Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, GDX4 napisał(a):

Ja nie lubię tego oporu i trzymania kierownicy, lub wibrowania jakby coś z kołem się stało.

To wszystko powinno być łatwo uruchamiane/wyłączane, jednym lub dwoma przyciskami. Jak tempomat.

Dlatego jak napisałem wcześniej - "wykonuję czynności do startu"😄

przycisk start-stop na szczęście mam, a ingerencję w kierowanie ustawiłem jako pierwszy skrót - wystarczy dwa kliknięcie pokrętłem

ostrzeganie od nadmiernej prędkości u mnie daje się wyłączyć na stałe.

ostrzeżenie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, i043W napisał(a):

Denerwuje mnie sposób dzialania start/stop. Jak tylko auto się zatrzyma to od razu wyłącza silnik, bez względu na siłę wciśnięcia hamulca. W poprzednim aucie start stop działał tak, że silnik wyłączał się dopiero jak wcisnąłem mocnej hamulec. Przez to nie denerwował, mogłem go kontrolować i przez nie "wyłączać" przy dojeżdżaniu do ronda, innego toczącego się auta, albo na krótkich światłach.

Czy da się to jakoś ogarnąć aby działało podobnie w BMW?

Mnie ogólnie denerwuje start stop więc jeżdżę na trybie sport indywidual ustawionym w tryb komfort i problem znika. 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, MedicuS napisał(a):

Mnie ogólnie denerwuje start stop więc jeżdżę na trybie sport indywidual ustawionym w tryb komfort i problem znika. 

A da się ustawić tak aby auto odpalało się w tym trybie?

Dla mnie start/stop byłby ok jakby działał jak opisałem, tylko po mocniejszy wciśnięciu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, JacekLZ napisał(a):

czy kodowanie czegokolwiek bimmercodem skutkuje utratą gwarancji?

Nie ma chyba jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie bo w samym BMW mówią różnie ostatnio w serwisie mi Pan mówił żebym sobie takie proste rzeczy spokojnie kodował handlowiec natomiast mi mówił żebym nie ryzykował bo mogłoby to wyjść jakby się odpukać coś stało.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

moje ustalenia:

- gwarancja podstawowa ma taki sam okres obowiązywania jak zwykła ustawowa rękojmia - 2 lata.

- w kontekście rękojmi kodowanie pozostaje totalnie bez znaczenia, jeżeli to kodowanie nie jest przyczyną usterki.

- w kontekście gwarancji - nie widzę podstaw do bezwzględnego wyłączenia gwarancji jeżeli to kodowanie nie jest przyczyną usterki. Gwarancja nie obejmuje: uszkodzeń powstałych na skutek użytkowania pojazdu w sposób niezgodny z Instrukcją Obsługi pojazdu oraz wypadków losowych (kolizje drogowe, pożar, kradzież, włamanie, itp.).

- zgodnie z warunkami gwarancji Gwarant może ponadto odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej lub wymiany części w ramach
niniejszej gwarancji w następujących przypadkach: e) dokonywania bez zgody Gwaranta zmian w pojeździe wpływających na jego parametry
techniczne, montażu urządzeń ingerujących w jego układ elektryczny oraz urządzeń będących
źródłem fal magnetycznych i radiowych,

teoretycznie kodowanie mogłoby w to wchodzić, jako zmiana wpływająca na parametry techniczne, ale znów w mojej ocenie tylko jeżeli usterka wynika z kodowania.

W dużym skrócie - jak sam zepsujesz system kodowaniem, to z naprawy w ramach gwarancji bądź rękojmi nie skorzystasz. Np. kodowanie spowodowało, że idrive się nie uruchamia albo jakaś funkcja się wywala czy też system się nie aktualizuje. Moim zdaniem musi tutaj zaistnieć związek przyczynowo-skutkowy między kodowaniem a usterką.

 

nie zerkałem jeszcze do warunków PRI. Wydaje mi się, że ich nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, JacekLZ napisał(a):

 

moje ustalenia:

- gwarancja podstawowa ma taki sam okres obowiązywania jak zwykła ustawowa rękojmia - 2 lata.

- w kontekście rękojmi kodowanie pozostaje totalnie bez znaczenia, jeżeli to kodowanie nie jest przyczyną usterki.

- w kontekście gwarancji - nie widzę podstaw do bezwzględnego wyłączenia gwarancji jeżeli to kodowanie nie jest przyczyną usterki. Gwarancja nie obejmuje: uszkodzeń powstałych na skutek użytkowania pojazdu w sposób niezgodny z Instrukcją Obsługi pojazdu oraz wypadków losowych (kolizje drogowe, pożar, kradzież, włamanie, itp.).

- zgodnie z warunkami gwarancji Gwarant może ponadto odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej lub wymiany części w ramach
niniejszej gwarancji w następujących przypadkach: e) dokonywania bez zgody Gwaranta zmian w pojeździe wpływających na jego parametry
techniczne, montażu urządzeń ingerujących w jego układ elektryczny oraz urządzeń będących
źródłem fal magnetycznych i radiowych,

teoretycznie kodowanie mogłoby w to wchodzić, jako zmiana wpływająca na parametry techniczne, ale znów w mojej ocenie tylko jeżeli usterka wynika z kodowania.

W dużym skrócie - jak sam zepsujesz system kodowaniem, to z naprawy w ramach gwarancji bądź rękojmi nie skorzystasz. Np. kodowanie spowodowało, że idrive się nie uruchamia albo jakaś funkcja się wywala czy też system się nie aktualizuje. Moim zdaniem musi tutaj zaistnieć związek przyczynowo-skutkowy między kodowaniem a usterką.

 

nie zerkałem jeszcze do warunków PRI. Wydaje mi się, że ich nie dostałem.

mówimy tutaj o "kodowaniu" czegoś co jest tak czy inaczej dostępne przez naciśnięcie przycisku Sport - to nie jest hackowanie, czy podkręcanie parametrów silnika (tunning)

Tak że ja sie tym nie martwie, a wygoda jest i bez start-stop 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może czy działa w tym 8.5 systemie obsługa głosowa po polsku? Zwróciliscie uwagę, że nie ma listwy nad schowkiem pasażera i podświetlenia tam? Ani pod wlotami powietrza? Jest tylko małe podświetlenie nad tym niby nowym wlotem powietrza na środku z tymi patykami? Wygląda to gorzej niż przed liftem

Edytowane przez maxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ambientem, to jest potwierdzone czy to tylko Twoje domysły? Pytam bo nie widziałem filmu z nocnej prezentacji G20 LCI II. 

Może w ramach robienia tańszego oświetlenia ambientowego wyrzucili te świecące fale na zewnątrz po bokach samochodu? xD 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem przed zakupem G20 320i/330i i zastanawiam się czy pakiety serwisowe i gwarancyjne się opłacają. Uwzględniając rabaty:

- inclusive repair do 4 lat to koszt ok. 5k, do 5 lat to 9.5k,
- inclusive service do 80k km to ok. 5.5k, do 100k km to ok. 7k.

pytanie zwłaszcza do osób, które G20 już trochę jeżdżą: czy pakiety Wam się opłaciły/wzięlibyście je teraz widząc naprawy w pierwszych latach? Z tego co kalkuluję inclusive service jest na granicy opłacalności względem standardowych serwisów, a co do repair - jedna 'średnia' rzecz pokryta pakietem już pewnie ten koszt zwróci.

Mowa tu o modelu z xDrive, zawieszeniem adaptacyjnym, co jak mniemam w przypadku pecha mogłoby się wiązać z droższą wizytą 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecą się boczki drzwi, panel klimy pod tabletem i miejsce na nogi z przodu i chyba tyle. Są fale czy tam linie po otwarciu drzwi na zewnątrz. Ja nie mam uwag do ambientu, ale ja też nawet bym go w opcjach nie brał gdyby nie był w pakiecie.

Kontrola głosowa działa po Polsku, odpowiada "robotowym" głosem. Zmieniłem na angielski bo wtedy, ku mojemu w sumie zaskoczeniu, mogę powiedzieć czego konkretnie chce posłuchać na (wbudowanym) Spotify i dziala. Tzn po polsku też to działa, ale pierdzieli nazwy artystów po angielsku wtedy.

Btw głos wbudowanej nawigacji po Polsku jest okropny, tzn strasznie nieprzyjemny w odbiorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te fale po bokach samochodu - jak to zobaczyłem wieczorem pod marketem pierwszego wieczoru po odbiorze, to wstydziłem się podejść do auta. Widziałem to na filmach, ale byłem w 100% pewny, że to przystawka z aliexpress. No myślę, nie, to chyba jakiś dowcip, nie podejdę do tego samochodu, dopóki to nie zgaśnie. Ja myślałem, że takie gadżety, jakieś znaczki po otwarciu drzwi, już szczęśliwie poumierały i że już w świecie motoryzacyjnym jest konsensus, że nie ma miejsca dla nich, jak dla nakładek na kierownicę 😄 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mój domysł, siedziałem wczoraj w lci2. Nie ma w ogóle listwy między schowkiem przed pasażerem a dekorem i nie ma tam żadnego podświetlenia tym samym, nie ma też podświetlenia pod wlotami powietrza na desce , jest tylko na drzwiach z przodu i z tyłu i to a'la światełko tlące się nad wlotem powietrza na środku i tyle. Opisane w konfiguratorze jako INNOWACYJNE OSWIETLENIE.Kretyni

A co jest z tymi falami, zawsze w lusterkach przecież coś tam było i rzucało na ziemię 

A rozumie po polsku np zwiększ temperaturę na 22, otwórz szybę, czy tylko konkretne komendy?

Edytowane przez maxox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem po prostu zwykłe podświetlenie, ale te fale wyglądają jakbyś miał przekonanie, że jesteś jakimś batmanem czy innym klaunem. Jeszcze do tego fioletowy ambient we wnętrzu - obligatoryjnie - i masz pełny zestaw gwarantujący, że już nikt nigdy nie potraktuje Cię poważnie 😄 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak te fale wyglądają w LCI2. 

Co do ambientu - w preLCI jest tego sporo i mi się podoba, choć dla mnie nie jest to must have. Widać jednak, że oszczędzają na czym się da. Moja wersja już np. nie ma schowka na okulary po lewej od kierownicy. To akurat by mi się bardziej przydało niż ambient rozbudowany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, JacekLZ napisał(a):

te fale po bokach samochodu - jak to zobaczyłem wieczorem pod marketem pierwszego wieczoru po odbiorze, to wstydziłem się podejść do auta. Widziałem to na filmach, ale byłem w 100% pewny, że to przystawka z aliexpress. No myślę, nie, to chyba jakiś dowcip, nie podejdę do tego samochodu, dopóki to nie zgaśnie. Ja myślałem, że takie gadżety, jakieś znaczki po otwarciu drzwi, już szczęśliwie poumierały i że już w świecie motoryzacyjnym jest konsensus, że nie ma miejsca dla nich, jak dla nakładek na kierownicę 😄 

Wszystko jest kwestią gustu i osobistych upodobań. Ja niestety odnoszę wrażenie, że to przewymiarowanie, ostentacja, te świecące grille, pakiety zewnętrzne przypominające coraz bardziej to co pseudo tunerzy robili swego czasu z calibrą mają schlebiać gustom WSCHODU, tego bliższego używającego cyrylicy i tego dalszego smoczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat oświetlenie zewnątrz odpowiada i średnio się rozwodzę nad tym czy to są 2 czy 3 paski. Mam pogląd czy nie ładuję nogi w kałużę.

A podświetlony grill... to już dla mnie cyganeria.

A nad brakiem schowka po lewej stronie kierownicy też rozpaczam. Ciekawe czy można dołożyć samemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Rozumiem po prostu zwykłe podświetlenie, ale te fale wyglądają jakbyś miał przekonanie, że jesteś jakimś batmanem czy innym klaunem. Jeszcze do tego fioletowy ambient we wnętrzu - obligatoryjnie - i masz pełny zestaw gwarantujący, że już nikt nigdy nie potraktuje Cię poważnie 😄 

 

Dawno się tak na forum nie ubawiłem :):)

Pamiętam parę lat temu jak 1er po zakupie mnie wystraszyło w nocy jak tylko klamki się świeciły.

Potem 3er prelci nagle coś świeci pod nogi. 

Do tej pory za wzór dramatu pod tym kątem miałem Mercedesa..

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do gwarancji a raczej jej ewentualnej utraty. Jak się zapatrujecie przykładowo na montaż dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego typu canlock? Producent tego rozwiązania szczyci się tym, że auto nie traci gwarancji producenta, ponieważ żadna oryginalna wiązka nie jest przecinana. Mają oni kanał na YT i widać, że często montują te zabezpieczenie w drogich furach praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu. Zakładając przełączenie canlocka w tryb serwisowy jest to do wyłapania na serwisie? Ma ktoś może tego typu zabezpieczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto pamięta wam tryb head-upa?

Domyślnie headup był w tym trybie z "ramionami" z boku. Ja wolę ten co ma tylko linie. Więc zmieniłem. Przy kolejnej jeździe znowu był ten z ramionami, to zmieniałem. Przy kolejnej to samo. Poszukałem w necie, niby trzbe zrobić set i wybrać numerek tak jak się siedzenia zapisuje - nie pomogło. Bez zaskoczenia bo co ma headup do opcjonalnych elektrycznych siedzeń. Poza tym zawartość ekranu za kierownicą pamięta. Od razu uprzedze pytania, tak zawsze jadę na swoim profilu.

Do tego parę razy auto po odpaleniu nie włączyło head-upa, musiałem w opcjach włączyć... To samo się też zdarzyło na drugim profilu (BMW id).

I jeszcze jedno pytanie, chociaż raczej znam na nie odpowiedź ("nie da się"): Czy da się ustawić aby Android Auto łączyło się z telefonem przypisanym do profilu. Czy telefon w ogóle jest przypisawalny do profilu? Strasznie denerwuje mnie to, że np ja kieruje, a żony telefona jest AA, albo na odwrót i trzeba ręcznie zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.