Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy jest jakiś sprytny sposób na odczytywanie maili w ID7? Być może było na forum, ale nie udało mi się znaleźć. Office 365 nie daje już wsparcia podobno. Zatem, czy da się jakoś to przeskoczyć?
Opublikowano
Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?
Opublikowano
Czy ktoś z headup może sprawdzić czy po aktualizacji systemu ma mozliwosc włączenia sportowych wskazań po przełączeniu na sport?


Mi załączają się tylko jak włączę na stałe, a jak zaznacze włącz tylko na sport to przełączam na sport i nic się nie zmienia. Przed aktualizacja wszystko działało....

Właśnie dzisiaj sprawdziłem i mam teraz tak jak u Ciebie. Przed aktualizacją u mnie też działało poprawnie.

Opublikowano
Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?

 

Zwykle systemy a profesional to coś zupełnie innego. W profesional auto jedzie prawie autonomicznie- trzyma się pasa, przyspiesza, zwalnia. Mam auto kilka dni ale korzystam

Opublikowano
Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?

Ja to wciąż zachwalam, dla mniej najlepsza opcja całej konfiguracji. Sprawdza się genialnie na autostradach, bramkach i w korkach. W trasie mało używam. W mieście tylko w korku.


Bardzo odciąża kierowcę przy długich trasach (w ogóle nie korygujesz toru jazdy), pozwala swobodnie odkręcić wodę czy sięgnąć zabawkę dziecku.

Opublikowano
Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?

Ja to wciąż zachwalam, dla mniej najlepsza opcja całej konfiguracji. Sprawdza się genialnie na autostradach, bramkach i w korkach. W trasie mało używam. W mieście tylko w korku.


Bardzo odciąża kierowcę przy długich trasach (w ogóle nie korygujesz toru jazdy), pozwala swobodnie odkręcić wodę czy sięgnąć zabawkę dziecku.

 

Ale np. U mnie dzisiaj przy bardzo ostrym łuku system się sam wyłączył oznajmiając to dźwiękiem i pojechał na wprost prawie wpadając w barierki :p

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może za szybko jechałeś.

Z zakrętami radzi sobie raczej dobrze, oczywiście przy zachowaniu sensownej prędkości. Gorzej radzi sobie z szykanami (np. przy przejściach dla pieszych) albo w miejscach, gdzie z jakiegoś powodu słabo widać znaki poziome.

Opublikowano
Może za szybko jechałeś.

Z zakrętami radzi sobie raczej dobrze, oczywiście przy zachowaniu sensownej prędkości. Gorzej radzi sobie z szykanami (np. przy przejściach dla pieszych) albo w miejscach, gdzie z jakiegoś powodu słabo widać znaki poziome.

 

Czyli jak dobrze rozumiem, jeśli mamy jezdnię bez linii wyznaczającej prawą krawędź, a mamy tam krawężnik lub pobocze, to samochód tego nie wykryje i w najlepszym wypadku felgi porysowane?

Opublikowano
Może za szybko jechałeś.

Z zakrętami radzi sobie raczej dobrze, oczywiście przy zachowaniu sensownej prędkości. Gorzej radzi sobie z szykanami (np. przy przejściach dla pieszych) albo w miejscach, gdzie z jakiegoś powodu słabo widać znaki poziome.

 

Czyli jak dobrze rozumiem, jeśli mamy jezdnię bez linii wyznaczającej prawą krawędź, a mamy tam krawężnik lub pobocze, to samochód tego nie wykryje i w najlepszym wypadku felgi porysowane?

 

Umówmy się. To nie jest system autonomicznej jazdy. To jest system asystujący. To ma pomagać w korku i na autostradzie. Wtedy radzi sobie najlepiej. Nie należy na tym polegać w ciasnych łukach/zakrętach. W każdej chwili system może się deaktywowac i musisz być gotowy na reakcje.

Opublikowano
W razie czego w korkach sprawdza się aktywny tempomat za 2 tys. Sam hamuje i rusza, chyba ze autohold wciśnięty, wtedy trzeba mu pomagać w ruszaniu :)
Opublikowano
Może za szybko jechałeś.

Z zakrętami radzi sobie raczej dobrze, oczywiście przy zachowaniu sensownej prędkości. Gorzej radzi sobie z szykanami (np. przy przejściach dla pieszych) albo w miejscach, gdzie z jakiegoś powodu słabo widać znaki poziome.

 

Czyli jak dobrze rozumiem, jeśli mamy jezdnię bez linii wyznaczającej prawą krawędź, a mamy tam krawężnik lub pobocze, to samochód tego nie wykryje i w najlepszym wypadku felgi porysowane?

 

Na ile do ten pory go sprawdziłem to bez linii sobie za bardzo nie radzi (na pobocze nie zjedziesz i auta nie porysujesz bo system po prostu się nie włączy :)).


Natomiast odpowiadając czy warto: jeśli jeździsz dłuższe trasy po szybkich drogach to zdecydowanie warto. Tam auto jedzie praktycznie samo. To zupełnie inne doświadczenie niż aktywny tempomat.


Jest jeszcze jedna, w moim odczuciu, świetna funkcja: autonomicznego wyjeżdżania tyłem do 50m. Wjeżdżasz w wąska uliczkę a potem musisz wycofać. Włączasz asystenta cofania i po sprawie. Auto jedzie samo. Natomiast nie wiem czy to cześć systemów parkowania czy systemów asystujących profesional (mam oba)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cofanie jest niezależne od tego, wystarczy mieć podstawowego aystenta parkowania (jedna kamera). Świetna sprawa, korzystam codziennie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pewnie zaciągnę na siebie falę krytyki ,ale powiem co myślę na temat niektórych asystentów jazdy :

1- system utrzymanie pasa ruchu: jest systemem bezpieczeństwa a nie autonomicznej jazdy jak niektórzy koledzy go próbują wykorzystać , można go nazwać systemem emrytalno-rentowym , jest dla kogoś kto np. zasnął w trakcie jazdy , stracił przytomność z powodu rozległego zawału , udaru czy przesadził z insuliną w jedną czy w drugą stronę i nagle znalazł się w śpiące cukrzycowej . wtedy jest szansa że katastrofa nie będzie jeszcze większa dla niego oraz dla kogoś z przeciwnej strony który akurat wraca z klubu fitness i wygląda jak młody Bóg . czy jest bezpiecznym systemem którego można ufać ? , bardzo ostrożnie ! , wystarczy jechać powyżej 85km/h trochę kręta drogą typu Zakopiańska z Krakowa do Zakopanego a skończycie na pierwszą barierkę przy pierwszym lekkim zakręcie , jedynie można go używać do takich czynności jak odkręcania butelki wody , wyjmowania czegoś ze schowka , czyszczenie okularów przeciwsłonecznych czy zdejmowania kurtki w trakcie jazdy , albo można udawać że się jest pilotem B777 z rękami na kolanach i ciągle monitorujący wskaźniki.. ale ile można tak się bawić - ? :wink:

2- aktywny tempomat : czy widzieliście bardziej żenujący widok niż nowe BMW w M pakiecie jadący 110 za ciężarówka - bo akurat korzysta z aktywnego tempomatu- ? ja nie widziałem , może poza MB w AMG :wink:

3- asystent jazdy w korku : brzmi jak rodzynek , ciekaw jestem czy faktycznie można sprawnie sprawdzić email i odpisać oraz konto na Instagramie i lajkować ? :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz rację w punkcie pierwszym ale tutaj dyskusja była na temat systemów rozszerzonych gdzie to nie jest żaden asystent pasa tylko tryb praktycznie autonomiczny. Używałem g30 z tym systemem i działał świetnie tak jak piszą przedmówcy. Nie ma to w ogóle porównania z lane assist który wyrywa kierownicę z rąk i odbija się od lewej do prawej strony pasa.


Aktywny tempomat jest świetny i nawet bez rozszerzonych asystentów bardzo odpręża kierowcę. No i nikt nie każe Ci jeździć prawym pasem za ciężarówkami, akurat BMW ma świetny soft do jego obsługi. W innych markach kiedy chcemy kogoś wyprzedzić to radar nie puszcza dopóki nie wyjedziemy całkiem na drugi pas i nie zobaczy że jest "wolne", przez co trwa to wieki. W BMW jadąc za kimś wystarczy nacisnąć kierunkowskaz i radar już wie że zaczynamy wyprzedzać przez co nie odcina mocy i na lewy pas wyjeżdżamy już rozpędzeni. Ciężko to opisać, najlepiej wypróbować samemu :)

Opublikowano
Może za szybko jechałeś.

Z zakrętami radzi sobie raczej dobrze, oczywiście przy zachowaniu sensownej prędkości. Gorzej radzi sobie z szykanami (np. przy przejściach dla pieszych) albo w miejscach, gdzie z jakiegoś powodu słabo widać znaki poziome.

 

Czyli jak dobrze rozumiem, jeśli mamy jezdnię bez linii wyznaczającej prawą krawędź, a mamy tam krawężnik lub pobocze, to samochód tego nie wykryje i w najlepszym wypadku felgi porysowane?

 

Ja mam akurat pakiet systemy asystujące kierowcy i u mnie widzi krawędź jezdni. W sensie widzi, że zjeżdzam na sypkie pobocze i przy włączonej ingerencji w kierowanie, koryguje zjeżdzanie. Akurat to na wąskich i krętych drogach mnie mega irytuje bo wprowadza nerwowość w prowadzeniu auta. :mad2:

Opublikowano
Korzysta ktoś z systemów asystujących Professional? Jak one się sprawują przy naszej infrastrukturze drogowej? Warto do nich dopłacać czy zwykłe systemy asystujące w zupełności wystarczają?

Ja to wciąż zachwalam, dla mniej najlepsza opcja całej konfiguracji. Sprawdza się genialnie na autostradach, bramkach i w korkach. W trasie mało używam. W mieście tylko w korku.


Bardzo odciąża kierowcę przy długich trasach (w ogóle nie korygujesz toru jazdy), pozwala swobodnie odkręcić wodę czy sięgnąć zabawkę dziecku.

 

Ale np. U mnie dzisiaj przy bardzo ostrym łuku system się sam wyłączył oznajmiając to dźwiękiem i pojechał na wprost prawie wpadając w barierki :p

 

oj tam, przynajmniej była informacja dźwiękowa :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytanie do znawców audio : jeśli smartfon ma lepszą jakość audio- przynajmniej tak reklamują- , czy to ma przełożenie na jakość audio w głośnikach auta jak słucha muzyki z np. YT z tego smartfonu poprzez BT ?
Opublikowano
Cofanie jest niezależne od tego, wystarczy mieć podstawowego aystenta parkowania (jedna kamera). Świetna sprawa, korzystam codziennie.

 

To zes mnie teraz zaciekawil, myślałem ze tego nie mam. Zatem sprawdzę dziś :)))

Aktywny tempomat u mnie jednak nietrafiony zakup. Mieszkam tak ze korków nie ma, a na drogi jednopasmowe w wiekszosci. No ale coz, dokliknalem go do lepszych zegarow i nie wyszlo.

Opublikowano
pytanie do znawców audio : jeśli smartfon ma lepszą jakość audio- przynajmniej tak reklamują- , czy to ma przełożenie na jakość audio w głośnikach auta jak słucha muzyki z np. YT z tego smartfonu poprzez BT ?

Znaczenie ma jeszcze jakość źródła dźwięku. Testowałem z pendrive mp3 i bezstratny FLAC i jak na moje ucho nie ma różnicy.

***** ***
Opublikowano
Cofanie jest niezależne od tego, wystarczy mieć podstawowego aystenta parkowania (jedna kamera). Świetna sprawa, korzystam codziennie.

 

To zes mnie teraz zaciekawil, myślałem ze tego nie mam. Zatem sprawdzę dziś :)))

Aktywny tempomat u mnie jednak nietrafiony zakup. Mieszkam tak ze korków nie ma, a na drogi jednopasmowe w wiekszosci. No ale coz, dokliknalem go do lepszych zegarow i nie wyszlo.

 


Randall jesteś gość:) Nie wiedziałem, że to mam:) Sądziłem, że asystent parkowania to tylko wyszukanie luki parkigowej. A tu proszę dzisiaj udane cofanko zaliczone:) Inna kwestia jak często z tego skorzystam:)

Opublikowano
Cofanie jest niezależne od tego, wystarczy mieć podstawowego aystenta parkowania (jedna kamera). Świetna sprawa, korzystam codziennie.

 

To zes mnie teraz zaciekawil, myślałem ze tego nie mam. Zatem sprawdzę dziś :)))

Aktywny tempomat u mnie jednak nietrafiony zakup. Mieszkam tak ze korków nie ma, a na drogi jednopasmowe w wiekszosci. No ale coz, dokliknalem go do lepszych zegarow i nie wyszlo.

 


Randall jesteś gość:) Nie wiedziałem, że to mam:) Sądziłem, że asystent parkowania to tylko wyszukanie luki parkigowej. A tu proszę dzisiaj udane cofanko zaliczone:) Inna kwestia jak często z tego skorzystam:)

 

Dokladnie, piwko dla randala :) fajnie ze dziala nawet przy odpaleniu po nocy, zapamietuje :) tez dzis tak cofalem :) mi sie mega przyda.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bardzo się cieszę że mogłem pomóc! Po to mamy forum :cool2:
Opublikowano
Jeszcze muszę przetestować taki wyjazd jak się otoczenie zmieni. Przykładowo wjazd w ciasną lukę, a później auta obok już stoją inaczej. Mniemam, że system sobie czujnikami pomoże jak się przykładowo ktoś na miejscach obok za bardzo dostawi? Na razie to nie na moje nerwy takie testy:)
Opublikowano (edytowane)
Jeszcze muszę przetestować taki wyjazd jak się otoczenie zmieni. Przykładowo wjazd w ciasną lukę, a później auta obok już stoją inaczej. Mniemam, że system sobie czujnikami pomoże jak się przykładowo ktoś na miejscach obok za bardzo dostawi? Na razie to nie na moje nerwy takie testy:)

 

Ten system zapamiętuje tylko ruchy kierownicą. Nic więcej. Nie zrobi żadnej korekty.

Edytowane przez Hamera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znaczenie ma jeszcze jakość źródła dźwięku. Testowałem z pendrive mp3 i bezstratny FLAC i jak na moje ucho nie ma różnicy.

czyli liczy się plik źródłowy np. YT Music , wzmacniacz i głośniki -sprzęt audio w aucie- , natomiast pośrednik w postaci smartfona wysyłającego plik sygnałem BT już nie do końca , dobrze to rozumiem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.