Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, MedicuS napisał(a):
2 godziny temu, robiw napisał(a):

W sumie, jakby odjąć tą szóstkę to wyszłoby 890, jak to Kolega napisał...

Dokładnie to by wyszło 980 😉

Tak, tak, końcówkę przeznaczyłem...ale to i tak bez znaczenia 7k za pakiet??? Jak go kupowałem to ten pakiet nie był dużo tańszy... R

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, robiw napisał(a):

Tak, tak, końcówkę przeznaczyłem...ale to i tak bez znaczenia 7k za pakiet??? Jak go kupowałem to ten pakiet nie był dużo tańszy... R

W ASO Audi chcieli 2k zł za olej metodą statyczną tj. wymienią w ten sposób max 60% oleju bo tam jest masa w różnych zakamarkach bez wymiany filtrów. A ogólnie nie po 60k, ale tam trzeba zmienić 3 filtry w części mechanicznej tak co 2 wymianę. ASO oczywiście nie wymienia filtrów bo producent nie zaleca, przez co się te skrzynie psują... W BMW jest mega prosta sytuacja, statycznie można co 60k olej zmienić i się nie nie będzie działo, przy wymianie 90% oleju jest zmieniane nie trzeba dynamicznie. Natomiast sam kupując samochód jak słyszę serwisowany tylko w ASO, jeszcze z zaleceniami to jest dla mnie minus nie plus. Wolałbym samochód od kogoś, kto miał mechanika, wymieniał zgodnie ze sztuką  a płacił dużo mniej za te usługi. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
30 minut temu, JacekLZ napisał(a):

światełka amdient led mi pulsują - dlaczego?

Obstawie niewiarygodnie inteligentna odpowiedź: uległy uszkodzeniu 🤣. Serwis. To RGB, więc przyczyną może być tylko jedna 🤣

Opublikowano
2 godziny temu, robiw napisał(a):

Obstawie niewiarygodnie inteligentna odpowiedź: uległy uszkodzeniu 🤣. Serwis. To RGB, więc przyczyną może być tylko jedna 🤣

nie uległy. to tylko zawiecha iDrive, podobno popularny problem gdy np. wysiadasz z telefonem podczas rozmowy, którą rozpocząłeś podczas jazdy. znany problem, na bimmerpoście znalezione w minutę 

Opublikowano
1 minutę temu, JacekLZ napisał(a):

nie uległy. to tylko zawiecha iDrive, podobno popularny problem gdy np. wysiadasz z telefonem podczas rozmowy, którą rozpocząłeś podczas jazdy. znany problem, na bimmerpoście znalezione w minutę 

Te diody obsługuje sterownik. Skoro tak to albo jest uszkodzony albo dostaje takie dane ze sterownika nadrzędnego. Skoro tak...to znalazłeś odpowiedź. Dziękuję za uwagę 😉. R

Opublikowano

przecież ja już sto razy tu pisałem, że hehe z tych co uważają, że takie G20 to jak audi 80 wujka jurka 😉 proste, że to samochody na do 8 lat.

Opublikowano
10 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

przecież ja już sto razy tu pisałem, że hehe z tych co uważają, że takie G20 to jak audi 80 wujka jurka 😉 proste, że to samochody na do 8 lat.

Kolejne głupie gadanie na zasadzie kiedyś to było. Ostatnim, bardzo nowoczesnym Volvo przejeżdżałem 9 lat i 300kkm z.jedna awaria pod sam koniec. A wszyscy specjaliści mówili: komputer na kółkach, bubel i jeszcze 1000 innych idiotyzmów. Specjaliści, co nigdy nowego auta nie mieli... R

  • Haha 1
Opublikowano
21 godzin temu, robiw napisał(a):

Moja oferta wygląda tak, jak na fotce. Auto półroczne. Nie wiem ile musiałbym zrobić przeglądów, żeby to się opłacało...

 

ja miałem 5 lat/100k km za 5100 zł.

Opublikowano
Godzinę temu, rafaeelloo napisał(a):

ja miałem 5 lat/100k km za 5100 zł.

No tak to się w miarę opłaca, chociaż jak się weźmie pod uwagę, że wymieniają tylko olej i filtry (plus płyn hamulcowy) to średnio to widzę ;-). Ale jeszcze ma sens. R

Opublikowano
19 minut temu, robiw napisał(a):

No tak to się w miarę opłaca, chociaż jak się weźmie pod uwagę, że wymieniają tylko olej i filtry (plus płyn hamulcowy) to średnio to widzę ;-). Ale jeszcze ma sens. R

Zdaje się, że przy "dużym" serwisie, czyli po 4 latach, wymieniają jeszcze świece, a to już trochę kosztuje. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Zdaje się, że przy "dużym" serwisie, czyli po 4 latach, wymieniają jeszcze świece, a to już trochę kosztuje. 

Być może. Nie neguję, że wygoda jest, ale opłacalność średnia moim zdaniem. Ale, co kto lubi. Tak swoją drogą to ile biorą za te świece, bo same świece to nie są nie wiadomo jak drogie, ich wymiana również - to taki elementarz mechanika ;-). R

Opublikowano
3 minuty temu, robiw napisał(a):

Być może. Nie neguję, że wygoda jest, ale opłacalność średnia moim zdaniem. Ale, co kto lubi. Tak swoją drogą to ile biorą za te świece, bo same świece to nie są nie wiadomo jak drogie, ich wymiana również - to taki elementarz mechanika ;-). R

Wszystko możesz samemu, ale jak masz auto na gwarancji 5-letniej, a duży serwis jest wymagany po 4 latach, to zrobisz go w ASO.

Opublikowano
39 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Zdaje się, że przy "dużym" serwisie, czyli po 4 latach, wymieniają jeszcze świece, a to już trochę kosztuje. 

Świece są wymienione zgodnie ze sztuką co 2 wymianę oleju 

Opublikowano
34 minuty temu, TheApocalypse napisał(a):

Wszystko możesz samemu, ale jak masz auto na gwarancji 5-letniej, a duży serwis jest wymagany po 4 latach, to zrobisz go w ASO.

Była 5-letnia? Hmm. Ja wziąłem 4-letnia, ale może coś przeoczyłem, albo cena zdecydowała 😉

Opublikowano
10 minut temu, zornold napisał(a):

Świece są wymienione zgodnie ze sztuką co 2 wymianę oleju 

Czyli według producenta po 4 latach...

Opublikowano
2 godziny temu, robiw napisał(a):

Kolejne głupie gadanie na zasadzie kiedyś to było. Ostatnim, bardzo nowoczesnym Volvo przejeżdżałem 9 lat i 300kkm z.jedna awaria pod sam koniec. A wszyscy specjaliści mówili: komputer na kółkach, bubel i jeszcze 1000 innych idiotyzmów. Specjaliści, co nigdy nowego auta nie mieli... R


zacytuję Ciebie z innego wątku: „A ja znam taki przypadek, że dziadek przeżył 108 lat. No i o czym to świadczy 😆

przytaczam zdanie specjalistów motoryzacyjnych. chyba nie ma eksperta motoryzacyjnego, który powiedziałby, że dzisiejsze samochody są trwałe i że jak chcesz jeździć 10 lat to pakuj tyle elektroniki, ile tylko się da. No ale trzymam kciuki za Ciebie w Twoim G20 za 10 lat, oby!

Opublikowano
3 minuty temu, JacekLZ napisał(a):


zacytuję Ciebie z innego wątku: „A ja znam taki przypadek, że dziadek przeżył 108 lat. No i o czym to świadczy 😆

przytaczam zdanie specjalistów motoryzacyjnych. chyba nie ma eksperta motoryzacyjnego, który powiedziałby, że dzisiejsze samochody są trwałe i że jak chcesz jeździć 10 lat to pakuj tyle elektroniki, ile tylko się da. No ale trzymam kciuki za Ciebie w Twoim G20 za 10 lat, oby!

Ciekawe, bo ostatni test z AS nie potwierdził mniejszej trwałości nowych aut. A że jest większa statystyczna szansa, że będą miały usterkę. No jest. Statystyka. Mają pewnie 10 razy tyle elementów. A 10 lat...tyle nie zamierzam jeździć, jak zapewne i Ty. Niemniej jednak gadanie "kiedyś to było"...no to polecam komfort Audi 80 i w drogę. Jak komuś wystarczy to czemu nie. Wóz drabiniasty jeszcze trwalszy 😛

Opublikowano

ale ja nie napisałem niczego o porównaniu komfortu tych samochodów, ani o tym, że wolałbym takie auto. dorabiasz wątek, który się nie pojawił. Test AS nie jest żadnym wyznacznikiem. Test AS właśnie wpasowuje się w Twój tekst o 108-letnim dziadku. A więc „o czym to świadczy?”.

Opublikowano

Kilka postów wcześniej mowa była o wymianie oleju w skrzyni ZF. W zaprzyjaźnionym serwisie BMW (nie ASO) powiedziano mi, że jeżeli przykładowo auto z przebiegiem ponad 150 tys. km nie miało jeszcze wymiany oleju w skrzyni automatycznej ZF to lepiej w ogóle już go nie wymieniać. Taka pierwsza wymiana po tak dużym przebiegu może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie dopytałem dlaczego, ale mogę się domyślać, że po takim przebiegu pierwsza wymiana mogłoby uwolnić nagromadzone przez długi czas zanieczyszczenia które mogłyby zapchać kanaliki w skrzyni. Przez co awaria nastąpiłaby znacznie szybciej niż dojechanie skrzyni do końca bez wymiany. Oczywiście należy wymieniać od nowości co max. 80 tys. km. Wówczas problemu nie będzie.

Opublikowano
12 minut temu, JacekLZ napisał(a):

ale ja nie napisałem niczego o porównaniu komfortu tych samochodów, ani o tym, że wolałbym takie auto. dorabiasz wątek, który się nie pojawił. Test AS nie jest żadnym wyznacznikiem. Test AS właśnie wpasowuje się w Twój tekst o 108-letnim dziadku. A więc „o czym to świadczy?”.

No jasne. Miarodajne są tylko te testy, które Ty widziałeś 💪. Odpuszczam. Najlepszego 💪

  • Dziękuję 1
Opublikowano
36 minut temu, darosso napisał(a):

Kilka postów wcześniej mowa była o wymianie oleju w skrzyni ZF. W zaprzyjaźnionym serwisie BMW (nie ASO) powiedziano mi, że jeżeli przykładowo auto z przebiegiem ponad 150 tys. km nie miało jeszcze wymiany oleju w skrzyni automatycznej ZF to lepiej w ogóle już go nie wymieniać. Taka pierwsza wymiana po tak dużym przebiegu może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie dopytałem dlaczego, ale mogę się domyślać, że po takim przebiegu pierwsza wymiana mogłoby uwolnić nagromadzone przez długi czas zanieczyszczenia które mogłyby zapchać kanaliki w skrzyni. Przez co awaria nastąpiłaby znacznie szybciej niż dojechanie skrzyni do końca bez wymiany. Oczywiście należy wymieniać od nowości co max. 80 tys. km. Wówczas problemu nie będzie.

Mi w serwisie tłumaczyli, że z czasem jakieś tarczki się wycierają i ten pył zagęszcza olej przez co mimo, że są cieńsze to i tak to sprawnie działa przez zwiększona gęstość oleju. Po wymianie olej rzadko, tarczki cieńsze i zaczyna szarpać. Ile w tym prawdy...nie wiem, ale autom z większym przebiegiem również nie zalecali wymiany oleju. Pozdro. R

Opublikowano

Skoro uważacie ze nowe samochody mają taką marna trwałości to co byście zrobili?. Większość pewnie z tego co czytam kupuje samochody na firmę i pozbywa się ich po kilku latach. A co gdybyście firmy nie mieli i kupowali samochód za własne oszczędności na długi okres czasu?. Kupić nowe, kupić jakiegoś trzy lata mając świadomość jakie można dostać rabaty na nowy samochód czy szukać jeszcze starszego?. Za kilka lat będą już tylko samochody naszpikowane elektronika i innymi wymogami. 

Opublikowano

Nie narzekajmy. Delektujmy się tym co mamy, bo za 20, 30 lat prawdopodobnie nie będzie można mieć auta na własność. Będzie można go sobie tylko wypożyczyć. Pełna kontrola nad społeczeństwem. Trudno to sobie teraz wyobrazić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.