Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, zornold napisał(a):

Poprawnie żeby nie obciążać elementu blokującego skrzynie na P robisz tak:

Hamulec nożny, zaciągasz ręczny, wrzucasz N, zwalniasz nożny, wrzucasz P. 

Po zwolnieniu nożnego czuć jak samochód "obsiada" na ręcznym jeśli jesteś na jakiejkolwiek nierówności 

a nie najpierw wrzucamy na N i potem reczny? bo tak to obciazacsz skrzunie ktore w momencie wlaczenia recznego jest w trybie D

Opublikowano
2 minuty temu, zornold napisał(a):

Poprawnie żeby nie obciążać elementu blokującego skrzynie na P robisz tak:

Hamulec nożny, zaciągasz ręczny, wrzucasz N, zwalniasz nożny, wrzucasz P. 

Po zwolnieniu nożnego czuć jak samochód "obsiada" na ręcznym jeśli jesteś na jakiejkolwiek nierówności 

To jakieś czary? To może jeszcze klimy nie używać w aucie za 200-300k, żeby się szybko nie uszkodziła ;-)? Ja klikam Engine Stop (oczywiście "nożny" wciśnięty, bo przeca trzeba się zatrzymać) a reszta (P, ewentualnie ręczny, jak wykryje nachylenie) dzieje się sama. No Panowie, bez przesady ;-). R

Opublikowano
Godzinę temu, adrian43 napisał(a):

Taki pytanie dla bardziej doświadczonych użytkowników skrzyni automatycznych. Przy zatrzymaniu samochodu jak robicie? Hamulec i  P, do tego ręczny i gasicie auto czy, hamulec i p bez ręcznego i gasicie samochód, czy może hamulec i gasicie auto a p i ręczny sam wskakuje. Jak robić, żeby skrzynia wytrzymała jak najdłużej?  

Oczywiście że ostatnia opcja, najwygodniejsza.

Trzymając hamulec po zakończeniu manewru parkowania gaszę auto - w ułamkach sekund zaciąga się automatycznie hamulec postojowy i wrzuca P.

Skrzynia będzie się miała dobrze, nie popadajmy w paranoję.

Opublikowano
43 minuty temu, komoornik napisał(a):

Trzymając hamulec po zakończeniu manewru parkowania gaszę auto - w ułamkach sekund zaciąga się automatycznie hamulec postojowy i wrzuca P.

Z tego co kojarzę, to opisałeś sytuację gdzie masz włączony auto hold. Przy wyłączonym raczej nie zaciąga automatycznie ręcznego. 

Opublikowano
5 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

Z tego co kojarzę, to opisałeś sytuację gdzie masz włączony auto hold. Przy wyłączonym raczej nie zaciąga automatycznie ręcznego. 

Tak, mam autohold, nie napisałem tego. 

Opublikowano
W dniu 4.10.2024 o 19:01, macste napisał(a):

No to taniej już się nie da, 8l (wchodzi 7,2l) oleju plus filtr to min 450pln plus robocizna. Mega dobry deal.

Jedynie przewaga jest taka że ja chciałem 0w30 FE19 czyli w teorii najlepszy fabryczny dedykowany do 340tki. Ale myślę że bez upalania każdy dobry, tylko interwał 10kkm i będzie Pan zadowolony.

 

Właśnie się umówiłem do ZK-Motors w Rzeszowie i dla 340i mam cenę 720 zł brutto, także da się taniej 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie rozumiem dlaczego nie mogę ustawić auto recznego po wyłączeniu silnika bez włączania autoholdu. Autoholdu jest dla mnie bezużyteczny, bo potem na światłach muszę naciskać gaz aby ruszyć i parkować z tym się nie da. W poprzednim aucie autohold włączał się tylko na wzniesieniach.

Opublikowano

Przy włączonym auto-hold możesz nie uruchamiać tej funkcji jeśli nie naciśniesz MOCNO na hamulec przy zatrzymaniu na światłach. Auto samo ruszy po puszczenia hamulca. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, robiw napisał(a):

To jakieś czary? To może jeszcze klimy nie używać w aucie za 200-300k, żeby się szybko nie uszkodziła ;-)? Ja klikam Engine Stop (oczywiście "nożny" wciśnięty, bo przeca trzeba się zatrzymać) a reszta (P, ewentualnie ręczny, jak wykryje nachylenie) dzieje się sama. No Panowie, bez przesady ;-). R

Ja zakładam, że skoro skrzynia nie wymusza wyrzucenia P przed wyłączeniem auta, jak mam to np w przypadku DSG Polo, to robić tego nie muszę 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
9 godzin temu, komoornik napisał(a):

Oczywiście że ostatnia opcja, najwygodniejsza.

Trzymając hamulec po zakończeniu manewru parkowania gaszę auto - w ułamkach sekund zaciąga się automatycznie hamulec postojowy i wrzuca P.

Skrzynia będzie się miała dobrze, nie popadajmy w paranoję.

Ja popadam w paranoję bo raz samochód zatrzymał mi się na środku autostrady przez awarie blokady P, było to w audi ale od tego czasu odciążamy blokadę, nic to nie kosztuje, jak ktoś nie umie zapamiętać 3 powtarzanych ruchów nogą i ręką to niech lepiej jeździ jako pasażer 

Opublikowano
11 godzin temu, twenty napisał(a):

a nie najpierw wrzucamy na N i potem reczny? bo tak to obciazacsz skrzunie ktore w momencie wlaczenia recznego jest w trybie D

Blokadę P masz oszczędzać, skrzynia w d na ręcznym nie odbiera żadnych obciążeń. Czuć jak samochód opiera się na ręcznym, to znaczy że zostały odciążone naprężenia i wtedy dopiero jest P

Opublikowano
9 godzin temu, axel_88 napisał(a):

Właśnie się umówiłem do ZK-Motors w Rzeszowie i dla 340i mam cenę 720 zł brutto, także da się taniej 😉

W Bawaria Motors w Gdańsku wymiana kosztuje 699 brutto. Chyba wszystkie auta prócz M. Tyle płaciłem za M340D.

Opublikowano
34 minuty temu, Damian3 napisał(a):

W Bawaria Motors w Gdańsku wymiana kosztuje 699 brutto. Chyba wszystkie auta prócz M. Tyle płaciłem za M340D.

No to Wrocek przygina... Inch i Team. Gdańsk lubię i bywam... może przy okazji 😀 a wiesz jaką oliwkę masz wlaną?

Opublikowano
12 godzin temu, robiw napisał(a):

To jakieś czary? To może jeszcze klimy nie używać w aucie za 200-300k, żeby się szybko nie uszkodziła ;-)? Ja klikam Engine Stop (oczywiście "nożny" wciśnięty, bo przeca trzeba się zatrzymać) a reszta (P, ewentualnie ręczny, jak wykryje nachylenie) dzieje się sama. No Panowie, bez przesady ;-). R

A może jeszcze olej wymieniać co 10k? Przecież ASO mówi co 30k, a każdy kto wymienia częściej do jakiś wydziwiacz, co nie?

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, zornold napisał(a):

Ja popadam w paranoję bo raz samochód zatrzymał mi się na środku autostrady przez awarie blokady P, było to w audi ale od tego czasu odciążamy blokadę, nic to nie kosztuje, jak ktoś nie umie zapamiętać 3 powtarzanych ruchów nogą i ręką to niech lepiej jeździ jako pasażer 

Audi ma DSG, z tego co się orientuję to inna koncepcja niż ZF.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, Damian3 napisał(a):

Nie ,nie wiem miałem zapytać ale zapomniałem. Oczywiście to wymiana pomiędzy interwałami. 

Jasne, te ceny które podałem powyżej też między interwałami... paru kolegów, w tym g20 m340i lci też zapłacili po 1000pln. 700pln to rzeczywiście mega promka. Jak pisałem same materiały to ok. 500pln kupując najtaniej OEM(8l oliwki plus filtr).

Opublikowano

Na plus to że mam aso Inchcape 1km ode mnie i jest wygodnie. Oddaję auto rano lub po południu i odbieram na drugi dzień lub po 2-3 godzinach.

Opublikowano
2 godziny temu, zornold napisał(a):

Ja popadam w paranoję bo raz samochód zatrzymał mi się na środku autostrady przez awarie blokady P, było to w audi ale od tego czasu odciążamy blokadę, nic to nie kosztuje, jak ktoś nie umie zapamiętać 3 powtarzanych ruchów nogą i ręką to niech lepiej jeździ jako pasażer 

A w jaki sposób ja obciążam niby blokadę? Trzymając hamulec gaszę auto, hamulec puszczam dopiero po tych ułamkach sekund jak zaciągnie się hamulec postojowy. Auto stało dębem na hamulcu, zaciągnął się hamulec postojowy - nie ma prawa drgnąć.

 

Opublikowano
11 godzin temu, i043W napisał(a):

Nie rozumiem dlaczego nie mogę ustawić auto recznego po wyłączeniu silnika bez włączania autoholdu. Autoholdu jest dla mnie bezużyteczny, bo potem na światłach muszę naciskać gaz aby ruszyć i parkować z tym się nie da. W poprzednim aucie autohold włączał się tylko na wzniesieniach.

Jeździsz autem bez operowania gazem? 🤔

Sytuację w których auto hold "przeszkadza" w trakcie parkowania to jakieś totalne 1/1000 gdy manewry trzeba wykonywać na centymetry.

A na wzniesieniach jest stosowana funkcja hill hold a nie auto hold.

Opublikowano
11 minut temu, komoornik napisał(a):

Jeździsz autem bez operowania gazem? 🤔

Parkując tak. Tylko popuszczam hamulec.

A swoją drogą to włączyłem sobie "auto hamowanie" przy zbliżaniu do przeszkody i potem z garażu nie mogłem wyjechać przez wąski wjazd bo ciągle się aktywowało 😆

Opublikowano
24 minuty temu, komoornik napisał(a):

A w jaki sposób ja obciążam niby blokadę? Trzymając hamulec gaszę auto, hamulec puszczam dopiero po tych ułamkach sekund jak zaciągnie się hamulec postojowy. Auto stało dębem na hamulcu, zaciągnął się hamulec postojowy - nie ma prawa drgnąć.

 

Nie ma prawa i nie drgnie, tylko blokada P jest bardzo słabą częścią nieprzystosowana do obciążeń, naprężenia idą na nią o ile nie zrobisz odpowiedniej kolejności przełączając na P. Może ulec awarii, może też nie, może kolejny właściciel dopiero tego doświadczy ale takie są realia. Jeśli stając pod górę czujesz takie kliknięcie przy włączaniu d przechadząc z P to już masz luz na P właśnie od tych obciążeń. 

Opublikowano
8 godzin temu, zornold napisał(a):

Nie ma prawa i nie drgnie, tylko blokada P jest bardzo słabą częścią nieprzystosowana do obciążeń, naprężenia idą na nią o ile nie zrobisz odpowiedniej kolejności przełączając na P. Może ulec awarii, może też nie, może kolejny właściciel dopiero tego doświadczy ale takie są realia. Jeśli stając pod górę czujesz takie kliknięcie przy włączaniu d przechadząc z P to już masz luz na P właśnie od tych obciążeń. 

Nigdy tego nie robiłem, auto miałem 10 lat (F30) czyli starsza 8HP, zero problemów. Myślę że to był wyjątek, pech.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Audi ma DSG, z tego co się orientuję to inna koncepcja niż ZF.

 

W mocniejszym 3.0 TDI jest ZF 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.