Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w Volvo xc60 jest Harman z subwooferem (fabrycznym) i na zewnętrznym źródle jest niemal jak w sali koncertowej, fotele się prawie ruszają, za to na radiu gra jak kaseciak z golfa dwójki, w BMW odwrotnie, dużo lepiej na radiu niż w Volvo i gorzej na zewnętrznym źródle niż w volvo.Czemu tak, nie wiem

Opublikowano
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

HK jest troszkę lepszy, postęp o pół kroku, ale niestety tylko tyle - adekwatnie do ceny. Skoro w BMW gumiaki na podłogę kosztują tysiaka, no to audio za 2 tysiaki cudów robić nie może. 

HK nie kosztuje 2k tylko coś ponad 5k, jak pamiętam. Za to w V40 był system o klasę lepszy (plus w tej cenie były inne dodatki). No ale dobrze, że jest. Auto to nie salon odsłuchowy, ale jak ktoś zwraca na to uwagę, bo ma w domu dobry sprzęt i dużo słucha muzyki to uwierz i, że jest to nie mniej ważne, niż xDrive. Także każdy sądzi po sobie ;-). Dla mnie, jako osoby z ubytkami słuchu w zakresie wysokich tonów główną zaleta HK jest korektor graficzny. Reszta, to ustawienie przestrzeń, czy jakoś tak, to wydmuszka. Ale i tak brzmi dużo lepiej, niż standard, bo i głośniki, jak i ich liczbę ma większą. Gdyby dali wybór jeszcze lepszego systemu to bym na pewno zapłacić, ale chyba nie dali, jak dobrze pamiętam a kupowałem na początku roku...R

Opublikowano
51 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Harman gra bardzo dobrze, szczególnie jak ktoś sobie go odpowiednio skonfiguruje w ustawieniach iDrive.

Tam niewiele jest do konfiguracji...

Opublikowano
48 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Fajna reklama od firmy, która sprzedaje nagłośnienie do aut. Co innego mają powiedzieć 😉

Harman gra bardzo dobrze, szczególnie jak ktoś sobie go odpowiednio skonfiguruje w ustawieniach iDrive.

Nie każdy chce rozbebeszać nowe auto i ryzykować utratą gwarancji na niektóre elementy. Dla mnie trójka skonfigurowana bez Harmana byłaby skreślona.

Ten filmik to podśmiechujki bardziej. Ja mam inne zdanie, że car audio to generalnie słabe audio po prostu. Mam B&O, Harmana zamówiłem i słyszałem w X5, słuchałem też Bose w Q7 i Bowers & Wilkins w Volvo. Wszędzie jest średnio lub słabo. Zestawiając to z audio domowym - dwa głośniki i wzmacniacz, dobrze dobrane i ustawione, plus akustyka pomieszczenia też jakoś zadbana, to każde car audio nie umywa się. Pomijając to że do car audio producenci pchają jakiś procesing cyfrowy i dawno to nie brzmi jak zostało wydane. Zniekształcony dźwięk nie jest dla mnie. Finalnie też wygłuszenie w autach też przyoszczędzone - bo głośnik to jedno, ale dobre wygłuszenie jego otoczenia robi drugie tyle.

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, robiw napisał(a):

HK nie kosztuje 2k tylko coś ponad 5k, jak pamiętam. Za to w V40 był system o klasę lepszy (plus w tej cenie były inne dodatki). No ale dobrze, że jest. Auto to nie salon odsłuchowy, ale jak ktoś zwraca na to uwagę, bo ma w domu dobry sprzęt i dużo słucha muzyki to uwierz i, że jest to nie mniej ważne, niż xDrive. Także każdy sądzi po sobie ;-). Dla mnie, jako osoby z ubytkami słuchu w zakresie wysokich tonów główną zaleta HK jest korektor graficzny. Reszta, to ustawienie przestrzeń, czy jakoś tak, to wydmuszka. Ale i tak brzmi dużo lepiej, niż standard, bo i głośniki, jak i ich liczbę ma większą. Gdyby dali wybór jeszcze lepszego systemu to bym na pewno zapłacić, ale chyba nie dali, jak dobrze pamiętam a kupowałem na początku roku...R

4,5k, a wydawało mi się, że były za 2,5k gdy konfigurowałem. 

 

no i niewiele się pomyliłem. 2700 mam w konfigu, a po rabacie to było troszkę ponad 2k,

 

 

a teraz 4500 w konfiguratorze 😉

Zrzut ekranu 2024-11-22 o 14.24.53.png

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
32 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

a teraz 4500 w konfiguratorze 😉

Ja zamawiałem w Styczniu 2024 a odbierałem w Kwietniu i w konfiguratorze kosztowało 4500 i ani złotówki mniej ;-). Ale może to zależy od wersji. Ja mam tylko 320i 😉

Opublikowano
44 minuty temu, palusik napisał(a):

Zestawiając to z audio domowym - dwa głośniki i wzmacniacz, dobrze dobrane i ustawione, plus akustyka pomieszczenia też jakoś zadbana, to każde car audio nie umywa się.

Porównanie jednak nieco bez sensu. Równie dobrze można to porównywać z domowym systemem w cenie M340. Car audio to jednak zupełnie inna kategoria i uważam, że B&W w XC90 brzmi fenomenalnie, jak na auto. Ale to kwestia gustu, każdy ma inne ucho. Jednemu wystarczy miniwieża Pioneera z dołączonymi głośnikami za 1500 zł, drugi na same kable wyda 50 tysięcy. Co tu porównywać. Na pewno wymiana głośników i wygłuszenie poprawia bardzo dużo, wręcz stawia na innej półce...ale kto rozsądny rozbebesza nowe auto? ;-). R

 

PS. Ostatnio widziałem na YT, jak nową 7-kę z nowym audio rozbebeszono do blachy, żeby wymieniać wszystkie głośniki, kable i wygłuszenia. Dla mnie świętokradztwo 😉

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Ja powiem tak. Audio w samochodzie jest dla mnie nawet ważniejsze od wspomnianego xdriva. Testując audio w Volvo v60 (bowers I hk), Audi (bang) czy też w c-klasie (burmester) miałem uśmiech na twarzy. Nie ma nawet co porównywać z hk w bmw 3. Dziwne to bardzo bo same dopłaty np takiego burmestera są na poziomie hk w bmw a różnica w odbiorze porównywalna do różnicy między podstawa a hk w bmw. 

Wybrałem m340i ze względu na właściwości jezdne jednak audio jest dla mnie bardzo słabe. Modyfikować też nie ma za bardzo jak ze względu na gwarancję.

 

Edytowane przez Sirkamilo99
  • Lubię to 1
Opublikowano

Zgadzam się w 100%. Cóż zrobić. Widocznie BMW stawia na inne wartości w kwestii pojazdu ;-). Przecież to nie brak umiejętności czy oszczędność. Słabsze firmy robią to lepiej. Inny target, inne priorytety. I tyle. Amen 😉

Opublikowano
Teraz, maxox napisał(a):

Macie dźwiękoszczelne szyby? Bo to trochę pomaga ..

Nie brałem tego i nie żałuję, choć pewnie teraz bym brał. To nie jest kwestia wyciszenia a parametrów elektrycznych systemu itd. Włożyli tam zapewne jakiś prosty wzmacniacz klasy D i cyfrowy EQ i tyle. Nie ma się tu co dalej rozwodzić nad tematem. Każdy wiedział, co kupował. Może softem kiedyś coś poprawią, bo w tym przypadku można. R

Opublikowano (edytowane)

Ja mam u siebie. Tak jak @robiwwspomniał, bmw widocznie ma inne priorytety. 

W alfie giulii hk również gra bardzo słabo. Przypadłość aut którymi dobrze się jeździ. A szkoda.. 

PS: w Volvo tak mi się spodobal bowers że godzinę w salonie spędziłem słuchając różnej muzyki. 

Mając sąsiadów w bloku lub dziecko w domu auto jest jedyną opcją gdzie można posłuchać głośniej muzyki. W moim przypadku wolałbym wydać więcej na audio w samochodzie niż w mieszkaniu gdzie mam 5.2.1 a mimo to nawet 10% możliwości sprzętu nie jestem w stanie wykorzystać ze względu na sąsiadów. 

Edytowane przez Sirkamilo99
Opublikowano
6 godzin temu, macste napisał(a):

Nie przesadzajcie. Ładowarka nie jest idealna ale nie mam z nią problemów z Samsungiem S21FE i S23. Telefon się doładowuje przy włączonym wifi, bluetooth, transfer danych, GPS. Android auto i prądożerny Yanosik. Miałem z 2x przypadek że S21FE się przegrzał, tzn dał komunikat że ogranicza ładowanie bo temperatura za wysoka (bez Yanosika nigdy) i to tylko w bardzo gorący dzień. Poza tym śmiga wszystko ładnie.

Bawiliście się z ustawieniami "szybkość ładowania bezprzewodowego"? Rozumem, że różne telefony mogą mieć inaczej realizowane ładowanie indukcyjne. U mnie jest tak jak napisałem powyżej. 

Ładowarkę miałem w Audi A4 i ładowała bez przegrzewania telefonu. W testówkach G20 zarówno Galaxy S20FE jak i S24 się przegrzewały i wyłączały. W dwóch różnych testówkach. Szybkość ładowania bezprzewodowego - normalna. Być może to wina Yanosika. Stąd może porównanie z Audi niesprawiedliwe bo tam, żeby korzystać z Yanosika musiałem używać kabla... Zamówiłem G20 bez ładowarki. Na miejscu telefonu leży sobie twardy dysk z FLACami i miejscem do zgrywania filmików z Drive Recordera. Na krótkie trasy telefonu nie wyjmuję z kieszeni - nie potrzeba ładowania. Na dłuższe trasy jest podpięty kabelkiem w podłokietniku. Żeby był porządek, kupiłem półeczkę/organizer na Amazonie. Jedyne czego mi brakuje to przypomnienie przy wysiadaniu, że telefon został w samochodzie. Parę razy musiałem wracać 🙂 

Opublikowano

A znacie jakieś fajne akcesoria do wnętrza czy na zewnątrz, które warto kupić? Nie mówię tylko o oryginalnych, bo tych jest mało. Z Ali, z Amazona? R

Opublikowano

To widziałem wcześniej, ale jak dla mnie to niewiele to zmienia odnośnie tego schowka. Myślałem, że są jakieś fajniejsze gadżety ;-). R

Opublikowano
8 minut temu, maxox napisał(a):

Szyby dają dużo, a to 800zł po rabacie ...

Być może, ale już za późno ;-). Next time. A swoją drogą w konfiguratorze mowa była wyłącznie o szybie czołowej a nie o wszystkich. R

Opublikowano

No tak, napisano: szyby przednie a nie szyba przednia. Nie doczytałem 😕. Szkoda, wziąłbym. Chyba nie będę wycinał ;-). R

Opublikowano

Przednia szyba w G20 jest akustyczna w standardzie.

Ale fakt, boczne klejone to super sprawa niezależnie od auta. A w BMW to rarytas, bo choćby w takim G30 np. szyby chyba trochę grubsze ale opcji szyb klejonych nie było.

Opublikowano
10 godzin temu, robiw napisał(a):

Druga sprawa audio z AA. Masz na myśli Spotify? Ja mam Harmana i porównywałem Spotify z AA i Spotify z aplikacji BMW. Ten z AA gra o niebo lepiej, jakby przechodził dodatkową korekcję. Ten z aplikacji w BMW słabo...

Tidal lub Spotify. Jedno i drugie jest okrutnie skompresowane, totalny brak dynamiki. Przez iDrive Spotify brzmi dużo, dużo lepiej. Jak pogoogalem to jest to ogólny problem, nie tylko BMW, tylko bezprzewodowego AA (i CP też). Za bardzo nie rozumiem czemu tak jest, przy transmisji wifi nieskompresowane audio to przecież jest kropla w dostępnej przepustowości łącza. Szkoda, liczyłem na muzykę z Tidala bez żadnych kompresji, a tak się niestety (już pomijając, że apka AA tidal jest żałosna)

Dla mnie w miarę dobre audio to podstawa, ten HK nie wymiata, jakoś tak miękko brzmi, ale też jakiś zły nie jest, może jak ktoś potrzebuje walącego basu to się rozczaruje, ja akurat tak żadnego audio nie ustawiam. W Volvo HK brzmial mi gorzej, dudnił. B&W o niebo lepiej, ale nie 4x lepiej, tam dopłata za HK to chyba 4k, B&W 16k 🤯

Opublikowano
5 godzin temu, robiw napisał(a):

Ja zamawiałem w Styczniu 2024 a odbierałem w Kwietniu i w konfiguratorze kosztowało 4500 i ani złotówki mniej ;-). Ale może to zależy od wersji. Ja mam tylko 320i 😉

Tak z tego co pamiętam w m340 było sporo taniej... I pewnie dalej jest

Opublikowano
3 minuty temu, i043W napisał(a):

Przez iDrive Spotify brzmi dużo, dużo lepiej.

Piszesz o natywnej aplikacji w systemie BMW? Ja tam widziałem tylko Spotify, Tidala brak. No i jak dla mnie to ta z systemu BMW brzmi dużo, dużo gorzej, niż ta z telefonu przez AA. Może dlatego, że nie przechodzi przez korekcję (choć to byłoby dziwne) a ja mam niskie i wysokie ustawione na maksa i w korektorze też na maksa. Przez telefon dla mnie brzmi dużo lepiej. No i nie ma czegoś takiego, jak nieskompresowane Spotify. Podobnie Tidal, chyba, że Tidal HI-FI. R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.