Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, i043W napisał(a):

I jeszcze jedno pytanie, chociaż raczej znam na nie odpowiedź ("nie da się"): Czy da się ustawić aby Android Auto łączyło się z telefonem przypisanym do profilu. Czy telefon w ogóle jest przypisawalny do profilu? Strasznie denerwuje mnie to, że np ja kieruje, a żony telefona jest AA, albo na odwrót i trzeba ręcznie zmieniać.

W ustawieniach AA w telefonie masz trzy opcje dot. uruchamiania AA

1. zawsze

2. jeżeli był ostatnio uruchomiony

3 domyślnie (decyduje samochód)

Wybierz trzecią wtedy powinien się łączyć właściwie. Przynajmniej u mnie to tak działa. Mam wersję AA 12.9.643854 i stary galaxy 8 z androidem 9.

Edytowane przez Hesky
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

Nawiązując jeszcze do gwarancji a raczej jej ewentualnej utraty. Jak się zapatrujecie przykładowo na montaż dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego typu canlock? Producent tego rozwiązania szczyci się tym, że auto nie traci gwarancji producenta, ponieważ żadna oryginalna wiązka nie jest przecinana. Mają oni kanał na YT i widać, że często montują te zabezpieczenie w drogich furach praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu. Zakładając przełączenie canlocka w tryb serwisowy jest to do wyłapania na serwisie? Ma ktoś może tego typu zabezpieczenie?

Rozmawiałem z dwoma handlowcami + gościem w serwisie. Jeśli to wykryją to duża szansa, że uwalą gwarancję na cały układ elektryczny w samochodzie. Natomiast można było to założyć przez salon albo jakiś GPS wtedy oni to jakby autoryzują, tyle że cena z kosmosu. Problem jest podobno nawet z montażem jakiejś kamerki do nagrywania, jeśli tego nie zrobi ASO. Będę szukać takiego dealera, który założy mi moja kamerkę i to zautoryzuje. Czytałem na forum chyba w dziale X5, że takie coś można załatwić. U mojego dealera tylko montaż kamerki BMW.

Ja zabezpieczyłem swój samochód nie biorąc dostępu komfortowego, bo uważam, że instalowanie tych systemów to trochę nieporozumienie. Jak już bierzesz dostęp to korzystaj, jest jakieś większe prawdopodobieństwo kradzieży, ale coraz mniej tego jest. Dobre ubezpieczenie pozwoli spac spokojnie. Brać system, który potem uposledzasz przez jakieś zabezpieczenia lub musisz robić akrobacje by odpalić samochód to jest żart.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
10 godzin temu, i043W napisał(a):

Czy auto pamięta wam tryb head-upa?

Domyślnie headup był w tym trybie z "ramionami" z boku. Ja wolę ten co ma tylko linie. Więc zmieniłem. Przy kolejnej jeździe znowu był ten z ramionami, to zmieniałem. Przy kolejnej to samo. Poszukałem w necie, niby trzbe zrobić set i wybrać numerek tak jak się siedzenia zapisuje - nie pomogło. Bez zaskoczenia bo co ma headup do opcjonalnych elektrycznych siedzeń. Poza tym zawartość ekranu za kierownicą pamięta. Od razu uprzedze pytania, tak zawsze jadę na swoim profilu.

Do tego parę razy auto po odpaleniu nie włączyło head-upa, musiałem w opcjach włączyć... To samo się też zdarzyło na drugim profilu (BMW id).

I jeszcze jedno pytanie, chociaż raczej znam na nie odpowiedź ("nie da się"): Czy da się ustawić aby Android Auto łączyło się z telefonem przypisanym do profilu. Czy telefon w ogóle jest przypisawalny do profilu? Strasznie denerwuje mnie to, że np ja kieruje, a żony telefona jest AA, albo na odwrót i trzeba ręcznie zmieniać.

Poszukaj w opcjach i tam powinno być do wybrania żeby nie zmieniał trybu Hedupa w zależności od trybu jazdy. Też miałem ten problem. Nie powiem Ci teraz gdzie ta opcja jest, ale jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, rrabarbar napisał(a):

Cześć, jestem przed zakupem G20 320i/330i i zastanawiam się czy pakiety serwisowe i gwarancyjne się opłacają. Uwzględniając rabaty:

- inclusive repair do 4 lat to koszt ok. 5k, do 5 lat to 9.5k,
- inclusive service do 80k km to ok. 5.5k, do 100k km to ok. 7k.

pytanie zwłaszcza do osób, które G20 już trochę jeżdżą: czy pakiety Wam się opłaciły/wzięlibyście je teraz widząc naprawy w pierwszych latach? Z tego co kalkuluję inclusive service jest na granicy opłacalności względem standardowych serwisów, a co do repair - jedna 'średnia' rzecz pokryta pakietem już pewnie ten koszt zwróci.

Mowa tu o modelu z xDrive, zawieszeniem adaptacyjnym, co jak mniemam w przypadku pecha mogłoby się wiązać z droższą wizytą 

 

 

w każdym BMW biorę , jedna głupia pierdoła i pakiet się zwraca , co do serwisu to myślę że taniej kupisz w części do bmw pl i w znajomym warsztacie który Ci wbije przegląd to zrobisz 🙂 sam przy następnym bmw się grubo zastanowię nad BSI ale BRI jak dla mnie mus na 5 lat , nawet jak pojeździsz dwa to potem łatwiej sprzedać dalej ....
 

 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano
2 godziny temu, RadekTHX napisał(a):

Poszukaj w opcjach i tam powinno być do wybrania żeby nie zmieniał trybu Hedupa w zależności od trybu jazdy. Też miałem ten problem. Nie powiem Ci teraz gdzie ta opcja jest, ale jest

To akurat pierwszego dnia wyłączyłem, podobniej jak pokazywanie tych głupich grafik na cały ekran przy zmianie trybu. Nie pomaga na problem a headupem. 

Opublikowano
1 godzinę temu, i043W napisał(a):

 Nie pomaga na problem a headupem. 

Jedna z ostatnich aktualizacji dotyczyła również headupa. Zrób reset idrivea - przytrzymanie przycisku IO ponad 30sek. Może pomoże

Opublikowano
2 godziny temu, Hesky napisał(a):

Zrób reset idrivea - przytrzymanie przycisku IO ponad 30sek. Może pomoże

Nie pomogło. Zaczynam być zły, będzie trzeba serwis odwiedzić. 

Opublikowano
22 godziny temu, Hesky napisał(a):

W ustawieniach AA w telefonie masz trzy opcje dot. uruchamiania AA

1. zawsze

2. jeżeli był ostatnio uruchomiony

3 domyślnie (decyduje samochód)

Wybierz trzecią wtedy powinien się łączyć właściwie. Przynajmniej u mnie to tak działa. Mam wersję AA 12.9.643854 i stary galaxy 8 z androidem 9.

Poza tym jak dobrze pamiętam to w iDrive się ustawia który telefon ma być traktowany priorytetowo. 

Ja jak jadę z żoną to połączone są dwa telefony ale jak dzwonię gdzieś to wybieranie numeru jest z mojego. 

Opublikowano (edytowane)

Wrócę jeszcze do tematu ambient light, czy ktoś próbował takie coś zrobić

Filmik pokazuje montaż cup holderow, ja mam bardziej na myśli ambient light konsoli centralnej. 

 Jak szukam tych ledów na boki to tylko na ali

 

Edytowane przez munzel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, wehyr napisał(a):

 

Mam dokładnie to samo zdanie.

Serwis bez sensu, gwarancja must have!

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 17:25, rrabarbar napisał(a):

Cześć, jestem przed zakupem G20 320i/330i i zastanawiam się czy pakiety serwisowe i gwarancyjne się opłacają. Uwzględniając rabaty:

- inclusive repair do 4 lat to koszt ok. 5k, do 5 lat to 9.5k,
- inclusive service do 80k km to ok. 5.5k, do 100k km to ok. 7k.

pytanie zwłaszcza do osób, które G20 już trochę jeżdżą: czy pakiety Wam się opłaciły/wzięlibyście je teraz widząc naprawy w pierwszych latach? Z tego co kalkuluję inclusive service jest na granicy opłacalności względem standardowych serwisów, a co do repair - jedna 'średnia' rzecz pokryta pakietem już pewnie ten koszt zwróci.

Mowa tu o modelu z xDrive, zawieszeniem adaptacyjnym, co jak mniemam w przypadku pecha mogłoby się wiązać z droższą wizytą 
 

Z inclusive service masz raczej rację, ALE: ja odebrałem auto w 2022 roku, przez ostatnie 2 lata "szalała" inflacja, więc skutek był jakby taki, że zapłaciłem za te tam kilka wymian oleju z "góry", po jednolitej cenie, pytanie czy w przeciągu ostatnich 2 lat serwis podrożał na tyle, bym mógł otwierać szampana i cieszyć się z zaoszczędzonego hajsu...

 

Co do inclusive repair - pytanie jak bardzo wierzysz w niezawodność BMW, ja np. tuż przed końcem gwarancji podstawowej byłem na przeglądzie i wykryli jakieś problemy ze skrzynią biegów (automat) - z punktu widzenia użytkowania wszystko było OK, ale niby komputer coś tam pokazywał. Więc wymienili mi całą skrzynię na nową, przy przebiegu 35K KM. Czy serwis w ten sposób wyrabia sobie 'normę' i kwalifikuje do wymiany nawet drobne odchyłki od normy, bo przecież to dystrybutor płaci za takie naprawy? Nie mam pojęcia. W każdym razie taka skrzynia pewnie kosztuje sporo (ktoś coś wie ile?). Przed końcem inclusive repair napewno zrobię znowu taki gruntowny przegląd, kto wie, może tym razem do wymiany będzie kwalifikować się silnik/turbo/wtryski/cokolwiek innego whooj drogiego ?

 

Teraz jestem na inclusive repair i coś hamulce zaczęły piszczeć. Po sprawdzeniu okazało się, że klocki i tarcze są jeszcze OK, ale coś zaciski niedomagają - do wymiany.

 

IMHO ciągle w takim aucie coś się będzie dziać, zwłaszcza jak jeździsz ciut bardziej ambitnie. Pamiętaj, że z perspektywy producenta/dystrybutora to działa jak ubezpieczenie - koszt jednostkowy jest szacowany na podstawie ilości napraw w całej populacji aut. Czysta statystyka. Natomiast Ty jako pojedynczy klient cieszysz się jak Ci wymienią części za parenaście/paredziesiąt tysięcy PLN a zapłaciłeś tylko kilka tysięcy za pakiet. Natomiast psioczysz jak w całym okresie pakietu wszystko było OK i wywaliłeś kasę w błoto - dokładnie jak z ube AC.

 

Jest to po prostu cena świętego spokoju.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeszcze raz pytanie o head-upa. Coś tak czuję że mój jest zwyczajnie wadliwy.

Czy na wstecznym headup wam działa? Mi nie (a przynajmniej nie zawsze). 

1. Ustawiłem headup na inny widok, zobaczyć czy może on nie chce mi tylko zapamiętać tego minimalnego.

2. Na drugi dzień odpalam auto, wycofuje z garażu, nie wiem czy działa czy ni wtedy.

3. Wyjechałem, wrzucam na D, patrzę headupa nie ma, po kilku sekundach jazdy się włączył z zapamiętam z poprzedniej jazdy widokiem. Ok..

4. Zmieniłem na minimalny, dojechałem gdzie chciałem, wyłączyłem auto, wracam po godzinie, odpalam auto, headup jest na zapamiętanym widoku minimalnym, myślę kurde naprawiło się.

5. Jadę, zaparkowałem gdzieś na moment nie wyłączajac auta, załączył się tylko start/stop, po minucie ruszam na wstecznym (nie wiem czy hud działał wtedy, bo nie patrzyłem na niego). Wrzucam D, patrze się przed siebie, headup zresetowany do domyślnego widoku... 😡

Osobne pytanie, mam kamery 360. Na kamerze widzę że podjechałem gdzieś blisko, wizualnie pojawiają się te "kwadraty" żółte i czerwone, ale auto nie piszczy... Ktoś tu chyba pisał, że przednie czujniki z opóźnieniem łapią, ale na kamerze jest oznaczenie kolorem, więc auto wykrylo przeszkodę, ale nie piszczy. Rzecz w tym, że z poprzedniego auta przywczyailem się głównie do nasłuchiwania i parzenia przez szyby/lusterka. Osobna sprawa, że na tych kamerach nic nie widać jak nie ma światła dobrego, kiepska soczewka lub  ustawienia ISO zbyt niskie na noc.

 

 

 

Opublikowano

W mojej head-upa działa cały czas jak jadę do przodu jak i na wstecznym sprawdzane dziś , żadnych zacięć czy znikania wyświetlanych informacji

Opublikowano

Headup zmienia widok na domyślny i po sekundzie gaśnie jak tylko włączają się kamery, zarówno wrzucając wsteczny jak i ręcznie włączając widok 360. Wraca jak kamery się wyłączają. Zgłoszone do serwisu.

Opublikowano (edytowane)

Jak duża jest różnica w komforcie pomiędzy felgami 19 a 18?

Samochód kupiłem z 19 na lato. Natomiast są dla mnie za twarde. Pomimo zawieszenia adapcyjnego.

 

Zastanawiam się czy kupić na zimę 17 czy 18. Chcę więcej komfortu ale z drugiej strony nie chcę pływającego samochodu po całej drodze 

Edytowane przez Krzysiek878
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.10.2024 o 18:11, Krzysiek878 napisał(a):

Jak duża jest różnica w komforcie pomiędzy felgami 19 a 18?

Samochód kupiłem z 19 na lato. Natomiast są dla mnie za twarde. Pomimo zawieszenia adapcyjnego.

 

Zastanawiam się czy kupić na zimę 17 czy 18. Chcę więcej komfortu ale z drugiej strony nie chcę pływającego samochodu po całej drodze 

Sprawdź czy masz opony runflat na tych 19. Kilka osób pisało, że po zmianie na opony no runflat bardzo poprawił się komfort przy tej samej średnicy felgi. Sam zamówiłem na 18 z myślą przetestowania jak będzie z wybieraniem nierówności, najwyżej zostawie je na zime, a na lato dokupie 19 jeśli będzie zapas komfortu. Aktualnie mam 19 w innym samochodzie, na profilu opony 35. Niestety dziury, progi zwalniające, krawężniki czy dylatacje na mostach/estradach dają się mocno we znaki... Gdybym jeździł tylko po autostradach to nawet profil 30 byłby wygodny. Trzeba znaleźć jakiś balans wygląd/komfort, a jednak w moim przypadku wazna jest wygoda w daily kombi.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Aplikacja MyBMW działa Wam bez problemu? Zauważyłem dzisiaj, że przypisuje do moich jazd złe daty. Wszystko jest przesunięte jakby o jeden dzień i miesiąc do tyłu (aplikacja twierdzi, że jeździłem w miesiącu, kiedy jeszcze nawet nie odebrałem samochodu). Rozsypuje się przez to właściwie cały sens statystyk. Co istotne, na "ekranie głównym", tam gdzie jest np. opcja kamery zdalnej i planowania wentylacji, to widać, że wszystko jest poprawnie. Dopiero jak wejdę w opcję "Moje jazdy" to tam się rozjeżdża całość. Dodatkowo, suma jazd z podziałem na lata nie zgadza się z ogólnym przebiegiem auta. Robiłem reinstall aplikacji, ale nie pomogło. Ktoś się spotkał z takim problemem? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 26.10.2024 o 18:11, Krzysiek878 napisał(a):

Jak duża jest różnica w komforcie pomiędzy felgami 19 a 18?

Samochód kupiłem z 19 na lato. Natomiast są dla mnie za twarde. Pomimo zawieszenia adapcyjnego.

 

Zastanawiam się czy kupić na zimę 17 czy 18. Chcę więcej komfortu ale z drugiej strony nie chcę pływającego samochodu po całej drodze 

Ciężko na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, na pewno jest różnica, na pewno zauważalna.

Ja mam zawias M, do tego rof i 19".

Nie narzekam. Jednak zimowy zestaw 18" jest bezpieczniejszy pod kątem dziur i nierówności.

17" chyba nie zmieszczą tarczy M, no i wizualnie to jest dramat 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, MedicuS napisał(a):

Ciężko na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, na pewno jest różnica, na pewno zauważalna.

Ja mam zawias M, do tego rof i 19".

Nie narzekam. Jednak zimowy zestaw 18" jest bezpieczniejszy pod kątem dziur i nierówności.

17" chyba nie zmieszczą tarczy M, no i wizualnie to jest dramat 😉

 

Dokładnie!

Też mam zawias M (nie adaptacyjny) i letnie 18tki nie RF, a od wczoraj zimowe 18tki RF. Nie czuje specjalnej różnicy po zmianie. Moje i mojej żony odczucia przy tym zawieszeniu i na 18kach: czuć po czym się jedzie. ZERO dyskomfortu. Oczywiście ciśnienie zalecane dla częściowego obciążenia: 2.3 bara. Pewnie dla jednej osoby można zejść niżej, ale wtedy może być za miękko na szybszych zakrętach. 

Opublikowano
W dniu 26.10.2024 o 18:11, Krzysiek878 napisał(a):

Jak duża jest różnica w komforcie pomiędzy felgami 19 a 18?

 

Jak dla mnie to żadna. Mam adaptacyjne i lato 19, zima 18. Jedne i drugie RoF. Jedne i drugie to zero komfortu. Po prostu twardo. Mam w drugim samochodzie 19 nie RoF i jest mięciutko.

Opublikowano
W dniu 26.10.2024 o 18:11, Krzysiek878 napisał(a):

Jak duża jest różnica w komforcie pomiędzy felgami 19 a 18?

Samochód kupiłem z 19 na lato. Natomiast są dla mnie za twarde. Pomimo zawieszenia adapcyjnego.

 

Zastanawiam się czy kupić na zimę 17 czy 18. Chcę więcej komfortu ale z drugiej strony nie chcę pływającego samochodu po całej drodze 

Ja mam letnie 19" runflat, adaptacyjne zawieszenie i dla mnie jest mega komfortowo. Drobne nierówności auto wyłapuje znakomicie. Wiadomo że jak się wpadnie w dużą dziurę to trochę boli, ale co do komfortu nie mogę się przyczepić. Zime też mam kupioną 19, ale jeszcze nie założona, dam znać potem 

Opublikowano

19" na nie runflatach (PS4S) jest dla mnie super. 19" rft już zamówione. Wypowiem się później jak w kwestii komfortu. Na pewno 17" w tym aucie wizualnie to dramat ale dla kogoś, kto do tego nie przywiązuje uwagi może ok. 18" bezpiecznie i nie ma dramatu. 

P.S. Ostatnio widziałem G30 na 17"... można. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za podpowiedzi.

Teraz mam 19 run-flat. I również chcę run-flaty na zimę - samochód używam tylko w długie trasy, często w weekendy.

 

Wygląd 17 rzeczywiście jest nieco gorszy ale ciekawe czy przy okazji nie będzie pływał przy większych prędkościach?

 

Według komputera obecne 19 powinienem napompować do 2,9-3,1 bara. Ktoś z was jeździ na tych sugerowanych wartościach?

Edytowane przez Krzysiek878

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.