Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Ile Wam liczą za wymianę oleju silnikowego w B48 (320i xDrive)? U mnie we Wrocławiu Inchcape dostałem info: 

Cytat

 koszt wymiany oleju z filtrem oleju wynosi 1410,72 zł brutto. Mamy jednak w obecnej chwili specjalną ofertę i możemy po rabatach zaproponować w okolicy 980 zł brutto. 

Jak to wygląda u Was? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz ostro wchodzić w zakręty przód zejdzie szybciej niż tył,  jak lubisz dynamicznie ruszać to tył (mimo xdive bunie mocniej wierzgają tyłem).  Jak jeździsz w miarę spokojnie będą schodzić podobnie. Tak na prawdę b.cieżko odpowiedzieć na Twoje pytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, krzysztof77 napisał(a):

Mam takie pytanie. Zamawiając teraz samochód ma on przeważnie napęd xdrive. Te samochody mają różna szerokość opon na osiach. Nie można nimi rotować przód-tył. Jak się ma zużycie takich opon na przedniej i tylniej osi?. 

Bez xdrive też mogą mieć, choć nie muszą, różne szerokości opon na osiach. 

W przypadku rwd przynajmniej mają podzielone role 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, macste napisał(a):

Jak lubisz ostro wchodzić w zakręty przód zejdzie szybciej niż tył,  jak lubisz dynamicznie ruszać to tył (mimo xdive bunie mocniej wierzgają tyłem).  Jak jeździsz w miarę spokojnie będą schodzić podobnie. Tak na prawdę b.cieżko odpowiedzieć na Twoje pytanie...

To chyba najlepiej wchodzić ostro w zakręty oraz dynamicznie ruszać 😄 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

To chyba najlepiej wchodzić ostro w zakręty oraz dynamicznie ruszać 😄 

Będzie schodzić podobnie ale szybciej i barki bardziej zjechane... 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że jeżdżąc BMW trzeba ruszać i skręcać z piskiem opon. Start spod świateł tylko LC, lub pełnym ogniem do odcinki...

A tak serio, to chyba nie ma większego znaczenia. Pierwsze usterki pojawią się po gwarancji, u drugiego/trzeciego właściciela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
57 minut temu, GDX4 napisał(a):

Wiadomo że jeżdżąc BMW trzeba ruszać i skręcać z piskiem opon. Start spod świateł tylko LC, lub pełnym ogniem do odcinki...

A tak serio, to chyba nie ma większego znaczenia. Pierwsze usterki pojawią się po gwarancji, u drugiego/trzeciego właściciela...

Oj, żebyś się nie zdziwił 😉

Jeśli robisz rocznie 10 tys, to można tak założyć. 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Auto wrzuciło info o pierwszej obowiązkowej wymianie oleju, wynika ona z czasu użytkowania auta, nie z przebiegu – auto przejechało 18.5 tyś.  Wcześniej zrobiłem dwie wymiany międzyserwisowe; 2.5 i 16 tyś.

Jak widać od ostatniej wymiany auto zrobiło 2.5 tysiąca – czy niezbędnie trzeba ponownie wymienić olej jak system każe, czy jest jakieś wyjście rozsądne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 minut temu, homek toft napisał(a):

Cześć

Auto wrzuciło info o pierwszej obowiązkowej wymianie oleju, wynika ona z czasu użytkowania auta, nie z przebiegu – auto przejechało 18.5 tyś.  Wcześniej zrobiłem dwie wymiany międzyserwisowe; 2.5 i 16 tyś.

Jak widać od ostatniej wymiany auto zrobiło 2.5 tysiąca – czy niezbędnie trzeba ponownie wymienić olej jak system każe, czy jest jakieś wyjście rozsądne?

Nie przypilnowałeś i Ci nie wykasowali biegnącego okresu, mimo wymiany oleju.

Podjedź, może Ci wykasuja na ten moment, a potem będziesz pamiętał kiedy zrobić kolejną zmianę.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie opony zimowe na felgę 18 cali ?

Z tego co szukam w internecie dostępne z gwiazdką są tylko sottozero 3 i conti ts860. 
Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami w jeździe zimowej/deszczowej?

Sam pewnie wybrałbym Alpiny 5 ale niestety nie posiadają gwiazdkowej homologacji której każdy na Śląsku serwis rzekomo wymaga do napraw gwarancyjnych związanych z napędem.

pozdrawiam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Karol211 napisał(a):

Jakie polecacie opony zimowe na felgę 18 cali ?

Z tego co szukam w internecie dostępne z gwiazdką są tylko sottozero 3 i conti ts860. 
Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami w jeździe zimowej/deszczowej?

Sam pewnie wybrałbym Alpiny 5 ale niestety nie posiadają gwiazdkowej homologacji której każdy na Śląsku serwis rzekomo wymaga do napraw gwarancyjnych związanych z napędem.

pozdrawiam 🙂

Mam w rwd Pirelli, złego słowa nie powiem.

Bardzo skuteczne na śniegu.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei na bazie opinii i testow w necie wybralem continental. Zimy jeszcze nie bylo to na żywo nie testowałem, ale mialem je na innym aucie i było ok, ale to był inny rozmiar.

Dopiszę jeszcze ze obydwie to opony premium i w testach zajmują czołowe pozycje więc będzie Pan zadowolony;) 

A to że jedna na mokrym trochę lepiej a druga znów na śniegu to już urok opon i nie da się precyzyjnie w 2 zdaniach odpowiedzieć na Twoje pytanie. Poczytaj testy, jest tego sporo. 

Edytowane przez Ratm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Karol211 napisał(a):

Jakie polecacie opony zimowe na felgę 18 cali ?

Z tego co szukam w internecie dostępne z gwiazdką są tylko sottozero 3 i conti ts860. 
Ma ktoś doświadczenie z tymi oponami w jeździe zimowej/deszczowej?

Sam pewnie wybrałbym Alpiny 5 ale niestety nie posiadają gwiazdkowej homologacji której każdy na Śląsku serwis rzekomo wymaga do napraw gwarancyjnych związanych z napędem.

pozdrawiam 🙂

To masz fabryczne opony z homologacją które możesz założyć o ile będzie potrzeba zgłosić usterkę.

 

Zimowe opony z homologacją to tylko Runflaty, dla wielu opcja bezsensowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Zostając w temacie opon zimowych. Na lato mam komplet mieszany R19 w M340i. Na zimę będzie R18 - nie mam jeszcze zakupionych felg i opon. Teraz pytanie. Lepiej pozostać przy kołach mieszanych czy może pójść we wszystkie koła takie same tj. 225/45/R18?

Zadałem identyczne pytanie kilka miesięcy temu i nie bylo jednoznacznej odpowiedzi. Nikt nie napisal nic konkretnego za posiadaniem mieszanych wiec kupiłem 18 takie same z continentalem, oryginalne BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam ale wydaje mi się że na śniegu powinny spełniać lepsza rolę opony w jednakowym rozmiarze. Wydaje mi się że różna szerokość opony będzie miała różna przyczepność na śniegu. Nie chodzi mi o przyspieszanie ale bardziej hamowanie. Im cieńsza opona tym bardziej będzie się w niego wgryzala. Widać to np po samochodach rajdowy h jakiej szerokości mają opony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Zostając w temacie opon zimowych. Na lato mam komplet mieszany R19 w M340i. Na zimę będzie R18 - nie mam jeszcze zakupionych felg i opon. Teraz pytanie. Lepiej pozostać przy kołach mieszanych czy może pójść we wszystkie koła takie same tj. 225/45/R18?

Ja mam mieszane 19" na lato.

Na zimę mam komplet 18" identycznych.

Głównie bazowałem na tym, że 18" pozostawiają więcej marginesu bezpieczeństwa jeśli chodzi o profil - 225/35 vs 225/45

W zimie łatwiej trafić na dziurę, drogi są w gorszej kondycji.

 

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2024 o 00:42, MedicuS napisał(a):

Mam w rwd Pirelli, złego słowa nie powiem.

Bardzo skuteczne na śniegu.

Też mam RWD w Pirelli i w zimie czuję się jakbym nie miał żadnej przyczepności. Jedynie mokry asfalt (mokry od deszczu, a nie od śniegu) się jakoś nadaje. Reszta to walka o przetrwanie. S3 na letnich Bridgestone'ach miało więcej przyczepności na lodzie niż 330i w pirelkach na mięciutkim śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.