Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, robiw napisał(a):

Czyli kupujesz auto za 200-300k w 2024/25 roku i będziesz robił taką druciarnię, bo nie chcesz rozwiązań producenta? R

Jest 2024 auto skonfigurowane za 400k, kamery 360 a trybu parkingowego brak. W sumie porządnego wideorejestratora też bo fabryczna opcja nagrywa tylko 40s. Druciarstwo producenta ...

Opublikowano
11 minut temu, robiw napisał(a):

Czyli kupujesz auto za 200-300k w 2024/25 roku i będziesz robił taką druciarnię, bo nie chcesz rozwiązań producenta? R

Kupujesz auto za 200-300k w 2024/25 roku i musisz robić jakieś akcje bo auto nie ma wbudowanych dobrych kamer 1080p+ ze stałym podglądem online i ciągłym nagrywaniem. Zamiast tego kupujesz gówniany i ograniczony Drive Recorder korzystający z kamer 480-720p, na których gówno widać w nocy albo dopłacasz 4k aby ci serwis łaskawie zamontował dodatkowe (!) kamery. Mimo, że auto ma ich 5 fabrycznie (360 plus asystent).

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie będę montować careye ponieważ jakość tej kamerki jest bardzo słaba i obciążą akumulator takie podłączenie bezpośrednie do skrzynki rozdzielczej z bezpiecznikami.

 

Przerabiałem ten temat. Jakość Car Eye w tej cenie jest nieakceptowalna wg mnie. Jeżeli poruszamy się w tym pułapie cenowym (okolice 3k+) to warto zainteresować się wideorejestratorem Thinkware U3000. Ciekawostka, Thinkware jest również producentem Car Eye :) 

Ten wideorejestrator jest unikatowy jeżeli chodzi o tryb parkingowy. Posiada czujnik radarowy przód/tył, który ma znikomy pobór energii, dlatego można śmiało wpinać ten zestaw pod instalację samochodu. Przetestowałem. Po tygodniu bez jazdy wideorejestrator był nadal aktywny i nie było problemów z odpaleniem. W aplikacji jest również możliwość ustawienia napięcia granicznego przy którym wideorejestrator ma się wyłączyć, aby chronić akumulator. Dodatkowo, na chwilę obecną posiada topowe bebechy - STARVIS 2. 

Jeżeli chodzi o powerbank, to żeby to miało sens to i tak trzeba go wpiąć w bezpieczniki. Jeżeli nie robimy dziennie długich tras to z zapalniczki/USB nie naładujemy wystarczająco powerbanka, aby zasilał tryb parkingowy przez wiele godzin. 

PS. Car Eye produkcji Thinkware również posiada tryb radarowy, ale tylko dla przedniej kamerki.

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

 

Przerabiałem ten temat. Jakość Car Eye w tej cenie jest nieakceptowalna wg mnie. Jeżeli poruszamy się w tym pułapie cenowym (okolice 3k+) to warto zainteresować się wideorejestratorem Thinkware U3000. Ciekawostka, Thinkware jest również producentem Car Eye 🙂

Ten wideorejestrator jest unikatowy jeżeli chodzi o tryb parkingowy. Posiada czujnik radarowy przód/tył, który ma znikomy pobór energii, dlatego można śmiało wpinać ten zestaw pod instalację samochodu. Przetestowałem. Po tygodniu bez jazdy wideorejestrator był nadal aktywny i nie było problemów z odpaleniem. W aplikacji jest również możliwość ustawienia napięcia granicznego przy którym wideorejestrator ma się wyłączyć, aby chronić akumulator. Dodatkowo, na chwilę obecną posiada topowe bebechy - STARVIS 2. 

Jeżeli chodzi o powerbank, to żeby to miało sens to i tak trzeba go wpiąć w bezpieczniki. Jeżeli nie robimy dziennie długich tras to z zapalniczki/USB nie naładujemy wystarczająco powerbanka, aby zasilał tryb parkingowy przez wiele godzin. 

PS. Car Eye produkcji Thinkware również posiada tryb radarowy, ale tylko dla przedniej kamerki.

Dzięki za komentarz 🙂

Kamerkę obczaje sobie, patrzyłem właśnie na takie które posiadają STRAVIS'a 2. Tak zostałem uprzedzony, że przy krótkich przebiegach nie zostanie on naładowany w ten sposób. U mnie wygląda tak: poniedziałek/piątek trasa od dwóch do czterech godzin + codziennie pozatym około godziny jazdy. Planuje sobie wziąć powerbank o dużej pojemności aby go naładować z zapasem podczas tych długich tras, z możliwością dołożenia modułu z dodatkowymi ogniwami aby jeszcze bardziej zwiększyć pojemność magazynu. Samochód weekendami gdy mało jeżdżę jest parkowany w miejscach, w których mało co się dzieje lub w garażu gdzie nic się nie dzieje, jest tam również ciepło więc się nie rozładuje z powodu zimna. Wydaje mi się, że u mnie sprawdzi taki model użytkowania, a nie chce wpinać się w bezpieczniki ze względu na gwarancje. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
1 godzinę temu, i043W napisał(a):

Kupujesz auto za 200-300k w 2024/25 roku i musisz robić jakieś akcje bo auto nie ma wbudowanych dobrych kamer 1080p+ ze stałym podglądem online i ciągłym nagrywaniem. Zamiast tego kupujesz gówniany i ograniczony Drive Recorder korzystający z kamer 480-720p, na których gówno widać w nocy albo dopłacasz 4k aby ci serwis łaskawie zamontował dodatkowe (!) kamery. Mimo, że auto ma ich 5 fabrycznie (360 plus asystent).

A to sorry. Do głowy mi nie przyszło, że auto premium 24/25 korzysta z tak archaicznych technologii, mimo że sam iDrive wydaje się nowoczesny (stąd przekonanie, że reszta również). R

Opublikowano
6 godzin temu, Arrchi napisał(a):

A może zwykła kamerka typu Viofo czy 70mai + adapter zasilania, który odłącza prąd po spadku napięcia w akumulatorze do określonej wartości?

Te powerbanki do kamer to wg mnie nieopłacalny interes - koszt 800zł i więcej, a to już zahaczamy blisko o koszt akumulatora całego 🙂

Tzn. ja bym tak zrobil, ale podobno leci gwarancja jesli się wepnę pod bezpieczniki. Nadal taniej z montażem wychodzi taki powerbank skitrany w bagażniku + dobra kamera względem rozwiązania z BMW. Ja rozumiem, że kamerka ma prawo być drogie, ale płacić 3k za coś z czego nie będziesz zadowolony jest słabo. Gdyby to była choćby jakość takiej kamerki za 1500zł, ale to co oferują to zwykła kamerka 70mai za 500zl jest lepsza. Gdyby dali produkt, który jest dobrej jakości to bym nie kombinował, bo w ten sposób też wydam na taką zabawę koło 3 z dobra kamera i montażem, bo nie chce chyba sam rozbierać tego samochodu.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, i043W napisał(a):

Kupujesz auto za 200-300k w 2024/25 roku i musisz robić jakieś akcje bo auto nie ma wbudowanych dobrych kamer 1080p+ ze stałym podglądem online i ciągłym nagrywaniem. Zamiast tego kupujesz gówniany i ograniczony Drive Recorder korzystający z kamer 480-720p, na których gówno widać w nocy albo dopłacasz 4k aby ci serwis łaskawie zamontował dodatkowe (!) kamery. Mimo, że auto ma ich 5 fabrycznie (360 plus asystent).

Ogólnie jest to słabo rozwiązane np. skoda superb ma przy lusterku środkowym zostawiony port USB, który ma napiecie cały czas właśnie pod kamerkę. Taki kraj. Gdybym nieszkal w koreii kamerka by nie była potrzeba, ludzie są honorowi jak Ci samochód uszkodzi na parkingu to będzie pod nim stał i czekał, lub zawsze zostawi telefon. Jak jest wypadek to nie będzie kombinował. W Polsce się martwisz czy Ci nie ukradną auta, jak nie ukradna to może wytną katalizator, jak nie katalizator to Ci na złość ktoś kluczem porysuje jak nie porysuje to na parkingu przytrze i ucieknie, jak nie to będzie próbował wymusić odszkowanie gdzieś na drodze czy będzie sciemial przy kolizji. Lubię nasz kraj, ale pod pewnymi względami fajnie nie jest.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Zawsze jak przejeżdżam przez Austrię to kamerkę chowam do schowka w obawie przez astronomicznym mandatem. Nie wiem jak do tego podchodzi tamtejsza policja gdy kamera jest na stałe zamontowana przez ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@robiw to rozwiązanie producenta jest tak badziewne, że zgodziłbym się na jego wybór tylko i wyłącznie jakby mi dawali to za darmo lub  za symboliczną opłatę. 
Mówię tu głównie o jakości z tych kamer. 
Osobiście bałbym się zostawić powerbank w bagażniku by coś non stop ladował.

Edytowane przez M4R10
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, M4R10 napisał(a):

@robiw to rozwiązanie producenta jest tak badziewne, że zgodziłbym się na jego wybór tylko i wyłącznie jakby mi dawali to za darmo lub  za symboliczną opłatę. 
Mówię tu głównie o jakości z tych kamer. 
Osobiście bałbym się zostawić powerbank w bagażniku by coś non stop ladował.

Mhmmm no nie non stop, bo kamerka co prawda na podtrzymaniu gdy jest w gotowości leci, ale na minimalnym natężeniu. Wybudza jak ma sygnał z czujnika ruchu/fotokomórki wtedy nagrywa. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale zawsze są jakieś plusy i minusy.

Planuje zakupić takie ustrojstwo: https://www.wideorejestratory24.pl/adapter-cellink-neo8plus

Warto powiedzieć że są to ogniwa LiFePO4 mają bardzo stabilny skład chemiczny, mają niski wskaźnik niekontrolowanego wzrostu temp. więc uznawane za ognioodporne. Przetestowany do pracy w trudnych warunkach, nie nagrzewa się więc nie spuchnie, a będzie leżał gdzieś schowany w bagażniku. Nie mają też takie ogniwa kwasu jak popularne akumulatory samochodowe, niestety tanie to nie jest. Natomiast plus w kosztach bo wrzucić można taka kamerka jako wyposażenie w KUP, więc limitu odliczanie nie ma bez względu na wartość samochodu podatek i vat. Po prostu BMW się nie popisało. Może być drogo i dobrze, ale nie drogo i słabo. 

 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Tzn. ja bym tak zrobil, ale podobno leci gwarancja jesli się wepnę pod bezpieczniki. 

W bezpieczniki można się wpiąć całkowicie bezinwazyjnie tzw. bypassem.

W każdej chwili można to zdemontować bez żadnego śladu.

 

https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-pradowy-z-bezpiecznikiem-midi-uni-bypas-bajpas-6743726842

 

  

1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ogólnie jest to słabo rozwiązane np. skoda superb ma przy lusterku środkowym zostawiony port USB, który ma napiecie cały czas właśnie pod kamerkę.

W Superbie 3 ten port jest zasilany tylko po zapłonie 😉 

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
W dniu 16.12.2024 o 19:44, M4R10 napisał(a):

@47 które ASO i czy zakupu można dokonać zdalnie?

 

Auto samo sprawdza czy jest aktualizacja, lub aplikacja mybmw również powinna pokazać dostępne aktualizacje.

Idrive 7 jest obecnie w wersji 11/2024.30 lub nowszej.

https://www.bmw-service-tlokinski.pl/

 

Oferty na stronie nie widzę, była wystawiona na broszurce reklamowej na biurku konsultanta - i napewno nie była to pomyłka bo dopytywałem i nawet sprawdzał czy działa dla mojego VIN - akurat byłem x1 żony ale też mam navi do marca 2025

  • Lubię to 1

Pozdrawiam,

47

Opublikowano (edytowane)

Moje auto skończyło 3 lata i niestety wygasła subskrypcja connected professional. Trzy najbardziej brakujące rzeczy to: natywne spotify, rtti w mapach i aktualizacje map.

W connected drive store można kupić oddzielnie pakiety:

* connected booster 400 pln/rok (wrócą apki, które korzystają z netu, w tym spotify)

* aktualizacje map 415 pln/rok (cała Europa)

* RTTI 300 pln/rok

Razem 1115 rocznie.... sporo i raczej skłaniam się do całkowitego przerzucenia na android auto (gmaps/yanosik/spotify/tunein),  ale w opisie connected booster jest coś co wygląda jak RTTI.

Czy ktoś z was wie, czy connected booster zawiera pełny RTTI (kolorowanie mapy wg zagęszczenia ruchu, wyznaczanie najszybszych na daną chwilę tras, itd.)?

 

Edytowane przez rzaba
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, komoornik napisał(a):

W bezpieczniki można się wpiąć całkowicie bezinwazyjnie tzw. bypassem.

W każdej chwili można to zdemontować bez żadnego śladu.

 

https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-pradowy-z-bezpiecznikiem-midi-uni-bypas-bajpas-6743726842

 

  

W Superbie 3 ten port jest zasilany tylko po zapłonie 😉 

Parszywe oszusty handlowce ze skody 😄 Dzięki za info. 

No ale to znowu jest taka sama sytuacja, jak koledzy zadają co jakiś czas jak nie masz opon homologowanych, to co z sytuacjami awaryjnymi jak nie ma szans tego zdemontować? Sam mam wpiętą w innym samochodzie taką przejściówkę do skrzynki od kamerki nie ma problemu . Ogólnie w elektryce bypass to jest coś totalnie innego, ciekawe nazewnictwo. Założyłem kamerkę sam, za 100zł mi podpisali na piśmie, że zrobili montaż kamerki, opis krótki: jest zgodna nie ingeruje w instalacje więc gwarancja w pełni zachowana. W BMW na pytanie: założycie mi moją kamerkę? Nie ma szans tylko car eye. Zapytałem, no ale chciałbym inną, nie pasuje mi ten car eye, a technicznie się to nie różni niczym. Może Pan zamontować naszą kamerkę bezpośrednio do bezpieczników w ASO inaczej nie ma Pan gwarancji. Takie info mniej więcej dostałem u 3 dealerów. Będę jeździł do serwisu, za każdym razem to wypinał? Niby nie problem 30sek, ale trzeba pamiętać z tym gorzej. Z resztą śmiesznie będzie wyglądać kamera na szybie i kable wiszące z przejściówką poza skrzynką rozdzielczą. Jakoś się tej elektryki boję, bo podobno to jest trochę pięta achilesowa trójki.

Pytanie przy okazji o folię PPF: zderzak, maska, reflektory, lusterka, klamki, próg bagażnika, wyświetlacz w środku. Coś jeszcze warto obkleić? Błotniki są całkiem sporę, a mała ich część jest widoczna z frontu samochodu, więc pytanie czy łapiecie jakieś odpryski na nich? Na resztę będzie zakładana jakaś powłoka regularnie, bo nie wierzę w te kilkuletnie ceramiki. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
5 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Parszywe oszusty handlowce ze skody 😄 Dzięki za info. 

No ale to znowu jest taka sama sytuacja, jak koledzy zadają co jakiś czas jak nie masz opon homologowanych, to co z sytuacjami awaryjnymi jak nie ma szans tego zdemontować? Sam mam wpiętą w innym samochodzie taką przejściówkę do skrzynki od kamerki nie ma problemu . Ogólnie w elektryce bypass to jest coś totalnie innego, ciekawe nazewnictwo. Założyłem kamerkę sam, za 100zł mi podpisali na piśmie, że zrobili montaż kamerki, opis krótki: jest zgodna nie ingeruje w instalacje więc gwarancja w pełni zachowana. W BMW na pytanie: założycie mi moją kamerkę? Nie ma szans tylko car eye. Zapytałem, no ale chciałbym inną, nie pasuje mi ten car eye, a technicznie się to nie różni niczym. Może Pan zamontować naszą kamerkę bezpośrednio do bezpieczników w ASO inaczej nie ma Pan gwarancji. Takie info mniej więcej dostałem u 3 dealerów. Będę jeździł do serwisu, za każdym razem to wypinał? Niby nie problem 30sek, ale trzeba pamiętać z tym gorzej. Z resztą śmiesznie będzie wyglądać kamera na szybie i kable wiszące z przejściówką poza skrzynką rozdzielczą. Jakoś się tej elektryki boję, bo podobno to jest trochę pięta achilesowa trójki.

Pytanie przy okazji o folię PPF: zderzak, maska, reflektory, lusterka, klamki, próg bagażnika, wyświetlacz w środku. Coś jeszcze warto obkleić? Błotniki są całkiem sporę, a mała ich część jest widoczna z frontu samochodu, więc pytanie czy łapiecie jakieś odpryski na nich? Na resztę będzie zakładana jakaś powłoka regularnie, bo nie wierzę w te kilkuletnie ceramiki. 

Ja zamierzam jeszcze przednią szybę zabezpieczyć. W 100% folia PPF nie zabezpieczy, ale lepiej mieć jak najdłużej oryginalną szybę.

Opublikowano
2 godziny temu, darosso napisał(a):

Ja zamierzam jeszcze przednią szybę zabezpieczyć. W 100% folia PPF nie zabezpieczy, ale lepiej mieć jak najdłużej oryginalną szybę.

Mi to akurat bardzo odradzali. Taka folia co 20k kilometrów jest to wymiany, bo bardzo się zużywa. Natomiast jak ktoś chce to robią, ale podobno zabezpiecza głównie samochody do których taka szyba jest bardzo droga lub ekstremalnie słabo dostępna.

Opublikowano
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

A skoro już wspomnieliscie o zabezpieczeniuuauga to zabezpieczaliscie auto antykorozyjnie?. 

Gdybym kupował japoński samochód to bym to rozważył. Z eurepsjkimi nie ma problemów, a koszty potrafią być wysokie i słyszałem, że tradyjnie problemy z gwarancją...

Opublikowano
2 godziny temu, krzysztof77 napisał(a):

A skoro już wspomnieliscie o zabezpieczeniuuauga to zabezpieczaliscie auto antykorozyjnie?. 

Po to kupujesz niemiecki samochód żeby się w to nie bawić, korozją zachodzą niektóre śruby na podwoziu i tyle, zawieszenie nawet nie ma nalotu ani nic innego po 4-5 latach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.