Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

Skoro uważacie ze nowe samochody mają taką marna trwałości to co byście zrobili?. Większość pewnie z tego co czytam kupuje samochody na firmę i pozbywa się ich po kilku latach. A co gdybyście firmy nie mieli i kupowali samochód za własne oszczędności na długi okres czasu?. Kupić nowe, kupić jakiegoś trzy lata mając świadomość jakie można dostać rabaty na nowy samochód czy szukać jeszcze starszego?. Za kilka lat będą już tylko samochody naszpikowane elektronika i innymi wymogami. 

szczerze to nie wiem, co bym zrobił, gdybym szukał samochodu na 10-15 lat. Dzisiaj chyba jednak producenci zakładają, że klient nie będzie jeździł 10-lat.

Z filmów, które ja widziałem wywnioskowałem, że jest konsensus - jak najmniej elektroniki, jak najmniej skomplikowanych systemów. dobry silnik, tani w obsłudze, jak najmniej komplikacji. Ale jak będzie to się przecież dowiemy dopiero za 10 lat. 

Opublikowano
1 godzinę temu, darosso napisał(a):

Nie narzekajmy. Delektujmy się tym co mamy, bo za 20, 30 lat prawdopodobnie nie będzie można mieć auta na własność. Będzie można go sobie tylko wypożyczyć. Pełna kontrola nad społeczeństwem. Trudno to sobie teraz wyobrazić.

ale wiesz, że 90% użytkowników tego forum już nie ma samochodu na własność 🥲 jeździmy cudzymi samochodami.

Opublikowano

Witam,

Panie i Panowie, możecie wypowiedzieć się na temat systemów asystujących kierowcy ? Cena w konfiguratorze to 4100 zł i zastanawiam się nad nim. Ogólnie nie jestem „elektroniczny” i nie potrzebuje takich „bajerow” ale jeżeli faktycznie są przydatne podczas jazdy i mogą niejednokrotnie uratować zdrowie to wtedy je wezmę. Jeśli nie - to wolałbym jednak zaoszczędzić te pieniążki na co innego. Możecie się wypowiedzieć ? 

Opublikowano
50 minut temu, JacekLZ napisał(a):

ale wiesz, że 90% użytkowników tego forum już nie ma samochodu na własność 🥲 jeździmy cudzymi samochodami.

Tak. Ale przynajmniej masz jeszcze wybór czy chcesz mieć auto wynajęte, w leasingu czy na własność. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tzn na 10 lat to są BMW tak?

Bo Toyota od niedawna to zaczęła gwarancji 10 lat oferować. W cenie auta, warunk to przegląd w ASO co roku. W Koreańskich dają 7 lat od kiedy pamiętam. Nie daje się gwarancji na 7 lat, jeżeli nie ma się pewności, że auto jeszcze raz tyle pojeździ.

Przesiadając się na G21 sprzedałem 10 letnie auto, naszpikowane elektroniką, top wersję już wtedy z kamerami, radardarmi, masą czujników. Zepsuły się w nim przez czas ten 2 głośniki. Jestem pewien że osoba która go kupiła odemnie przejdzie tyle samo i kolejne 130k zrobi. Jego sprzedaż była z próżności, nie z psucia się.

Teksty o tym, że teraz auto to nie to co kiedyś i są na 5-10 lat słyszę od kiedy zacząłem się interesować samochodami, czyli jakieś 25 lat temu... Jakby w to wierzyć na mieście byśmy mijali samochody co mają maks 10 lat albo 30-40 z poczatka lat 90tych. A połowa mijanych to takie 15-20 letnie. Nie wiem jak one jeżdżą, czary chyba.

Opublikowano
18 minut temu, i043W napisał(a):

Teksty o tym, że teraz auto to nie to co kiedyś i są na 5-10 lat słyszę od kiedy zacząłem się interesować samochodami, czyli jakieś 25 lat temu...

Cały czas o tym mówię. Jak słyszę teksty typu: kiedyś to było, MB skończył się na W123, Polonez był nie do zdarcia...to wzburza się we mnie agresja ;-). I jeszcze na nieszczęście mówią to zwykle ludzie, którzy nigdy w życiu nie kupili nowego samochodu, ba, nawet koło takiego nie stali, ale wiedzą lepiej, bo szwagier mówił, że to, czy tamto. Czyli kiedyś to było a teraz postęp sprowadza to wszystko to gówna! No ręce opadają! Idiotyzmy, jakich mało. Kiedyś leczyli wkładaniem do pieca na trzy zdrowaśki a teraz mamy MRI i terapie genowe. Może Ci piewcy tych teorii pójdą tym torem??? Oczywiście, nie przeczę, że dzisiejsze auta narażone są na większą ilość awarii...ale do cholery...są 10 razy bardziej skomplikowane, zaangażowano w ich konstrukcję 10 razy więcej elementów, z których każdy, mimo chęci producenta, może się zepsuć. Mówi Wam coś rachunek prawdopodobieństwa czy nie? Każde moje auto, mimo innych moich wstępnych założeń, było kupione u dealera i serwisowane zgodnie ze sztuką. Kilka już ich było, bo leciwy jestem. I żadne nie zawiodło a jeśli były jakieś usterki to były to niedomagania wynikające z przebiegu/rocznika, czyli eksploatacji. A były i auta bardzo nowoczesne. Na co dzień latacie samolotami komunikacyjnymi, w których jest masa usterek niewymagających uziemienia statku powietrznego i o których nie macie zielonego pojęcia przekraczając próg tegoż urządzenia. Zapewne "kiedyś to było" i samoloty były bardziej niezawodne. No i? Bo miały 50 razy mniej podzespołów. Co to za głupie gadanie...kiedyś to było ;-). To tych narzekających zapraszam do zakupu poczciwego W123. Na pewno będzie bezawaryjny, na pewno będzie prosty i zdolny do własnoręcznej naprawy, na pewno navi a ni iDrive nie będzie się wieszał. I ogólnie, tak po prostu, będzie ZAJEBIŚCIE. Pozdrawiam... Robert

Opublikowano

Cześć! Aktualnie czekam na zamówione M340i. Mam kilka pytań odnośnie auta jak i gwarancji producenta.

1. Jaką specyfikację ma olej silnikowy w b58. Wiem, że auto seryjnie ma wlane xw30 lecz osobiście dla większego bezpieczeństwa dla silnika wolałbym wlać xw40. Pytanie czy jeśli olej będzie spełniać specyfikację narzuconą przez producenta ale niekoniecznie lepkość podaną w instrukcji obsługi to mogą być problemy z gwarancją?

2. Opony z homologacją, wiem wiem, temat pewnie był już na forum wiele razy, natomiast chciałem się zapytać o wasze doświadczenia z ubezpieczycielem jak i serwisem jeśli na aucie były opony bez homologacji bmw.

 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, F4zzy napisał(a):

Cześć! Aktualnie czekam na zamówione M340i. Mam kilka pytań odnośnie auta jak i gwarancji producenta.

1. Jaką specyfikację ma olej silnikowy w b58. Wiem, że auto seryjnie ma wlane xw30 lecz osobiście dla większego bezpieczeństwa dla silnika wolałbym wlać xw40. Pytanie czy jeśli olej będzie spełniać specyfikację narzuconą przez producenta ale niekoniecznie lepkość podaną w instrukcji obsługi to mogą być problemy z gwarancją?

2. Opony z homologacją, wiem wiem, temat pewnie był już na forum wiele razy, natomiast chciałem się zapytać o wasze doświadczenia z ubezpieczycielem jak i serwisem jeśli na aucie były opony bez homologacji bmw.

 

Pozdrawiam 

1. Lepiej w okresie gwarancji lać olej OEM. Nie jest on zły, a przynajmniej masz spokój z gwarancją wymieniając go poza ASO, bo nikt nic nie udowodni. 

2. Do momentu, aż się nic nie wydarzy pewnie nikt Ci nie będzie zwracać uwagi, bo nawet po co. Później będziesz mieć większą stłuczkę, laweta do serwisu bez możliwości zmiany to może okazać, że będą się na tym opierać aby mieć podstawę do uwalenia gwarancji/nie wypłacenia ubezpieczenia (chociaż, z ubezpieczanie to trzeba poczytać OWU). Więc wszystko jak zawsze na własne ryzyko, jeden przejeździ cały okres użytkowania na takim zestawie, inny będzie mieć pecha... 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, F4zzy napisał(a):

Cześć! Aktualnie czekam na zamówione M340i. Mam kilka pytań odnośnie auta jak i gwarancji producenta.

1. Jaką specyfikację ma olej silnikowy w b58. Wiem, że auto seryjnie ma wlane xw30 lecz osobiście dla większego bezpieczeństwa dla silnika wolałbym wlać xw40. Pytanie czy jeśli olej będzie spełniać specyfikację narzuconą przez producenta ale niekoniecznie lepkość podaną w instrukcji obsługi to mogą być problemy z gwarancją?

2. Opony z homologacją, wiem wiem, temat pewnie był już na forum wiele razy, natomiast chciałem się zapytać o wasze doświadczenia z ubezpieczycielem jak i serwisem jeśli na aucie były opony bez homologacji bmw.

 

Pozdrawiam 

Olej to temat rzeka i lepiej nie wywoływać dalszych dyskusji które powodowały dużo niepotrzebnych spięć.

Reasumując jak jeździsz dynamicznie ale bez upalania i jazdy torowej to ori wystarczy. Jak masz bardzo ciężką nogę a gaz z hamulcem mają tylko dwa stany 0-1 to pomyśl nad np. Ravenolem. Poczytaj, wnioski wyciągniesz sam. Ja "lecę" na ori 0W30 i myślę że do 10 lat nie będzie żadnych problemów jak z poprzednią 3er F30. Bardziej ważne są interwały co 10kkm, chyba że długie trasy wtedy spokojnie co 15kkm, przy krótkich odcinkach odpowiednio bym skrócił interwał np. do 8kkm.

Kiedy odbiór, ile czasu od zamówienia?

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, macste napisał(a):

Olej to temat rzeka i lepiej nie wywoływać dalszych dyskusji które powodowały dużo niepotrzebnych spięć.

Reasumując jak jeździsz dynamicznie ale bez upalania i jazdy torowej to ori wystarczy. Jak masz bardzo ciężką nogę a gaz z hamulcem mają tylko dwa stany 0-1 to pomyśl nad np. Ravenolem. Poczytaj, wnioski wyciągniesz sam. Ja "lecę" na ori 0W30 i myślę że do 10 lat nie będzie żadnych problemów jak z poprzednią 3er F30. Bardziej ważne są interwały co 10kkm, chyba że długie trasy wtedy spokojnie co 15kkm, przy krótkich odcinkach odpowiednio bym skrócił interwał np. do 8kkm.

Kiedy odbiór, ile czasu od zamówienia?

Tak wiem, tyle ile forumowiczów tyle opinii o olejach. Ja zawsze w swoich samochodach używałem 5w40 Ravenol RUP albo, mam zaufanie do niego bo auta nie miały łatwego życia a problemów z silnikami nie było. Oczywiście olej zamierzam zmieniać co 10kkm max także może okres gwarancji przebiegnie bez problemów.

Autko zamówiłem końcówką listopada, czas oczekiwania to 11 miesięcy  

Opublikowano
1 godzinę temu, F4zzy napisał(a):

Tak wiem, tyle ile forumowiczów tyle opinii o olejach. Ja zawsze w swoich samochodach używałem 5w40 Ravenol RUP albo, mam zaufanie do niego bo auta nie miały łatwego życia a problemów z silnikami nie było. Oczywiście olej zamierzam zmieniać co 10kkm max także może okres gwarancji przebiegnie bez problemów.

Autko zamówiłem końcówką listopada, czas oczekiwania to 11 miesięcy  

O kurde. Niedawno czas oczekiwania na M340i wynosił od 5 do max 8 miesięcy. A teraz czytam i nie wierzę, że to aż 11 miesięcy. Dla porównania M340i zamówiłem pod koniec sierpnia, a od 3 tygodni auto stoi na parkingu w Meksyku i czeka na transport do Europy.

Opublikowano
3 godziny temu, darosso napisał(a):

O kurde. Niedawno czas oczekiwania na M340i wynosił od 5 do max 8 miesięcy. A teraz czytam i nie wierzę, że to aż 11 miesięcy. Dla porównania M340i zamówiłem pod koniec sierpnia, a od 3 tygodni auto stoi na parkingu w Meksyku i czeka na transport do Europy.

to może nasze stoją obok siebie :) dziś dzwoniłem do dealera i spodziewany termin dostawy to początek lutego.

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, miro.maj napisał(a):

to może nasze stoją obok siebie 🙂 dziś dzwoniłem do dealera i spodziewany termin dostawy to początek lutego.

U mnie termin podobny. Może koniec stycznia. Skoro ten sam kierunek dostawy to mogą ustawiać obok siebie. 🙂 A jaki masz status produkcji? U mnie 160.

Sorry. Trochę spamuję w wątku. Przejdę na priv.

Edytowane przez darosso
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, darosso napisał(a):

O kurde. Niedawno czas oczekiwania na M340i wynosił od 5 do max 8 miesięcy. A teraz czytam i nie wierzę, że to aż 11 miesięcy. Dla porównania M340i zamówiłem pod koniec sierpnia, a od 3 tygodni auto stoi na parkingu w Meksyku i czeka na transport do Europy.

Ja na touringa czekam/czekałem bo w zasadzie będzie zaraz do odbioru 7 miesięcy, łapiąc się na wcześniej zaklepany slot salonowy gdzie pierwsza data produkcji jaką dostałem to sierpień 2024. Więc mnie 11 miesięcy nie dziwi. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Hej.

Pytanie z innej beczki. Czy w G20 bez dostępu komfortowego można uruchomić Digital Key z telefonem z systemem Android (S22)? Szukałem i szukałem i w końcu nie wiem, jak to jest. Z góry dzięki za info. R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, robiw napisał(a):

Hej.

Pytanie z innej beczki. Czy w G20 bez dostępu komfortowego można uruchomić Digital Key z telefonem z systemem Android (S22)? Szukałem i szukałem i w końcu nie wiem, jak to jest. Z góry dzięki za info. R

Nie można, nawet jak włożysz ładowarkę z modułem NFC.

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
5 minut temu, luk_byd napisał(a):

Nie można, nawet jak włożysz ładowarkę z modułem NFC.

Ale z czego to wynika? Jak kupowałem auto to sprzedawca mi mówił, że działa to tylko z telefonami Apple, ale gdzieś w sieci widziałem jakieś wideo, że jak do portfela (Wallet) w Androidzie dodasz jakąś tam kartę to w jakiś pokrętny sposób to zadziała. I w ogóle po co ładowarka z modułem NFC, skoro taki moduł telefon posiada (nie wspominając o wbudowanej ładowarce w samochodzie)? Co ogranicza tą funkcjonalność? R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, robiw napisał(a):

Ale z czego to wynika? Jak kupowałem auto to sprzedawca mi mówił, że działa to tylko z telefonami Apple, ale gdzieś w sieci widziałem jakieś wideo, że jak do portfela (Wallet) w Androidzie dodasz jakąś tam kartę to w jakiś pokrętny sposób to zadziała. I w ogóle po co ładowarka z modułem NFC, skoro taki moduł telefon posiada (nie wspominając o wbudowanej ładowarce w samochodzie)? Co ogranicza tą funkcjonalność? R

Jeśli Twój samochód nie posiada Comfort Access to i zapewne nie posiada modułu NFC w miejscu lub w ładowarce indukcyjnej. 
NFC jest po to - aby uruchomić samochód - nazwijmy to 'odblokowaniem immobilizera'. To że telefon posiada taki moduł to za mało - musi go również posiadać samochód, aby była komunikacja między urządzeniami.

 

To czy działa z Apple czy z Android zależy już od wersji Digital Key w samochodzie - a więc i od daty produkcji auta.

 

Do tego wymagany jest odpowiedni moduł BDC, oraz klamki z NFC - brak ogranicza tą funkcjonalność.

 

Opublikowano

 

13 godzin temu, darosso napisał(a):

U mnie termin podobny. Może koniec stycznia. Skoro ten sam kierunek dostawy to mogą ustawiać obok siebie. 🙂 A jaki masz status produkcji? U mnie 160.

Sorry. Trochę spamuję w wątku. Przejdę na priv.

Jak wy sprawdzacie jaki auto ma status i jego nr? Mi handlowiec na pytanie o date produkcji odpowiedział jedynie że jest ustalona...ale jaka to już nie... 😄

Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Jeśli Twój samochód nie posiada Comfort Access to i zapewne nie posiada modułu NFC w miejscu lub w ładowarce indukcyjnej

Nie sądzę. Moduł w klamce a moduł w ładowarce to zupełnie inne sprawy. Skoro sprzedawca zapewniał mnie, że mógłby mi to uruchomić, ale tylko z iPhonem to... może wiedział, co mówi.

 

2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

To że telefon posiada taki moduł to za mało - musi go również posiadać samochód, aby była komunikacja między urządzeniami.

Wiem, projektuję urządzenia mikroprocesorowe, w tym tez takie z modułami NFC ;-).

2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

To czy działa z Apple czy z Android zależy już od wersji Digital Key w samochodzie - a więc i od daty produkcji auta.

2024. Czyli nadal nic nie wiadomo :-(. 

 

2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Do tego wymagany jest odpowiedni moduł BDC, oraz klamki z NFC - brak ogranicza tą funkcjonalność.

No to biorąc pod uwagę powyższe to już nic nie wiadomo :-(. R

Opublikowano

Korzystając z iOS możesz mieć przed sobą Apple Maps, jak chcesz Google Maps to się musisz przesiąść na Androida 🙂 podejrzewam że wykorzystywane jest do tego prywatne API którym obie firmy się nie dzielą 🙂

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Hej, mam dwa pytania:

1. Czy w G20/21 jest gniazdko 230v?

2. Ile mniej więcej benzyny zużywa Webasto? Z moich obserwacji pozostałego zasięgu wynika, że +/- 1 litr.

 

Krzysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.