Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.09.2024 o 11:57, komoornik napisał(a):

To masz fabryczne opony z homologacją które możesz założyć o ile będzie potrzeba zgłosić usterkę.

 

Zimowe opony z homologacją to tylko Runflaty, dla wielu opcja bezsensowna.

Jestem również  na etapie szukania zimówek. No i z homologacją same run flaty a o cenie nie wspomnę. Że ja też nie pomyślałem że faktycznie w razie awarii, mogę pojechać na letnich które były założone na fabryce 🙂 Dzięki za pomysł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będą runflaty. Ja osobiście bym nie ryzykował, że przed naprawą zmienię, kurcze nie chciałoby mi się czymś takim głowy zawracać i co jak auto się rozkraczy tak, że samo nie dojedzieje do serwisu. Nie po to biorę nowe auto, aby się stresować takimi rzeczami. Zacisnę żeby i będzie jeździł na mniej wygodnych oponach, trudno. To dalej 18' (dla mnie) więc może i tak będzie ok.

Swoją drogą ciekawe czemu tylko runflaty mają homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, i043W napisał(a):

No to będą runflaty. Ja osobiście bym nie ryzykował, że przed naprawą zmienię, kurcze nie chciałoby mi się czymś takim głowy zawracać i co jak auto się rozkraczy tak, że samo nie dojedzieje do serwisu. Nie po to biorę nowe auto, aby się stresować takimi rzeczami. Zacisnę żeby i będzie jeździł na mniej wygodnych oponach, trudno. To dalej 18' (dla mnie) więc może i tak będzie ok.

Swoją drogą ciekawe czemu tylko runflaty mają homologację.

Być może dlatego, że nie ma zapasu. 

Mnie się rozkraczyła opona we Włoszech na niezłym zadupiu.

Zakup nowych 255/40/19 też prosty nie był, przynajmniej od razu.

Swoją drogą mam zawias M, 19", RF i jakoś strasznie twardo nie jest 😉

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób, które używają dywaników gumowych OE. Czy Wam również stopa ślizga się na tej gumie? Ja już cholery dostaję od tego wykończenia oryginalnych dywaników. Nie wiem, czy to kwestia samej gumy, czy tych wyżłobień w okolicach stopy, ale wydałem 400PLN za 2 dywaniki, a stabilności stopy praktycznie żadnej. Wyciągałem ostatnio dywanik kierowcy, dałem go go pod wodę, umyłem dokładnie środkiem czyszczącym uniwersalnym i jest trochę lepiej, ale nadal daleko od akceptowalności. Mam buty z w miarę wysoką gumową podeszwą (Nike Air Force 1), ale na zwykłych trampkach problem również występuje. Czy ktoś miał podobny problem i udało się coś zaradzić? Mam wrażenie, ze lepiej wydać 150PLN na dywaniki od Frogum, niż pchać się w te od BMW OE ...

Edytowane przez azazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, możecie mi polecić jakiś ogarnięty serwis ASO w okolicach Katowic ? Auto (330i xDrive) użytkuje od miesiąca. Dzisiaj pojawił się komunikat "awaria kamery cofania", parę dni temu zaczęła się zapalać pomarańczowa ikonka czujników parkowania.... Zaczyna mnie, to wnerwiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, aleksanderg napisał(a):

Witam kolegów, możecie mi polecić jakiś ogarnięty serwis ASO w okolicach Katowic ? Auto (330i xDrive) użytkuje od miesiąca. Dzisiaj pojawił się komunikat "awaria kamery cofania", parę dni temu zaczęła się zapalać pomarańczowa ikonka czujników parkowania.... Zaczyna mnie, to wnerwiać.

Auto na gwarancji?

Jeśli nie to wybór ASO to raczej nie najlepszy pomysł.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aleksanderg napisał(a):

Tak, auto na gwarancji. Cały miesiąc już użytkuję...

No to jak na gwarancji to tylko ASO. Jeśli jeszcze auto jest leasingowane to na pewno masz zapisy w umowie, że musisz je serwisować w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często używacie skrzyni w trybie sport? Ostatnio zorientowałem się, że wbicie trybu Sport i przestawienie skrzyni w tryb sport daje masę frajdy z jazdy. Można używać łopatek do zmian biegów manualnie, ale ja preferuję, żeby nadal kontrolował to automat. Do tej pory nigdy nie przestawiałem skrzyni w tryb sport, ustawiałem tylko tryb jazdy. Czy jazda ze skrzynią na trybie sport czymś grozi (poza zwiększonym spalaniem i zużywaniem tarcz i klocków 😁)?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, azazan napisał(a):

Jak często używacie skrzyni w trybie sport? Ostatnio zorientowałem się, że wbicie trybu Sport i przestawienie skrzyni w tryb sport daje masę frajdy z jazdy. Można używać łopatek do zmian biegów manualnie, ale ja preferuję, żeby nadal kontrolował to automat. Do tej pory nigdy nie przestawiałem skrzyni w tryb sport, ustawiałem tylko tryb jazdy. Czy jazda ze skrzynią na trybie sport czymś grozi (poza zwiększonym spalaniem i zużywaniem tarcz i klocków 😁)?

a czym sie rozni tryb sport a tryb sport + skrzynia sport?
jakos inaczej reaguje skrzynia wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zrobione 3k km i chcialbym wymienic olej przed wymiana, jeden z salonow oferuje wymiane za 700 zl brutto ale czy moge przyjechac ze swoim olejem i filtrem i zaplacic tylko za robozcizne i wbicie do histori? (pracuje w hurtowni i moge miec czesci w bdb cenach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, azazan napisał(a):

Jak często używacie skrzyni w trybie sport? Ostatnio zorientowałem się, że wbicie trybu Sport i przestawienie skrzyni w tryb sport daje masę frajdy z jazdy. Można używać łopatek do zmian biegów manualnie, ale ja preferuję, żeby nadal kontrolował to automat. Do tej pory nigdy nie przestawiałem skrzyni w tryb sport, ustawiałem tylko tryb jazdy. Czy jazda ze skrzynią na trybie sport czymś grozi (poza zwiększonym spalaniem i zużywaniem tarcz i klocków 😁)?

Logika mówi że szybszym zużyciem podzespołów, ja w trybie sport skrzyni czuję zmiany biegów podczas gdy w zwykłym trybie zmieniają się niezauważalnie. Także tryb sport wywiera większe naprężenia przy zmianie biegów bo robi to szybciej i agresywniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, twenty napisał(a):

mam zrobione 3k km i chcialbym wymienic olej przed wymiana, jeden z salonow oferuje wymiane za 700 zl brutto ale czy moge przyjechac ze swoim olejem i filtrem i zaplacic tylko za robozcizne i wbicie do histori? (pracuje w hurtowni i moge miec czesci w bdb cenach)

Pewnie, ja tak właśnie robiłem przez cały okres gwarancji.

Z tym, za musisz oczywiście mieć ze sobą części zgodne ze specyfikacją producenta.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Szybkie dwa pytanka.
1) Jak zamknąć samochód używając klamki? 
Nie mam kluczyka, otwieram samochód za pomocą telefonu (przykładam telefon - DigitalKey). Jeśli się nie mylę to mogę zamknąć auto za pomocą klamki dotykając tych wyrzłobionych kresek, ale to nie działa. Robię coś źle czy coś jest popsute? 
2) Czy mogę przerzucić filmy z DriveRecorder bezpośrednio na iPhone?
Widziałem filmiki na yt jak gościu udostępniał galerie dla apki MyBMW i filmy automatycznie wskakiwały do galerii, u mnie takiej opcji nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2024 o 13:09, azazan napisał(a):

Mam pytanie do osób, które używają dywaników gumowych OE. Czy Wam również stopa ślizga się na tej gumie? Ja już cholery dostaję od tego wykończenia oryginalnych dywaników. Nie wiem, czy to kwestia samej gumy, czy tych wyżłobień w okolicach stopy, ale wydałem 400PLN za 2 dywaniki, a stabilności stopy praktycznie żadnej. Wyciągałem ostatnio dywanik kierowcy, dałem go go pod wodę, umyłem dokładnie środkiem czyszczącym uniwersalnym i jest trochę lepiej, ale nadal daleko od akceptowalności. Mam buty z w miarę wysoką gumową podeszwą (Nike Air Force 1), ale na zwykłych trampkach problem również występuje. Czy ktoś miał podobny problem i udało się coś zaradzić? Mam wrażenie, ze lepiej wydać 150PLN na dywaniki od Frogum, niż pchać się w te od BMW OE ...

Aż dzisiaj z ciekawości zwróciłem uwagę, bo też jeżdżę w Nike AF1. Mam zupełnie odwrotne odczucie, nic się nie ślizga, jest super przyczepnie... Moje są z 2022, zrobiły 50kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Godlik napisał(a):

Aż dzisiaj z ciekawości zwróciłem uwagę, bo też jeżdżę w Nike AF1. Mam zupełnie odwrotne odczucie, nic się nie ślizga, jest super przyczepnie... Moje są z 2022, zrobiły 50kkm przebiegu.

Kurde, mi buty nigdy tyle nie wytrzymały. W końcu AF1 AD'22, wtedy to była guma 🙃. Na poważnie: mam u siebie jeszcze fabryczny "welur z merynosa" ale jak założę gumę dam znać. Dostałem drugi komplet na zimę od dealera, oczywiście mocno o niego prosiłem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2024 o 10:15, azazan napisał(a):

Jak często używacie skrzyni w trybie sport? Ostatnio zorientowałem się, że wbicie trybu Sport i przestawienie skrzyni w tryb sport daje masę frajdy z jazdy. Można używać łopatek do zmian biegów manualnie, ale ja preferuję, żeby nadal kontrolował to automat. Do tej pory nigdy nie przestawiałem skrzyni w tryb sport, ustawiałem tylko tryb jazdy. Czy jazda ze skrzynią na trybie sport czymś grozi (poza zwiększonym spalaniem i zużywaniem tarcz i klocków 😁)?

Nie wiem w którym "obozie" i gdzie jesteś w sprawach eko - jeśli topniejące lodowce, płonąca planeta, globalne ocieplenie etc. etc. nie przeraża Ciebie to używaj ku swojej radości 😄 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Godlik napisał(a):

Aż dzisiaj z ciekawości zwróciłem uwagę, bo też jeżdżę w Nike AF1. Mam zupełnie odwrotne odczucie, nic się nie ślizga, jest super przyczepnie...

Podejrzewam, że kolega kupił oryginalne dywaniki BMW ale Nike juz podróba i dlatego się ślizgają 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie takich homologowanych to nie ma. Są tylko tylko RF i jeszcze jakieś stare modele. Też nie wiem czy brać Pirelli SottoZero czy Continentale, niby Pirelli na etykiecie sporo cichsze na czym by mi zależało, ale etykieta to jedno a praktyka po kilku km to co innego, a na forach (tutaj włącznie) to te Pirelli raczej nie polecane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.