Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne, tylko asysten świateł drogowych to nie wycinanie obiektów np.: samochodu jadącego z narpzeciwka tylko automatyczne włączanie/wyłączanie długich.


Obecnie rozumiem tak, że żadne światła BMW nie mają wycinania obiektów w serii G20? :(

Opublikowano

Pytanko właśnie odnośnie asystenta świateł drogowych.


Wczoraj dokupiłem tego asystenta do swojego auta poprzez sklep ConnectedDrive (po wyjeździe z salonu nie był dostępny ale hardware i przycisk na manetce był przygotowany).


Czy ktoś wie kiedy będę mógł zacząć z niego korzystać? Niby wykupione ale jak wsiądę do auta to nadal mam (function acquirable). Trzeba się przejechać kawałek żeby auto skumało że już ma to dokupione i się zaktualizowało OTA ?

Opublikowano

Wycinanie jest w laserach. Wyżej masz napisane tylko, że z automatu w konfiguratorze jest dodawana opcja asystent świateł (ktory odpowiada za automatyczną zmianę krótkie długie) przy wyborze laserów.

Po prostu funkcje zależne i tyle.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Obecnie rozumiem tak, że żadne światła BMW nie mają wycinania obiektów w serii G20? :(

 

Mają, laserowe.

Opublikowano
A podpowie ktoś jak to działa? Np. w porównaniu do konkurencji (Mercedes, Audi)? Może ma ktoś bezpośrednie porównanie bo jeździł tym i tym? Filmików jest jak na lekarstwo, ciężko z nich coś wywnioskować. Jeśli chodzi o wyglad drl, to podstawowe na żywo to jakieś nieporozumienie. „Paski” (lampy w środkowej opcji) na zdjęciach wyglądają srednio, ale na żywo bardzo fajnie współgrają z bryłą auta, dobrze to wygląda. I zastanawiam się czy warto dopłacać do opcji laserów (zdaje się ze ok 5 tys różnicy pomiędzy środkowymi). Na mój wybór to już nie wpłynie, bo za późno, ale może komuś innemu się przyda.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie jeździłem innymi markami z wycinaniem, ale miałem wycinanie na biksenonie w F30 i tutaj działa jeszcze lepiej i szybciej, chociaż i tam działało super. Generalnie jazda nocą staje się przyjemnością, pobocze zawsze całkowicie oświetlone, oczy mniej się męczą, nikt dotąd mi nie mrugał.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A podpowie ktoś jak to działa? Np. w porównaniu do konkurencji (Mercedes, Audi)? Może ma ktoś bezpośrednie porównanie bo jeździł tym i tym? Filmików jest jak na lekarstwo, ciężko z nich coś wywnioskować. Jeśli chodzi o wyglad drl, to podstawowe na żywo to jakieś nieporozumienie. „Paski” (lampy w środkowej opcji) na zdjęciach wyglądają srednio, ale na żywo bardzo fajnie współgrają z bryłą auta, dobrze to wygląda. I zastanawiam się czy warto dopłacać do opcji laserów (zdaje się ze ok 5 tys różnicy pomiędzy środkowymi). Na mój wybór to już nie wpłynie, bo za późno, ale może komuś innemu się przyda.

BMW z 19r wycina trochę sprawniej, niż Volvo z 17r. Ale to nie jest jakaś duża różnica.

Opublikowano
Nie jeździłem innymi markami z wycinaniem, ale miałem wycinanie na biksenonie w F30 i tutaj działa jeszcze lepiej i szybciej, chociaż i tam działało super. Generalnie jazda nocą staje się przyjemnością, pobocze zawsze całkowicie oświetlone, oczy mniej się męczą, nikt dotąd mi nie mrugał.

 

Czy używasz wycinania jadąc autostradą? U mnie w F30 często oslepiam kierowców TIRow których światła są zaslonione barierką więc wtedy auto włącza długie światła na całość drogi. Kolejna kwestia to pagórkowaty teren gdzie znowu kierowcy są oślepiani w sytuacji gdy wyjeżdżają na szczyt górki i ich szyba jest juz widoczna a światła pojawią się dopiero później.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja używam, TIRy mają światła obrysowe na górze kabiny między innymi po to, system je wykrywa.

Co do pagórków, zwróć uwagę, że kamera jest ponad pół metra wyżej niż twoja linia świateł po to, żeby najpierw zobaczyła samochód z naprzeciwka.

Opublikowano
Oglądałem dzisiaj test g22 m440 xdrive by Marek Drives i na filmie ewidentne widać, ze g22 ma plastikowe osłony nad reflektorami, wiec raczej nie o lepsze chłodzenie ledow chodziło, a bardziej o oskubanie biedaków, których stać tylko na g20 :evil:
***** ***
Opublikowano
Z innej beczki. Czy ktoś wie jak na stałe wyłączyć w Inteligent Safety na stałe ingerencje w kierownicę przy zmianie pasa ruchu ? Wchodzę do zakładki skonfiguruj indyvidual i odznaczam ingerencję w kierowanie, ale przy ponownym włączeniu auta funkcja jest znów aktywna ? Już mnie do szału doprowadza to, że auto samo koryguje mi pas ruchu i nie jestem w stanie tego wyłączyć
Opublikowano
Z innej beczki. Czy ktoś wie jak na stałe wyłączyć w Inteligent Safety na stałe ingerencje w kierownicę przy zmianie pasa ruchu ? Wchodzę do zakładki skonfiguruj indyvidual i odznaczam ingerencję w kierowanie, ale przy ponownym włączeniu auta funkcja jest znów aktywna ? Już mnie do szału doprowadza to, że auto samo koryguje mi pas ruchu i nie jestem w stanie tego wyłączyć

 

Było już o tym. Nie da się tego zrobic bez hakowania. Po lipcu 2020 wlacza sie samo.

Opublikowano
Z innej beczki. Czy ktoś wie jak na stałe wyłączyć w Inteligent Safety na stałe ingerencje w kierownicę przy zmianie pasa ruchu ? Wchodzę do zakładki skonfiguruj indyvidual i odznaczam ingerencję w kierowanie, ale przy ponownym włączeniu auta funkcja jest znów aktywna ? Już mnie do szału doprowadza to, że auto samo koryguje mi pas ruchu i nie jestem w stanie tego wyłączyć

 

Było już o tym. Nie da się tego zrobic bez hakowania. Po lipcu 2020 wlacza sie samo.

 

Widziałem włąśnie kilka stron temu w tym wątku przy czym częśc osób pisała że u nich da się wyłączyć na stałe a część nie. Dla mnie to jakiśabsurd jeśłi mam możliwość stworzenia profilu indyvidual, ale de facto za każdym razem po wyłączeniu auta profil wraca do ustawień takich samych jak All On (przynajmniej w zakresie ingerencji w kierowanie).

Opublikowano

Czy do BMW G20 330e mogę założyć poniższe ogumienie na zimę:


Przednia 7,5Jx18 225/45R18 95H XL


Tylna 7,5Jx18 225/45R18 95H XL


czy muszę mieć mieszane 225/45 i 255/40?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 


To dobrze. 225 na tył będzie lepsza na zimę niż 255.

 

225 z tyłu przy rwd i elektryku?

Mam w swój F30 225 rwd na zimę i tragedia w g20 biorę tylko 255

male-bmw-2.png
Opublikowano

A mnie zastanawia jedno. Na tabliczce w drzwiach jest jasno że na 19 nie ma homologacji m+s a oni tu zimowr koła sprzedają do 330ix

Koła 898m z oponami Continental Winter Contact TS860S SSR*

255 tył 225 przód. To jak to jest kuźwa z tą homologacja ? Ich nie dotyczy ???


https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html

Opublikowano

 


To dobrze. 225 na tył będzie lepsza na zimę niż 255.

 

225 z tyłu przy rwd i elektryku?

Mam w swój F30 225 rwd na zimę i tragedia w g20 biorę tylko 255

 

W przypadku węższych opon nacisk na jednostkę powierzchni jest większy, co gwarantuje lepszą trakcję odczuwalną w szczególności podczas ruszania na śniegu.

Wady:

dłuższą drogę hamowania w różnych warunkach atmosferycznych,

gorsze właściwości jezdne podczas jazdy w zakrętach,

słabszą trakcję na jezdni suchej.


Szersze ogumienie zimowe oferuje większą powierzchnię styczną z nawierzchnią, co przekłada się na krótszą drogę hamowania w pogodzie słonecznej i deszczowej.

Dodatkowo szersza opona dysponuje większą ilością lameli odpowiadających za przyczepność na jezdni ośnieżonej. Wpływa to zarówno na skrócenie drogi hamowania, jak i ogólną poprawę właściwości jezdnych.

Szersza opona oferuje lepszą trakcję na nawierzchni suchej.

Towarzyszący szerszym oponom niższy profil poprawia zachowanie pojazdu w zakrętach oraz reakcyjność na ruchy kierownicą.

Wady szerszych opon zimowych

Decydując się na zakup szerszego ogumienia zimowego, należy mieć również na względzie towarzyszące temu wyborowi wady:


gorsza trakcja na nawierzchniach śliskich,

mniejsza odporność na zjawisko akwaplanacji,


Miałem wcześniej bmw 231 KM i nie miałem problemu z oponą 225.

Teraz mi namieszałeś w głowie.

Opublikowano
Jest oddzielny wątek o kołach. Przy 255 jest problem z łańcuchami jeśli jeździsz w góry i trzeba je założyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Miałem wcześniej bmw 231 KM i nie miałem problemu z oponą 225.

Teraz mi namieszałeś w głowie.

 


Ja?

Po prostu moje spostrzeżenie i tylko tyle w elektryku masz nm od samego dołu ( w hybrydzie 330e to nie elektryk :duh:)

Ja teraz w F30 w zimę mam mega problemy z trakcja a jest tylko 320ps.

Chyba że mieszkasz w górach i 5miesiecy masz śnieg to rzeczywiście 225 będą lepsze stricte na śnieg.

male-bmw-2.png
Opublikowano
Z tego co zauważyłem w akcesoriach na stronie Bmw pojawiły sie koła zimowe dla 330i xdrive w rozmiarze 19, Continental Winter Contact TS860S SSR* 225/40 i 255/35. Model to Y-Spoke 898M . Co ciekawe są one z * ale nie jestem w stanie ich znaleźć na portalach z oponami. Komuś może udało się je dostać ? Nie chce drugich felg 19 wiec zależy mi tylko na oponach. Na necie są ale 93V / 96V a one nie maja *. Zależy mi na tej homologacji, wolałbym uniknąć ewentualnych problemów z gwarancja, a ze strony BMW dostałem potwierdzenie ze założenie opon nie homologowanych nie wiąże się z utrata gwarancji lecz może być podstawa do nieuznania jej.
Opublikowano
No właśnie pisałem o tym stronę wcześniej. Sęk w tym że nasze auta nie mają homologacji na 19 M+S w żadnym rozmiarze . Chyba że jest gdzieś na wyciągu z homologacji a nie ma tabliczce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.