Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym wszystkie firmy automotiv muszą posiadać ISO IATF, a polityka tego certyfikatu mówi jasno, każdy produkt ma spełniać normy i być taki sam. 

Ja akurat pracuje w NGK robimy filtry DPF i tam nie ma różnicy w jakości. Są klienci którzy mają większe tolerancje, a niektórzy wymagają produkt typu igła, natomiast komponenty, cały proces produkcyjny dla wszystkich jest taki sam. 

My nawet nie wiemy czy dany produkt jest na pierwszy montaż czy do sklepu na serwis. 

Bardzo dobrym przykładem jest firma McDonald's, wszędzie smak jest taki sam. 

 

Edytowane przez munzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, munzel napisał(a):

Poza tym wszystkie firmy automotiv muszą posiadać ISO IATF, a polityka tego certyfikatu mówi jasno, każdy produkt ma spełniać normy i być taki sam.

Normę spełniać musi, ale na pewno nigdzie nie jest napisane ze musi być taki sam. Przykład z oponiarstwa. Ta sama opona, tego samego producenta, identyczny rozmiar i wszystkie ogólne parametry. Idzie na pierwszy montaż do kilkunastu motocykli rożnych marek. Ale do Yamahy ma trochę inny nr produktu i cenę, tak samo do Hondy i Suzuki. Oczywiście różnice nie są duże, ale są. To samo z oponami do BMW. ta sama opona z gwiazdka od pirelli czy continentala jest droższa zazwyczaj niż bez. Płaci się za gwiazdkę? ale przecież to niby ta sama opona sprzedawana przez producenta opony a nie samochodu, wiec czemu by tak miało być?

Cytat

Ja akurat pracuje w NGK robimy filtry DPF i tam nie ma różnicy w jakości. Są klienci którzy mają większe tolerancje, a niektórzy wymagają produkt typu igła, natomiast komponenty, cały proces produkcyjny dla wszystkich jest taki sam.

Czyli proces jest ustawiony na ta najwyższą specyfikację jednego producenta i wysyłacie do innych producentów produkt lepszy niż chcą? toż to marnotrawstwo! 😉 ale moze przy DPF sie po prostu nie oplaca modyfikowac procesu bo za mala roznica w koszcie? czy po prostu to co najlepsze wyszło idzie do X a to co gorsze ale ciągle normę trzyma idzie do Y?

Cytat

Bardzo dobrym przykładem jest firma McDonald's, wszędzie smak jest taki sam. 

Podobny ale nie taki sam, zarlem big maca w roznych mniejscach na ziemi i jest zblizony ale nie identyczny.

I zeby nie bylo, ja tez w starszych moich autach po gwarancji zakladam tarcze i klocki ATE, Ferrodo lub Brembo i nigdy nie mialem z nimi problemow (czasem niektore piszczaly ale hamowaly bez zarzutu) i subiektywnie patrzac mysle ze hamowaly lepiej niz oryginaly. Ale nie piszmy że to wszystko to samo. Samo ATE do mojego starego puga ma 3 rodzaje tarcz i 3 lub 4 rodzaje klockow. Jakim cudem wszystkie sa takie same? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2024 o 15:27, MedicuS napisał(a):

Asystenta pasa ruchu da się wyłączyć na stałe, inaczej bym oszalał

Jak? Nie znalazlem nigdzie tej opcji. Pytanie czy mowisz o Asystencie jakims plus od BMW czy o tym badziewiu co Unia wymusila i bodaj od poczatku tego roku kazde auto musi to miec. Jesli to 2 to ja nie znalazlem opcji zeby to wylaczyc z menu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 minutę temu, Ratm napisał(a):

Jak? Nie znalazlem nigdzie tej opcji. Pytanie czy mowisz o Asystencie jakims plus od BMW czy o tym badziewiu co Unia wymusila i bodaj od poczatku tego roku kazde auto musi to miec. Jesli to 2 to ja nie znalazlem opcji zeby to wylaczyc z menu

Mówię o tym irytującym badziewiu, które drży kierownicą w momencie najechania na pas oddzielający pasy, czy też inne linie i odkręca kierownicę w tym samym momencie.

Może asystent to zbyt duże słowo.

Ja mam model '21, być może było wtedy inaczej.

  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ratm, mam wrażenie, że nieco na siłę powstaje teoria, że skoro coś jest droższe i firmowane przez BMW to nie może być to identyczny produkt.

Oczywiście można to samo powiedzieć w drugą stronę.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MedicuS napisał(a):

Ratm, mam wrażenie, że nieco na siłę powstaje teoria, że skoro coś jest droższe i firmowane przez BMW to nie może być to identyczny produkt

Oczywiście ze może 🙂 da się kupić to samo (lub prawie to samo) co idzie na pierwszy montaż w pudelku producenta części a nie samochodu, często taniej. Natomiast to ze ATE czy inny Textar robi klocki na 1 montaż do BMW nie oznacza ze wszystkie produkty tych producentów są takiej samej jakości bo pasują do danego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, Ratm napisał(a):

Oczywiście ze może 🙂 da się kupić to samo (lub prawie to samo) co idzie na pierwszy montaż w pudelku producenta części a nie samochodu, często taniej. Natomiast to ze ATE czy inny Textar robi klocki na 1 montaż do BMW nie oznacza ze wszystkie produkty tych producentów są takiej samej jakości bo pasują do danego auta.

Jak jest naprawdę, wiedzą tylko w ATE i BMW 😉

Moja dupohamownia nie zauważyła zmian w jakości hamowania, zwłaszcza, że wymienione zostały póki co tylko klocki z tylnej osi.

Gdyby teraz się skończyły byłbym w plecy dodatkowy koszt wymiany, czyli ok 200 zł, bo 50% ceny już zrekompensowana została przez 50% przebiegu 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ratm a wziąłeś pod uwagę inne czynniki które mogą mieć wpływ na szybsze zużycie klocków. 

Podczas wymiany klocków i tarcz wymieniłeś na nowy: zacisk hamulca, płyn, przewody, czy pompę hamulca? 

Nikt mi nie powie że te części po 50-70 kkm nadal mają 100% sprawność jak były nowe. 

Może poprostu zacisk już o strzelam 10% wolniej odbija i bardziej zużywa klocki. Abstrahując oczywiści. 

Wracajac do Big maca, w innym kraju podobnie smakuje, bo pomimo że mamy jedno słońce to np w grecji one inaczej świeci, dlatego ten pomidor czy ogórek inaczej dogorywa. Natomiast proces produkcji jest taki sam jak wszędzie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, munzel napisał(a):

@Ratm a wziąłeś pod uwagę inne czynniki które mogą mieć wpływ na szybsze zużycie klocków. 

Podczas wymiany klocków i tarcz wymieniłeś na nowy: zacisk hamulca, płyn, przewody, czy pompę 

Zakładam że pijesz do posta w którym kiedyś pisałem że po 20k km musiałem klocki wymienić? Jeśli tak to to było nowe auto, pierwsze klocki oryginalne. Mega się zdziwiłem że można klocki zajechać w tak krotkim czasie. Winą obarczam autohold i to że naprawdę czesto cisnalem to auto że bylo na granicy przyczepnosci, dodatkowo raz bylem na torze szkoleniowym gdzie prawie caly czas jeździło poslizgiem

25 minut temu, munzel napisał(a):

Wracajac do Big maca, w innym kraju podobnie smakuje, bo pomimo że mamy jedno słońce to np w grecji one inaczej świeci, dlatego ten pomidor czy ogórek inaczej dogorywa. Natomiast proces produkcji jest taki sam jak wszędzie.

O to to. Dokładnie o to mi chodzi. Proces niby ten sam, ale że składniki trochę inne to i rezultat nieco odmienny. Czyli niby to samo ale w praktyce nie 😁

Edytowane przez Ratm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 godziny temu, siwyZS napisał(a):

Sorry, ale dla mnie to taka próba motywowania wyższej ceny pozornie jakąś wyższą jakością.

Biedronka ma politykę Cena czyni cuda, więc Wawel czy inny producent daje inne proporcje, żeby gdzieś tą cenę zniżyć, bo nie jest w stanie zrobić takiego samego produktu w cenie jakiej życzy sobie biedronka i to jest z założenia.

No dokładnie.

I tak samo ATE (jeśli w ogóle ATE produkuje klocki :)) musi coś zrobić z odpadami które nie przeszły kontroli jakości BMW (tak samo robi Intel, który wyłącza rdzenie, lub ogranicza taktowanie i opisuje procesory niższymi modelami), lub jeśli dana manufaktura, ma już sprzęt, formy, standardy - wykonuje też produkt dla siebie - gdzie daje 'inne proporcje' - żeby tą cene zaniżyć. Oprócz tego, kontrola jakości + marża producenta + marża BMW + gwarancja BMW - też dodatkowo kosztuje.

22 godziny temu, siwyZS napisał(a):

natomiast nie wierze, że takie ATE robi jakąś magiczną mieszankę do tarcz, czy klocków, a póżniej przestawia się na gorszą jakość. Wystarczy wiedzieć co wybierać i nie płacić za znaczek.

To nie jest kwestia wiary. Nikt nie szuka Jezusa. 

A dlaczego na OE produktach (dodam że klocki dla BMW produkuje więcej niż 2-3 firmy) jest zamazane logo BMW? Nie łatwiej wyprodukować i te logo BMW dodać później, niż je ścierać?

12 godzin temu, munzel napisał(a):

mówi jasno, każdy produkt ma spełniać normy i być taki sam. 

Kazdy produkt, danego modelu. Modele miedzy soba mogą się róźnić. To oczywiste.

 

12 godzin temu, munzel napisał(a):

Bardzo dobrym przykładem jest firma McDonald's, wszędzie smak jest taki sam. 

 

Co tez jest zgodne z powyższą polityką.

 

Smak jest ten sam, bo są te same standardy, te same normy, to ten sam produkt powstały z tych samych receptur - choć.. .są miejsca gdzie frytki są gorsze bo olej śmierdzi, są miejsca gdzie shake jest gorszy bo coś lodówka niedomaga itp, ale z grubsza - tak.

12 godzin temu, munzel napisał(a):

Ja akurat pracuje w NGK robimy filtry DPF i tam nie ma różnicy w jakości. Są klienci którzy mają większe tolerancje, a niektórzy wymagają produkt typu igła, natomiast komponenty, cały proces produkcyjny dla wszystkich jest taki sam. 

OK, bo czasem nie opłaca się mieć dwóch róźnych procesów dla róźnych klientów - a DPF to tylko ceramika i metal. Owszem i tu mogły by być róźnice - cieńszy metal, brzydsza ceramika. 

Ale może być tak, że do części klientów leci towar 10/10, a do tych mniej wymagających 9/10. Jeśli nie - spoko, nie mówię że tak jest zawsze.

 

Ale powrócę do klasyka, czemu jest duży trend, który mówi że jak tarcze do BMW to tylko ori. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Ratm napisał(a):

Normę spełniać musi, ale na pewno nigdzie nie jest napisane ze musi być taki sam. Przykład z oponiarstwa. Ta sama opona, tego samego producenta, identyczny rozmiar i wszystkie ogólne parametry. Idzie na pierwszy montaż do kilkunastu motocykli rożnych marek. Ale do Yamahy ma trochę inny nr produktu i cenę, tak samo do Hondy i Suzuki. Oczywiście różnice nie są duże, ale są. To samo z oponami do BMW. ta sama opona z gwiazdka od pirelli czy continentala jest droższa zazwyczaj niż bez. Płaci się za gwiazdkę? ale przecież to niby ta sama opona sprzedawana przez producenta opony a nie samochodu, wiec czemu by tak miało być?

To tylko moje obserwacje, ale jak miałem auta, gdzie były opony z gwiazdką, były wyważone na 5-15 gram. W całej reszcie takie 15-25g to przypadek/szczęście.

 

10 godzin temu, Ratm napisał(a):

Czyli proces jest ustawiony na ta najwyższą specyfikację jednego producenta i wysyłacie do innych producentów produkt lepszy niż chcą? toż to marnotrawstwo!

Nie koniecznie. Pierwszy za pewne klient to 'producent' - i jak już był pod to proces to albo inżynier jest słaby i go nie usprawnia - tak jak napisałeś - marnotrastwo, ale wręcz przeciwnie i ktoś wyliczył że nie warto zmieniać procesu bo koszta tych zmian spowodują problemy logistyczne lub nie przyniosą wymiernych korzysći finansowych.

 

10 godzin temu, Ratm napisał(a):

I zeby nie bylo, ja tez w starszych moich autach po gwarancji zakladam tarcze i klocki ATE, Ferrodo lub Brembo i nigdy nie mialem z nimi problemow (czasem niektore piszczaly ale hamowaly bez zarzutu) i subiektywnie patrzac mysle ze hamowaly lepiej niz oryginaly. Ale nie piszmy że to wszystko to samo. Samo ATE do mojego starego puga ma 3 rodzaje tarcz i 3 lub 4 rodzaje klockow. Jakim cudem wszystkie sa takie same? 😛

 

To ja inny przykład podam.
EBC - bo kupuje klocki tej firmy zamiast OE - z reguły, jak dla siebie. I ma 3-4 czy nawet więcej modeli pod dany zacisk. To co za problem dla BMW zrobić jeszcze inne niż dla siebie? Samo BMW ma kilka rodzajów klocków - nawet ze względu na rynek. Za czasów F30 jak miałem to chyba na USA byly inne klocki, bo jakiś składnik był w UE zakazany (nie chce się ośmieszyć,ale czy nie chodzi tutaj o azbest?)

10 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Ratm, mam wrażenie, że nieco na siłę powstaje teoria, że skoro coś jest droższe i firmowane przez BMW to nie może być to identyczny produkt.

 

Może, ale z reguły tak nie jest. Owszem w skład ceny nie wchodzi sam produkt, ale i marża, gwarancja, serwis, transport, inne opakowanie itp.

 

49 minut temu, munzel napisał(a):

Może poprostu zacisk już o strzelam 10% wolniej odbija i bardziej zużywa klocki. Abstrahując oczywiści. 

 

Tak, to prawda.

 

Z mojej strony dodam, na przykładzie sprzętu komputerowego.

Jest firma w Chinach, która produkuje akcesoria dla np. Lenovo czy Acer. 
I jeśli odezwie się firma X - może dostać podobnie wyglądający produkt - w praktyce taki sam, bo będzie się róźnił matrycą znaków etc. Kwestia zastrzeżenia i umowy firmy China z Lenovo np.

Jakość tej klawiatury będzie OK, ale nie będzie nigdy wyższa ani równa ten z Lenovo / Acer, bo Chińczyk nie chce stracić kontraktu z tak dużym graczem i nie pozwoli sobie na taką zagrywkę.

 

Podobnie wygląda proces produkcji płyt głównych... jest kilka fabryk i każda z nich robi dla Dell/HP/Lenovo/Asus. To dlaczego jedne psują się częściej, inne rzadziej? Jedne bardziej, inne mniej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, Tarcza napisał(a):

Akurat homologacja producenta ma wpływ na to, że ta opona nie jest identyczna ze standardową - polecam filmik z objaśnieniem: 

 

Dokładnie tak jest że opona w BMW musi być z gwiazdką , nie oglądałem filmiku ale znajomy powiedział że na 99% opona z * niczym się nie różni od tej bez * , ale jest to partia specjalnie wyprodukowana pod BMW i przez nich homologowana i testowana i zatwierdzona do użytkowania 😉 Nie wiem jaki to ma sens , być może wtedy lepsza kontrola jakości . Jakby miał ktoś oponę bez * i coś się wydarzy że przez pęknięcie coś się stanie z autem , osobami , to można być  pewnym że nie zostanie uznana ,ani gwarancja , ani ubezpieczenie ... Tak samo jak z boxem, chipem , czy nieseryjnym wydechem bez homologacji bmw 🙂 trzeba być po prostu tego świadomym . 

Off top czy ktoś coś wie czy coś się ruszyło z chipem do aut po 06.2020 ??

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wehyr napisał(a):

Dokładnie tak jest że opona w BMW musi być z gwiazdką , nie oglądałem filmiku ale znajomy powiedział że na 99% opona z * niczym się nie różni od tej bez *

To obejrzyj 🙂 Gołym okiem widać że opona z gwiazdką jest inna, dodatkowo to czego nie widać: ma inaczej rozłożoną mieszankę co wpływa na właściwości jezdne (patrząc na czas na torze o jakieś kilka procent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg filmiku ma inną mieszankę i to można zweryfikować, ale do tych czasów na torze to bym poważnie nie podchodził 😉 To jest ewidentnie częściowo sponsorowany materiał. Poprosta opony z * pewnie są bezpieczniejsze, bardziej wytrzymałe, bo znaczna część kierowców BMW robi rzeczy niebezpieczne (czyt. głupie). Może takie trochę zabezpieczenie BMW. Typowe 3er to są dalej normalne cywilne samochody, które co najwyżej to obok toru przejeżdżają w znakomitej większości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wehyr napisał(a):

Jakby miał ktoś oponę bez * i coś się wydarzy że przez pęknięcie coś się stanie z autem , osobami , to można być  pewnym że nie zostanie uznana ,ani gwarancja , ani ubezpieczenie

Nie jest to prawda. Mylisz homolgacje opony BMW (*) z homologacją opon dopuszczonych do samochodu. Jeżeli masz jakiś dokument na podparcie swojej tezy to proszę podeślij. Szczególnie to zdanie dotyczące ubezpieczenia. To nie jest wyczynowy samochód, że może jeździć tylko i wyłącznie na oponach z homologacją producenta. Ale za to musi jeździć na oponach o homologwanej specyfikacji.  Podobnie z gwarancją jest napisana "REKOMENDACJA" dotycząca wyboru opony homologwanej. I nie jest to analogiczna sytuacja z boxem czy chipem. Wiadomo, jak ktoś użyje inny rozmiar opony niż dopuszczony to ja się z tym w pełni zgadzam, że ubezpieczenie może nie uznać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, wehyr napisał(a):

Dokładnie tak jest że opona w BMW musi być z gwiazdką , nie oglądałem filmiku ale znajomy powiedział że na 99% opona z * niczym się nie różni od tej bez * , ale jest to partia specjalnie wyprodukowana pod BMW i przez nich homologowana i testowana i zatwierdzona do użytkowania 😉 Nie wiem jaki to ma sens , być może wtedy lepsza kontrola jakości . Jakby miał ktoś oponę bez * i coś się wydarzy że przez pęknięcie coś się stanie z autem , osobami , to można być  pewnym że nie zostanie uznana ,ani gwarancja , ani ubezpieczenie ... Tak samo jak z boxem, chipem , czy nieseryjnym wydechem bez homologacji bmw 🙂 trzeba być po prostu tego świadomym . 

Off top czy ktoś coś wie czy coś się ruszyło z chipem do aut po 06.2020 ??

TC-performance ma opcję w której wysyłają sterownik do Femto, następnie robią program u siebie.

Zrobili Klientowi w ten sposób XM3.

Wcześniej trzeba było samemu ogarnąć wysyłkę.

Cały proces trwa ok tygodnia.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak naprawdę trzebaby zrobić testy drogi hamowania, a także testy skuteczności przy wielokrotnym mocnym hamowaniu, plus na koniec porównać przebiegi km.

Bez tych danych będą to jedynie spekulacje dwóch stron spierających się na temat, gdzie żadna ze stron nie dysponuje niczym więcej po za przypuszczeniami.

Przyznam, że naprawdę bardzo bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że różnica w cenie to jedynie mnożnik marki powiedzmy premium.

Podobnie jak sama usługa wykonywana w ASO. Nie jest lepiej zrobione, wielokrotnie jest gorzej nawet bym powiedział, ale siedzisz na skórzanym fotelu, atrakcyjna Pani zaproponuje kawę, obsługuje nas elegancki Pan i to wszystko kosztuje.

Zresztą większość właścicieli nawet sobie tym głowy nie zawraca.

Znam nawet takich, którzy kupują opony w ASO.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam nadzieję, że macie świadomość, że gwiazdki dotyczą jedynie Michelin? 🤣 

  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zadam proste pytanie. Odbieram auto, jest na letnich. Patrzę rozmiary przodu i tyłu. Wchodzę na Oponeo itp. wyszukuje zimówki z takimi samymi rozmiarami. Zamawiam i zakładam, w ASO lub nie ASO. I git? Tyle? Ten normalnie 😅

Do poprzedniego auta kupiłem cały zestaw kół zimowych w ASO, w ramach zakupu auta. Teraz chyba kupię tylko same opony, bo mam zamiar na tym samym rozmiarze jeździć cały rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, i043W napisał(a):

To ja zadam proste pytanie. Odbieram auto, jest na letnich. Patrzę rozmiary przodu i tyłu. Wchodzę na Oponeo itp. wyszukuje zimówki z takimi samymi rozmiarami. Zamawiam i zakładam, w ASO lub nie ASO. I git? Tyle? Ten normalnie 😅

Tak jak sam możesz zauważyć, nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. 

Teoretycznie, wariant z kupnem opony z homologacją (*) BMW jest najbezpieczniejszy. Z drugiej strony w temacie narosło sporo opinii subiektywnych, że trudno dojść do jednoznacznej odpowiedzi. Niestety, tak to jest wszystko zrobione, że daje możliwości do interpretacji. Pewnie każdy przypadek jest trochę inny. Dlatego w tych dyskusjach zacząłem się już domagać o wskazanie konkretnych OWU /dokumentów / źródeł / notatek prasowych itp. wskazujące potwierdzenie forsowanej tezy, że musi być Homologacja BMW (*) i koniec. Następnym problemem w tego typu dyskusjach jest to, że wiele osób, cały czas sprowadza temat do tego, że ten sam model opony z (*) i bez się różni. Nie neguję tego, to nie jest problemem. 

Problemem jest to, że BMW nie daje jakichkolwiek możliwości wyboru opony w przypadku opon zimowych. Jest tylko ogumienie run-flat niezależnie od wielkości felgi. Z drugiej strony, skoro auto mi wychodzi bez ogumienia run-flat oryginalnie z fabryki na lato (opcja ogumienia performance) to, dlaczego ja jestem zmuszany do kupowania run-flat na zimę? Dodatkowo, pewne modele opon z (*) dla G20, już mają swoich następców z ulepszonymi parametrami (np. Continental WinterContact 8S zamiast TS860S) i jak ta opona (TS860S) ma być bezpieczniejsza od 8S pomimo gorszych parametrów hamowania? Odświeżenie homologowanych opon zrobią pewnie dopiero przy okazji następnego modelu, gdzie mogą też zmienić rozmiary opon.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, karlos91 napisał(a):

I nie tylko Michelin, bo Pirelli czy Goodyear tez z (*). Znajda sie i Conti.

Tak wiem, to miał być luźny żart dotyczący gwiazdek Michelin 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.