Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, macste napisał(a):

Nigdy tego nie robiłem, auto miałem 10 lat (F30) czyli starsza 8HP, zero problemów. Myślę że to był wyjątek, pech.

Dokładnie, ja jeżdżę już 12 lat z tymi skrzyniami serią E91 F31 G21 i do dziś nie mam pojęcia w jakiej sekwencji gaszę i hamuje auto. Poprostu to robię i zdupiam. 

Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 21:00, zornold napisał(a):

A może jeszcze olej wymieniać co 10k? Przecież ASO mówi co 30k, a każdy kto wymienia częściej do jakiś wydziwiacz, co nie?

Nie porównuj wymiany oleju (cała saga jest na ten temat) co 10k czy 30k do czaró z kolejnością wyłączania ręcznego. To może w ogóle nie jeździć, przecież opony się zużywają? Albo nie, w myśl tych czarów, zanim nie ruszę z miejsca to nie kręcę kierownicą, bo opony ścieram... R

Opublikowano
W dniu 30.09.2024 o 08:22, JacekLZ napisał(a):

Systemy asystujące PRO - nie będę się rozpisywał działają, bardzo dobrze, ale zauważyłem, że przy naciśnięciu kierunkowskazu samochód nie zmienia sam pasa ruchu - a widziałem filmy, na których tak to działało, że auto powinno ocenić czy może zmienić pas i jeżeli taka możliwość jest, przeskoczyć na lewy czy na prawy. U mnie jest tak, że naciśnięcie kierunkowskazu powoduje dezaktywowanie opcji assisted drive. 

Jak powinno to działać: 

 

 

Dostałem po tygodniu odpowiedź od supportu BMW, która niczego nie wyjaśnia:

Szanowny Panie, 

dziękujemy za cierpliwość.


W odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że w Pana pojeździe występuję Driving Assistant Professional, a więc jest w nim również Asystent zmiany pasa ruchu.

System działa w zakresie 30-180km/h przy włączonym Asystencie kierowania (zielony symbol kierownicy) aktywacja Asystenta zmiany pasa ruchu następuje tylko po włączeniu kierunkowskazu. Samochód nigdy sam nie zmieni pasa ruchu.

Następnie uruchamia się analiza, czy możliwa jest bezpieczna zmiana pasa oraz czy dostępna odpowiednia przestrzeń manewrowa.

Zmiana pasa ruchu zostanie wykonana tylko wtedy, kiedy pojazd nie wykryje zagrożenia kolizji.

Dodam tylko, że kierowca jest zobowiązany do sprawdzenia, czy zmiana pasa ruchu jest w ogóle dozwolona, pod kątem zakazów lub ograniczeń na danym odcinku.

 

Ja to rozumiem tak, że powinno działać. A nie działa. 

Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Ja to rozumiem tak, że powinno działać. A nie działa. 

Też tak rozumiem ich odpowiedz. Może zapytaj ich jeszcze "to dlaczego tak nie działa?" 🙂 

Ja natomiast dostałem informację od sprzedawcy, że następujące systemy z pakietu Pro w 3-ce są w Polsce niedostępne - Emergency Stop Assistant, Lane Change Assistant, Traffic light detection

Ale dlaczego są nie dostępne i czy w przyszłości mogą być odblokowane to były już za trudne pytania 🙂

Opublikowano

oczywiście zadałem to pytanie 🙂 czekam na odpowiedź, pewnie za tydzień przyjdzie.

traffic light detection - to wiedziałem, że nie będzie działało w Polsce.

Lane Change Assistant - nadal dla mnie niejasne, skoro działa w innych modelach, to dlaczego w G20 nie.

emergency stop assist - spoko, to mi niepotrzebne.

Opublikowano
10 godzin temu, robiw napisał(a):

Nie porównuj wymiany oleju (cała saga jest na ten temat) co 10k czy 30k do czaró z kolejnością wyłączania ręcznego. To może w ogóle nie jeździć, przecież opony się zużywają? Albo nie, w myśl tych czarów, zanim nie ruszę z miejsca to nie kręcę kierownicą, bo opony ścieram... R

A dlaczego nie? I tu o tu robisz coś lepiej, dlaczego wierzysz w te szamańskie wymiany oleju co 10k? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, robiw napisał(a):

Panowie...

A jak długi przedmiot zmieści się w G20 po złożeniu tylnej kanapy? R

To zależy jak bardzo przesuniesz przednie fotele do przodu 😉

Zmierzył bym Ci, ale zauważyłem, że g20, a takim nie dysponuje 🙂

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, robiw napisał(a):

Panowie...

A jak długi przedmiot zmieści się w G20 po złożeniu tylnej kanapy? R

Ja ostatnio przewoziłem szafki w takich opakowaniach: 

- Szerokość: 36 cm, Wysokość: 8 cm, Długość: 201 cm

Szerokość: 30 cm, Wysokość: 13 cm, Długość: 206 cm

Dwie sztuki zmieściły się bez problemu za fotelem pasażera, ale przesunąłem go na maksa do przodu. Gdyby były dłuższe, to można by je postawić na krótszym boku i ułożyć po skosie, ale nie było takiej potrzeby.

Edytowane przez knrdk
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, robiw napisał(a):

Panowie...

A jak długi przedmiot zmieści się w G20 po złożeniu tylnej kanapy? R

To zależy w jakich wymiarach. Maksymalnie zmieściłem 3m listwę ozdobną, ale głównie długość można uwzględniać. Natomiast szafki Ikea Pax o wysokości 236 cm były od bagażnika do deski rozdzielczej przed pasażerem i były położone na rozłożonym fotelu pasażera. 

Edytowane przez rafaeelloo
Opublikowano

Cześć! Mam pytanie o przednią kamerę i przednie czujniki.

Jak macie włączone auto i ktoś z przodu przed nim przechodzi to Ci kamera i czujniki automatycznie Wam pokazują, że jest z przodu jakaś przeszkoda? U mnie niestety nie, co jest dziwne, bo w innych samochodach BMW i innych markach działa to domyślnie.

I jak parkujecie przodem to przy jakiej odległości od przeszkody czujniki zaczynają coś sygnalizować? Ja mam włączone aktywne PDC, aczkolwiek sygnał pojawia się raptem 50-60cm od przeszkody.

 

Dajcie proszę znać jak to u Was wygląda, dziękuję.

Jak masz włączone auto i ktoś z przodu przed nim przechodzi to Ci kamera i czujniki automatycznie pokazują, że jest z przodu jakaś przeszkoda?

Opublikowano

Kamery z przodu nie mam ale faktycznie czujniki z przodu działają dziwnie w tym samochodzie. Czasami się nie włączą nawet lub bardzo późno. W Octavii 3 to działało perfekcyjnie, do tego mogłem sobie ustawić  odległości kiedy ma się świecić na czerwono już i człowiek był pewny. 

Panowie jak w g20 lci włączyć żeby pokazywało te wykresy jaki w danym momencie auto generuje moment, moc itp ?

Opublikowano

@PNG1964 Byłem wczoraj specjalnie w salonie w Warszawie i poprosiłem doradcę abyśmy się kawałek przejechali dowolnym autem. Akurat padło na 7 posiadające kamerę. 
Od razu system wykrył człowieka przed samochodem jak tylko zacząłem przed nim przechodzić. Podobnie z dojeżdżaniem do przeszkody - reakcja na wyświetlaczu około 1,5-2m przed przeszkodą, a w miarę zbliżania się zwiększało się natężenie dźwięku od czujników.

Zostawiam na serwis w czwartek swoje auto, niech kombinują. Nawet w Nissanie czy Renault działa to o wiele lepiej niż w BMW.

Opublikowano

Panowie krotka pilka - auto dla kobiety (umie jezdzic) 320i czyli 184km brac RWD czy doplacac do xdrive? Mieszkamy w Lodzi, auto na dojazdy do pracy i czasem jakies trasy do 200km. Jesli gory to tylko latem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, twenty napisał(a):

Panowie krotka pilka - auto dla kobiety (umie jezdzic) 320i czyli 184km brac RWD czy doplacac do xdrive? Mieszkamy w Lodzi, auto na dojazdy do pracy i czasem jakies trasy do 200km. Jesli gory to tylko latem.

Każdy Ci tu inaczej doradzi 😉

Moja żona śmiga rwd, nie stanowi to żadnego problemu.

 

  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, twenty napisał(a):

Panowie krotka pilka - auto dla kobiety (umie jezdzic) 320i czyli 184km brac RWD czy doplacac do xdrive? Mieszkamy w Lodzi, auto na dojazdy do pracy i czasem jakies trasy do 200km. Jesli gory to tylko latem.

W tych okolicznościach tylko rwd. Lżejsze, zwinniejsze auto. Przy tych mocach jedynie przy mocnej zimie jakikolwiek uzysk. Miałem 328i F30 i nigdy nie pomyślałem, żebym wolał xdrive. Jak systemy będą powłączane nigdy to auto nie jest skore do zabicia właściciela 😀 Bierz rwd bo zaraz to będzie rarytas 😀

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście że rwd, lżejsze, zwinniejsze i ekonomiczniejsze auto. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Randall napisał(a):

Oczywiście że rwd, lżejsze, zwinniejsze i ekonomiczniejsze auto. 

A do tego przy zawiasie M niżej stoi, przez co lepiej się prezentuje 😉

No i szybsze z rolki, jakby to żonę interesowało :):)

  • Lubię to 3

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, twenty napisał(a):

Panowie krotka pilka - auto dla kobiety (umie jezdzic) 320i czyli 184km brac RWD czy doplacac do xdrive? Mieszkamy w Lodzi, auto na dojazdy do pracy i czasem jakies trasy do 200km. Jesli gory to tylko latem.

RWD RWD RWD !!!!

miałem f30 322ps i czasami brakowało 4x4 ale tak jak każdy pisze , inna zwinność autka, mniej pali o nawet 2 litry i jak popada śnieg nawet z 320i będzie wiele radości 😉

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano
16 godzin temu, twenty napisał(a):

Panowie krotka pilka - auto dla kobiety (umie jezdzic) 320i czyli 184km brac RWD czy doplacac do xdrive? Mieszkamy w Lodzi, auto na dojazdy do pracy i czasem jakies trasy do 200km. Jesli gory to tylko latem.

Ja trzy tygodnie temu odebrałem moją 330i RWD. Taka konfiguracja właśnie ze względów wspomnianych przez kolegów powyżej, zwinniejsze, lżejsze, prostsze w obsłudze i bez konieczności zmagania się z klasycznym problemami i wymaganiami xdrive. 

Bez najmniejszych problemów z panowaniem nad samochodem, więc 320i tym bardziej będzie OK w takiej konfiguracji. 

Opublikowano
W dniu 10.10.2024 o 11:48, proarnes napisał(a):

Też tak rozumiem ich odpowiedz. Może zapytaj ich jeszcze "to dlaczego tak nie działa?" 🙂 

Ja natomiast dostałem informację od sprzedawcy, że następujące systemy z pakietu Pro w 3-ce są w Polsce niedostępne - Emergency Stop Assistant, Lane Change Assistant, Traffic light detection

Ale dlaczego są nie dostępne i czy w przyszłości mogą być odblokowane to były już za trudne pytania 🙂

 

Szanowny Panie, 

dziękuję za wiadomość.


Asystent zmiany pasa ruchu działa jako wspomagacz, system pomaga kierowcy w płynnej zmianie pasa ruchu kiedy jest to możliwe.

Nawiązując do wysłanego przez Pana filmiku, na nagraniu widoczne jest rozpoczęcie manewru przez kierowcę (lekkie przechylenie kierownicy w odpowiednim kierunku). Asystent faktycznie w ten sposób może podjąć się samodzielnego manewru zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu, jednak ważne jest, aby kierowca zawsze był gotowy do interwencji.

Odpowiadając na Pana pytanie, samochód jest w stanie samemu wykonać manewr, jednak wymagana jest wtedy całkowita uwaga kierowcy, co pojazd może również zasygnalizować potrzebą chwycenia kierownicy.

Czyli co, u mnie nie działa, więc opcje są dwie:

- BMW nie ma pojęcia jak działa system i asystenta zmiany pasa nie ma w G20, ergo zapłaciłem za opcję, w której działa tylko część funkcji. 

- system nie funkcjonuje prawidłowo - awaria. 

Opublikowano

Ja nie zauważyłem żeby asystent zmiany pasa ruchu działał u mnie. M340D LCI2. Nie drążyłem tematu bo myślałem, że w Polsce to nie działa 😉

Natomiast wczoraj zauważyłem ,że asystent jazdy w korku nie wymaga trzymania kierownicy przy małych prędkościach.

 

Opublikowano

W weekend pare godzin jechałem autostrada i auto niezmieniania samo pasa po muśnięciu kierunku. Ale jak daje kierunek i lekko ruszam kierownica, tak że auto zaczyna skręcać to jak już przekroczy o połowę linie to mogę kierownicę puścić i samo się ustawi na nowym pasie. Asystent na autostradzie działa dobrze, ale zawsze chce się więcej i gdyby zmieniał sam pas byłoby to fajne. Jadę tak że lewy łokieć mam oparty o boczki drzwi i tylko lewą ręką dotykam kierownicy, aż się prosi aby tylko kierunkowskaz lekko puknąć góra dół przy wyprzedzaniu.

Auto w korku ruszało mi samo, nawet po paru minutach bez trzymania kierownicy. Ale w weekend przestało... I aby ruszyć musiałem naciskać SET. Nic nie zmieniałem ustawień, czy pozycji kierownicy i fotela. Zobaczę w tygodniu czy się naprawiło... Żadnych folii nie mam.

I sam mam pytanie, czy jest opcja aby auto samo zmieniało ustawioną prędkość tempomatu po czytaniu że znaku/nawigacji, bez klikania SET? Wydawało mi się że tak się da, ale nie widzę opcji. 

Opublikowano

wydaje mi się, że tak się da: aby samochód dostosowywał się do ograniczeń, ale wcześniej nie możesz wyłączyć ostrzeżenia o przekroczeniu. 

Jazda w korku jest super, bez dotykania kierownicy nawet przez kilkanaście minut, na tym mi bardzo zależało,

Teraz rzeczywiście zależałoby mi na tym, aby puszczając asystenta na autostradzie zmieniał mi pas po kliknięciu kierunkowskazu i zerknięciu w lusterko. 

nie rozumiem tylko nadal dlaczego w X1 to działa, a w 3 nie działa. I nie rozumiem dlaczego BMW twierdzi, że powinno działać skoro ewidentnie chyba nikomu w trójce nie działa (bez kodowania). 

Opublikowano
17 minut temu, i043W napisał(a):

 

I sam mam pytanie, czy jest opcja aby auto samo zmieniało ustawioną prędkość tempomatu po czytaniu że znaku/nawigacji, bez klikania SET? Wydawało mi się że tak się da, ale nie widzę opcji. 

Gwarantuje ci, że wyłączysz to po 5 minutach jazdy, jak ci sczyta ograniczenia na pasie do zjazdu, albo tonażówkę w mieście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.