Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Przeczytałem post i nie pomyliłem się kto jest jego autorem. Szanowany 'engineer', oh ah. Wiedza z You Tube.

Sam sobie przeczysz - jak dla mnie. Specyfikacja 'swojego' ??? can ? Wystarczy mieć sprawny moduł, a z samochodem to w ogóle.

Pomijam że są podwykonawcy i ... wprost mówiąc złodzieje. No ale nie ważne. Do tematu lamp:

Kto w ogóle zaczał temat że tylne lampy mają coś z CAN'em w sobie? Prędzej LIN, ale też nie w G20. Tutaj BDC podaje napięcia na dany moduł świetlny:

image.png.adf7a39cf0527de38bc2b86ec2edebdf.png

 

I po liftingu - jest tak samo.

Po jakiego grzyba w tylnych światłach CAN? Przednie reflektory ok - wymagana szybkość reakcji, wycinanie, skręcanie, multum funkcji więc lepiej żeby sterowanie światłami było w światłach, ale tylne? To ten schemat to i tak do tej 'bardziej wyposażonej' lampy, bo druga ma jeden pin mniej.

Czepiasz się, jak zwykle. I to personalnie. Nawet nie skomentuje. Robert Wołgajew.

 

P.S. Jak Internet Ci działa to sobie sprawdzisz tą wiedzę z YT mojej osoby.

 

P.S.2

Kolega napisał o "sianiu" zakłóceń po CAN, więc odniosłem się do tej kwestii i kwestii nieoryginalnych lamp. Nie mam ich schematu i nie wiem czy to aby na pewno CAN czy LIN. Ale skoro poprawia Ci humor napisanie prywatnej wycieczki to nie ma sprawy. Więcej takich...

Edytowane przez robiw
Opublikowano

No i git. Czyli kolega może sobie montować. Jako królik doświadczalny w sumie, ale ok. Jest ryzyko jest zabawa...

Opublikowano
17 godzin temu, GDX4 napisał(a):

No i git. Czyli kolega może sobie montować. Jako królik doświadczalny w sumie, ale ok. Jest ryzyko jest zabawa...

Zamiast teoretyzować czasem lepiej zamilknąć ...

W stanach jeździ masa ludzi na tych lampach i żyją, u nas "teoretycy inżynierowie" rozkminiają czy sprawi to, że globalne ocieplenie się zwiększy, ubezpieczyciel ich wydziedziczy, diagnosta uklęknie i wezwie lawetę, bo już nigdzie nie pojedziecie, a ksiądz z ambony wam to wypomni.

Lampy od roku na aucie, nie wybuchło, nie paruje, przegląd przechodzi.

 

IMG_6308.jpeg

Opublikowano
9 godzin temu, siwyZS napisał(a):

Lampy od roku na aucie, nie wybuchło, nie paruje, przegląd przechodzi.

No i elegancko. Brawo. Gratulacje. Tak trzymaj. Podjąłeś ryzyko, opłaciło się, wygrana. Nie myślałeś o przyciemnieniu odblasków?

Jak padło pytanie oznaczy że takiej pewności jak u Ciebie zbrakło. Ja znam przypadek jak lampy jednak nie chciały właściwie współpracować. I konieczne były lutowania oporników i innych kombinacji... Ale to nie było BMW...

Opublikowano
11 godzin temu, siwyZS napisał(a):

Zamiast teoretyzować czasem lepiej zamilknąć ...

W stanach jeździ masa ludzi na tych lampach i żyją, u nas "teoretycy inżynierowie" rozkminiają czy sprawi to, że globalne ocieplenie się zwiększy, ubezpieczyciel ich wydziedziczy, diagnosta uklęknie i wezwie lawetę, bo już nigdzie nie pojedziecie, a ksiądz z ambony wam to wypomni.

Lampy od roku na aucie, nie wybuchło, nie paruje, przegląd przechodzi.

 

IMG_6308.jpeg

Jeśli przechodzi przegląd to nie powinno bo nie ma homologacji, już się powoli biorą za usprawnienie tego systemu i nagrania jeśli nie weszły teraz to wreszcie wejdą i nikt się nie podejmie nawet po znajomości do ryzykowania uprawnień. 

Opublikowano
10 godzin temu, zornold napisał(a):

Jeśli przechodzi przegląd to nie powinno bo nie ma homologacji, już się powoli biorą za usprawnienie tego systemu i nagrania jeśli nie weszły teraz to wreszcie wejdą i nikt się nie podejmie nawet po znajomości do ryzykowania uprawnień. 

To, że nie przejdzie przeglądu nie obawiałbym się w ogóle, mysle że szansa na to że diagnosta zagłębi się w homologacje jest bliska zera.

 

Natomiast bardziej myślę o przypadku gdy bierzemy udział w wypadku np. z ofiarami smiertelnymi i np jeden z uczestników twierdzi że nie widział tyłu naszego samochodu, mysle że wtedy prokurator chętnie zbada homologacje i biorąc pod uwagę zły scenariusz możemy z uczestnika stać się sprawca.

 

Dla mnie to spore ryzyko aby dołożyć kolejny bajer.

 

Dokładam różne rzeczy ale nic związanego z bezpieczeństwem lub przepisami. 

 

Pozdro

  • Dziękuję 1

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, 47 napisał(a):

To, że nie przejdzie przeglądu nie obawiałbym się w ogóle, mysle że szansa na to że diagnosta zagłębi się w homologacje jest bliska zera.

 

Natomiast bardziej myślę o przypadku gdy bierzemy udział w wypadku np. z ofiarami smiertelnymi i np jeden z uczestników twierdzi że nie widział tyłu naszego samochodu, mysle że wtedy prokurator chętnie zbada homologacje i biorąc pod uwagę zły scenariusz możemy z uczestnika stać się sprawca.

 

Dla mnie to spore ryzyko aby dołożyć kolejny bajer.

 

Dokładam różne rzeczy ale nic związanego z bezpieczeństwem lub przepisami. 

 

Pozdro

Wiem że wiele osób się ze mną nie zgodzi ale pisałem to wielokrotnie.
Dobry prawnik/adwokat i to że LED w podświetleniu tablicy rejestracyjnej mnie oślepił powoduje że że sprawcy stanę się poszkodowanym a OC nie zadziała bo samochód sprawcy był niesprawny technicznie. Brzmi jak bajka z wp czy Onetu ale... To nie jest trudne.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A takie pytanie do kogoś kto się zna. Ktoś lekko wyjeżdżając z parkingu wyrwał mi tylni zderzak. Ubezpieczyciel od strony sprawcy przyjeżdża i ogląda mój samochód a przy tym mierzy bieżnik w moich oponach. Po co to robi? 

Opublikowano

po nic. mógłby równie dobrze sprawdzić czy masz płyn do spryskiwaczy. w kontekście takiej szkody jest to bez znaczenia.

Godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Wiem że wiele osób się ze mną nie zgodzi ale pisałem to wielokrotnie.
Dobry prawnik/adwokat i to że LED w podświetleniu tablicy rejestracyjnej mnie oślepił powoduje że że sprawcy stanę się poszkodowanym a OC nie zadziała bo samochód sprawcy był niesprawny technicznie. Brzmi jak bajka z wp czy Onetu ale... To nie jest trudne.

z tym się w 100% zgadzam. może mieć to ewentualnie znaczenie pod kątem przyczynienia.

po drugie brak homologacji nie sprawia, że światła nie świecą. A jeżeli nie mają homologacji, ale świecą prawidłowo, to taki poszkodowany podnosząc tego typu argumenty bardziej szkodzi sobie samemu, budując wątpliwość czy aby kierowca na sprawny wzrok i reakcje. 

Co innego wynalazki z aliexpress albo amatorski tuning powodujące, że światło odbija się pod nieprawidłowym kątem, nie dociera gdzie powinno albo jest znacznie przyciemnione co sprawia, że jest dalece gorzej dostrzegalne. Nawet wtedy nie podwróci to jednak ról poszkodowanego i sprawcy.

Opublikowano
5 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Wiem że wiele osób się ze mną nie zgodzi ale pisałem to wielokrotnie.
Dobry prawnik/adwokat i to że LED w podświetleniu tablicy rejestracyjnej mnie oślepił powoduje że że sprawcy stanę się poszkodowanym a OC nie zadziała bo samochód sprawcy był niesprawny technicznie. Brzmi jak bajka z wp czy Onetu ale... To nie jest trudne.

Pierdoły pisać to każdy może, dowody poproszę, mogą byc konkretne sprawy i orzeczenia.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
4 godziny temu, krzysztof77 napisał(a):

przyjeżdża i ogląda mój samochód a przy tym mierzy bieżnik w moich oponach. Po co to robi?

Pewnie ma małego i chciał znaleźć choć jedną rzecz która ma mniejszy rozmiar 

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
23 minuty temu, Ratm napisał(a):

Pierdoły pisać to każdy może, dowody poproszę, mogą byc konkretne sprawy i orzeczenia.

udowadnia ten kto twierdzi, więc jeżeli twierdzisz, że nieprawidłowe oświetlenie tablicy może sprawić, że ktoś z poszkodowanego stanie się sprawcą, to Ty przedstaw przykłady takich spraw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, krzysztof77 napisał(a):

A takie pytanie do kogoś kto się zna. Ktoś lekko wyjeżdżając z parkingu wyrwał mi tylni zderzak. Ubezpieczyciel od strony sprawcy przyjeżdża i ogląda mój samochód a przy tym mierzy bieżnik w moich oponach. Po co to robi? 

Może do ew. szkody całkowitej?
Ale myślę że raczej ma po prostu takie pola do wypełnienia 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

A jeżeli nie mają homologacji, ale świecą prawidłowo, to taki poszkodowany podnosząc tego typu argumenty bardziej szkodzi sobie samemu, budując wątpliwość czy aby kierowca na sprawny wzrok i reakcje. 

Problem w tym że na miejscu nie ma możliwości aby to sprawdzić i do tego celu należy powołać biegłych - jak śmiesznie by to nie brzmiało.

Patrz - foteliki dla dzieci. Są z atestem i bez. Podobny temat opony do BMW - z gwiazdką i bez - choć to nie do końca trafiany przykład - przyznaje.

 

Do czego zmierzam. Policjant aby zmierzyć przepuszczalność bocznych szyb ma do tego specjalne narzędzie - które wykonuje pomiar.

Jednak - każdy produkt wprowadzony do obrotu na terenie Europy musi mieć odpowiednie certyfikaty. I owszem, jak kupisz toster bez CE, RoHS itp... to go masz i możesz używać. I ja nie mam jak Ci udowodnić że nie trujesz się tostami. Moze po prostu producent nie miał kasy, albo chciał aby produkt był tańszy - dlatego nie zrobił odpowiednich badań/certyfikatów, zaś toster może być super - tak jak wyżej wspomniany fotelik samochodowy.

 

Tutaj mała dygresja. Katalpe mi zaatakował grzyb, ale preparat został wycofany z UE chyba w 2021 roku. Musialem go kupic poza UE. I to jest OK... a to ze kupujemy 'jedzenie' lub 'surowce' poza UE gdzie uzywaja tego srodka - jest juz ok. Parodia.

Bo do obrotu w UE nie mozna wprowadzic produktu bez CE i nie RoHS (wyjatek Kosmos i Medycyna chociaz to tez sie zmienia).

 

Wracajac do tematu:

Jednak po to są normy, certyfikaty i atesty, aby byle policjant - mógł to sprawdzić i zatwierdzić.

 

Przykład:
XENARC COOL BLUE BOOST

Hiper białe światło o barwie do 7000 K do użytku off-road*

 
Takie info daje producent. Oczywiście ludzie to ładują do aut osobowych i jeżdzą po drogach. 
Jak mam udowodnić że świeci źle ? 
Nie mam miernika czy ma 5001K czy 7000K.
A moze chodzi o katy - nie mam jak tego sprawdzić.
Może mnie zmyliło, może mnie oślepiło. Może ktoś ma reflektory źle ustawione, a może źle zregenerowane (każda ingerencja w klosz pozbawia reflektor homologacji).
Tutaj wystarczy - model palnika... brak homologacji i tyle w temacie. Po prostu.
Domyślam się reakcje wielu z Was.
Nie wymyślam tego. Nie mówi się o tym za dużo - bo budżet się łata mandatami za prędkość, a przeglądy w Polsce - wiadomo.
Ale jak ktoś się uprze... to czarne jest czarne, białe jest białe.
Nie udowodnisz że w czasie kolizji żarówka która nie ma homologacji mnie nie oślepiła, nie mrugała, czy może w ogóle nie świeciła. Nie powinna znaleźć się w samochodzie w ruchu drogowym.
Edytowane przez luk_byd
  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

udowadnia ten kto twierdzi, więc jeżeli twierdzisz, że nieprawidłowe oświetlenie tablicy może sprawić, że ktoś z poszkodowanego stanie się sprawcą, to Ty przedstaw przykłady takich spraw.

Do tego może być potrzebny prawnik, ale jeśli chcesz zalążki do tego to dam Ci wędkę, a nie rybę.

Przeczytaj OWU swojego OC, może masz tam takie zapisy o tuningu, homologacji.

A w internecie też nie problem znaleźć takie artykuły z tym że to są tylko media, a media jakie są -wiadomo.

Opublikowano (edytowane)

ja się z Tobą zgodziłem a nie spieram - odpowiadałem na post kolegi Ratm. OC też nie ma żadnego związku z tym kto jest sprawcą. to nie polisa o tym decyduje i wyłączenia w niej. 

tam powyżej chodziło mi o to, że jak jeden drugiemu wjedzie w tył z powodu niezachowania ostrożności i odpowiedniego odstępu to ten najeżdżający nie wybroni się samym argumentem, że ten przed nim miał światła tylne bez homologacji, jeżeli te światła świeciły.

Powoływanie biegłych nie jest niczym śmiesznym. W zasadzie nie ma postępowań karnych dotyczących wypadków i kolizji bez biegłych. 

 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
W dniu 11.01.2025 o 17:07, JacekLZ napisał(a):

udowadnia ten kto twierdzi, więc jeżeli twierdzisz, że nieprawidłowe oświetlenie tablicy może sprawić, że ktoś z poszkodowanego stanie się sprawcą, to Ty przedstaw przykłady takich spraw.

albo czytać ze zrozumieniem nie umiesz albo pisać. ja twierdze ze nie ma takich spraw, a jeśli ktoś (luk_byd) twierdzi że są to niech pokaże konkretne przykłady, a nie że na pudelku pisali.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
W dniu 8.01.2025 o 21:32, komoornik napisał(a):

Mam doświadczenie tylko z Bimmercode, Bimmerlink i Bimmerutility - nic innego nie jestem w stanie polecić.

Pojechałem z polecenia do BMW Expert na Ołtaszyńskiej. Mają pozytywną opinię i bardzo dobrze zaopiekowali się. Komputer wskazał, że zatkała się dysza od ADBlue. Wykasowali błąd i umówiłem się na wymianę. Kupiłem też płyn przeciw krystializacji adblue. Zrobiłem na razie 300 km i check control się narazie nie zaświecił.

Opublikowano

Cześć, mam nietypowe pytanie. 
 

czy orientujecie się czy można doposażyć g20 o uchwyt isofix na fotelu pasażera z przodu. 
Coś jak ma Audi w ofercie:

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-mocowanie-doposazenie-fotelika-isofix-przod-pasazer-audi-skoda-aso-15042843984?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=29b07cb2-6157-4f70-b48b-30d2ab302875&utm_content=7aee5d581aab#

Szukam alternatywy dla przewożenia dziecka z tyłu. 
 

Opublikowano

Pytanko, czy jest sens brać przy felgach 19 cali opony performance ? Zastanawiam się nad nimi, ponieważ nie mają RFT. Tylko czy to jest coś w stylu Michelin Pilot sport, czy jakiś wynalazek który jest na tor a nie do codziennej jazdy ? Zawieszenie adaptacyjne. Najchętniej wybrałbym 18, one nie mają RFT, tylko przeokrutnie nie podoba mi się ten wzór 848, a nic innego nie ma do wyboru z 18.

Opublikowano
7 godzin temu, Lukas68 napisał(a):

Pytanko, czy jest sens brać przy felgach 19 cali opony performance ? Zastanawiam się nad nimi, ponieważ nie mają RFT. Tylko czy to jest coś w stylu Michelin Pilot sport

A co to znaczy czy jest sens? Jak cie stać to czemu nie? W konfiguratorze jest napisane co to za opona. Rok temu byly to pilot sport 4 z homologacja bmw, co teraz dają nie wiem bo juz nie przegladam konfiguratora.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Ratm napisał(a):

A co to znaczy czy jest sens? Jak cie stać to czemu nie? W konfiguratorze jest napisane co to za opona. Rok temu byly to pilot sport 4 z homologacja bmw, co teraz dają nie wiem bo juz nie przegladam konfiguratora.

Jemu raczej chodziło o to, czy pakują np Toyo R888r.

Nie wiem, czy do różnych silników montują różne opony, ale na moje 19" dostałem Bridgestone Toranza, ktora nie nadąża nawet za 318d 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

@Lukas68 Mam auto z opcją opon performance - konkretnie są to Michelin Pilot Sport 4S. Natomiast tak jak kolega powyżej napisał, warto sprawdzić w konfiguratorze lub dopytać w salonie jaka konkretnie opona w opcji performance jest aktualnie zakładana. Sądzę jednak, że jest duża szansa, że to nadal MPS4S.

Czy warto dopłacać? To chyba sam musisz sobie odpowiedzieć - wszystko zależy od budżetu, i może lepiej przeznaczyć różnicę w cenie kół na jakieś dodatkowe wyposażenie - koła/opony zawsze można zmienić, z dokładaniem wyposażenia dodatkowego nie musi być tak prosto 🙂

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, lukash_ napisał(a):

@Lukas68 Mam auto z opcją opon performance - konkretnie są to Michelin Pilot Sport 4S. Natomiast tak jak kolega powyżej napisał, warto sprawdzić w konfiguratorze lub dopytać w salonie jaka konkretnie opona w opcji performance jest aktualnie zakładana. Sądzę jednak, że jest duża szansa, że to nadal MPS4S.

Czy warto dopłacać? To chyba sam musisz sobie odpowiedzieć - wszystko zależy od budżetu, i może lepiej przeznaczyć różnicę w cenie kół na jakieś dodatkowe wyposażenie - koła/opony zawsze można zmienić, z dokładaniem wyposażenia dodatkowego nie musi być tak prosto 🙂

Również nie chciałem RFT, w zamówieniu mam Pilot Sport 4S. Etykieta: https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/412350

Edytowane przez palusik
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.