Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie nie ma go już w indywidualnej ofercie ale… Może to być numer beczki czyli opakowania hurtowego do obrotu w serwisach. Wtedy olej ma numer opakowania inny niż pojedyncze sztuki.

Zamawiam hurtowo części z BMW mam katalog dla hurtowników i nie ma w nim tej części. Wydaje mi się że to jest numer wymyślony przez nich a olej jest jakimś z beczki ale jakim nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pewnie tak jest. Kupili od Castrola beczki takiego samego oleju co rozlewany pod numer BMW. Przy fakturowaniu nadali swój numer ala katalogowy BMW i leją. No musi być jakiś myk tej ceny. Przecież nie dokładają do interesu. Stąd kampania olejowa w takiej cenie.

To i tak dobrze, bo przy motocyklach mieliśmy olej z beczki po dużo niższej cenie a liczone dla klienta było po normalnej beemkowskiej, więc cały zysk tej operacji szedł na serwis. Żadnych promocyjnych kampanii nie było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis u nich na wymiane oleju. Cena 620zl z filtrem za 7,2litra (26,30 zł netto/litr).


Podpytalem o ten numer katalogowy i jest tak jak mówicie. Olej mają w beczkach od Shella i ten olej wlewają. Numer katalogowy to jest 'dummy' numer bo jakis musieli wziac zeby bylo co nabic na faktury/rachunki itp.


W związku z tym pytanie, czy kojarzycie takie praktyki w innych serwisach ? Z tego co pamiętam, w inchcape na woli jakieś 2+- lata temu wymieniali na olej Ori BMW.


Edit: Czy Ori oleje BMW w tych litrowych butelkach to też jest Shell ? Jeśli tak, to w sumie obojętne czy leja ten "ori" czy z wielkiej beczki. Praktycznie patrząć to przy takim dziennym wolumenie na serwisie bez sensu bylo by dla nich lać olej z butelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bylem dzis u nich na wymiane oleju. Cena 620zl z filtrem za 7,2litra (26,30 zł netto/litr).


Podpytalem o ten numer katalogowy i jest tak jak mówicie. Olej mają w beczkach od Shella i ten olej wlewają. Numer katalogowy to jest 'dummy' numer bo jakis musieli wziac zeby bylo co nabic na faktury/rachunki itp.


W związku z tym pytanie, czy kojarzycie takie praktyki w innych serwisach ? Z tego co pamiętam, w inchcape na woli jakieś 2+- lata temu wymieniali na olej Ori BMW.


Edit: Czy Ori oleje BMW w tych litrowych butelkach to też jest Shell ? Jeśli tak, to w sumie obojętne czy leja ten "ori" czy z wielkiej beczki. Praktycznie patrząć to przy takim dziennym wolumenie na serwisie bez sensu bylo by dla nich lać olej z butelek.

Oleje dla BMW są robione przez Shell ale nie jest to dokładnie Shell. Tak naprawdę nawet nie wiemy co oni leją jakie parametry ma ten olej. Jak zobaczyłem że do diesla i do m3 wlali mi dokładnie ten sam olej przynajmniej napisali ten sam numer to postanowiłem to jednak wymienić. Na następną wymianę pojechałem już ze swoim olejem w litrowych banieczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie ma co tak bardzo panikować nad marką oleju w przypadku b48 i wymianie co 12-15 tys km. Parametry oleju żeby się zgadzały i będzie ok. Do s58 to już inna sprawa. Tutaj jednak jak kolega wyżej bym pilnował tej sprawy i w razie niepewności jeździł na wymiany ze swoim olejem. Używane M3/M4 z rynku niemieckiego z wymianami według komputera nie są w idealnym stanie i często mają awarie. Ale Niemcy to inna sprawa, nie dość że mają gdzie dawać w palnik swoimi autami to nikt tam sobie nie zawraca dupy z wymianami oleju poza ASO lub poza interwałami serwisowymi. To takie trochę roboty z nich. W Polsce nikt na serwisie nie poda nam dokładnych danych tego co leją. Powiedzą że odpowiedni, numer jakiś tam wkleją na fakturze i jest ok. Więc albo godzimy się na to albo jeździmy ze swoim olejem. Innej opcji nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bylem dzis u nich na wymiane oleju. Cena 620zl z filtrem za 7,2litra (26,30 zł netto/litr).


Podpytalem o ten numer katalogowy i jest tak jak mówicie. Olej mają w beczkach od Shella i ten olej wlewają. Numer katalogowy to jest 'dummy' numer bo jakis musieli wziac zeby bylo co nabic na faktury/rachunki itp.


W związku z tym pytanie, czy kojarzycie takie praktyki w innych serwisach ? Z tego co pamiętam, w inchcape na woli jakieś 2+- lata temu wymieniali na olej Ori BMW.


Edit: Czy Ori oleje BMW w tych litrowych butelkach to też jest Shell ? Jeśli tak, to w sumie obojętne czy leja ten "ori" czy z wielkiej beczki. Praktycznie patrząć to przy takim dziennym wolumenie na serwisie bez sensu bylo by dla nich lać olej z butelek.

Oleje dla BMW są robione przez Shell ale nie jest to dokładnie Shell. Tak naprawdę nawet nie wiemy co oni leją jakie parametry ma ten olej. Jak zobaczyłem że do diesla i do m3 wlali mi dokładnie ten sam olej przynajmniej napisali ten sam numer to postanowiłem to jednak wymienić. Na następną wymianę pojechałem już ze swoim olejem w litrowych banieczkach.

A nie było zmiany na Castrol ? Shell jednak nadal został?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej lista olei, które według producenta są dopuszczone konkretnie do m340d. Jak widać poniżej producent dopuszcza coś poza orginalną butelką BMW, ważne by olej spełniał okreslone normy.


MINI Original Engine Oil LL-19 FE 0W-30 (1 litre) 83 21 5 A65 F41

BMW TwinPower Turbo LL-19 FE 0W-30 (1 litre) 83 21 5 A65 BF6

BMW TwinPower Turbo LL-19 FE 0W-30 (209 litre) 83 21 5 A65 BF7


BMW Group LL-19 FE SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd

BMW TwinPower Turbo LL-19 FE SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd

Castrol Edge SAE 0W-30 Castrol Limited

Castrol Edge Professional C3 SAE 0W-30 Castrol Limited

Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 0W-30 Castrol Limited


MINI Original Engine Oil LL-19 FE SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd

Pennzoil P9 Pro LS SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd.

Shell Helix Ultra ECT SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd.

Shell Helix Ultra ECT C3/SP SAE 0W-30 Shell International Petroleum Co.Ltd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,


czy wydech m performance do G20 M340i pasuje też do G21? Wiem, że do modeli po lifcie są one w EU niedostępne, ale w US czy AUS już tak. Czy ktos ma dojścia do takich części?

 

Poszukaj po forum, ktoś się ogłaszał chyba że taki sprzeda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie odnośnie auto hołd.

Czy wyłączanie tę funkcję w jakichkolwiek okolicznościach? Na przykład podczas stania w korku gdzie trzeba co chwilę podjeżdżać kilka metrów i znowu się zatrzymywać?

 

Ja ją włączam tylko podczas jazdy w korku, żeby nie musieć trzymać nogi na hamulcu. Czemu chciałbyś ją wtedy wyłączać?


Nie lubię mieć tej opcji włączonej przez cały czas, bo trudniej manewruje się przez to na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to działa tak, że muszę mocniej wcisnąć hamulec, żeby aktywować auto hold. Jak widzę, że za chwilę będę w stanie ruszyć to trzymam delikatnie nogę na hamulcu, żeby auto hold się nie włączył.


A zużyciem się nie przejmuje, bo nie po to kupuje się nowe auto, żeby nie korzystać z takich bajerów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad tym tylko. W korku ciągle się mechanizm włącza i wyłącza - jak to wpływa na jego żywotność?

To ma właśnie pomagać głównie w korkach albo na światłach, żeby nie męczyć nogi na hamulcu. A nieużywanie czegoś za co się zapłaciło, żeby się za szybko nie zużyło... no cóż, ja mam inne podejście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że klocki się zużywają i autohold się do tego przyczynia ale ... autohold ma na celu uprzyjemnić używanie z auta ;). Tak samo trzeba byłoby podczas jazdy wyłączyć DSC i najlepiej ABS, aby bez naszej ingerencji nie używało hamulców. Btw po wyłączeniu DSC (kontroli trakcji) o zgrozo... system w BMW i tak "czuwa" , oczywiście w znacznie mniejszym stopniu niż beż wyłączenia ale jednak, gdy bączki się kręci, to i tak hamulec włącza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad tym tylko. W korku ciągle się mechanizm włącza i wyłącza - jak to wpływa na jego żywotność?

 

Mam 11 letnie Audi A6 z przebiegiem 260tys w ktorym Autohold jest w ciaglym uzyciu i zadnych problemow z nim nie miałem. W moim G20 dziala on jeszcze lepiej niz w Audi wiec tym bardziej mam go caly czas wlaczony. Tak jak jeden z kolegow wczesniej pisal da sie nauczyc odpowiedniego nacisku na hamulec by nie aktywowac AH w momencie gdy tego nie chcemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W poprzedniej 525xD (f11) myślę że przez autohold przednie wahacze 'wystarczyly' na tylko 210 tys km.

Autohold zaciska tyl, a przod chce jechac - powoduje to naprezenia.


Nie mniej jednak - jest to po aby uzywac i w przypadku g20 - jako ze jest to swieze auto, wymiana wahaczy raczej Ciebie nie dotknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.