Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, robiw napisał(a):

Piszesz o natywnej aplikacji w systemie BMW? Ja tam widziałem tylko Spotify, Tidala brak. No i jak dla mnie to ta z systemu BMW brzmi dużo, dużo gorzej, niż ta z telefonu przez AA. Może dlatego, że nie przechodzi przez korekcję (choć to byłoby dziwne) a ja mam niskie i wysokie ustawione na maksa i w korektorze też na maksa. Przez telefon dla mnie brzmi dużo lepiej. No i nie ma czegoś takiego, jak nieskompresowane Spotify. Podobnie Tidal, chyba, że Tidal HI-FI. R

Tak o natywnej. Tidal natywnego nie ma, ale liczyłem, że przez AA dzwiek nie jest kompresowany i będę nie miał w ogóle kompresji w audio używając AA Tidal (hifi, nie wiem po co komu Tidal kto nie potrzebuje hifi).

Dziwna sprawa, że u Ciebie jest na odwrót. Może z jakiegoś powodu iDrive ustawia gorsza niż "normalna" jakość. Spotify iDrive u mnie brzmi na tyle dobrze na ile Spotify potrafi brzmieć, czyli bez żadnej chamskiej kompresji, ot "dynamic range" trochę obcięte, jest git ogólnie. Po AA wszystko spłaszczone okropnie, nie mam tu na myśli słabszych basów, tylko dynamikę muzyki, no i słychać jak kaszana się robi przez kompresję przy muzyce gdzie dużo się dzieje.

Nie wiem za bardzo, czemu samo procesowanie, jakieś DSP itd miałoby być inne przez AA i idrive, to tylko źródło. Powinni być tak samo też jak puścisz z pendrive (nie wiem czy się da, zgaduje).

 

Opublikowano

A tak z innej beczki to używacie trybu Comfort lub Eco? U mnie skrzynia ma, jak na moje oczekiwania, za duży lag przy wyższych prędkościach, gdy trzeba wyprzedzić, więc tylko Sport jako tako nadaje się do użytku ;-). Ale może ja coś źle jeżdżę, bo nie mam doświadczenia z automatem, niemniej jednak dla mnie akurat to jest element denerwujący. 320i. R

Opublikowano
Godzinę temu, robiw napisał(a):

A tak z innej beczki to używacie trybu Comfort lub Eco? U mnie skrzynia ma, jak na moje oczekiwania, za duży lag przy wyższych prędkościach, gdy trzeba wyprzedzić, więc tylko Sport jako tako nadaje się do użytku ;-). Ale może ja coś źle jeżdżę, bo nie mam doświadczenia z automatem, niemniej jednak dla mnie akurat to jest element denerwujący. 320i. R

Tak masz jeździć, ja jeżdżę m340i też tylko w sporcie, comfort tylko żeby silnik się rozgrzał. Za niskie obroty które trzymają skrzynie też nie są zdrowe dla silników. 

Opublikowano

No właśnie zauważyłem. Nie pamiętam czy na Comforcie czy Eco, ale silnik prawie gaśnie ;-). Poza tym za wolno mi skrzynia działa. Tylko w sporcie jest w miarę OK. Ja jeżdzę od włączenia silnika na Sporcie tyle, że delikatnie/normalnie zanim się rozgrzeje. Denerwujące jest nieco to, że na głównym ekranie nie mogę zdecydować samodzielnie co się wyświetla (w sensie moc, obroty) tylko przypisane jest to do trybu. Mogliby to poprawić ;-). R

Opublikowano

Ja mogę o M440 się wypowiedzieć, że jeżdżę 98% czasu w Comfort, bo Sport jest po prostu niepotrzebny. Używam go tylko gdy mam ochotę się pobawić. Jako lag masz na myśli, że robisz kickdown, czy tam dociskasz mocniej gaz i długo zajmuje skrzyni zmiana biegu?

Opublikowano
23 minuty temu, darkdancerr napisał(a):

Jako lag masz na myśli, że robisz kickdown, czy tam dociskasz mocniej gaz i długo zajmuje skrzyni zmiana biegu?

Tak, mam na myśli lag, że wciskam gaz (ale na 100% nie wiem, czy do końca) i skrzynia jakby chwilę się zastanawia nad zmianą biegu (pewnie redukuje). To występuje jakoś przy wyższych prędkościach rzędu 100-120 kmh i najbardziej odczuwalne jest na trybie Comfort (w Eco zapewne też, ale nie jeżdżę). Przy wyprzedzaniu jest to irytujące. Ten lag to pewnie jakieś 0.5 - 1.0 sekundy, ale mocno przeszkadza. Kazałem to sprawdzić przy zmianie oleju (jakies tam pomiary robili uślizgów itp itd. przez dobre 3h) i ponoć wszystko jest OK. Kumpel ma DSG i mówi, że też ma lag, ale nie na Sporcie. R

Opublikowano

To jest normalne. Spokojnie można się tego nauczyć i odpowiednio wcześniej but w podłogę, albo np. ręczna redukcja łopatkami, albo właśnie skrzynia w tryb sport. W przedlifcie wystarczy dać dźwignię w lewo i skrzynia wchodzi w tryb sport a cała reszta samochodu pozostaje jak była.

Opublikowano

A czy te niskie obroty to rzecz którą da się ogarnąć przez xhp? Faktycznie obroty są niskie podczas spokojnej jazdy, zwłaszcza w comfort/eko.

W dieslach to pewnie bardziej przeszkadza, w benzynie może trochę mniej, jak myślicie?

Opublikowano
3 godziny temu, Yossi123 napisał(a):

To jest normalne. Spokojnie można się tego nauczyć i odpowiednio wcześniej but w podłogę, albo np. ręczna redukcja łopatkami, albo właśnie skrzynia w tryb sport. W przedlifcie wystarczy dać dźwignię w lewo i skrzynia wchodzi w tryb sport a cała reszta samochodu pozostaje jak była.

W Sporcie też jest lag, tyle że mniejszy. Muszę sam się skontrolować, czy daje but w podłogę do oporu czy tylko zdecydowanie zwiększam gaz. Niemniej jednak sam bym to lepiej zmienił. Przy wyprzedzaniu można się dziwić 😉

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, robiw napisał(a):

W Sporcie też jest lag, tyle że mniejszy. Muszę sam się skontrolować, czy daje but w podłogę do oporu czy tylko zdecydowanie zwiększam gaz. Niemniej jednak sam bym to lepiej zmienił. Przy wyprzedzaniu można się dziwić 😉

Przejedz się kiedyś samochodem z DSG to przestaniesz narzekać na ZF'a 😄 Na serio jest to jedna z lepszych skrzyń automatycznych na rynku, do PDK brakuje ale jest dobrze. Poza tym to wszystko zależy od sytuacji, jeśli jesteś przygotowany w manualu do wyprzedzania wiadomo będzie szybciej, ale jeśli jest to manewr spontaniczny to jednak kickdown z lekkim lagiem skrzyni będzie i tak szybszy od redukcji manuala (chyba, że jesteś świetnym shifterem) 🙂 Ja jeżdżę A5 w dieslu z Stroniciem=DSG, mam nawyk, że manetką robię redukcje z jednoczesnym wciśnięciem gazu. To się fanie sprawdza, skrzynia się nie gubi i uciekam od laga. Jeździłem już 3 z ZF na demo, działa tu to zdecydowanie lepiej. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Muszę potwierdzić, że ZF jest dużo lepszy od DSG. Kilka lat jeździłem z DSG i tam lag był dużo większy, teraz praktycznie jest nieodczuwalny jak się człowiek przyzwyczai. 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie odnośnie trwałości przekładni kierowniczej w G20. Auto to dwuletnie 318i, łagodnie traktowane. Po około 40kkm ASO zwróciło uwagę na luzy i potrzebę wymiany przekładni. Na szczęście wymienili w ramach gwarancji, ale zastanawiam się czy to znany szerzej problem czy po prostu miałem pecha? 

edit: co ciekawe, nie byłem w stanie poczuć różnicy w prowadzeniu przed i po wymianie przekładni 🙃

Edytowane przez s.wokulski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.