Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, PiotrKz napisał(a):

Dokłanie, takie dane by się przydały. Chcę złapać rząd wielkości ile hajsu szykować po odbiorze auta 😉 

 

Bardzo mało jak za tegoroczne m340i. Jaki to ubezpieczyciel? 
Na rankomacie to mi się zaczyna symulacja od 6 tysiecy za 330i ale to najtańszy pakiet w Uniqa na częściach zamiennych.

Za nowe? 6k to będzie chyba dobra, ale nierealni niska oferta.

Ciekawostka – w nowym roku (2024) zapłaciłem mniej, niż rok wcześniej. I to przy tej samej wycenie samochodu (pomimo starszego rocznika i wiekszej ilości przejechanych km).

Polecam brokerów z salonu – wyszła lepsza oferta niż rankomacie i bez załatwienia zezwolenia dla leasingodawcy.

M.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2024 o 22:00, Woytas napisał(a):

Kup takie same będzie taniej , ja w g30 mam mieszane 19 , zimą mam takie same 18 .. różnicy żadnej, jedynie trzymać się homologowanych rozmiarów ( te i te runflaty)

Mam mieszane rozmiary na zimę i lato. Zgodnie ze specką BMW. Różnica jakaś musi być, bo tył jest szerszy. 

Z zamówieniem też nie ma problemu, roibłem to przez oponeo w jednym zamówieniu. Cały komplet przyjechał razem. Możesz brać.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mattam napisał(a):

Za nowe? 6k to będzie chyba dobra, ale nierealni niska oferta.

Kolega ma dysleksje i mu sie 6 z 9 pomylilo ;). Mnie wyliczyli 8700 w PZU za auto po rabacie warte 312k. Takze cos slabo w porownaniu z innymi tutaj. Bede jeszcze negocjował, dzięki że podnieśliście temat, może się parę zł uda oszczędzić. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, interesuje ich cena zakupu. Ja nie mam raczej zniżek na AC bo nie miałem ciągłości ubezpieczenia (poprzednie auto sprzedałem w tamtym roku, a drugie mam takie stare że nie warto AC kupować) 😉 ale z tego co mi wiadomo przy nowym aucie z salonu zniżki raczej nie mają znaczenia (nigdy mnie się nikt o zniżki nie pytał przy ubezpieczaniu nowego auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełen pakiet PZU - oferta na 2 rok użytkowania, full opcja pod EFL, wartość ubezpieczenia brutto 313.000PLN

Mam pełne zniżki - dokładnie 4,8k za pakiet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mandus napisał(a):

Pełen pakiet PZU - oferta na 2 rok użytkowania, full opcja pod EFL, wartość ubezpieczenia brutto 313.000PLN

Mam pełne zniżki - dokładnie 4,8k za pakiet

Co to znaczy, że masz "pełne zniżki" ? 

5k to ja płaciłem za auto warte 120k. Jeśli nie blefujecie to dajcie kontakt do swojego ubezpieczyciela 😉

Pytanie jeszcze czy w swoim AC naprawę macie na częściach oryginalnych w aso czy na zamiennikach u pana zdzisia gdzie liczą roboczogodzinę po 20 zł? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć czy ma ktoś może z Was system bezpieczeństwa active protection?
To jest ostatnia opcja nad którą się zastanawiam przed tym jak już nie będę miał opcji zmiany zamówienia.
Już sam jestem skołowany, nad przydatnością tego systemu.  W opisie znajduje się zdanie i tu cytuje "W razie potrzeby automatycznie i w kontrolowany spsób wyhamowuje Twoje BMW" przy czym żaden z pytanych sprzedawców nic nie wiedział na temat hamowania.


Czy rzeczywiście to może poprawić bezpieczeństwo? I czy nie jest zbyt nadpobudliwy w sensie, że włącza się w sytuacjach tego nie wymagających.
Czy jakoś ten system mógł zostać usprawniony w LCI2 czy wcześniej był taki sam i opis też był identyczny? 

Gdyby ktoś miał jakieś szczegółowe informacje to będę wdzięczny.

 

Screenshot2024-06-18at00_00_35.thumb.png.6e326f78e84ec04d25364a9cd3613295.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PiotrKz napisał(a):

Dokłanie, takie dane by się przydały. Chcę złapać rząd wielkości ile hajsu szykować po odbiorze auta 😉 

 

Bardzo mało jak za tegoroczne m340i. Jaki to ubezpieczyciel? 
Na rankomacie to mi się zaczyna symulacja od 6 tysiecy za 330i ale to najtańszy pakiet w Uniqa na częściach zamiennych.

 

Dokładnie 6091 zł

Ubezpieczenie zaproponowane od leasingodawcy

ERGO HESTIA - OC/AC/NW/ASSIST

Suma ubezpieczenia (VAT50%) 289628,05 zł

 

Edytowane przez pwnsoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, zdałem się na znajomego ubezpieczyciela żeby dobrał co uważa za słuszne, więc chyba nie ma lipy heh.
PZU chciało z 5k więcej także została tylko Hestia. Może zniżki grają mniejszą rolę kiedy auto jest w leasingu?

@Kamil199 Jedyne czym objawia mi się ten system to dociąganie pasów przy włączeniu i ruszeniu autem.
Pewnie jakby coś się stało to da więcej oznak swojego istnienia tak jak jest napisane w opisie heh. Na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać.
No i to daje też amortyzowaną maskę, żeby nieproszony gość miał lżejsze lądowanie i nie pozwał nas na miliony monet.

lol.jpeg

Edytowane przez Markok
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Markok napisał(a):

@Kamil199 Jedyne czym objawia mi się ten system to dociąganie pasów przy włączeniu i ruszeniu autem.
Pewnie jakby coś się stało to da więcej oznak swojego istnienia tak jak pisze w opisie heh

Wiadomo, lepiej nie testować na własnej skórze pełni możliwości. Zastanawiałem się bardziej czy "nadpobudliwie" prostuje fotel i zamyka okna / szyberdach.
No i dodatkowo intryguje mnie to "automatyczne hamowanie" i czy jakoś to uzupełnia systemy z pakietu systemów asystujących professional. Mój handlowiec skwitował ten element opisu, jako "chwyt marketingowy". Inna osoba powiedziała, że w tym systemie żadnego hamowania nie ma tylko dopinanie pasów i zamykanie okien.


Automatyczne dociągnięcie pasów to myślę, że fajna opcja, bo nie zwraca się na to uwagi na codzień.

Edytowane przez Kamil199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kamil199 napisał(a):

Wiadomo, lepiej nie testować na własnej skórze pełni możliwości. Zastanawiałem się bardziej czy "nadpobudliwie" prostuje fotel i zamyka okna / szyberdach.

Mam ten system i nie aktywował mi się jeszcze nigdy, a przejechałem prawie 50 000km. Jedyne po ruszeniu czuć dociąganie pasów. Dwa razy byłem na szkoleniu z bezpiecznej jazdy gdzie kilka razy wpadłem w poślizg (łącznie z obrotem 360 stopni) i nic się nie działo z fotelem. Na pewno nie jest nadpobudliwy, ale mam wątpliwości na ile to by rzeczywiście zadziałało w trakcie wypadku.

W konfiguratorze LCI 1 nie było informacji o automatycznym hamowaniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mattam napisał(a):

Mam mieszane rozmiary na zimę i lato. Zgodnie ze specką BMW. Różnica jakaś musi być, bo tył jest szerszy. 

Z zamówieniem też nie ma problemu, roibłem to przez oponeo w jednym zamówieniu. Cały komplet przyjechał razem. Możesz brać.

M.

tył może być szerszy ale nie musi , wszystko zależy od tego jakie felgi założysz , specyfikacja dopuszcza mieszane i takie same  ,  tak samo z oponami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Ratm napisał(a):

jakim cudem?

czyli nie tylko ja mam dysleksję? 😉

u mnie jest tak:

rocznik 2019

wartość ok. 140k

AC 6600pln (mniej więcej) ze wszystkimi opcjami, włącznie z szybą i ochroną zniżek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Woytas napisał(a):

tył może być szerszy ale nie musi , wszystko zależy od tego jakie felgi założysz , specyfikacja dopuszcza mieszane i takie same  ,  tak samo z oponami

zgadza się. sprawdzę przy okazji na tabliczce, ale przy 19" chyba dopuszczają tylko mieszane.

i chyba powyżej 19" nie można stosować tradycyjnych łańcuchów – ale piszę z pamięci, może mi się pomyliło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nie wiem, skąd biorą się takie kosmiczne kwoty za ubezpieczenie. Z tego co wiem, ma na to wpływ wiele czynników - bezszkodowa jazda a nawet adres zamieszkania. Największe zdziwienie moje było, jak kolega za CLSa wartego około 200k płacił co rok około 19k za pakiet. Totalny nonsens. Ale kolega jest z Pruszkowa i myślę, że jest tam zwyczajnie drożej, dlaczego - nie wiem. Faktem jest, że jakieś 3 lata temu ukradli mu z ogrodzonej posesji prawie nowe GLC coupe... Może u mnie na Śląsku nie kradną 🙂

A oferta na moje G20 była z PZU ale z leasingu EFL - więc przesłali naprawdę dobrą ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny ubezpieczeń biorą pod uwagę niemalże wszystko: wiek samochodu, wiek kierowcy, to ile lat ma się prawo jazdy, adres zamieszkania, zniżki, przebieg aktualny, przebieg roczny, mandaty kierowcy, sieć sprzedaży (różne marże), różne pakiety, różne promocje, generalnie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie system Active Protection zadziałał ze 2 razy - pamiętam, że przy prędkości powyżej 100km/h wyjechał mi samochód na mój pas, system zadziałał perfekcyjnie, dociągnął pasy, włączył awaryjne, heble na maxa zadziałały, oparcia foteli chyba też zaczęły się prostować, ale szczerze dokładnie nie pamiętam - byłem pod dużym wrażeniem reakcji samochodu, bo sytuacja faktycznie przez chwilę była groźna, ale udało się wyjść z opresji bez zderzenia...

Na pewno fajny temat - polecam.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2024 o 19:52, irek.k napisał(a):

Wartość 255

Ubezpieczenie Warta ( ac, oc,szyby , opony, assistance złoty+ )  6,4 

 

U mnie wartość 345k, identyczny pakiet w Warcie, nie mam żadnych zniżek na AC za bezszkodową jazdę i zapłaciłem 6k.

Wszystko zależy od agenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2024 o 23:41, neokrk napisał(a):

w moim przekonaniu i bazując na testach tylko tym, czyli kierowaniem torem jazdy co samo w sobie jest słabe. Naprawdę moim zdaniem szkoda kasy na te systemy

Mała poprawka z mojej strony - samochód rzeczywiście sam rusza w korku i prowadzi po pasie. Mea culpa 😢

Ktoś wspominał o kamerkach w zegarach, i one są kluczowe do działania tego systemu, jako że lubię mieć kierownice na max obniżoną to wieniec kierownicy zasłaniało te kamerki, jak podniosłem kierownicę to wszystko zaczęło działać. Dodam że mam 182 wzrostu czyli dosyć standardowo, fotel obniżony na maksa, więc trochę sprawa projektu wnętrza sie kłania, tak żeby nię było że to tylko user error 😊

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do automatycznego ruszania potrzebni są asystenci Pro, czy wystarczy adaptacyjny tempomat? Tempomat jest niby stop and go, ale u mnie jeśli postój trwa dłużej niż 2-3 sekundy to sam nie ruszy.

Edytowane przez knrdk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.