Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
16 godzin temu, dawozbj napisał(a):

Trochę przypał mieć 340i z 2024 roku bez kamery cofania. Szyby sam przyciemnisz (na upartego kamerę też samemu dodasz), bez innych bajerów da się żyć, ale jest jakieś minimum które nowy samochód, moim zdaniem, powinien mieć. 

zgadzam się

16 minut temu, scooterek napisał(a):

Pokaż jaką masz obecnie specyfikację, może coś podpowiem 😉

to zamówiłem: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/G20/61FF/FKGNL,P0C4P,S01CB,S01DF,S01DZ,S01R3,S0230,S0248,S02PA,S02TB,S02VB,S02VC,S02VL,S0302,S0316,S0322,S0337,S03KA,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0465,S0481,S0488,S0491,S0493,S0494,S04LN,S04NE,S04UR,S0534,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05AU,S05DA,S05DC,S05DM,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06U2,S06VB,S06WC,S0704,S0710,S0715,S0760,S0775,S07CH,S07M9,S07VB,S0851,S0879,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08TR,S08WD,S08WM,S08WQ?initialConfigId=juinq2pe&effectDate=2024-05-07

 

A to teraz rozważam, jeżeli będzie trzeba dopłacić do XD

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/G20/41FF/FKHSW,P0C4P,S01CB,S01CE,S01DF,S01R3,S0230,S0248,S02PA,S02T4,S02TB,S02VB,S02VC,S02VL,S0302,S0322,S03KA,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0465,S0481,S0488,S0493,S0494,S04LN,S04NE,S04UR,S0534,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05AU,S05DA,S05DC,S05DM,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06U2,S06VB,S06WC,S0704,S0710,S0715,S0754,S0760,S0775,S07CH,S07M9,S07VB,S0851,S0879,S08EK,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08TR,S08WD,S08WM,S08WQ

To jest konfig wyjściowy - do redukcji cenowej. Fajnie byłoby z tej ceny urwać ze 20k, ale zostać nadal z jakimś sensowym wyposażeniem. 

 

Opublikowano

Bez dwóch zdań brałbym M340i. Dopłata jest niewielka i faktycznie z kilku opcji można zejść. Za XD będzie dopłata minimum 10k + jeszcze może dojść dopłata za LCI2. M340i będzie lepiej trzymał cenę, szczególnie patrząc pod kątem silnikowym - następna generacja na bank będzie bardziej zelektryfikowana, no i możliwe że 6 garów wypadnie z produkcji tak jak ma to miejsce przy serii 5.

Opublikowano (edytowane)

10k do xDrive, przy założeniu, że mam rabat 20%, to 8k do dopłaty.

Różnica będzie wynosiła jakieś 40k - przy założeniu, że zaraz jeszcze 340i nie podrożeje. Najgorzej, że paskudnie mi to pogarsza proporcję w limicie leasingu (150k) - czyli to auto nie jest tylko o 40k droższe (w tej względnie bogatej konfiguracji), ale też droższe o tyle o ile mniej zaliczę w koszcie z powodu przekroczenia tego limitu. Strzelam, że na całym koszcie leasingu jakieś +15k.

 

+ fajniejszy silnik, lepsze osiągi

+ lepsze trzymanie wartości (chyba)

 

- biedne wyposażenie (co jednak może zniweczyć nadzieje na wyższą wartość za kilka lat)

- płacisz więcej, a masz w środku biednie, po prostu. Zapytasz znajomego co ma w swojej KII tańszej o 150k (niedawno za tyle można było kupić kawalerkę w ciekawym mieście powiatowym) i lekko śmiech na sali, że u mnie tylko cup holder i choinka zapachowa (celowa ironia 🙂 ) A mimo to jednak kusi... 🙂 Na pewno jeszcze poświęcę sporo czasu z konfiguratorem. 

 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

10k do xDrive, przy założeniu, że mam rabat 20%, to 8k do dopłaty.

Różnica będzie wynosiła jakieś 40k - przy założeniu, że zaraz jeszcze 340i nie podrożeje. Najgorzej, że paskudnie mi to pogarsza proporcję w limicie leasingu (150k) - czyli to auto nie jest tylko o 40k droższe (w tej względnie bogatej konfiguracji), ale też droższe o tyle o ile mniej zaliczę w koszcie z powodu przekroczenia tego limitu. Strzelam, że na całym koszcie leasingu jakieś +15k.

 

+ fajniejszy silnik, lepsze osiągi

+ lepsze trzymanie wartości (chyba)

 

- biedne wyposażenie (co jednak może zniweczyć nadzieje na wyższą wartość za kilka lat)

- płacisz więcej, a masz w środku biednie, po prostu. Zapytasz znajomego co ma w swojej KII tańszej o 150k (niedawno za tyle można było kupić kawalerkę w ciekawym mieście powiatowym) i lekko śmiech na sali, że u mnie tylko cup holder i choinka zapachowa (celowa ironia 🙂 ) A mimo to jednak kusi... 🙂 Na pewno jeszcze poświęcę sporo czasu z konfiguratorem. 

 

Przejedź się, jeśli nie miałeś okazji i porównaj przede wszystkim frajdę z jazdy.

Jeśli bardziej istotne są dodatki to dopłata nie ma sensu.

Jakie ma znaczenie co pomyśli Znajomy, Twój wybór i kropka, ale gwarantuje, że jeśli poinformujesz, że pod maską siedzi prawie 380KM zmieni temat na  ten o pogodzie 😉

Moim zdaniem dodatki to coś co najbardziej traci na wartości. Może się mylę, no bo jednak 2.0t jest na pęczki, to ciężko się będzie potem przebić nawet wyposażeniem.

No, albo rozważ 30d rwd. Jeśli chodzi o osiągi to jest przyjemny kompromis, cenowo chyba też. 

 

 

Edytowane przez MedicuS
  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ja też jednak uważam, że lepiej wziąć świetne M340i i mieć banana na twarzy codziennie, nawet jadąc po bułki, niż mieć 330i z jedynie 2.0 z asystentami, elektryczną klapą, Harmanem czy innymi rzeczami. Niejedną z nich dołożysz po czasie na własną rękę.

Silnik robi tutaj piękną robotę.

Ja z dużym żalem niestety odpuściłem zakup M340i, sumarycznie za drogo mi wychodzi i troszkę za ciasne po wielgachnym Kodiaqu :(:(:(

Opublikowano
12 godzin temu, saab napisał(a):

A niby dlaczego tak pomyslales. To sa oddzielne uslugi i aktualizacja map nie nic wspolnego z RTTI czy Connected navigations. 

bo w opisie usługi Connected booster jest, że pakiet zawiera m.in.: BMW Maps i RTTI

Zresztą w RTTI jest też napisane: "Uwaga: W zależności od pojazdu, usługa może być już zawarta w pakiecie. Sprawdź zawartość pakietu, aby uniknąć podwójnego zamówienia."

U USB map update nie ma.

Wydaje mi się więc, że RTTI jest w Connected booster, nie mam pewności, czy jest aktualizacja map, pewnie nie.

Opublikowano
7 godzin temu, zalezi napisał(a):

Ja z dużym żalem niestety odpuściłem zakup M340i, sumarycznie za drogo mi wychodzi i troszkę za ciasne po wielgachnym Kodiaqu :(:(:(

Przecież mają taką samą długość, więc nie ma mowy o ciasnocie lol. 😂

 

Ja poprę obie opcje, bo i mam zwykłą dwulitrówkę i zarazem prawie golasa, a jednocześnie radość z jazdy jest na wysokim poziomie. 👍
Chociaż teraz biorę prawie nowe 750d na full wypasie, raz się żyje.. 😅

Opublikowano

Rozszerzony shadowline możesz sam zrobić w późniejszym czasie bo to tylko sam grill za 1100zl, to samo przyciemniane szyby. Możesz też zmienić pakiet naprawczy z 4 lat na 3 lata. Systemy asystujące kierowcy Professional potrzebne tylko jak jeździsz dużo autostradą.

Opublikowano

Czesc, zakupilem tydzien temu G20 320i u deleara z placu. Kobieta chciala za wszelka cene suva ale jak sie przejchala na jezdzie probnej G20 to  zmienila zdanie (na szczescie).  Temat jaki jest to zakupione auto jest na feldzie 19 i zawieszeniu standardowym, jazda testowa byla na 18. Zastanawiam sie czy na 19 ze standardowoym zawieszeniem jest twardo? Dla porownania dodam ze przesiadamy sie z Hondy Civic VIII ktora jest bardzo twarda. Myslalem o sprzedazy 19 i zakupie 18 na lato ale z 19 auto tak dobrze wyglada ze szkoda tego robic. Druga kwestia taka ze jezdziac w miescie trzeba bedzie bardzo uwazac na te felgi:) Bede wdzieczny za jakas opinie. Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Markok napisał(a):

Przecież mają taką samą długość, więc nie ma mowy o ciasnocie lol. 😂

 

Ja poprę obie opcje, bo i mam zwykłą dwulitrówkę i zarazem prawie golasa, a jednocześnie radość z jazdy jest na wysokim poziomie. 👍
Chociaż teraz biorę prawie nowe 750d na full wypasie, raz się żyje.. 😅

No coś Ty. Siedziałem w BMW 3 G20, ciasnota niewyobrażalna, z tyłu malutko miejsca na nogi, nad głowę też, mikrodrzwi tylnie, ścięte wejście. Nie patrz jak na same wymiary, przecież w BMW masz mega długi przód, który musi pomieścić silniki R6 i masz dzięki temu malutką przestrzeń dla pasażerów. Kodiaq jest mega przestronny i ma tyle miejsca, co nowe X5, które ma mój dyrektor.

 

A G20 320i to mikro frajda z jazdy, to jednak słabe osiągi. Dopiero od mniej/więcej Giulii Veloce 2.0 280km ( 5.2s 0-100 km/h ) coś się zaczyna dziać i spoko to jedzie. Nawet 330i nie daje funu szczerze pisząć. A takie M340i już robi mega robotę.

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

G20/21 jest ok jak dzieci małe jeszcze, foteliki jakoś da się zamontować na styk, ale żeby z tyłu wozić tam trójkę osób to ciężko nawet przy szczupłej młodzieży, niemowiac już od dorosłych. Wsiada się nisko i wąskie drzwi, większość aut w porównywalnym rozmiarze będzie obszerniejsza w środku.

Opublikowano

Tak rozumiem że dłuższa maska zabiera trochę miejsca, nie wiem ja mam 182 i jestem najwyższy spośród brata i rodziców, dzięki czemu dla nas G20 jest absolutnie wystarczające.
Ogólnie porównywanie aut różnych segmentów i klas jest trochę bezcelowe.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wsiadłbyś do Kodiaqa to byś po prostu zrozumiał o czym piszę. W nim jest więcej miejsca w środku, niż w BMW 5 G30 LCI, czaisz?

G20 w sedanie jest żenująco ciasne w środku jak na 470 cm długości.

Opublikowano
17 minut temu, zalezi napisał(a):

 

G20 w sedanie jest żenująco ciasne w środku jak na 470 cm długości.

Wydaje mi się, że dla kogoś kto kupuje serie 3(i to jeszcze w dodatku z jakimś mocnym silnikiem) nie robi różnicy ile jest miejsca z tyłu. To nie jest typowo rodzinny samochód.

Opublikowano
10 godzin temu, zalezi napisał(a):

No coś Ty. Siedziałem w BMW 3 G20, ciasnota niewyobrażalna, z tyłu malutko miejsca na nogi, nad głowę też, mikrodrzwi tylnie, ścięte wejście. Nie patrz jak na same wymiary, przecież w BMW masz mega długi przód, który musi pomieścić silniki R6 i masz dzięki temu malutką przestrzeń dla pasażerów. Kodiaq jest mega przestronny i ma tyle miejsca, co nowe X5, które ma mój dyrektor.

 

A G20 320i to mikro frajda z jazdy, to jednak słabe osiągi. Dopiero od mniej/więcej Giulii Veloce 2.0 280km ( 5.2s 0-100 km/h ) coś się zaczyna dziać i spoko to jedzie. Nawet 330i nie daje funu szczerze pisząć. A takie M340i już robi mega robotę.

A teraz podaj swój wzrost, bo czuje że 190+

Opublikowano
W dniu 13.04.2024 o 22:27, twenty napisał(a):

Czesc, zakupilem tydzien temu G20 320i u deleara z placu. Kobieta chciala za wszelka cene suva ale jak sie przejchala na jezdzie probnej G20 to  zmienila zdanie (na szczescie).  Temat jaki jest to zakupione auto jest na feldzie 19 i zawieszeniu standardowym, jazda testowa byla na 18. Zastanawiam sie czy na 19 ze standardowoym zawieszeniem jest twardo? Dla porownania dodam ze przesiadamy sie z Hondy Civic VIII ktora jest bardzo twarda. Myslalem o sprzedazy 19 i zakupie 18 na lato ale z 19 auto tak dobrze wyglada ze szkoda tego robic. Druga kwestia taka ze jezdziac w miescie trzeba bedzie bardzo uwazac na te felgi:) Bede wdzieczny za jakas opinie. Pozdrawiam 

Cześć, przesiadłem się w październiku do G20. Też mam standardowe zawieszenie. Miałem 19 z zimówkami i uważam, że nie dało się na nich jeździć zimą po trójmiejskich dziurach. Dokupiłem 18. 19 było szkoda, wjeżdżanie w dziury było bolesne, ale co dziwne, na kołach nie widzę po tych dziurach śladu! 😮Zostawiłem 19 na lato i od tygodnia na nich jeźdżę, jest ok, nie czuję, żeby było mniej wygodnie niż na 18, może delikatnie, ale spokojnie można jeździć. Wyglądają świetnie, zdecydowanie lepiej niż 18! 🙂 Zestaw, 18 zima 19 lato uważam za optymalny. Na obu kompletach mam runflaty - Goodyear lato i Pirelli zima.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, ja przesiadając się z G20 na G30 (a nawet jeżdżąc dwoma zamiennie) nie odczuwam aby G30 było jakieś dużo większe.

Tzn.. widze że mam bliżej wyświetlacz, czuje że na nogi z przodu na szerokość mam mniej miejsca, czuje że auto jest węższe, m.in tunel środkowy

Ale z tyłu? Moim zdaniem z tyłu jest baardzo porównywalnie jak w G30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, zalezi napisał(a):

Wsiadłbyś do Kodiaqa to byś po prostu zrozumiał o czym piszę. W nim jest więcej miejsca w środku, niż w BMW 5 G30 LCI, czaisz?

G20 w sedanie jest żenująco ciasne w środku jak na 470 cm długości.

ale to bażant 😛 za darmo bym nie brał 😉 ale każdy ma wybór , może masz dwa metry , ja nie mam i dla mnie 2+1 miejsca na nogi nad głową jest wystarczająco , jeżeli ktoś gra w kosza lub jest siatkarzem polecam x7 lub q7 🙂 ale nie bażanta 😜 

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

koledze chodzi o to że to Skoda 😄, a Skoda w planie koncernu (jest/miała być) takim VW dla biednej europy wschodniej 😄

Edytowane przez pwnsoon
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Wcale nie uważam, że G20 jest bardzo małe - byłem teraz w Italy na nartach - zawsze jeździliśmy G30, ale że gwarancja się skończyła wzięliśmy G20 - trochę się obawiałem, czy w 4 osoby nie będzie za ciasno i powiem, że byłem zaskoczony - podróż była całkiem komfortowa, choć oczywiste jest, że G20 nie jest mistrzem przestrzeni. Ot tak wystarczająco i nic więcej.

Ja widzę różnicę w wielkości wewnątrz G30 do G20 - dla mnie jest spora. Szczególnie jak spojrzy się z perspektywy siedzącego z tyłu. G30 to już kawał auta, ale na jego gabaryty nie widać tej rozrzutności przestrzeni w środku, ale różnica jest powiedziałbym wręcz kolosalna w podróżowaniu do G20 - biorąc pod uwagę ogólny komfort jazdy.

Co do Kodiaq'a i jego miejsca w środku - nawet tego nie komentuję, jak ktoś potrzebuje większy samochód, idzie tam, gdzie mu pasuje, porównanie do G20 jest bezsensowne. Ale na marginesie - akurat do tych Włoch na narty jechaliśmy w 3 samochody - kolega jechał takim Kodiaq'iem 2.0TDI 190KM 4x4 - taki sam box Thule XL na dachu - ta sama jazda - spalił tylko 0,8L/100 km mniej droższego diesla niż moja M340i 🙂  No też byłem zaskoczony 🙂

Edytowane przez Mandus
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Samochód z ptakiem na masce.

Bardziej znany to jednak kurak, bo bażant to jednak bardziej szlachetny drób, bardziej prawdziwym jest jednak Apacz.

Skoda jest ok, to bardzo poprawny samochód, natomiast 3er od samego początku była stosunkowo ciasna i nikt nigdy nie kupował tej marki dla przestronności.

Przestronne były 3gt i 5gt potem jako 6er. Niestety w ofercie już ich nie ma.

 

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.