Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.09.2024 o 13:09, azazan napisał(a):

Mam pytanie do osób, które używają dywaników gumowych OE. Czy Wam również stopa ślizga się na tej gumie? Ja już cholery dostaję od tego wykończenia oryginalnych dywaników. Nie wiem, czy to kwestia samej gumy, czy tych wyżłobień w okolicach stopy, ale wydałem 400PLN za 2 dywaniki, a stabilności stopy praktycznie żadnej. Wyciągałem ostatnio dywanik kierowcy, dałem go go pod wodę, umyłem dokładnie środkiem czyszczącym uniwersalnym i jest trochę lepiej, ale nadal daleko od akceptowalności. Mam buty z w miarę wysoką gumową podeszwą (Nike Air Force 1), ale na zwykłych trampkach problem również występuje. Czy ktoś miał podobny problem i udało się coś zaradzić? Mam wrażenie, ze lepiej wydać 150PLN na dywaniki od Frogum, niż pchać się w te od BMW OE ...

Też wydają mi się bardzo śliskie niestety, a szkoda bo fajnie wyglądają. Na lato kupiłem dywaniki welurowe, a te gumowe zostawię na zimę, chociaż można spodziewać się, że w zimie będzie z nimi jeszcze gorzej pod względem ślizgania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Moje auto przyszło na oponach Bridgestone, zwykłych, bez runflat.

Teraz szukam zimowych kół - brać też opony bez RFT? Jeżeli tak, to które?

Rozmiar 18

Goodyear Ultra Grip Performance 3 ma homologacją a nie jest rft.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Szukam zestawu kół zimowych 

225/45

255/45

I jest straszliwa lipa - nie ma. Wszędzie są tylko 4x 225/45 

Continental TS860 są w tym rozmiarze z homologacja. Kiedyś czytałem test samochodu z tymi oponami w 340i. Ogólnie gość je chwalił, recenzja z 2023 lub 2024 więc dość świeża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Ceny żadna rewelacja w Bawarii

To kolega chce tanio, czy wygodnie? Jak tanio, to się kupuje osobno opony, osobno felgi. Wulkanizator zakłada opony na felgi, a potem nawet do samochodu przykręci. Może nawet wyważy 😉 Taniej niż ASO, szybciej niż w ASO i prawdopodobnie też lepiej niż w ASO. Gwarancji nie stracisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ostatnio w BMW Smorawiński (mają konto na allegro - darmowa wysyłka) komplet gotowych kół zimowych 4 x 225/45/R18 wzór 796M + opony Pirelli. Dodatkowo otrzymałem w gratisie etui na kluczyk oraz kapturki wentyli M. Całość wyszła za niecałe 9800 zł brutto. Inni dealerzy oferowali te koła średnio za 1 tys. zł więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, JacekLZ napisał(a):

W tej cenie indeks H, to normalna cena teraz u dealerów. Za 10 z haczykiem w Bawarii są z indeksem V. I też chyba możesz dobrać jakąś pierdółkę

Mi Bawaria zaproponowała coś takiego:
"18" Double-spoke 796M, czarny mat + 225/45R18 95H Pirelli Winter Sottozero 3 r-f  (36115A23FE1) – regularna cena 13700 zł brutto/kpl, cena po upuście 10960 zł brutto/kpl, " + gratisy

A takie same koła tylko komplet mieszany (indeks V) 14950 zł brutto/kpl, cena po upuście  11960 brutto/kpl.

Kontaktowałem się z kilkoma dealerami i nigdzie nie dostałem oferty poniżej 10k za komplet 4 identycznych kół. Druga najlepsza oferta to okolice 10,5k + wysyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy jak mam 330 xDrive to najlepiej kupić felgi i opony przód i tył taki sam rozmiar? Wtedy można by co sezon je zamieniać miejscami i wyrównać zużycie bieżnika?

 

Wiecie czy do niebieskich m pakietowych zacisków pasują wszystkie felgi BMW 17cali?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2024 o 20:34, kamsku2930 napisał(a):

Kontaktowałem się z kilkoma dealerami i nigdzie nie dostałem oferty poniżej 10k za komplet 4 identycznych kół. Druga najlepsza oferta to okolice 10,5k + wysyłka.

Ktoś dwa tygodnie temu podsyłał wycenę za 10k. Tylko, nie wiem który salon.

Czy ktoś z Was może otrzymał dobrą ofertę na opony zimowe R19? 

Mam ofertę z jednego ASO na 4780 zł brutto w tej promce z zestawem akcesoriów + hotel opon na sezon + montaż (do 30 września). Poza ASO z samym montażem mam wycenę na 4370zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie znalazłem za 9500 na 18” 796M na Pirelli + jakieś pierdółki w prezencie z pakietu korzyści + wymiana + hotel dla zimowych i letnich.

i dzisiaj opłacam proformę.

nie wiem już czy to dobrze, że pirelli, ale to ogólnie najpopularniejszy zestaw. Ktoś pisał, że opinie średnie, ale ja tych opinii nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamsku2930 napisał(a):

Pochwalisz się gdzie taka oferta? 🙂

Jasne - Inchcape Wrocław. Drobne doprecyzowanie, bo dokładna kwota to 9590 brutto.

A i mnie sprzedawca poprosił o info na temat konkurencyjnej oferty, bo pierwsza kwota to była dycha.

Edytowane przez JacekLZ
  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W dniu 27.09.2024 o 12:58, Krzysiek878 napisał(a):

Hej, czy jak mam 330 xDrive to najlepiej kupić felgi i opony przód i tył taki sam rozmiar? Wtedy można by co sezon je zamieniać miejscami i wyrównać zużycie bieżnika?

 

Wiecie czy do niebieskich m pakietowych zacisków pasują wszystkie felgi BMW 17cali?

 

Dzięki!

Dokładnie tak. Przód i tył to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy asystujące PRO - nie będę się rozpisywał działają, bardzo dobrze, ale zauważyłem, że przy naciśnięciu kierunkowskazu samochód nie zmienia sam pasa ruchu - a widziałem filmy, na których tak to działało, że auto powinno ocenić czy może zmienić pas i jeżeli taka możliwość jest, przeskoczyć na lewy czy na prawy. U mnie jest tak, że naciśnięcie kierunkowskazu powoduje dezaktywowanie opcji assisted drive. 

Jak powinno to działać: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Systemy asystujące PRO - nie będę się rozpisywał działają, bardzo dobrze, ale zauważyłem, że przy naciśnięciu kierunkowskazu samochód nie zmienia sam pasa ruchu - a widziałem filmy, na których tak to działało, że auto powinno ocenić czy może zmienić pas i jeżeli taka możliwość jest, przeskoczyć na lewy czy na prawy. U mnie jest tak, że naciśnięcie kierunkowskazu powoduje dezaktywowanie opcji assisted drive. 

Jak powinno to działać: 

 

A czy wybrałeś na tempomacie aktywnym tryb jazdy autonomicznej? Tam musisz kliknąć na kierownicy 2 razy z tego co pamiętam przycisk do aktywnego tempomatu i wtedy wybierasz tryb autonomiczny (taka ikona z kierownicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeszcze odnośnie opon zimowych. Fabrycznie auto (330i xDrive) ma mieszane rozmiary opon tj. przód 225/45, tył 255/45. Proszę o info czy mogę założyć ten sam rozmiar opon (np.255/45) na wszystkie koła i czy nie będzie problemu z tego tytułu z gwarancją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.