Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli wpłaciłeś np 10 000pln to w przypadku:

1. Zaliczki zwracają Ci 10 000pln

2. Zadatku zwracają Ci 20 000pln

Tak to w umowach wygląda.

Z zadatkiem jest o tyle gorzej gdyż z natury jest tak że jeżeli to Ty rezygnujesz to Ci przepada.

W przypadku zaliczki, w zależności od zapisów, to jeżeli rezygnujesz Ty, to powinna zostać zwrócona, chyba że nie wykażesz winy kontrahenta, lub to Twoje czyste widzimisię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie stoje przed wyborem opon zimowych (tak wiem pozno)

Auto nowe na gwarancji wiec raczej homologacja , rozmiar 225/45/18

Co wybrac?

1. Continental ContiWinterContact TS860 S

2. Goodyear UG Performance 3 ( bez run flat)

3. Pirelli Sottozero 3

Skladniam sie ku Continental ale ten goodyear bez runflat kusi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione 40kkm na Pirelli, Run Flat, Tez 225/45 ale R17 i FWD, teraz zalozone 4 raz, pewnie ostatni sezon. Byly w alpach i daly rade, na autostradach i deszczu tez, bylem tez na nich w hiszpanii +20 st.C w styczniu, nie gotuja sie, wygladaja spoko, nie pekaja. No ja bym nie jezdzil bez RF zima, nie wiem o co wszystkim chodzi by tego unikac, lepiej stac po ciemku w zimnie gdzies na autostradzie i czekac na lawete?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe auto 330i, M pakiet, RWD, sportowy układ hamulcowy M (nie M performance).

Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, że prawa tarcza w jednym miejscu ociera o klocek przy obracaniu. Jakbym miał wydać odgłos paszczą to byłoby takie sz-sz-sz-sz 🙂 Przy obracaniu lewej tarczy szmerek jest równomierny. Skojarzyłem to z jakby nierównomiernym hamowaniem (delikatne drgania nadwozia), które było od początku ale nie przejmowałem się tym bo zauważałem to jedynie na bardzo gładkim asfalcie, i tylko w niektórych sytuacjach/sile hamowania. Żadnych wibracji kierownicy czy pedału hamulca. Poczytałem różne fora i pomyślałem, że warto sprawdzić w serwisie czy to faktycznie jest problem krzywej tarczy czy piasty.

Dziś podjechałem do serwisu i serwisant poinformował mnie, że mistrz serwisu się przejedzie i jak zauważy bicie to zmierzy tarcze. Jeśli jednak zauważy drgania, i zdecyduje się na wykonanie pomiaru, ale tarcza okaże się być "krzywa w normie" to będę musiał zapłacić 880 zł. Jeśli będzie krzywa ponad normę to oczywiście wymienią na gwarancji. Podziękowałem i wyszedłem.

I teraz pytanie, czy jest normą, że w przypadku wykrycia drobnej wady czy usterki auta na gwarancji, która po wykonaniu pomiarów zmieści się w normie, serwisy BMW życzą sobie zapłaty za diagnostykę problemu? Nie spotkałem się z tym w serwisie Audi, który mogę tylko chwalić... Czy w ogóle warto się martwić jeśli nie czuję szarpania kierownicy a tylko lekkie (i tylko czasem wyczuwalne) drgania budy? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Zrobione 40kkm na Pirelli, Run Flat, Tez 225/45 ale R17 i FWD, teraz zalozone 4 raz, pewnie ostatni sezon. Byly w alpach i daly rade, na autostradach i deszczu tez, bylem tez na nich w hiszpanii +20 st.C w styczniu, nie gotuja sie, wygladaja spoko, nie pekaja. No ja bym nie jezdzil bez RF zima, nie wiem o co wszystkim chodzi by tego unikac, lepiej stac po ciemku w zimnie gdzies na autostradzie i czekac na lawete?

Kupiłem drugi komplet Pirelli.

Nigdy nie miałem z nimi problemu, dają radę w trudnych warunkach śniegowych, mokry śnieg autostradowy, mokra nawierzchnia.

Nie kupiłbym bez rof.

Pisałem już kilka razy o mojej przygodzie w lecie we Włoszech, kiedy dzięki rof mogłem wrócić z rodzinką do wynajętego domu, a nie stać na autostradzie w +40 st..

 

Mam rof, 19", zawias M i serio nie widzę problemu.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 minut temu, tomeks64 napisał(a):

Nowe auto 330i, M pakiet, RWD, sportowy układ hamulcowy M (nie M performance).

Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, że prawa tarcza w jednym miejscu ociera o klocek przy obracaniu. Jakbym miał wydać odgłos paszczą to byłoby takie sz-sz-sz-sz 🙂 Przy obracaniu lewej tarczy szmerek jest równomierny. Skojarzyłem to z jakby nierównomiernym hamowaniem (delikatne drgania nadwozia), które było od początku ale nie przejmowałem się tym bo zauważałem to jedynie na bardzo gładkim asfalcie, i tylko w niektórych sytuacjach/sile hamowania. Żadnych wibracji kierownicy czy pedału hamulca. Poczytałem różne fora i pomyślałem, że warto sprawdzić w serwisie czy to faktycznie jest problem krzywej tarczy czy piasty.

Dziś podjechałem do serwisu i serwisant poinformował mnie, że mistrz serwisu się przejedzie i jak zauważy bicie to zmierzy tarcze. Jeśli jednak zauważy drgania, i zdecyduje się na wykonanie pomiaru, ale tarcza okaże się być "krzywa w normie" to będę musiał zapłacić 880 zł. Jeśli będzie krzywa ponad normę to oczywiście wymienią na gwarancji. Podziękowałem i wyszedłem.

I teraz pytanie, czy jest normą, że w przypadku wykrycia drobnej wady czy usterki auta na gwarancji, która po wykonaniu pomiarów zmieści się w normie, serwisy BMW życzą sobie zapłaty za diagnostykę problemu? Nie spotkałem się z tym w serwisie Audi, który mogę tylko chwalić... Czy w ogóle warto się martwić jeśli nie czuję szarpania kierownicy a tylko lekkie (i tylko czasem wyczuwalne) drgania budy? 

 

Bzdura. U mnie auto stało dwa dni i szukali przyczyny stuku przy pełnym skręcie.

W końcu zamontowali elementy z innego auta i doszli do rozwiązania.

Wycenili naprawę, podziękowałem.

Auto zastosowało tryb PC/Windows, czyli po złożeniu problem zniknął i nie pojawia się od czerwca.

Nikt ode mnie nie wziął grosza, a auto już jest po gwarancji.

Zmień ASO.

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, twenty napisał(a):

panowie stoje przed wyborem opon zimowych (tak wiem pozno)

Auto nowe na gwarancji wiec raczej homologacja , rozmiar 225/45/18

Co wybrac?

1. Continental ContiWinterContact TS860 S

2. Goodyear UG Performance 3 ( bez run flat)

3. Pirelli Sottozero 3

Skladniam sie ku Continental ale ten goodyear bez runflat kusi 🙂

Cześć,

użytkuje i polecam :

Bridgestone Blizzak LM001 225/45 R18 95 H RUN ON FLAT XL, FR, *

Opona oczywiście z homologacją BMW. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo nie chciałem opon RF ze względu na rzekomy brak komfortu, ale po podliczeniu kosztów kupowanych oddzielnie nowych felg, opon, czujników, montażu, umawiania, oczekiwania itd, uznałem, że idę w gotowe nowe koła BMW z dobrym rabatem z darmową dostawą do domu. Pirelli Sottozero homologowane. Jeśli chodzi o komfort to nie odczuwam różnicy w stosunku do letnich nie-RF, a jeśli już tylko to na niektórych nawierzchniach, jak już bardzo chcę się doszukiwać różnic. Koła 225/45R18. Letnie to mieszane 18-ki. Zawieszenie sportowe nie adaptacyjne. 

Do mnie osobiście nie przemawiają argumenty o możliwości jazdy na dziurawej oponie RF w zimie, ale to wynika z moich wieloletnich doświadczeń. Gumę uniemożliwiającą jazdę złapałem dwa razy, oba w letnich warunkach za granicą. Niemniej, nie ma się co bać utraty komfortu. Mam na myśli 18-ki. Może kolejne letnie będą RF? 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o koła? Dałem 9900 we wrześniu za 796M. Czytałem tu ostatnio, że niższe ceny ludzie płacili, ale inne dealerskie oferty miałem wtedy o 1000 droższe i bez dostawy. Nie rozpaczam 🙂 Plus dostałem karbonową pokrywę korka wlewu paliwa, którą może uda mi się spieniężyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
4 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Bzdura. U mnie auto stało dwa dni i szukali przyczyny stuku przy pełnym skręcie.

W końcu zamontowali elementy z innego auta i doszli do rozwiązania.

Wycenili naprawę, podziękowałem.

Auto zastosowało tryb PC/Windows, czyli po złożeniu problem zniknął i nie pojawia się od czerwca.

Nikt ode mnie nie wziął grosza, a auto już jest po gwarancji.

Zmień ASO.

Dokładnie, dopóki jest gwarancja to takie rzeczy jak płatne diagnozy są abstrakcją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, Randall napisał(a):

Dokładnie, dopóki jest gwarancja to takie rzeczy jak płatne diagnozy są abstrakcją. 

Zdecydowanie, moje auto było rok po gwarancji i też nikt nie chciał kasy 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.