Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
14 minut temu, aleksanderg napisał(a):

Witam, jeszcze odnośnie opon zimowych. Fabrycznie auto (330i xDrive) ma mieszane rozmiary opon tj. przód 225/45, tył 255/45. Proszę o info czy mogę założyć ten sam rozmiar opon (np.255/45) na wszystkie koła i czy nie będzie problemu z tego tytułu z gwarancją ?

Myślę, że mogą się czepić, o ile nawet dasz rade założyć 255 na przednią oś. Najlepiej sobie sprawdź w sklepie BMW, jakie są dedykowane zestawy. Do 18 cali z tego co pamietam możesz mieć 4x225 albo 225 przód, 255 tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, aleksanderg napisał(a):

Witam, jeszcze odnośnie opon zimowych. Fabrycznie auto (330i xDrive) ma mieszane rozmiary opon tj. przód 225/45, tył 255/45. Proszę o info czy mogę założyć ten sam rozmiar opon (np.255/45) na wszystkie koła i czy nie będzie problemu z tego tytułu z gwarancją ?

 

U mnie jest to samo i dostałem info u kilku dealerów, że mimo mieszanego ogumienia letniego na zimę rekomendowane jest jednolite i zakupiłem zestaw 225/45. Taki jest rekomendowany i zgodny ze specyfikacją BMW oraz warunkami gwarancji. Bardzo trudno dostać mieszany zestaw dla rozmiaru 18 cali.

 

40 minut temu, azazan napisał(a):

A czy wybrałeś na tempomacie aktywnym tryb jazdy autonomicznej? Tam musisz kliknąć na kierownicy 2 razy z tego co pamiętam przycisk do aktywnego tempomatu i wtedy wybierasz tryb autonomiczny (taka ikona z kierownicą).

Oczywiście, że tak. Pierwszy tryb to tempo z regulacją, a drugi to assisted drive. Jak wspomniałem, dezaktywuje mi assisted drive po naciśnięciu kierunkowskazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

 

U mnie jest to samo i dostałem info u kilku dealerów, że mimo mieszanego ogumienia letniego na zimę rekomendowane jest jednolite i zakupiłem zestaw 225/45. Taki jest rekomendowany i zgodny ze specyfikacją BMW oraz warunkami gwarancji. Bardzo trudno dostać mieszany zestaw dla rozmiaru 18 cali.

 

Oczywiście, że tak. Pierwszy tryb to tempo z regulacją, a drugi to assisted drive. Jak wspomniałem, dezaktywuje mi assisted drive po naciśnięciu kierunkowskazu. 

Dzięki bardzo za info. Pójdę w takim razie w 225/45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Systemy asystujące PRO - nie będę się rozpisywał działają, bardzo dobrze, ale zauważyłem, że przy naciśnięciu kierunkowskazu samochód nie zmienia sam pasa ruchu - a widziałem filmy, na których tak to działało, że auto powinno ocenić czy może zmienić pas i jeżeli taka możliwość jest, przeskoczyć na lewy czy na prawy. U mnie jest tak, że naciśnięcie kierunkowskazu powoduje dezaktywowanie opcji assisted drive. 

Jak powinno to działać: 

 

Też chętnie się bym dowiedział jak to działa i jak korzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Oczywiście, że tak. Pierwszy tryb to tempo z regulacją, a drugi to assisted drive. Jak wspomniałem, dezaktywuje mi assisted drive po naciśnięciu kierunkowskazu. 

A kierunkowskaz naciskasz do końca (przeskoczenie przełącznika kierunkowskazu), czy trzymasz lekko tak, jakbyś chciał użyć tego kierunkowskazu, który miga 3 razy? Jeśli wciskasz kierunkowskaz do końca, to się wyłącza, ale jak przytrzymasz lekko naciśnięty, to powinien zacząć manewr zmiany pasa.

Jeśli tak to u Ciebie nie działa, to chyba jedynie zapytanie do serwisu.

Edytowane przez azazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Auto nie zmienia pasów. Naciśnięcie kierunkowskazu natychmiast dezaktywuje assisted drive (ikonka zmienia się z zielonej na szarą). Rozejrzę się jeszcze w ustawieniach, ale nie ukrywam - lekkie rozczarowanie.

Niestety, mam dokładnie tak samo. Auto z tego roku, LCI2 ze wszystkimi systemami wspomagającymi. 

Po obejrzeniu tego filmiku, który ktoś wkleił kilka postów wyżej mam wrażenie że w 3-ce mamy jakiś wybrakowany ten assisted drive bo kolejną rzeczą jest to, że w korku system się wyłącza po kilku sekundach postoju i sami nie rusza. Też tak macie? Na tym filmiku nie widać żeby się wyłączał i rusza sam. 

Nie ma co ukrywać że to lekka lipa w takim aucie. 

Edytowane przez proarnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, proarnes napisał(a):

Niestety, mam dokładnie tak samo. Auto z tego roku, LCI2 ze wszystkimi systemami wspomagającymi. 

Po obejrzeniu tego filmiku, który ktoś wkleił kilka postów wyżej mam wrażenie że w 3-ce mamy jakiś wybrakowany ten assisted drive bo kolejną rzeczą jest to, że w korku system się wyłącza po kilku sekundach postoju i sami nie rusza. Też tak macie? Na tym filmiku nie widać żeby się wyłączał i rusza sam. 

Nie ma co ukrywać że to lekka lipa w takim aucie. 

Ponoć kamera musi widzieć Twoje oczy. Jak okulary lub masz kierownicę nisko i zasłania "czujniki" to nie będzie działać... u mnie też nie działa właśnie przez zasłaniający wieniec kiery lub latem okulary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, proarnes napisał(a):

Niestety, mam dokładnie tak samo. Auto z tego roku, LCI2 ze wszystkimi systemami wspomagającymi. 

Po obejrzeniu tego filmiku, który ktoś wkleił kilka postów wyżej mam wrażenie że w 3-ce mamy jakiś wybrakowany ten assisted drive bo kolejną rzeczą jest to, że w korku system się wyłącza po kilku sekundach postoju i sami nie rusza. Też tak macie? Na tym filmiku nie widać żeby się wyłączał i rusza sam. 

Nie ma co ukrywać że to lekka lipa w takim aucie. 

 nie, u mnie auto nie wyłącza asystenta w korku "stojącym" - czyli takim polegającym na dłuższym postoju, podjeżdżaniu o kilka metrów (5-7- metrów) i znowu stania, czy też w korku takim totalnie wolnym. Ale jak już korek się troszkę rozluźnia i przejazdy wydłużają się z do około 15-20-30 metrów albo trwają już kilka sekund, to system zaczyna wymuszać dotykanie kierownicy.

Też mam wrażenie, że trójka to jednak jest wyposażana trochę jak jedynka. Od piątki, a może nawet czwórki, te systemy chyba stają się bardziej zaawansowane. No ale cóż, trójka to w końcu jednak model z raczej niższej półki w ogólnej hierarchii BMW. 

Na innych filmach widać, że w korku powinna uaktywnić się możliwość włączenia jeszcze jednego - trzeciego i normalnie niewidocznego trybu - czyli tego do jazdy w korku.

A zobaczcie jeszcze to: 

 

Tutaj gość jedzie przez kilkanaście kilometrów w ogóle nie dotykając kierownicy, a samochód zmienia pasy totalnie samoczynnie, nawet nie trzeba dotykać kierunkowskazu. Samochód sam wykrywa, że ma wolny prawy pas i zwalnia lewy. A gdy lewy jest wolny, a samochód z przodu jedzie wolniej niż ustawiona prędkość, to auto zmienia pas na lewy, żeby wyprzedzić. No ale to i5, a nie 3 i w Niemczech, a nie w Polsce. 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, JacekLZ napisał(a):

 nie, u mnie auto nie wyłącza asystenta w korku "stojącym" - czyli takim polegającym na dłuższym postoju, podjeżdżaniu o kilka metrów (5-7- metrów) i znowu stania, czy też w korku takim totalnie wolnym. Ale jak już korek się troszkę rozluźnia i przejazdy wydłużają się z do około 15-20-30 metrów albo trwają już kilka sekund, to system zaczyna wymuszać dotykanie kierownicy.

 

Naprawdę? Możesz stać w korku minutę i auto samo ruszy? To naprawdę ciekawe bo pytałem o to sprzedawcę i rozmawiałem z kolegami na innym forum i wszyscy mi pisali że u nich tempomat wyłącza się po ok. 5 sek. (tak jak u mnie) i trzeba go wzbudzić przyciskiem SET żeby ruszył.

Czy to jest kwestia jakichś ustawień? Bo nie chce mi się wierzyć żeby to działało różnie w różnych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, proarnes napisał(a):

Naprawdę? Możesz stać w korku minutę i auto samo ruszy? To naprawdę ciekawe bo pytałem o to sprzedawcę i rozmawiałem z kolegami na innym forum i wszyscy mi pisali że u nich tempomat wyłącza się po ok. 5 sek. (tak jak u mnie) i trzeba go wzbudzić przyciskiem SET żeby ruszył.

Czy to jest kwestia jakichś ustawień? Bo nie chce mi się wierzyć żeby to działało różnie w różnych samochodach.

To prawda. Ja mam u Siebie asystenta kierowcy PRO i w korku ile bym czasu nie stal ruszy sam pod warunkiem że patrzysz się przed siebie w kierunku jazdy.Jest kamera na wyświetlaczu zegarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adiki napisał(a):

Pytanie czy masz asystentów pro czy nie. Jak masz to tak to działa 😉

Mam asystentów Pro. 

No to bardzo ciekawa sytuacja, pytanie czy coś mogę mieć źle ustawione albo robić źle? Choc żadnych ustawień do zachowania asystenta nie znalazłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie działa to tak, że w korku dojedzie do następnego auta, ale jak postój będzie trwał więcej niż pare sekund to muszę ruszyć SETem albo lekko gazem. Byłoby fajnie jakby robił to samoczynnie, tak jak opisujecie.
Próbowałem też pare razy na autostradzie, żeby auto samo zmieniło pas i nigdy mi to nie wyszło, nie wiem może robię coś źle.
Chętnie dowiem się jak to aktywować i używać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2024 o 08:22, JacekLZ napisał(a):

Systemy asystujące PRO - nie będę się rozpisywał działają, bardzo dobrze, ale zauważyłem, że przy naciśnięciu kierunkowskazu samochód nie zmienia sam pasa ruchu - a widziałem filmy, na których tak to działało, że auto powinno ocenić czy może zmienić pas i jeżeli taka możliwość jest, przeskoczyć na lewy czy na prawy. U mnie jest tak, że naciśnięcie kierunkowskazu powoduje dezaktywowanie opcji assisted drive. 

Jak powinno to działać: 

 

W mojej 4ce pre-lci asystenta zmiany pasa ruchu czy inne bajery jak automatyczne zatrzymywanie na czerwonym świetle czy Give Way Warning musiałem dokodować - głównie były wyłączone ze względu na blokadę regionu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że tutaj będzie to samo. Że wykrywanie świateł nie działa w Polsce, to wiedziałem od samego początku. Ale ta zmiana pasa to sądziłem, że jednak będzie funkcjonowała.

Z kanały 1001cars (facet świetnie testuje te systemy - w dodatku najczęściej w Polsce, co dla nas ma szczególne znaczenie) wynika, że:

In the automotive markets in the US and Canada, as well as in Germany, Driving Assistant Professional for BMW 5 Series includes the Highway Assistant, which relieves the driver of steering tasks on highways with structurally separated directional lanes. At driving speeds of up to 130 km/h or 85 mph, it is possible to take your hands off the steering wheel and position them comfortably as long as you keep a close eye on the traffic. This is continuously monitored by the system with the help of an attentiveness camera (hidden in the driver's display). The driver is fully responsible for the driving task even when the Highway Assistant is activated and must always be able to take over the steering wheel again completely.

Czyli w Polsce to nie zadziała i trzeba dotykać kierownicę co kilkanaście sekund. 

 

The partially automated driving functions of Driving Assistant Professional also include the new version of the Active Lane Change Assistant, available for the first time in the new BMW 5 and BMW i5. This system can partially automatic carry out the respective driving manoeuvre with corresponding steering movements and adjust the driving speed when merging the car into traffic during a lane change. The Active Lane Change Assistant in the new BMW 5 Series can be controlled by eye confirmation. This comfort feature now achieves a new level of interaction between the driver and and the vehicle. BWM i5 suggests a lane change and this can be carried out by looking in the exterior mirror to confirm the lane change. The Active Lane Change Assistant takes over the necessary steering movements automatically in the speed range between 60 and 180 km/h (37 – 112 mph), the traffic situation permitting. It is no longer necessary to confirm the lane change with the turn indicator, however it can still be used. This seamless interaction between the driver and the Automatic Lane Change Assistant provides a level of comfort and safety. See, how Driving Assistant Professional works with Highway Assistant in real life conditions. You German Autobahn the car will show you the "Assist Plus" info when it is ready. 

Czyli kolejna opcja, która jest u nas nieaktywna - samochód sam kontroluje ruch i zmienia pasy, a jedyne co kierowca musi zrobić to zerknąć w lusterko. 

 

A cała prezentacja jak powinny działać systemy pro w naszych G20 jest tu - jazda po Warszawie i okolicach. Thumbs up dla tego youtubera!

 

Model to x1, więc nie powinna mieć niczego więcej niż 3er.

U mnie jazda w korku działa tak jak na filmie. Jazda na autostradzie też. Tylko samochód uporczywie nie zmienia pasów po naciśnięciu kierunkowskazu. 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
23 godziny temu, aleksanderg napisał(a):

Witam, jeszcze odnośnie opon zimowych. Fabrycznie auto (330i xDrive) ma mieszane rozmiary opon tj. przód 225/45, tył 255/45. Proszę o info czy mogę założyć ten sam rozmiar opon (np.255/45) na wszystkie koła i czy nie będzie problemu z tego tytułu z gwarancją ?

Nie możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie. W korku jadącym będzie trzymał odległość, ale przy postoju kilkusekundowym będzie się wyłączał.

w pasie na autostradzie kontrolę sprawował będzie tylko podstawowy system ochrony przed opuszczeniem pasa - nie będzie to żadna autonomiczna jazda, po prostu auto będzie pływało między liniami i system szarpnie kierownicę, żeby auto nie wyjechało za linię. Auto będzie się tak odbijało od jednej linii do drugiej. To nie system wspomagający tylko system bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RadekTHX napisał(a):

W moim aucie działa to tak, że w korku dojedzie do następnego auta, ale jak postój będzie trwał więcej niż pare sekund to muszę ruszyć SETem albo lekko gazem. Byłoby fajnie jakby robił to samoczynnie, tak jak opisujecie.
Próbowałem też pare razy na autostradzie, żeby auto samo zmieniło pas i nigdy mi to nie wyszło, nie wiem może robię coś źle.
Chętnie dowiem się jak to aktywować i używać

Widzę, że też masz LCI2. Poczekajmy aż kolega @JacekLZ nagra nam filmik jak to ruszanie działa u niego. Jeśli nie uda mi się też tego uruchomić to będę dymił u sprzedawcy, żeby to wyjaśniał z BMW. Wydawało mi się pewne, że tak to będzie działało z asystentami Pro i między innymi dlatego do nich dopłaciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie z tego samego powodu chciałem systemy Pro. A mianowicie korki gdzie ciągłe operowanie gazem i hamulcem jest strasznie irytujące i męczące. A jak mamy już takie korki na 2-3 godziny przeskakiwania o 2 metry co minutę, jak mi się zdarzało gdzieś przy Monachium, to można zwariować. 

Poza tym wszystkim uważam, że systemy działają bardzo dobrze. Po kilku minutach już w ogóle nie miałem obaw w przekazaniu kontroli systemom. Jedynie raz, na jakimś względnie ostrym zakręcie w lewo na drodze wielopasmowej, samochód z niewiadomych przyczyn mocno przyhamował - takie naciśnięcie hamulca trwające pół sekundy, obok na prawnym jechała ciężarówka i chyba system uznał, że tir jest na moim pasie, może linie były niewyraźne. 

Trzymanie odstępu działa bardzo dobrze - jedynie jeżeli różnica prędkości jest duża, to hamowanie jest dość gwałtowne (zwłaszcza przy ustawieniu jednej lub dwóch kresek). Ale to przy różnicach rzędu 40-50 km/h i więcej. Podobno trzymanie odstępów w systemach pro działa lepiej niż w zwykłym adaptacyjnym tempomacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.