Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak, ciekawe jak działa na niemieckich autostradach i ograniczeniach "bei nasse", niemieckich ograniczeniach godzinowych czy ograniczeniach dla ciężarówek, bo takich znaków na autostradach w DE jest cała masa. 

Opublikowano
20 minut temu, JacekLZ napisał(a):

wydaje mi się, że tak się da: aby samochód dostosowywał się do ograniczeń, ale wcześniej nie możesz wyłączyć ostrzeżenia o przekroczeniu. 

Jazda w korku jest super, bez dotykania kierownicy nawet przez kilkanaście minut, na tym mi bardzo zależało,

Teraz rzeczywiście zależałoby mi na tym, aby puszczając asystenta na autostradzie zmieniał mi pas po kliknięciu kierunkowskazu i zerknięciu w lusterko. 

nie rozumiem tylko nadal dlaczego w X1 to działa, a w 3 nie działa. I nie rozumiem dlaczego BMW twierdzi, że powinno działać skoro ewidentnie chyba nikomu w trójce nie działa (bez kodowania). 

W Polsce nie działa automatyczne przejmowanie prędkości. Ale to akurat jest w ustawieniach zaznaczone. BMW tłumaczy się tym, że jakoś map z ograniczeniami w Polsce jest słaba.

Opublikowano
20 minut temu, JacekLZ napisał(a):

wydaje mi się, że tak się da: aby samochód dostosowywał się do ograniczeń, ale wcześniej nie możesz wyłączyć ostrzeżenia o przekroczeniu. 

Jazda w korku jest super, bez dotykania kierownicy nawet przez kilkanaście minut, na tym mi bardzo zależało,

Teraz rzeczywiście zależałoby mi na tym, aby puszczając asystenta na autostradzie zmieniał mi pas po kliknięciu kierunkowskazu i zerknięciu w lusterko. 

nie rozumiem tylko nadal dlaczego w X1 to działa, a w 3 nie działa. I nie rozumiem dlaczego BMW twierdzi, że powinno działać skoro ewidentnie chyba nikomu w trójce nie działa (bez kodowania). 

W Polsce nie działa automatyczne przejmowanie prędkości. Ale to akurat jest w ustawieniach zaznaczone. BMW tłumaczy się tym, że jakoś map z ograniczeniami w Polsce jest słaba.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

wydaje mi się, że tak się da: aby samochód dostosowywał się do ograniczeń, ale wcześniej nie możesz wyłączyć ostrzeżenia o przekroczeniu. 

Jazda w korku jest super, bez dotykania kierownicy nawet przez kilkanaście minut, na tym mi bardzo zależało,

Teraz rzeczywiście zależałoby mi na tym, aby puszczając asystenta na autostradzie zmieniał mi pas po kliknięciu kierunkowskazu i zerknięciu w lusterko. 

nie rozumiem tylko nadal dlaczego w X1 to działa, a w 3 nie działa. I nie rozumiem dlaczego BMW twierdzi, że powinno działać skoro ewidentnie chyba nikomu w trójce nie działa (bez kodowania). 

Tak, niestety jak widać BMW Polska wprowadza Cie w błąd.

 

Fakt jest taki że dużo z tym nie zrobisz - jak tak bardzo Ci na tym zależy to jest przecież opcja kodowania.

 

Od siebie tylko dodam że ten asystent nie działa jakoś super, ja zmiany pasa robię samodzielnie znacznie bardziej płynnie - a on robi to sztucznie 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano

Gdzie przechowujecie telefon podczas jazdy?Macie jakieś ciekawe patenty na to?

Miejsce przy cupholderach jest wystarczające, ale tam telefon mi lata po całej przestrzeni przy przyspieszaniu/hamowaniu. Może czymś to wyłożyć?
Schowek z cupholderami najchętniej miałbym cały czas zamknięty, bo nic się nie świeci i wnętrze fajniej wygląda. Ale innego miejsca na telefon nie ma. Jak żyć? 🙂

Opublikowano

Ubezpieczenie szyb.  Wersja wyposażenia full. Jaki jest koszt nowej oryginalnej szyby ze wszystkimi czujnikami itd?  Wymieniał może ktoś ostatnio? Wykupujecie dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie szyb w PZU wychodzi ponad 700 zł, gdzie SU to 5000 zł.... Zastanawiam się, bo gdzieś czytałem na forum, że kąt nachylenia przedniej szyby w 3er jest kamyczkolubny i zdarzało się, że na jednej naprawie w roku się nie kończyło.

Opublikowano
39 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

Ubezpieczenie szyb.  Wersja wyposażenia full. Jaki jest koszt nowej oryginalnej szyby ze wszystkimi czujnikami itd?  Wymieniał może ktoś ostatnio? Wykupujecie dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie szyb w PZU wychodzi ponad 700 zł, gdzie SU to 5000 zł.... Zastanawiam się, bo gdzieś czytałem na forum, że kąt nachylenia przedniej szyby w 3er jest kamyczkolubny i zdarzało się, że na jednej naprawie w roku się nie kończyło.

Oklej szybę porządna folia ppf, zmniejszysz w ten sposób podatność szyby na uszkodzenie. Koszt pewnie podobny jak to ubezpieczenie w PZU. 

Opublikowano
44 minuty temu, GrzegorzKo napisał(a):

Oklej szybę porządna folia ppf, zmniejszysz w ten sposób podatność szyby na uszkodzenie. Koszt pewnie podobny jak to ubezpieczenie w PZU. 

Tam gdzie będę miał oklejane auto folią ppf, folia na szybę STEK wychodzi niestety 1700 netto 😞 

Opublikowano
5 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Ubezpieczenie szyb.  Wersja wyposażenia full. Jaki jest koszt nowej oryginalnej szyby ze wszystkimi czujnikami itd?  Wymieniał może ktoś ostatnio? Wykupujecie dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie szyb w PZU wychodzi ponad 700 zł, gdzie SU to 5000 zł.... Zastanawiam się, bo gdzieś czytałem na forum, że kąt nachylenia przedniej szyby w 3er jest kamyczkolubny i zdarzało się, że na jednej naprawie w roku się nie kończyło.

Wymieniałem szybę w tym miesiącu. Koszt to niecałe 5 tys. Ja miałem wykupione dodatkowe ubezpieczenie i bez problemu pokryli ten koszt. 

Opublikowano
8 godzin temu, Arrchi napisał(a):

Gdzie przechowujecie telefon podczas jazdy?Macie jakieś ciekawe patenty na to?

Miejsce przy cupholderach jest wystarczające, ale tam telefon mi lata po całej przestrzeni przy przyspieszaniu/hamowaniu. Może czymś to wyłożyć?
Schowek z cupholderami najchętniej miałbym cały czas zamknięty, bo nic się nie świeci i wnętrze fajniej wygląda. Ale innego miejsca na telefon nie ma. Jak żyć? 🙂

Ja mam uchwyt przymocowany do kubka w cupholderze, jest w idealnym miejscu pod ręką jak ja mam na podłokietniku. W samochodzie nie piję napojów więc i tak w życiu nie użyłem cupholdera. A butelkę z wodą trzymam w bocznej kieszeni drzwi 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, kmwbmw napisał(a):

Wymieniałem szybę w tym miesiącu. Koszt to niecałe 5 tys. Ja miałem wykupione dodatkowe ubezpieczenie i bez problemu pokryli ten koszt. 

Mojemu znajomemu w X6 chcieli zamontować zamiennik.

Tylko nie wiem, czy miał wykupione dodatkowe ubezpieczenie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
37 minut temu, maxox napisał(a):

5 tys za szybę z head up czy bez?

myślę że Z...

male-bmw-2.png
Opublikowano
11 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Mojemu znajomemu w X6 chcieli zamontować zamiennik.

Tylko nie wiem, czy miał wykupione dodatkowe ubezpieczenie.

Mi też proponowali. Korzyścią miał być brak wpływu na zniżki w przyszłości. Jednak w kilkumiesięcznym samochodzie nie brałem nawet tej opcji pod uwagę. 

10 godzin temu, wehyr napisał(a):

myślę że Z...

Bez head up, dokładnie części + montaż zażyczyli sobie 4 742,09 PLN.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam, może głupie pytanie albo już mi pamięć szwankuje na "starość" - w iDrive 7 są ustawienia do automatycznego włączania ogrzewania foteli czy kierownicy w zależności od temperatury zewnętrznej, a co z iDrive 8? - wydawało mi się że gdzieś to widziałem ale teraz za cholerę nie mogę znaleźć - chyba że coś mi sie pomyliło.

Ktoś może pomóc?

 

Edytowane przez neokrk
Opublikowano

Panowie, czy jesli auto jest na gwarancji to opony z homologacja sa wymagane? Wiem ze przy xdrive tak ale jak jest przy RWD? czy jak cos bedzie z dyfrem to moga odmowic gwarancji jak nie bede mial opon z gwiazdka?

Opublikowano

Sprzedawca mi mówił że tak, jednak przy rwd trzeba mieć pecha żeby w okresie gwarancyjnym się coś stało a zawsze możesz w razie czego, pojechać na oponach, na których wyjechałeś przy zakupie z homologacją. Ja kupiłem zwykłe Bridgestony bez homologacji bo nie chciałem run flatów.

Opublikowano

Denerwuje mnie sposób dzialania start/stop. Jak tylko auto się zatrzyma to od razu wyłącza silnik, bez względu na siłę wciśnięcia hamulca. W poprzednim aucie start stop działał tak, że silnik wyłączał się dopiero jak wcisnąłem mocnej hamulec. Przez to nie denerwował, mogłem go kontrolować i przez nie "wyłączać" przy dojeżdżaniu do ronda, innego toczącego się auta, albo na krótkich światłach.

Czy da się to jakoś ogarnąć aby działało podobnie w BMW?

Opublikowano

Powoli rozpoczęcie jazdy nowymi samochodami zaczyna wyglądać jak przygotowanie do startu samolotu😄

Ja już mam nawyki: włączenie zapłonu - wyłączenie start-stop - wyłączenie ingerencji w kierowanie...

 

Opublikowano

Hesky A możesz w trzech słowach napisać w czym przeszkadza Ci to ingeroeanie w prowadzenie?. Co najbardziej Ciebie w tym wkurza?. Z jakiego pakietu byś teraz zrezygnował gdy już go masz? 

Opublikowano
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

Hesky A możesz w trzech słowach napisać w czym przeszkadza Ci to ingeroeanie w prowadzenie?. Co najbardziej Ciebie w tym wkurza?. Z jakiego pakietu byś teraz zrezygnował gdy już go masz? 

Kilka razy miałem sytuacje, kiedy z powodu remontu drogi pasy były zmienione i namalowane tymczasowe, pomarańczowe, a niestety BMW bardzo nie chciało opuszczać starego toru i było blisko żeby wylądować na barierce 😄 

Poza tym to jeśli używam kierunkowskazów tak jak sie powinno to wręcz lubie te asyste, jak mam ochote sie bardziej pobawić to po prostu wyłączam, bo wiadomo ze nie do tego to jest

Opublikowano

Ja nie lubię tego oporu i trzymania kierownicy, lub wibrowania jakby coś z kołem się stało.

To wszystko powinno być łatwo uruchamiane/wyłączane, jednym lub dwoma przyciskami. Jak tempomat.

Opublikowano
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

Hesky A możesz w trzech słowach napisać w czym przeszkadza Ci to ingeroeanie w prowadzenie?. Co najbardziej Ciebie w tym wkurza?. Z jakiego pakietu byś teraz zrezygnował gdy już go masz? 

Ingerencji w kierowanie nie da się „nie zamówić” bo jest w podstawie (na pewno w 4er).

Skupię się na osobistych doświadczeniach bo każdy „ma inaczej”. Przez blisko rok od zakupu auta przejechałem 30 tys. km, z czego 85% to autostrady. W jeździe miejskiej ingerencja w kierowanie nie ma znaczenia bo system działa od 70 km/h.

Podczas szybkiej (zgodnie z przepisami) jazdy na łukach na autostradzie naturalnie zbliżasz się do linii (szczególnie wewnętrznych) system lubi się aktywować i trzeba walczyć z oporem na kierownicy.

Jak napisałem dużo jeżdżę na autostradach i dużo za granicą. W różnych krajach jest różnie i częstą znaki poziome (linie) mają „charakter umowny” – zmiana pasów następuje bez ostrzeżenia i trzeba reagować nagle, a ingerencja w kierowanie w tym nie pomaga. Podobnie ma się sytuacjach przy wjazdach i zjazdach z autostrady.

Wszystkie te ostrzeżenia (pikanie, miganie) jestem w stanie zaakceptować (większość o ile się dało wyłączyłem 😀) – ale tu dochodzimy do problemu absorpcji przez kierowcę i ogólnie problemu ergonomii – to temat rzeka.

Natomiast jak ktoś/coś „łapie mi za kierownicę” jest dla mnie nie do zaakceptowania.

Co do systemów asystujących pro to to każdy tu Ci napisze co innego, bo każdy ma inne potrzeby. To jest pole do teoretyzowania … o sytuacjach wyjątkowych etc… patataj😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.