Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.10.2024 o 13:20, proarnes napisał(a):

Czy udało Ci się może nagrać ten filmik? zamierzam uderzyć z tym do BMW i to by mi bardzo pomogło

Ciekawostka - przejrzałem w aplikacji instrukcję swojego samochodu i tam jest opisany asystent zmiany pasa ruchu, który powinien działać dokładnie tak jak w X1 z filmiku. 

https://drive.google.com/file/d/1mVdYRhL4skiYiWIXdg7sMxkK_BMmQjNF/view?usp=sharing

@proarnes proszę bardzo - działanie systemów asystujących pro w korku w mieście. Wszystko działa tak jak powinno, tj. samochód porusza się autonomicznie w korku. Podjeżdża, gdy robi się miejsce. System nie wyłącza się mimo postojów. Jedynie jeżeli miejsca robi się na tyle dużo, że prędkość przekroczy 30 km/h, to po kilku sekundach prosi o dotknięcie kierownicy - przechodzi wtedy w normalny tryb jazdy, jak na autostradzie. Poza tym, gdybym jechał w takim typowym korku powoli posuwającym się do przodu, to pewnie przez dobre kilkanaście minut nie musiałbym dotknąć kierownicy ani pedałów. 

Ale nie miałem tu takiego bardzo długiego postoju, np. 3-5 minut bez ruszenia - może wtedy by się wyłączył, tego nie wiem, jeszcze nie miałem sposobności sprawdzić. 

System fajnie zareagował na VW, który w 1:33 wykorzystuje lukę i dość gwałtownie wskakuje mi na pas - moja noga już wędrowała na hamulec, ale ostatecznie nie musiałem go dotykać. 

 

 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, JacekLZ napisał(a):

https://drive.google.com/file/d/1mVdYRhL4skiYiWIXdg7sMxkK_BMmQjNF/view?usp=sharing

@proarnes proszę bardzo - działanie systemów asystujących pro w korku w mieście. Wszystko działa tak jak powinno, tj. samochód porusza się autonomicznie w korku. Podjeżdża, gdy robi się miejsce. System nie wyłącza się mimo postojów. Jedynie jeżeli miejsca robi się na tyle dużo, że prędkość przekroczy 30 km/h, to po kilku sekundach prosi o dotknięcie kierownicy - przechodzi wtedy w normalny tryb jazdy, jak na autostradzie. Poza tym, gdybym jechał w takim typowym korku powoli posuwającym się do przodu, to pewnie przez dobre kilkanaście minut nie musiałbym dotknąć kierownicy ani pedałów. 

Ale nie miałem tu takiego bardzo długiego postoju, np. 3-5 minut bez ruszenia - może wtedy by się wyłączył, tego nie wiem, jeszcze nie miałem sposobności sprawdzić. 

System fajnie zareagował na VW, który w 1:33 wykorzystuje lukę i dość gwałtownie wskakuje mi na pas - moja noga już wędrowała na hamulec, ale ostatecznie nie musiałem go dotykać. 

 

 

Super, dzięki wielkie!

To jeszcze kluczowe pytanie, czy masz jakąś folię naklejoną na ekran? Bo wychodzi na to że to może być przyczyną wyłączania się systemu po kilku sekundach. Reszta u mnie też działa dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Mi wycenili 1000 zł dla 330i. Team Długołęka zrobił 800. Generalnie w 90% przypadków w Teamie jest taniej 😉 

U mnie (340) Team wycenił 1400pln, Inchcape 1000pln. Finalnie zrobiłem w Inch na swoich materiałach (oem) i wyszło ok. 850pln. Z tego co wiem często dealerzy robią super promki na międzyokresowe wymiany i można mieć ok. 900pln full aso (jeden kolega tyle zapłacił na Śląsku w Bawarii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, proarnes napisał(a):

No to prawdopodobnie mamy odpowiedz. Ja mam naklejoną matową, jest super w użytkowaniu ale widocznie nie pasuje czujnikom BMW 🙂

Da się pewnie nożykiem do tapet ładnie wyciąć okienko na kamery. Chociaż dziwne, że płacisz 200 zł za kawałek folii i producent nawet nie przewiduje opcji dla systemów pro z ładnym wycięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, macste napisał(a):

U mnie (340) Team wycenił 1400pln, Inchcape 1000pln. Finalnie zrobiłem w Inch na swoich materiałach (oem) i wyszło ok. 850pln. Z tego co wiem często dealerzy robią super promki na międzyokresowe wymiany i można mieć ok. 900pln full aso (jeden kolega tyle zapłacił na Śląsku w Bawarii).

Ciekawe czy jakbyśmy się w kilka osób zgadali to czy daliby radę jakąś lepszą cenę zrobić xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, macste napisał(a):

U mnie (340) Team wycenił 1400pln, Inchcape 1000pln. Finalnie zrobiłem w Inch na swoich materiałach (oem) i wyszło ok. 850pln. Z tego co wiem często dealerzy robią super promki na międzyokresowe wymiany i można mieć ok. 900pln full aso (jeden kolega tyle zapłacił na Śląsku w Bawarii).

Ja robiłem wymianę, jakieś trzy tygodnie temu, w Bawarii Katowice za 750 PLN. Też 340i. Chcieli 800 PLN ale na miejscu udało się jeszcze coś urwać 🙂

Dla zainteresowanych:

https://www.bawariamotors.pl/bmw/serwis-i-czesci/wymiana-oleju/ 

Edytowane przez proarnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Da się pewnie nożykiem do tapet ładnie wyciąć okienko na kamery. Chociaż dziwne, że płacisz 200 zł za kawałek folii i producent nawet nie przewiduje opcji dla systemów pro z ładnym wycięciem.

Poczekajmy z finalnym osądem. Przy korkach u mnie działa super. Jedynie przy większej prędkości prosi o "łapki na kierownicę", wystarczy musnąć i jest ok. Co do wyprzedzania samoczynnego to pierwsze słyszę w 3er...

Oczywiście co innego po modach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, proarnes napisał(a):

Ja robiłem wymianę, jakieś trzy tygodnie temu, w Bawarii Katowice za 750 PLN. Też 340i. Chcieli 800 PLN ale na miejscu udało się jeszcze coś urwać 🙂

Dla zainteresowanych:

https://www.bawariamotors.pl/bmw/serwis-i-czesci/wymiana-oleju/ 

No to taniej już się nie da, 8l (wchodzi 7,2l) oleju plus filtr to min 450pln plus robocizna. Mega dobry deal.

Jedynie przewaga jest taka że ja chciałem 0w30 FE19 czyli w teorii najlepszy fabryczny dedykowany do 340tki. Ale myślę że bez upalania każdy dobry, tylko interwał 10kkm i będzie Pan zadowolony.

 

Edytowane przez macste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, macste napisał(a):

Poczekajmy z finalnym osądem. Przy korkach u mnie działa super. Jedynie przy większej prędkości prosi o "łapki na kierownicę", wystarczy musnąć i jest ok. Co do wyprzedzania samoczynnego to pierwsze słyszę w 3er...

Oczywiście co innego po modach...

Ale my mówimy o wyłączaniu się asystenta po kilkusekundowym postoju w korku. U mnie i części osób tak się dziej i możliwe że to właśnie przez folię. Reszta działa tak jak powinna. Ale też może nie każda folia powoduje taki objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu folii to ja miałem naklejoną przez firmę detailingowa ale niestety nie spytałem o model. 

Czujniki jednak po na klejeniu nie zadziałały. Po usunieciu folii (nie pasowała mi bo bardzo wyblakły kolory na wyświetlaczu) wszystko zaczęła działac prawidłowo. 

Także przy naklejanie folii nie zapomnijcie wyciąć ten trapez gdzie są umiejscowione czujniki. Wtedy wszystko będzie ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie kamerki mają Ci asystenci którzy monitorują kierowcę bo nie mam takiego samochodu, ale ładne otwory można wykonać takimi przebijakami. 

https://allegro.pl/oferta/przebijak-skory-gumy-dziurkacz-wycinak-9el-yato-13124810756

Myślę że efekt będzie bardzo dobry tylko dobrze to wymierzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, proarnes napisał(a):

Ja robiłem wymianę, jakieś trzy tygodnie temu, w Bawarii Katowice za 750 PLN. Też 340i. Chcieli 800 PLN ale na miejscu udało się jeszcze coś urwać 🙂

M340i, Mcars Krakow, 1200zl, ale sie jakos bardzo nie targowalem, pewnie ze 100-200zl by sie urwac dalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, PNG1964 napisał(a):

Panowie zawsze jak wychodzę z auta to odsuwam fotel. Mam zapisane ustawienia ale po odpaleniu żeby wrócił do mojej pozycji muszę przytrzymać 1. Da się to jakoś ustawić żeby z automatu wracał do zapisanych ustawień po odpaleniu?

kupic serie 5-er wzwyz

3-er/4-er sa najwyrazniej zbyt plebejskie na komfort-entry wg bmw 😡

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie.

Jako nowy użytkownik chciałem powrócić do tematu zimówek (na czasie). Miałem kupować BLIZZAK LM005, ale homologację BMW mają BLIZZAK LM001 (trochę jednak gorsze). Mój (bardzo dobry) zakład sprzedający i montujący opony twierdzi, że homologacja nie jest w ogóle potrzebna, jeśli auto nie wyjechało na runflatach a jeśli wyjechało to należałoby kupić z homologacją. Ja w swojej G20 "wyjechałem" na letnich (225/50R17) chyba (nie sprawdzałem) nie runflat, więc zastanawiam się, jakie zimówki kupić. Wolałbym te lepsze BLIZZAK-i. Jakie macie doświadczenia? Przecież nie można wpaść w jakiś obłęd odnośnie tej homologacji - to tylko opona. robiw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2024 o 18:46, macste napisał(a):

U mnie (340) Team wycenił 1400pln, Inchcape 1000pln. Finalnie zrobiłem w Inch na swoich materiałach (oem) i wyszło ok. 850pln. Z tego co wiem często dealerzy robią super promki na międzyokresowe wymiany i można mieć ok. 900pln full aso (jeden kolega tyle zapłacił na Śląsku w Bawarii).

W Wa-wie (Janki) wymiana w G20 320i -> 690 zł. R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki pytanie dla bardziej doświadczonych użytkowników skrzyni automatycznych. Przy zatrzymaniu samochodu jak robicie? Hamulec i  P, do tego ręczny i gasicie auto czy, hamulec i p bez ręcznego i gasicie samochód, czy może hamulec i gasicie auto a p i ręczny sam wskakuje. Jak robić, żeby skrzynia wytrzymała jak najdłużej?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, adrian43 napisał(a):

Taki pytanie dla bardziej doświadczonych użytkowników skrzyni automatycznych. Przy zatrzymaniu samochodu jak robicie? Hamulec i  P, do tego ręczny i gasicie auto czy, hamulec i p bez ręcznego i gasicie samochód, czy może hamulec i gasicie auto a p i ręczny sam wskakuje. Jak robić, żeby skrzynia wytrzymała jak najdłużej?  

Poprawnie żeby nie obciążać elementu blokującego skrzynie na P robisz tak:

Hamulec nożny, zaciągasz ręczny, wrzucasz N, zwalniasz nożny, wrzucasz P. 

Po zwolnieniu nożnego czuć jak samochód "obsiada" na ręcznym jeśli jesteś na jakiejkolwiek nierówności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.