Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, 89Hinol napisał(a):

Ktoś wie czy listwy ozdobne M Aluminium Rhombicle Anthracite w LCI2 są faktycznie aluminiowe, zarówno na desce jak i tunelu środkowym? Siedziałem dosłownie chwilę w aucie demo w salonie i zdecydowanie wizualnie wyglądały inaczej niż w przedlifcie. Mam wrażenie nie były takie chłodne w dotyku, miały lekki połysk jakby były polakierowane i że to w ogóle bardziej jakiś plastik a nie metal. Może ktoś to potwierdzić u siebie lub sprostować?

Moim zdaniem te dekory są takie same w LCI1 i 2 - jeździłem testowo LCI1 a kupiłem LCI2 i nie zauważyłem różnicy. Na pewno nie są błyszczące. Być może w demówce widziałeś dekory karbon, które są lakierowane na połysk. I też wydaje mi się że to jest aluminium, choć bardzo cienka warstwa, co widać na klapce.  

Edytowane przez proarnes
Opublikowano
10 godzin temu, arturito123 napisał(a):

Odebralem dzisiaj 320i, przycisk wyłączania start/stop jest dostępny, ale prawdopodbnie trzeba go używać co start auta.

Automatyczna jazda jednym pasem działa, trzeba przynajmniej jedna ręke mieć na kierownicy. Automatycznej zmiany pasa albo nie umiałem zrobić, albo nie działa.

Jeśli macie jakieś pytania lub rzeczy bez ktorych nie możecie żyć w swoich 3er, to dajcie znać 

Włączony start/stop po każdym uruchomieniu silnika jest związany z przepisami, tak jak niektóre systemy asystujące. Asystent zmiany pasa ruchu jest wyłączony w Polsce w trójce. A przy automatycznym utrzymaniu pasa wcale nie trzeba trzymać ręki na na kierownicy, do 10 km/h wogóle nie trzeba dotykać kierownicy a powyżej wystarczy dotykać jej np. kolanem 🙂 

Opublikowano
20 minut temu, proarnes napisał(a):

Włączony start/stop po każdym uruchomieniu silnika jest związany z przepisami, tak jak niektóre systemy asystujące. Asystent zmiany pasa ruchu jest wyłączony w Polsce w trójce. A przy automatycznym utrzymaniu pasa wcale nie trzeba trzymać ręki na na kierownicy, do 10 km/h wogóle nie trzeba dotykać kierownicy a powyżej wystarczy dotykać jej np. kolanem 🙂 

tak tak, chodzilo mi o sam dotyk, ale nie umialem się wysłowić. Jak nie auto nie czuje dotyku przez +- minute, to świeca sie lampki na kierownicy na pomaranczowo

Opublikowano

Kto wie czy oryginalny olej do m340d ma być 0w30 czy 5w30 bo serwis powiedział 5w30 a sklep częścidobmw że ma być 0w30

Opublikowano
17 godzin temu, 89Hinol napisał(a):

Ktoś wie czy listwy ozdobne M Aluminium Rhombicle Anthracite w LCI2 są faktycznie aluminiowe, zarówno na desce jak i tunelu środkowym? Siedziałem dosłownie chwilę w aucie demo w salonie i zdecydowanie wizualnie wyglądały inaczej niż w przedlifcie. Mam wrażenie nie były takie chłodne w dotyku, miały lekki połysk jakby były polakierowane i że to w ogóle bardziej jakiś plastik a nie metal. Może ktoś to potwierdzić u siebie lub sprostować?

w dotyku zimniejsze niz plastik, wiec może cos byc tam aluminium

Opublikowano
3 godziny temu, arturito123 napisał(a):

w dotyku zimniejsze niz plastik, wiec może cos byc tam aluminium

 

10 godzin temu, proarnes napisał(a):

Moim zdaniem te dekory są takie same w LCI1 i 2 - jeździłem testowo LCI1 a kupiłem LCI2 i nie zauważyłem różnicy. Na pewno nie są błyszczące. Być może w demówce widziałeś dekory karbon, które są lakierowane na połysk. I też wydaje mi się że to jest aluminium, choć bardzo cienka warstwa, co widać na klapce.  

Dzięki za odpowiedzi. Nie, na pewno to to nie był karbon. Jeśli to w dalszym ciągu metal, to w wyglądzie i dotyku był zupełnie inny niż w moim przedlifcie (dwa górne zdjęcia). O ile same kratki nawiewów podobają mi się bardziej, to mam wrażenie, że dekory są zrobione gorzej, może użyli cieńszego, inaczej wykończonego, bardziej połyskującego materiału. Ten na desce rozdzielczej decydowanie bardziej się błyszczał niż na tunelu. Trochę to widać na dolnym zdjęciu - z jakiegoś ogłoszenia. Ciężko to pokazać na zdjęciach 😞 

20241129_181817_1.thumb.jpg.c2a2abbb4f5f613f42bf4c0ed906292b.jpg

20241129_181833_1.thumb.jpg.437ccdac1375938a212718dde6c6955e.jpg

111.thumb.jpg.0e7651cced023512639be39c5321ed0c.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, 89Hinol napisał(a):

 

Dzięki za odpowiedzi. Nie, na pewno to to nie był karbon. Jeśli to w dalszym ciągu metal, to w wyglądzie i dotyku był zupełnie inny niż w moim przedlifcie (dwa górne zdjęcia). O ile same kratki nawiewów podobają mi się bardziej, to mam wrażenie, że dekory są zrobione gorzej, może użyli cieńszego, inaczej wykończonego, bardziej połyskującego materiału. Ten na desce rozdzielczej decydowanie bardziej się błyszczał niż na tunelu. Trochę to widać na dolnym zdjęciu - z jakiegoś ogłoszenia. Ciężko to pokazać na zdjęciach 😞 

20241129_181817_1.thumb.jpg.c2a2abbb4f5f613f42bf4c0ed906292b.jpg

20241129_181833_1.thumb.jpg.437ccdac1375938a212718dde6c6955e.jpg

111.thumb.jpg.0e7651cced023512639be39c5321ed0c.jpg

Widok z tej bocznej perspektywy jakoś do mnie nie przemawia. 

Aż strach co kolejnego wymyślą.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

moim zdaniem też LCI2 wygląda w ogólnym rozrachunku gorzej. jedyna lepsza rzecz w LCI2 to nowszy model kierownicy (nie że ładniejszy, po prostu nowszy) i ten srebrny trim na bocznych kratkach na desce, ale to już totalny smaczek.

poza tym IMO same minusy, szczególnie mniej ambientu, plus te materiałowe fotele też jednak w ogólnym rozrachunku gorsze niż bazowe fotele z LCI 1. Nie są złe, ale wyglądają taniej.

centralna kratka nawiewu wygląda też taniej, troszkę jak z niższego segmentu, do jedynki by pasowała.

generalnie widać optymalizację kosztową, choć zrobili to nieźle, bo nie można powiedzieć, że jest brzydko.

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, JacekLZ napisał(a):

moim zdaniem też LCI2 wygląda w ogólnym rozrachunku gorzej. jedyna lepsza rzecz w LCI2 to nowszy model kierownicy (nie że ładniejszy, po prostu nowszy) i ten srebrny trim na bocznych kratkach na desce, ale to już totalny smaczek.

poza tym IMO same minusy, szczególnie mniej ambientu, plus te materiałowe fotele też jednak w ogólnym rozrachunku gorsze niż bazowe fotele z LCI 1. Nie są złe, ale wyglądają taniej.

centralna kratka nawiewu wygląda też taniej, troszkę jak z niższego segmentu, do jedynki by pasowała.

generalnie widać optymalizację kosztową, choć zrobili to nieźle, bo nie można powiedzieć, że jest brzydko.

Przynajmniej się to czymś różni i takie drobne usprawniające liftingi co 2 lata to i tak luksus. Wiadomo, że jest cięcie kosztów, ale w porównaniu do generacji F30 jest niebo a ziemia. Niestety żyjemy w czasach globalizacji, gdzie chińczyki mogą sobie zrobić podobne designersko samochody i sprzedawać za 50% BMW w danym segmencie. Fakt, są te samochody gorszej jakości (oglądałem wczoraj film, gdzie gość sprawdzał podwozie, większość elementów nie zostało ocynkowanych - chińskie samochody....), ale cena decyduje. BMW musi nadal oferować dobrą jakość, ale też nie może odlecieć z kosztami. Porsche też musiało kiedyś wprowadzić suvy aby przetrwać taka jest kolej rzeczy. Natomiast dobry znak jest taki, że na rynku urządzeń mobilnych wzrosła świadomość. Na początku każdy się zachwycał chińskimi telefonami bo tanie i dobre. Ludzie się często na tym przejechali bo nie ma nic za darmo. Teraz takie apple potrafi by tańsze niż xiaomi, bo chińczyką też się skończył rynek na sprzedawaniu tanich urządzeń, na papierze dobrych bo specyfikacja kosmiczna na ulotce, a w środku bebechy najtańszego sortu. Także ja bym był spokojny, kiedyś to się wszystko skończy. Może obniżą te stopy procentowe, ludzi trochę to popuści i skończy się nagonka, że wszystko musi być tanie. 

A jeśli chodzi o samochody to takie Q7 czy XC90 będą mieć zaraz dziesięciolecie na rynku, a ich obecność świadczy, że ludzie nadal kupują. Jedynie się troszkę pudruję starą budę, ale czy to źle? Moim zdaniem nie można nic złego powiedzieć o tych samochodach. Cenowo nie jest źle vs konkurencja, jakość jest, trochę vintage jak na 2024 prawda, ale wszystko dobrze działa i jest prostsze = mniej awaryjne. A gadanie, że coś jest stare technologicznie to jest trochę non sens... Wróćmy do tematu urządzeń mobilnych popatrzymy na takie apple czy samsunga, od kilku lat robią tak naprawdę liftingi. Jak ktoś nie śledzi tego rynku to nie będzie w stanie powiedzieć, który egzemplarz jest sprzed 3 lat, który jest aktualny. Kiedyś ten telefon jako 2 latek mógłby już iść od muzem, teraz jeśli Ci się nie zepsuje/nie zamulisz go tryliardem aplikacji to naprawdę nadal dobrze działa. Tata ma Cata S62 - nadal jest bez zmian specyfikacji w sprzedaży od 5 lat, nadal działa dobrze i jeśli się coś nie wydarzy to jeszcze długo posłuży. Moim zdaniem zaraz w motoryzacji, też do tego dojdziemy, bo pytanie co jeszcze mogą oni wymyśleć, co jest potrzebne ludziom? Bo jakieś takie przyszłościowe innowacje jak np. gogle VR wcale nie podobiły świata, a pierwsze modele tego typu gadżetu już mają kilka lat, a wydawać by mogło, że będzie niewiadomo co. Tak samo z jednej strony narzekamy, na te wyświetlacze. Z drugiej strony, może za 5 lat będzie opcja zapłacić np. z 15k i sobie wymienić tablet, komputer, sterowanie i mieć wszystko nowe w starej budzie jak komuś pasuje, czy wgrać nowego softa, zwiększyć moc obliczeniową systemu i mieć świeży system, szczególnie jak nawet na tym forum sporo osób już teraz  narzeka, że im nie potrzebne są nowoczesne systemy asystujące czy gadżety. Więc się znacznie przedłuża cykl życia samochodu. Następna rewolucja - autopilot. Tylko kiedy, za 20lat? Jeszcze na początku swojego życia taki autopilot spowoduje jakąś katastrofę w ruchu lądowym to się zrobi nagonka i się skończy. A sam bym nie chciał tego mieć za żądne pieniądze. Samochód połączony z siecią, więc może być nawet atak hakerki np. po włamaniu się do samochodów na danym obszarze zrobią karambol. Przecież to naprawdę, wszystko realne... Także cieszmy tym co mamy, a nie narzekajmy że jest źle bo nie jest 😄 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
29 minut temu, JacekLZ napisał(a):

jedyna lepsza rzecz w LCI2 to nowszy model kierownicy

W LCI1 bywały różne, ja mam naprawdę ładną i nietandetną, z takim trapezem chromowanym.

30 minut temu, JacekLZ napisał(a):

ten srebrny trim na bocznych kratkach na desce

Nie wiem, o jakim mówisz. w LCI1 też jest.

30 minut temu, JacekLZ napisał(a):

szczególnie mniej ambientu

Jak to? Gdzie jest go mniej, niż w LCI1?

31 minut temu, JacekLZ napisał(a):

centralna kratka nawiewu wygląda też taniej

W LCI1 zdecydowanie ładniejsza, pokrętła na niej również.

Dla mnie jedyna korzyść LCI2 to polski asystent i chyba nowe kolory.

Opublikowano
3 minuty temu, GrzegorzKo napisał(a):

szczególnie jak nawet na tym forum sporo osób narzeka

Też nie rozumiem tego narzekania na BMW i to na tym forum. To, jak tak jest źle to może lepiej zostać przy starej furze z z lat '90 i cieszyć się bezawaryjnością? No nie? Marki premium nadal są premium i idą w ślad za zmianami w branży. Jak się komuś nie podoba, to już wcześniej wspomniałem o możliwym rozwiązaniu. Zawsze coś można zrobić lepiej, ale jakoś tak się składa, że inni nadal gonią marki premium nawet jak się niektórym wydaje, że to już shit itp itd. Narzekanie to polska specjalność, w tym na pewno jesteśmy najlepsi...

Opublikowano

Jako że kończy mi się niedługo service inclusive mam pytanie o wpisywanie przeglądów, czy zewnętrzne serwisy mogą bez problemu wpisywać przeglądy do komputera żeby były widoczne w historii iDrive czy takie cuda raczej tylko w ASO?

Opublikowano
3 minuty temu, Yossi123 napisał(a):

czy zewnętrzne serwisy mogą bez problemu wpisywać przeglądy do komputera żeby były widoczne w historii iDrive

Ponoć mogą. Mam u siebie taki, co mówi, że zmieni mi olej i wpisze do bazy BMW. R

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Yossi123 napisał(a):

Jako że kończy mi się niedługo service inclusive mam pytanie o wpisywanie przeglądów, czy zewnętrzne serwisy mogą bez problemu wpisywać przeglądy do komputera żeby były widoczne w historii iDrive czy takie cuda raczej tylko w ASO?

Oczywiście, ja tak robię. Wszystko widzę w historii.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, robiw napisał(a):

W LCI1 bywały różne, ja mam naprawdę ładną i nietandetną, z takim trapezem chromowanym.

Nie wiem, o jakim mówisz. w LCI1 też jest.

Jak to? Gdzie jest go mniej, niż w LCI1?

W LCI1 zdecydowanie ładniejsza, pokrętła na niej również.

Dla mnie jedyna korzyść LCI2 to polski asystent i chyba nowe kolory.

1. Jakie różne kierownice? 😉 Były dwa rodzaje kierownicy, mpakietowa i zwykła, później już chyba tylko mpakietowa (?). Jeżeli masz w LCI1 kierownicę z LCI2, to masz tego rzadkiego mieszańca, pokaż foto. 

2. W LCI1 boczne kratki są czarne. W LCI2 są pokryte chromem. 

3. Ambientu jest mniej na przedniej desce, cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy - w LCI2 już nie ma światełek - ja to mam generalnie w D.., dla mnie to bajery dla dzieciaków, ale jak komuś zależy no to nie ma. 

@GrzegorzKo sorry, ale TL;DR, bo akurat jestem w biegu, ale odniosę się do pierwszego zdania - no właśnie nie zawsze lifting jest usprawniający, czasami chyba jest liftingiem oszczędnościowym i to właśnie widać w LCI1 vs LCI2 - choć może to tylko moje odczucia. Co by nie było, jest jak jest i albo się to akceptuje albo nie i nie kupuje. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyznam, że na wszystko mogę w lci przymknąć oko, ale zamontowanie ekranu jest obecnie wg mnie nie do zaakceptowania. 

No wygląda jakby ktoś kompletnie pomysłu nie miał jak to skonstruować.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

A ja bym nie kupil obecnie samochodu bez dużego ekranu, w wersja z układem panoramicznym jak w BMW (i wielu innych) podoba mi się najbardziej. 

I nie mam na myśli tego, że chce sterować klimatyzacja z ekranu, bo absolutnie nie chce i do tego bezwzględnie powinien być fizyczny panel pod ekranem. Ale multimedia, nawigacji, wizualizacje asystenta, super, dla mnie pre-lci wygląda archaicznie w środku.

A w momencie kiedy infotainment mnie nie interesuje i jestem skupiony w 100% na jeździe to i tak jest headup bez którego też żadnego samochodu bym nie kupił.

Opublikowano
51 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Jakie różne kierownice?

Na zdjęciach widziałem inną, niż mam ja, więc chyba były różne? Czy coś źle kombinuję ;-). Nie mam M-ki.

52 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

W LCI1 boczne kratki są czarne. W LCI2 są pokryte chromem.

Nie wiem, czy mówisz o kratkach samych w sobie czy obwódkach. To dwie różne rzeczy. Ja mam LCI1 i mam dookoła kratek satynowy chrom.

 

53 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

Ambientu jest mniej na przedniej desce, cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy - w LCI2 już nie ma światełek - ja to mam generalnie w D.., dla mnie to bajery dla dzieciaków, ale jak komuś zależy no to nie ma.

Nie ma w ogóle czy znowu upraszczasz? No i nie uważam, że to bajery dla dzieciaków, w nocy tworzą fajny nastrój wnętrza...

 

7 minut temu, i043W napisał(a):

A ja bym nie kupil obecnie samochodu bez dużego ekranu, w wersja z układem panoramicznym jak w BMW (i wielu innych) podoba mi się najbardziej. 

Też uważam, że współczesny samochód bez tego się nie obejdzie i jest to bardzo użyteczne a w BMW ta panorama jest zrobiona pierwsza klasa...a że jest podparta. No jest i co? Zaglądasz za ekran codziennie, żeby podparcie oglądać? Przynajmniej nie skrzypi...

Opublikowano
20 godzin temu, 89Hinol napisał(a):

Moim zdaniem te dekory są takie same w LCI1 i 2 - jeździłem testowo LCI1 a kupiłem LCI2 i nie zauważyłem różnicy.

Coś słabo zauważyłeś ;-). Poniżej fotki z mojego LCI1. MAteriał zapewne jest ten sam (choć może grubszy?), ale wzór dużo delikatniejszy, powiedziałbym wyglądający bardziej naturalnie ;-). R

20241130_141529.jpg

20241130_141538.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Jakie różne kierownice? 😉 Były dwa rodzaje kierownicy, mpakietowa i zwykła, później już chyba tylko mpakietowa (?). Jeżeli masz w LCI1 kierownicę z LCI2, to masz tego rzadkiego mieszańca, pokaż foto.

Taka jest u mnie a w necie na fotach LCI1 widziałem inną i nie była to M-ka... R

IMG-20240420-WA0003.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, robiw napisał(a):

Na zdjęciach widziałem inną, niż mam ja, więc chyba były różne? Czy coś źle kombinuję ;-). Nie mam M-ki.

Nie wiem, czy mówisz o kratkach samych w sobie czy obwódkach. To dwie różne rzeczy. Ja mam LCI1 i mam dookoła kratek satynowy chrom.

 

Nie ma w ogóle czy znowu upraszczasz? No i nie uważam, że to bajery dla dzieciaków, w nocy tworzą fajny nastrój wnętrza...

 

Też uważam, że współczesny samochód bez tego się nie obejdzie i jest to bardzo użyteczne a w BMW ta panorama jest zrobiona pierwsza klasa...a że jest podparta. No jest i co? Zaglądasz za ekran codziennie, żeby podparcie oglądać? Przynajmniej nie skrzypi...

Kierownice są dwie: klasyczna i Mpakiet. Nie ma trzeciej ani czwartej opcji.

Piszę o tym, że kratki są z chromem, a nie obwódka. Ponawiam - w LCI1 są czarne kratki, a w LCI2 chromowane, po obwodzie i częściowo w środku. Chromu jest więcej.

Niczego nie upraszczam - nie ma ambientu, ale widzę, że muszę wytłuścić, że nie ma w miejscach, które wskazałem, a nie że nie ma w ogóle.

Nie masz mixa LCI 1 i LCI 2 - masz standardową kierownicę z LCI1. 

Opublikowano
7 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Nie ma trzeciej ani czwartej opcji.

Pisałem gdzieś o trzeciej albo czwartej opcji? Gdzie?

 

8 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Piszę o tym, że kratki są z chromem, a nie obwódka. Ponawiam - w LCI1 są czarne kratki, a w LCI2 chromowane

Nie, nie kratki. Elementy panelu zewnętrznego nawiewów. Kratki nadal są czarne.

 

9 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Chromu jest więcej.

Masz rację, ale wygląda to tandetniej. Widziałem na fotach. Może w rzeczywistości lepiej.

10 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Niczego nie upraszczam - nie ma ambientu, ale widzę, że muszę wytłuścić, że nie ma w miejscach, które wskazałem, a nie że nie ma w ogóle.

Napisałeś niejasno stąd pytanie.

10 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Nie masz mixa LCI 1 i LCI 2 - masz standardową kierownicę z LCI1. 

Pisałem gdzieś, że mam miks? Zacytuj 😉

Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Ambientu jest mniej na przedniej desce, cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy - w LCI2 już nie ma światełek

Nie widziałem LCI2 na żywo stąd Twoje tłumaczenie było dla mnie niezrozumiałe. Semantycznie jest to niespójne.

Napisałeś powyżej, że jest mniej a potem, że "cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy". No i co to oznacza? Że jest tylko tam (cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy), czyli, że na boczkach nie ma, czy oznacza to, że nie ma tam "cały odcinek przed pasażerem i krótki odcinek pod lewym nawiewem od kierowcy"? A za chwilę napisałeś, że "w LCI2 już nie ma światełek". Czyli co, że w ogóle już nie ma? Nie czepiam się, nie widziałęm na żywo LCI2, więc pytam a Ty piszesz tak enigmatycznie i niespójnie semantycznie, że kompletnie nie wiadomo, jak jest w LCI2. I jeszcze piszesz, że krowie na miedzy trzeba "wytłuścić". Piszę w uproszczeniu. Po co? R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.