Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Model to x1, więc nie powinna mieć niczego więcej niż 3er.

Ja się obawiam, że to inny system. X1 to nowsze auto, zobacz przyciski na kierownicy, są inne i nie mają regulacji odległości. Tą w X1, 5er i nowszych można ustawiać tylko w menu (wg różnych filmików na YT). 3ka to niestety chyba stara platforma.

Wiem, że konfigurator kłamie, ale jakiś punkt odniesienia, X1 jest taki tekst, nie ma go w 3er.

Asystent zmiany pasa ułatwia włączanie się do płynnego ruchu, co jest pomocne na przykład przy wjeżdżaniu na autostrady. Twoje BMW potrafi znaleźć lukę w sznurze pojazdów i dostosować swoją prędkość. W odpowiednim momencie otrzymasz wskazówkę o możliwości zmiany pasa ruchu i wystarczy, że włączysz kierunkowskaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2024 o 11:23, JacekLZ napisał(a):

 

U mnie jest to samo i dostałem info u kilku dealerów, że mimo mieszanego ogumienia letniego na zimę rekomendowane jest jednolite i zakupiłem zestaw 225/45. Taki jest rekomendowany i zgodny ze specyfikacją BMW oraz warunkami gwarancji. Bardzo trudno dostać mieszany zestaw dla rozmiaru 18 cali.

 

Koledzy orientujecie się czy przy mieszanym ogumieniu (przód 225/45, tył 255/45 felga 18) felgi z przodu i tyłu są w tym samym rozmiarze ? Czy jak zakupię komplet opon w rozmiarze 225/45, to czy będą pasowały na tylne felgi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ogumienie mieszane to zawsze różne szerokości felg między przednią a tylną osią. Stąd nie możesz założyć wszystkich 4 opon w tym samym rozmiarze, bo felgi na tylnej osi masz szersze.

Opony będą pasowały, ale xDrive po dupie dostanie. Poza tym zrobisz naciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ponta napisał(a):

Ogumienie mieszane to zawsze różne szerokości felg między przednią a tylną osią. Stąd nie możesz założyć wszystkich 4 opon w tym samym rozmiarze, bo felgi na tylnej osi masz szersze.

Opony będą pasowały, ale xDrive po dupie dostanie. Poza tym zrobisz naciąg.

Czyli zakładając, że kupuję same opony, to przód 225/45, a tył 255/45 tak jak na lato ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 30.09.2024 o 10:51, aleksanderg napisał(a):

Witam, jeszcze odnośnie opon zimowych. Fabrycznie auto (330i xDrive) ma mieszane rozmiary opon tj. przód 225/45, tył 255/45. Proszę o info czy mogę założyć ten sam rozmiar opon (np.255/45) na wszystkie koła i czy nie będzie problemu z tego tytułu z gwarancją ?

Na pewno masz profil 45 na obu osiach?

Ja mam 225/35/19 i 255/40/19.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Ponta napisał(a):

Tak. Opony muszą mieć homologację BMW.

Nie muszą. Chyba że ktoś ma gwarancję to wtedy jest zalecane. A moim zdaniem w razie problemów dałoby się z nimi wygrać. Ja mam na gwarancji  a będę kupował jakieś z górnej półki ale bez homologacji, bo nie chce run flatów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MedicuS napisał(a):

Na pewno masz profil 45 na obu osiach?

Ja mam 225/35/19 i 255/40/19.

Nie ma jednakowego profilu na 45 przy mieszanym rozmiarze.

Jest 225/45 i 255/40 R18 lub 225/40/19 i 255/35/19

Pomijam 20", bo akcesoryjne i nie ma zimówek z * na ten rozmiar.

5 godzin temu, aleksanderg napisał(a):

Czyli zakładając, że kupuję same opony, to przód 225/45, a tył 255/45 tak jak na lato ?

Tak, możesz kupić TS860S lub Pirelli Sottozero3 z indeksem na V z * i run-flat. I znowu na tył jest rozmiar 255/40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
5 godzin temu, PNG1964 napisał(a):

Nie muszą. Chyba że ktoś ma gwarancję to wtedy jest zalecane. A moim zdaniem w razie problemów dałoby się z nimi wygrać. Ja mam na gwarancji  a będę kupował jakieś z górnej półki ale bez homologacji, bo nie chce run flatów. 

Gadasz bzdury. Ogumienie mieszane musi mieć homologację BMW by obwody się zgadzały. xDrive jest bardzo czuły i zajeździsz napęd.

Homologacja nie ma nic do rft, można mieć homologowane bez rft.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kamil, nie stawiaj teraz dodatkowych warunków pod swoją wcześniejszą tezę, by ją obronić 🙂
Goodyear UltraGrip Performance 3 225/45 R18 jest homologowane i nie ma technologii rft, a to, ze chcesz mieć wariant mieszany - Twoja decyzja. Zawsze mogłeś kupić 4 jednakowe felgi i problem znika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ponta napisał(a):

Kamil, nie stawiaj teraz dodatkowych warunków pod swoją wcześniejszą tezę, by ją obronić 🙂

Nie stawiam. Bo to nie moja wypowiedź wcześniejsza. Chociaż też się wcześniej wypowiadałem na forum, że nie chcę opon zimowych z RF.

3 minuty temu, Ponta napisał(a):

Goodyear UltraGrip Performance 3 225/45 R18 jest homologowane i nie ma technologii rft, a to, ze chcesz mieć wariant mieszany - Twoja decyzja. Zawsze mogłeś kupić 4 jednakowe felgi i problem znika.

Ja w ogólę nie chcę drugiego kompletu na zimę 18",  bo chcę zostawić 19". Moja wypowiedź, była tylko umotywowana tym, żeby podkreślić ograniczony wybór w doborze opony.

Byłem też dość sceptyczny do tego wymogu * dla zmieszanego ogumienia, ale no niezależnie potwierdziła mi to też osoba z Contintentala.
U siebie zdecydowałem się wziąć opony 19" TS860S z * i RF na indeksie H bez kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ponta napisał(a):

Kamil, nie stawiaj teraz dodatkowych warunków pod swoją wcześniejszą tezę, by ją obronić 🙂
Goodyear UltraGrip Performance 3 225/45 R18 jest homologowane i nie ma technologii rft, a to, ze chcesz mieć wariant mieszany - Twoja decyzja. Zawsze mogłeś kupić 4 jednakowe felgi i problem znika.

 

 

W takim razie jak dobrze myślę, to tylko z Pirelli i Continentala można złożyć zestaw mieszany na zimę. Goodyear UltraGrip Performance 3  jest homologowane tylko w rozmiarze 225/45 R18. Jeżeli coś źle kumam, to proszę o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a powiedzcie mi (bo jestem świeży w świecie BMW) dlaczego sporo osób unika opon RF? Czy są jakieś inne ich minusy oprócz mniejszego komfortu?

Jeździłem przez kilka godzin testówką na zimówkach 18" RF i komfort był naprawdę dobry. Rozumiem, że przy większych felgach może to wyglądać inaczej.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, proarnes napisał(a):

Panowie, a powiedzcie mi (bo jestem świeży w świecie BMW) dlaczego sporo osób unika opon RF? Czy są jakieś inne ich minusy oprócz mniejszego komfortu?

No właśnie ja chciałem uniknąć RF przez mniejszy komfort, tym bardziej, że samochód odbieram na Pilot Sport 4S bez RF. Zdam recenzje po sezonie zimowym 😄 

36 minut temu, aleksanderg napisał(a):

W takim razie jak dobrze myślę, to tylko z Pirelli i Continentala można złożyć zestaw mieszany na zimę. Goodyear UltraGrip Performance 3  jest homologowane tylko w rozmiarze 225/45 R18. Jeżeli coś źle kumam, to proszę o sprostowanie.

Tak, dobrze rozumiesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
52 minuty temu, proarnes napisał(a):

Panowie, a powiedzcie mi (bo jestem świeży w świecie BMW) dlaczego sporo osób unika opon RF? Czy są jakieś inne ich minusy oprócz mniejszego komfortu?

Jeździłem przez kilka godzin testówką na zimówkach 18" RF i komfort był naprawdę dobry. Rozumiem, że przy większych felgach może to wyglądać inaczej.   

Bo M wyjeżdżają bez rft z fabryki 😉

Dyskusja rft vs non rft to niekończąca się droga do nigdzie. Każdy ma swoje racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, aleksanderg napisał(a):

Ja mam 18, ale sprawdzę jeszcze raz dokładnie.

Porąbało mi się, oczywiście jest 225/40 i 255/35, a nie na odwrót jak pisałem wcześniej.

Zimowe mam 4x 225/45/18, taki kompromis na zimowe wyboje.

 

Kupiłem kolejny raz Pirelli, pomimo różnych opinii, jestem z nich bardzo zadowolony.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Ponta napisał(a):

Gadasz bzdury. Ogumienie mieszane musi mieć homologację BMW by obwody się zgadzały. xDrive jest bardzo czuły i zajeździsz napęd.

Homologacja nie ma nic do rft, można mieć homologowane bez rft.

Mi przede wszystkim chodziło przypadek z  napędem tylko na tył. No ale dobra, jak przy xdrive założymy tego samego producenta, ten sam model, na przód i tył bez homologacji to co będą inne obwody? Z tego co wiem to trzeba patrzeć na podobną wysokość bieżnika, o obwodach pierwsze słyszę. Wydaje mi się że z tymi oponami z homologacją to jest trochę przerost formy nad treścią...( nie neguje tego że z homologacją mogą być lepsze bo na filmach widać różnice) ale moim zdaniem to  taki marketingowy chwyt, pewnie każdy coś z tego ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.