Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jest powyżej kalkulacja. 1800, 3900, 1800. Przy czym w dieslu nie wymienia się świec więc jeszcze taniej. To tyle samo za 3 przeglądy co oni chcą, tylko trzeba im zapłacić z góry. Pytanie po co. Do tego dostaniesz rabat albo przywieziesz swoje filtry i oleje i jeszcze zbijesz cenę. Dla mnie nonsens

W sensie kupowania pakietu za 7400 czy tam 7900 jak tyle samo lub mniej kosztuje bez pakietu

Edytowane przez maxox
Opublikowano
4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Jest jeszcze masa komponentów, szczególnie elektronicznych, na działanie których nie mamy wielkiego wpływu. 

Możesz podać jakieś konkretne przykłady tego, co się "sypie" tak na potęgę w ciągu tych 5 lat a w zasadzie w tym 5. roku, skoro jest tak źle? Bo skoro tak się to psuje po 4 latach to na pewno o tym wszędzie trąbią. Pisze zupełnie poważnie. Zajmuje się elektroniką i programowaniem i zastanawiam się, jaki bubel hardware'owy odwalili w BMW, że po 4 latach jest aż tak źle, że warto brać ten jeden dodatkowy rok w cenie 4 poprzednich? Ani hardware ani software nie jest mi obce, więc chętnie rzucę okiem na te przyklady. Robert

Opublikowano

Za 10 lat jak już nie będzie samochodów wyprodukowanych do 2010 roku to na samochód będą mogli pozwolić sobie bogaci ludzie którzy będą wymieniać samochody co 5 lat. 5 latków już nikt nie będzie kupował bo to będą złomy i na ich naprawy nie będzie stać średnio zarabiającego Polaka. Zostaną im rowery i autobusy. Ciężko się czyta te głupoty. 

Cieszę się że jestem na forum BMW bo to jest jakoś która działa 5 lat. Biedni Ci co mają Skody, Fordy i Seaty. Z 3.5 roku i złomowanie 😞

  • Haha 1
Opublikowano

Nic takiego raczej nie ma, przynajmniej info nie wyszło na światło dzienne. Sam też jestem elektronikiem ale już nie siedzę przy sprzęcie tylko spinam projekty i miałem okazję w tym roku prowadzić projekt ostatecznie z sukcesem dla Porsche (panel do 911 :), teraz dla szwedzkiego koncernu... Elektronika przed wypuszczeniem jest bardzo restrykcyjnie sprawdzana pod kątem niezawodności i nikt się nie zgodzi puścić "bubla". Przy obecnych programach symulacyjnych, wiedzy na temat komponentów i testów starzeniowych jest to praktycznie niemożliwe. Druga strona medalu to równie dobrze zabezpieczenie od strony mechanicznej itd. Jak wiadomo całość musi "zagrać" dlatego gotowe samochody z nową elektroniką testowane są choćby w dolinie śmierci czy za kołem podbiegunowym w warunkach ekstremalnych.

To że coś jednostkowo może się uszkodzić to oczywiste ale na masową skalę praktycznie niemożliwe. 15-20 lat temu było inaczej, mniej świadomie z drugiej strony nie było aż takiego parcia na taniość.... ehhh.

Nie przejmować się, tylko kupować, jeździć i się cieszyć. Sam jestem gadżeciażem i nie wyobrażam sobie nie mieć wszystkich możliwych dodatków 😀

Opublikowano
7 minut temu, macste napisał(a):

Nic takiego raczej nie ma, przynajmniej info nie wyszło na światło dzienne. Sam też jestem elektronikiem ale już nie siedzę przy sprzęcie tylko spinam projekty i miałem okazję w tym roku prowadzić projekt ostatecznie z sukcesem dla Porsche (panel do 911 :), teraz dla szwedzkiego koncernu... Elektronika przed wypuszczeniem jest bardzo restrykcyjnie sprawdzana pod kątem niezawodności i nikt się nie zgodzi puścić "bubla". Przy obecnych programach symulacyjnych, wiedzy na temat komponentów i testów starzeniowych jest to praktycznie niemożliwe. Druga strona medalu to równie dobrze zabezpieczenie od strony mechanicznej itd. Jak wiadomo całość musi "zagrać" dlatego gotowe samochody z nową elektroniką testowane są choćby w dolinie śmierci czy za kołem podbiegunowym w warunkach ekstremalnych.

To że coś jednostkowo może się uszkodzić to oczywiste ale na masową skalę praktycznie niemożliwe. 15-20 lat temu było inaczej, mniej świadomie z drugiej strony nie było aż takiego parcia na taniość.... ehhh.

Nie przejmować się, tylko kupować, jeździć i się cieszyć. Sam jestem gadżeciażem i nie wyobrażam sobie nie mieć wszystkich możliwych dodatków 😀

Ja o tym doskonale wiem. Zajmuje się projektowaniem softu i embedded na co dzień. No, ale jak ktoś pisze takie info z pełnym przekonaniem to chętnie dowiem się, gdzie tak się dzieje. Ot tyle. Tak często widzę takie przekonania, jak te "kiedyś to było". Wtedy proszę o konkrety, bo przecież nie śledzę wszystkiego a warto się uczyć. R

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

A jak będę robił powiedzmy rocznie 5 k km to też świece będą wymieniać? 

Świece wymieniają przy drugim większym serwisie przy 60k. W takim tempie raczej nie załapiesz się na ten drugi.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Dzięki. Mam kolejne pytania.

Czy lane assist i iconic sound  da się wyłączyć na stałe ? Czy za kazdym razem od nowa ?

 

Jeździł ktoś seria 3 i 4 ? Jeździłem chwilę m440i z 2023 ma 19 RF . Auto wydawało mi się bardzo słabo wyciszone i zastanawiam się czy jest to wyłącznie kwestia drzwi bez ramek , zwykłych szyb  i głośnych opon ? Czy w  g21 z szybami akustycznymi  jest dużo lepiej ? W mojej a4 b9 z akustycznymi szybami jest zdecydowanie ciszej. 

Infotainment pewnie do przyzwyczajenia - ale wydaje mi się jakoś mało intuicyjny ( bawilem sie w g21 2024 ) . Jakie macie/ mieliście na początku odczucia w LCI ? 

Czy ktoś z Was był zwolennikiem diesla i po przesiadce na m340i już nie jest ? 😆

Pozdrawiam 

Opublikowano
14 minut temu, intoxication napisał(a):

Dzięki. Mam kolejne pytania.

Czy lane assist i iconic sound  da się wyłączyć na stałe ? Czy za kazdym razem od nowa ?

 

Jeździł ktoś seria 3 i 4 ? Jeździłem chwilę m440i z 2023 ma 19 RF . Auto wydawało mi się bardzo słabo wyciszone i zastanawiam się czy jest to wyłącznie kwestia drzwi bez ramek , zwykłych szyb  i głośnych opon ? Czy w  g21 z szybami akustycznymi  jest dużo lepiej ? W mojej a4 b9 z akustycznymi szybami jest zdecydowanie ciszej. 

Infotainment pewnie do przyzwyczajenia - ale wydaje mi się jakoś mało intuicyjny ( bawilem sie w g21 2024 ) . Jakie macie/ mieliście na początku odczucia w LCI ? 

Czy ktoś z Was był zwolennikiem diesla i po przesiadce na m340i już nie jest ? 😆

Pozdrawiam 

Iconic Sounds tak - wyłączasz i przy kolejnym uruchomieniu system zapamiętuje poprzednie ustawienie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, maxox napisał(a):

Jest powyżej kalkulacja. 1800, 3900, 1800. Przy czym w dieslu nie wymienia się świec więc jeszcze taniej. To tyle samo za 3 przeglądy co oni chcą, tylko trzeba im zapłacić z góry. Pytanie po co. Do tego dostaniesz rabat albo przywieziesz swoje filtry i oleje i jeszcze zbijesz cenę. Dla mnie nonsens

W sensie kupowania pakietu za 7400 czy tam 7900 jak tyle samo lub mniej kosztuje bez pakietu

Pakiety opłacają sie w przypadku przebiegów powyżej 20tys. rocznie, bo diesle mają do 25tys./2lata , a więc pakiet 5lat/100tyś wychodzi 4-5 przeglądów, bo komputer może go przyspieszyć, ze względu na warunki eksploatacji. A to już robi oszczedność, nawet nie biorąc pod uwagę podwyżek cen za serwis (które są raczej pewne), ponadto w latach nieparzystych wypadają dodtakowe wizyty na wymianę płynu hamulcowego, co rónież kosztuje - więc można trochę grosza zaoszczędzić w perspektywie 5 lat. Oczywiście to wszystko przy powyższych założeniach, bo nie  każdy tyle jeżdzi, więc i nie każdemu to będzie się opłacać.

https://www.bawariamotors.pl/bmw/serwis-i-czesci/przeglad/

Edytowane przez rybek79
  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, robiw napisał(a):

Możesz podać jakieś konkretne przykłady tego, co się "sypie" tak na potęgę w ciągu tych 5 lat a w zasadzie w tym 5. roku, skoro jest tak źle? Bo skoro tak się to psuje po 4 latach to na pewno o tym wszędzie trąbią. Pisze zupełnie poważnie. Zajmuje się elektroniką i programowaniem i zastanawiam się, jaki bubel hardware'owy odwalili w BMW, że po 4 latach jest aż tak źle, że warto brać ten jeden dodatkowy rok w cenie 4 poprzednich? Ani hardware ani software nie jest mi obce, więc chętnie rzucę okiem na te przyklady. Robert

Przecież ja nie napisałem, że coś się konkretnie i zawsze sypie. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że skoro piąty rok PRI kosztuje tyle co cztery wcześniejsze lata, to z czegoś to wynika i jestem przekonany, że właśnie z ryzyka wystąpienia kosztownej usterki. Wyceny takich usług są zawsze czymś uzasadnione. 

A czy i co się będzie czesto psuło, to się dowiesz w przyszłości. Pogadajmy za 5 lat. ale wejdź sobie na forum bimmerpost i poszukaj o usterkach, dlaczego mam Cię wyręczać? 

Opublikowano
56 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Wyceny takich usług są zawsze czymś uzasadnione. 

A może to marketingowa zagrywka do naciągnięcia kupującego pakiet? Przecież oprócz minimalizacji ryzyka z ich strony (wyższa cena na wszelki wypadek wystąpienia usterki), to jednocześnie chodzi o maksymalizacje zysków, a więc jeśli ktoś się zdecyduje AŻ tyle zapłacić za pakiet, to jest szansa, że z niego w rzeczywistości i tak nie skorzysta, a kasiorka wleci na konto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Przecież ja nie napisałem, że coś się konkretnie i zawsze sypie. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że skoro piąty rok PRI kosztuje tyle co cztery wcześniejsze lata, to z czegoś to wynika i jestem przekonany, że właśnie z ryzyka wystąpienia kosztownej usterki. Wyceny takich usług są zawsze czymś uzasadnione. 

A czy i co się będzie czesto psuło, to się dowiesz w przyszłości. Pogadajmy za 5 lat. ale wejdź sobie na forum bimmerpost i poszukaj o usterkach, dlaczego mam Cię wyręczać? 

Ja mam takie samo odczucie.

Założyli, prawdopodobnie na podstawie danych, że pierwsze dwa lata jakoś każdy wytrzyma. U mnie akurat przeszacowali, ale to wliczony błąd statyczny.

Kolejne dwa lata są opłacane przez tych co wykupili ale nic im nie padło, więc finansują tych którzy tyle szczęścia nie mieli.

Wychodzi na to że ostatni rok ma małe szanse na sukces, albo to co się sypie jest znacznie droższe niż w pierwszych latach.

Powyżej 5 lat BMW nie przewiduje braku awarii 😉

I prawdopodobnie popłynęli by grubo, gdyby dali 10 lat jak Lexus 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
53 minuty temu, MedicuS napisał(a):

Ja mam takie samo odczucie.

Założyli, prawdopodobnie na podstawie danych, że pierwsze dwa lata jakoś każdy wytrzyma. U mnie akurat przeszacowali, ale to wliczony błąd statyczny.

Kolejne dwa lata są opłacane przez tych co wykupili ale nic im nie padło, więc finansują tych którzy tyle szczęścia nie mieli.

Wychodzi na to że ostatni rok ma małe szanse na sukces, albo to co się sypie jest znacznie droższe niż w pierwszych latach.

Powyżej 5 lat BMW nie przewiduje braku awarii 😉

I prawdopodobnie popłynęli by grubo, gdyby dali 10 lat jak Lexus 😉

Moja m340i jeździ od 2020, 122k przejechane więc już nie mogę się doczekać aż coś się zepsuje, powinno na dniach, na razie tylko reflektor tylny był nieszczelny i wymieniony i silnik rolety szklanego dachu. Jako że był to zakup w bmw premium selection to ma gwarancję jeszcze 1,5 roku (oczywiście na zasadach BMW premium selection nie na zasadach fabrycznych). 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, rafaeelloo napisał(a):

A może to marketingowa zagrywka do naciągnięcia kupującego pakiet? Przecież oprócz minimalizacji ryzyka z ich strony (wyższa cena na wszelki wypadek wystąpienia usterki), to jednocześnie chodzi o maksymalizacje zysków, a więc jeśli ktoś się zdecyduje AŻ tyle zapłacić za pakiet, to jest szansa, że z niego w rzeczywistości i tak nie skorzysta, a kasiorka wleci na konto.

gdyby byli tacy genialni to propnowaliby gwarancję nawet na 10 lat i każdy kolejny rok takie 100%-towe przebitki.

druga sprawa, że wydaje się, że ten wysoki koszt ma raczej efekt odstraszający. 

i żeby zaraz znowu ktoś się nie nakręcił napiszę od razu, że nie twierdzę, że BMW jest bardziej awaryjne niż inne marki. jak będzie to przyszłość pokaże. 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
10 godzin temu, intoxication napisał(a):

Jeździł ktoś seria 3 i 4 ? Jeździłem chwilę m440i z 2023 ma 19 RF . Auto wydawało mi się bardzo słabo wyciszone i zastanawiam się czy jest to wyłącznie kwestia drzwi bez ramek , zwykłych szyb  i głośnych opon ? Czy w  g21 z szybami akustycznymi  jest dużo lepiej ? W mojej a4 b9 z akustycznymi szybami jest zdecydowanie ciszej. 

 

jest adekwatnie do klasy samochodu, więc średnio. akustyczne szyby warto wziąć, bo bez tego trochę słabo mieć szum w samochodzie za tyle kasy. z akustycznymi do 140 km/h można jeszcze względnie komfortowo rozmawiać przez telefon bez podnoszenia głosu.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
34 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

jest adekwatnie do klasy samochodu, więc średnio. akustyczne szyby warto wziąć, bo bez tego trochę słabo mieć szum w samochodzie za tyle kasy. z akustycznymi do 140 km/h można jeszcze względnie komfortowo rozmawiać przez telefon bez podnoszenia głosu.

Akustyczne szyby dobrze "tłumią" opływające powietrze. Dużo hałasu idzie od nadkoli/kół więc dużo zależy również od nawieżchni. Dla mnie na niektórych Skach do 160 jest ok,  na niektórych do 140. Oczywiście do 180 jest względnie cicho w tym aucie. Na pewno jest dużo dużo lepiej od F30... którą miałem zaraz po świeżo skradzionym rocznym Audi B8 fl, audi było dużo lepiej wyciszone na tamten czas. 

Z czasem zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli, może coś jeszcze przy "gruncie". Najlepiej po porównaniu z kimś kto to robił w G20. Wiem, że paru współgalerników robiło 😀

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 godzin temu, adiki napisał(a):

Świece wymieniają przy drugim większym serwisie przy 60k. W takim tempie raczej nie załapiesz się na ten drugi.

Przeglądy są co 30 tys. lub dwa lata, zależnie co nastąpi wcześniej.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
16 godzin temu, macste napisał(a):

Nic takiego raczej nie ma, przynajmniej info nie wyszło na światło dzienne. Sam też jestem elektronikiem ale już nie siedzę przy sprzęcie tylko spinam projekty i miałem okazję w tym roku prowadzić projekt ostatecznie z sukcesem dla Porsche (panel do 911 :), teraz dla szwedzkiego koncernu... Elektronika przed wypuszczeniem jest bardzo restrykcyjnie sprawdzana pod kątem niezawodności i nikt się nie zgodzi puścić "bubla". Przy obecnych programach symulacyjnych, wiedzy na temat komponentów i testów starzeniowych jest to praktycznie niemożliwe. Druga strona medalu to równie dobrze zabezpieczenie od strony mechanicznej itd. Jak wiadomo całość musi "zagrać" dlatego gotowe samochody z nową elektroniką testowane są choćby w dolinie śmierci czy za kołem podbiegunowym w warunkach ekstremalnych.

To że coś jednostkowo może się uszkodzić to oczywiste ale na masową skalę praktycznie niemożliwe. 15-20 lat temu było inaczej, mniej świadomie z drugiej strony nie było aż takiego parcia na taniość.... ehhh.

Nie przejmować się, tylko kupować, jeździć i się cieszyć. Sam jestem gadżeciażem i nie wyobrażam sobie nie mieć wszystkich możliwych dodatków 😀

Ciekawe to co piszesz bo mam wrażenie, że coraz więcej bubli wychodzi i dopiero użytkownicy testują różne systemy w praktyce. I nie piszę tu o BMW tylko ogólnie.

W G20/G21, z tego co słyszałem są dość powszechne problemy z maglownicą, z pompą płynu chłodniczego i chyba z modułami lusterek. Być może któreś z nich są już rozwiązane ale na takie przypadki jest właśnie rozszerzona gwarancja. 

 

Opublikowano
13 godzin temu, intoxication napisał(a):

Dzięki. Mam kolejne pytania.

Czy lane assist i iconic sound  da się wyłączyć na stałe ? Czy za kazdym razem od nowa ?

 

Jeździł ktoś seria 3 i 4 ? Jeździłem chwilę m440i z 2023 ma 19 RF . Auto wydawało mi się bardzo słabo wyciszone i zastanawiam się czy jest to wyłącznie kwestia drzwi bez ramek , zwykłych szyb  i głośnych opon ? Czy w  g21 z szybami akustycznymi  jest dużo lepiej ? W mojej a4 b9 z akustycznymi szybami jest zdecydowanie ciszej. 

Infotainment pewnie do przyzwyczajenia - ale wydaje mi się jakoś mało intuicyjny ( bawilem sie w g21 2024 ) . Jakie macie/ mieliście na początku odczucia w LCI ? 

Czy ktoś z Was był zwolennikiem diesla i po przesiadce na m340i już nie jest ? 😆

Pozdrawiam 

Miałem wcześniej B9 z akustycznymi szybami i w G21 też je wziąłem. Jest podobnie jak w B9, może nawet minimalnie lepiej, ale różnica może być od samych opon.

Niestety w G21 tylko przednie boczne szyby są akustyczne (w B9 były wszystkie) i to delikatnie słychać, ale za to są lepiej wyciszone nadkola. 

Lane assist nie wyłączysz na stałe bo to jest podyktowane prawem, w każdym samochodzie aktywuje się po ponownym odpaleniu. 

Infotainment jestem trochę zawiedziony. Jest średnio intuicyjne, mało opcji personalizacji i trochę ustawień, które nie wiadomo co oznaczają. Nawet w instrukcji nie ma wyjaśnienia. Na bardzo duży plus jak dla mnie jest pokrętło iDrive.

 

 

 

Opublikowano

Dzięki.

W a4 b9 nie wydaje mi się ,że tylne szyby też są akustyczne. Jedynie przednie.

Kierownica / przyciski w a4 są  wg mnie dużo fajniejsze . 

Do wtorku muszę podjąć decyzję czy zamawiać m340i / ew m340d czy zostać przy a4 i im więcej czytam tym jestem głupszy ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, intoxication napisał(a):

Dzięki.

W a4 b9 nie wydaje mi się ,że tylne szyby też są akustyczne. Jedynie przednie.

Kierownica / przyciski w a4 są  wg mnie dużo fajniejsze . 

Do wtorku muszę podjąć decyzję czy zamawiać m340i / ew m340d czy zostać przy a4 i im więcej czytam tym jestem głupszy ...

Niestety jak tu zapytasz to dopiero zrobisz sobie mętlik w głowie.

Każdy Ci powie co innego 🙂

40i/40d to fantastyczne silniki, ale stworzone do różnych celów.

Porównania nie mają sensu.

Mnie się coraz bardziej zaczyna podobać z zewnątrz A5, ale wnętrze przynajmniej na zdjęciach jest nie akceptowalne.

BMW mimo tego ekranu przyczepionego w ostatniej chwili prezentuje się zdecydowanie lepiej.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
17 minut temu, intoxication napisał(a):

Dzięki.

W a4 b9 nie wydaje mi się ,że tylne szyby też są akustyczne. Jedynie przednie.

Kierownica / przyciski w a4 są  wg mnie dużo fajniejsze . 

Do wtorku muszę podjąć decyzję czy zamawiać m340i / ew m340d czy zostać przy a4 i im więcej czytam tym jestem głupszy ...

Co do szyb to ja miałem przedlifta i na bank wszystkie były akustyczne. Jeśli chodzi o kierownicę to zgadzam się, miałem sportową w audi i była fajniejsza i ładniejsza. W BMW jest troszkę za gruba ale ta z LCI2 przynajmniej wygląda już lepiej.

Moim zdaniem kluczowe pytanie to jakie są Twoje motywacje do zmiany. Na pewno napęd, silnik, skrzynia, prowadzenie to inna bajka w BMW w tej wersji. Cała reszta moim zdaniem porównywalna lub na plus dla audi.

 

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, proarnes napisał(a):

Co do szyb to ja miałem przedlifta i na bank wszystkie były akustyczne. Jeśli chodzi o kierownicę to zgadzam się, miałem sportową w audi i była fajniejsza i ładniejsza. W BMW jest troszkę za gruba ale ta z LCI2 przynajmniej wygląda już lepiej.

Moim zdaniem kluczowe pytanie to jakie są Twoje motywacje do zmiany. Na pewno napęd, silnik, skrzynia, prowadzenie to inna bajka w BMW w tej wersji. Cała reszta moim zdaniem porównywalna lub na plus dla audi.

 

 

 

 

Dla mnie BMW to przede wszystkim prowadzenie. F30 vs B8 przepaść. Mimo niby super rozkładu mas w B8 do BMW F30 nie ma startu... miałem 4 audiczki wcześniej w tym V6ki (za ciężko z przodu). Tylko V5 było fajnie wyważone w 90ce ale mocy mało, gang był świetny... Wszystko poza 90ką Q podsterowne, najbardziej ciężkie V6. Po przesiadce wiem dlaczego nie wrócę, chyba że RS3 urośnie ale to zupełnie inna liga 😀 Zobaczymy jak nowe RS5 ale to też już mega odjazd cenowy pewnie powyżej M3C...

Intoxication, wypożycz sobie M340i ma weekend i sprawdź na weekend w każdych warunkach. 1500pln albo mniej i już będziesz wiedział czy warto i za co najbardziej cenisz auto. Ja już mam to za sobą, myślę że jak prowadzenie ma dużą wagę dla Ciebie, to już wiem że zmienisz, nawet na co 😀 Have fun

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.