub G21. NIe sugeruj się np G30 bo tam adaptacyjne światła działają na innej zasadzie. Randall dobrze Ci napisał.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, teraz już wszystko jasne. Nawet nie przyszło mi do głowy, że LEDy adaptacyjne w nowej serii 3 będą się różniły od LEDów adaptacyjnych w nowej X4 którą miałem okazję jeździć. Po tym jak napisaliście że są różnice zależnie od serii, dopiero teraz w konfiguratorze doczytałem że seria 3 ma funkcję "BMW Selective Beam" dopiero w światłach laserowych, gdzie X4 ma tą funkcję w adaptacyjnych LEDach. A odnośnie asystenta świateł drogowych to wszystko jasne.


Wynika z tego, że dopłacając w trójce ponad 4K do adaptacyjnych zyskujemy rozwiązanie skrętne z doświetlaniem pobocza + fajniejszy wygląd reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak mam wyłączyć to powiadomienie ? - o ile w ogóle mam to robić !- 3 dni temu skończył się płyn do spryskiwaczy , uzupełniłem , a tu nadal po staremu pomimo ze zbiornik pełny , co gorsza jak odpalam auto tez mam ostrzeżenie żeby uzupełnić płyn :duh:

IMG-20201213-075917358-HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam wyłączyć to powiadomienie ? - o ile w ogóle mam to robić !- 3 dni temu skończył się płyn do spryskiwaczy , uzupełniłem , a tu nadal po staremu pomimo ze zbiornik pełny , co gorsza jak odpalam auto tez mam ostrzeżenie żeby uzupełnić płyn :duh:

IMG-20201213-075917358-HDR.jpg

 

No i to juz jest powod zeby pojechac do aso i wgrac nowy soft za free :) wiadomo ze powinno się samo wylaczyc po uzupelnieniu plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czyżby znowu jaja z płynem jak w serii F? Cześć płynów nie lubiła się z czujnikiem.

U mnie z kolei działa on z takim opóźnieniem że w trasie na wakacjach wypsikałem cały a powiadomienie pojawiło się po godzinie :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?

 

Aktualizacja całego systemu zawsze kasuje program, są jeszcze boxy tylko wiadomo że nie ma takich przyrostów i gwarancje też można stracić

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@frotv jedne i drugie są piękne , jeśli jesteś posiadaczem prawa jazdy jak ja to kup pierwsze , ale jeśli jesteś kierowcą to kup drugie :wink:


jeżdżąc kilka dni temu po błocie śniegowym zauważyłem że jednak słabo są wyciszone nadkola , co myślicie na temat wyciszenia nadkola czy podwozia ? czy ktoś to robił w swoim G20 lub w innym aucie ? chyba byłoby to strzał w 10tke patrząc na doskonałe wyciszenie kabiny jeśli chodzi o silnik i szumów z okolicy słupka A :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko!

Czy Wasz układ kierowniczy jest mega czuły? Czy macie konieczność korygowania toru jazdy kierownica - lewo/prawo? Czy auto jedzie prosto czy ulega wpływom nawierzchni drogi - Np jak jest prosta droga, kierownica jest odchylona 1mm w lewo w związku poprzecznym pochyleniem jezdni?? Dajcie znać, bo u mnie ten układ kierowniczy jest turbo czuły i zastanawiam się czy to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?

 

Aktualizacja całego systemu zawsze kasuje program, są jeszcze boxy tylko wiadomo że nie ma takich przyrostów i gwarancje też można stracić

 

mi jak robili aktualizację to nie kasowali komputera silnika... więc się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G20 albo skręca w lewo albo w prawo... brak pozycji zero.

Układ bardzo angażujący... Co na A i eSkach przeszkadza.

Początkowo bardzo irytujące, zwłaszcza po przesiadce z grupy VAG z ACC gdzie w zasadzie kierownicy w trasie się dotyka po to by komputer nie piszczał.

 

Całe życie jeździłem Vagiem, pierwsze auto BMW teraz (M340i) I w ogóle nie doświadczyłem tego co opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc u mnie historia wygląda nastepująco:


Odebrałem auto z salonu jako nowe nie śmigane i już po kilku kilometrach zauważyłem, że kierownica jest delikatnie odchylona w lewo przy jeździe na wprost. Uznałem, że może coś wymyślam i kompletnie temat zignorowałem. Po kilku dniach wybrałem się w dłuższą trasę po autostradzie i faktycznie kiera była odchylona jakiś 1 cm w lewo, inaczej auto jechało w prawo przy wyprostowanej w pozycji 0 kierownicy.


Pojechałem z tym do serwisu Auto Fus, gdzie panowie przyjęli auto i zrobili geometrie na gwarancji - sprawdzili zbieżność, zrobili tzw. kalibracje etc. Dostałem informację, że już jest wszystko super. Wyjeżdżam i bang! Oczywiście jest dokładnie tak jak było.... No więc nastepnego dnia po raz kolejny pojechałem do serwisu i mówię, że wcale nie jest OK. Panowie wzięli auto na warsztat, coś pokręcili i oddali. I owszem, było lepiej, ale kierownica wciąż musiała być odchylona w lewo aby auto jechało prosto.

Kolejny dzień, kolejne poprawki - przy czym tym razem mistrz serwisu powiedział wprost, że zrobił tak jak chciałem i już nie będzie nic poprawiał... I zgadnijcie co - okazało się, że znowu kierownicy jest skręcona lekko w lewo... Kilka dni później znowu tam pojechałem, samochodem przejechał sie już inny mistrz serwisu i przyznał, że faktycznie można zrobić jeszcze jedną korektę - i tak, zrobił, ale w drugą stronę....


Finalnie poszperałem trochę w sieci i znalazłem inny warsztat, który specjalizuje się w robieniu geometrii 3D itp. Pan chwile pogrzebał i faktycznie trochę to poprawił, ale wciąż jadąc prędkościami autostradowymi, kierownica musiała być odchylona 1 mm w lewo, inaczej auto zjeżdżało w lewo lub prawo.

Finalnie dzisiaj pojechałem do Inchcape i uwaga. Trafił mi się mega przyzwoity i kompetentny mistrz serwisu. Przejechał sie samochodem, wytłumaczył dokładnie jak działa układ kierowniczy, przyznał, że jego zdaniem kierownica jest delikatnie przechylona w lewo i on to w ogóle gdyby robił pod siebie, to by przekręcił ją w prawo... :D

Stanęło na tym, że wziął mi na szybko auto na podnośnik, skorygował jeszcze minimalnie położenie kierownicy i uwaga - jest perfekcyjnie.


Wniosek z tego jest taki:

1. Jeśli czujesz, że coś jest nie tak - proś żeby poprawili. I to przyznał sam mistrz serwisu - nie ma mowy o tym, żeby ktoś Ci wmawiał, że jest dobrze. Jeśli czujesz, że nie jest dobrze, to ma być zrobione tak, żebyś czuł, że DLA CIEBIE jest dobrze. Mega fajne podejście.

2. Owszem układ kierowniczy w BMW jest turbo czuly, ale nie tak, że auto jedzie od lewego do prawego i odwrotnie. Nie ma mowy - auto ma jechać idealnie prosto jak kierownica jest w pozycji 0, neutralnej, jak zwał tak zwał

3. Podejście serwisu do klienta diametralnie inne - podejście do klienta, próba znalezienia problemu, postawienie się serwisu w pozycji klienta i znalezienie dobrego rozwiązania. Dodam, że BMW Polska najpewniej serwisuje swoje samochody w BMW Inchcape w Warszawie - bo zauważylem tam kilka samochodów na charakterystycznych dla centrali tablicach rej. zaczynających sie na WY oraz dedykowanych ramkach na tablice rejestracyjne z hasłem RADOŚC Z JAZDY. Więc jeśli ktoś potrzebuję faktycznie dobrego i kompetentnego serwisu, to chyba Inchcape to właściwe miejsce.


Ogólnie na ten moment wszystkie problemy rozwiązane. Auto śmiga perfekcyjnie.

Polecam Żanet Kaleta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.