Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.05.2024 o 16:18, Ratm napisał(a):

Chcę kupić koła na zimę R18. Dostępne są 2 rodzaje:

1. 4 koła takie same 

2. Przód inny, tył inny

Zalecane niby te drugie (tak mi sprzedawca napisał)

Czy ktoś ma doświadczenie w jeździe na obydwu typach kół i mógłby doradzić czy warto płacić więcej i później mieć klopot z kupnem opon przy wyborze opcji 2? Dodatkowo opcja 2 jest tylko dostepna z pirelli, a na forum tu ludzie raczej nie polecali tych opon.

Kup takie same będzie taniej , ja w g30 mam mieszane 19 , zimą mam takie same 18 .. różnicy żadnej, jedynie trzymać się homologowanych rozmiarów ( te i te runflaty)

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kierownicy - od czego zależy że będzie miała ona skórzane obszycie klaksonu? w internecie na zdjęciach z trójek po liftingu (lci1) widzę różne jeden z obszyciem drugie bez. Czy zabranie późniejszej pozycji w konfiguratora zapewnia obszycie klaksonu?


710 Kierownica sportowa M, skórzana PLN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Bialybst napisał(a):

A ok o dziwne że w LCI1 są takie i takie 😀o czyms jeszcze warto wiedziec ? Mam odbiór auta za ok 2 tyg 

Obszycie poduszki wypadło z produkcji od początku lipca ’23. Wszystkie auta wyprodukowane do tego czasu mają ją obszytą (oczywiście mówimy o kierownicy z M pakietu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Marco120i napisał(a):

Obszycie poduszki wypadło z produkcji od początku lipca ’23. Wszystkie auta wyprodukowane do tego czasu mają ją obszytą (oczywiście mówimy o kierownicy z M pakietu).

To jak to teraz wygląda ? Poduszka jest bez skóry czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, luk_byd napisał(a):

To jak to teraz wygląda ? Poduszka jest bez skóry czy jak?

Wieniec jest obszyty skórą ale środek jest z tworzywa tak jak to było w F30.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzyło się komuś w Waszym BMW przy włączeniu kierunkowskazu obojętne lewy czy prawy to jednocześnie wycieraczki się włączyły i ustawiły się w połowie szyby? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, od niedawna dołączyłem do grona posiadaczy G20 🙂

Ku mojemu zdziwieniu, zauważyłem że lusterko zewnętrzne od strony kierowcy jest mocno przybliżające.  Może to kwestia przyzwyczajenia, ale na razie utrudnia mi to jazdę, a zwłaszcza parkowanie.
Auto jest z USA, swoją  drogą nawet nie wiedziałem, że tam auta mają fabrycznie takie dziwne lusterka. 
 

Zakładam, że najlepszym wyjściem jest po prostu kupienie lusterka europejskiego i wymiana. Czy to jest prosta sprawa do ogarnięcia samemu, czy lepiej żeby zrobił to ktoś w warsztacie? 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Arrchi napisał(a):

Cześć wszystkim, od niedawna dołączyłem do grona posiadaczy G20 🙂

Ku mojemu zdziwieniu, zauważyłem że lusterko zewnętrzne od strony kierowcy jest mocno przybliżające.  Może to kwestia przyzwyczajenia, ale na razie utrudnia mi to jazdę, a zwłaszcza parkowanie.
Auto jest z USA, swoją  drogą nawet nie wiedziałem, że tam auta mają fabrycznie takie dziwne lusterka. 
 

Zakładam, że najlepszym wyjściem jest po prostu kupienie lusterka europejskiego i wymiana. Czy to jest prosta sprawa do ogarnięcia samemu, czy lepiej żeby zrobił to ktoś w warsztacie? 
 

 

Wypięcie lustra to sekunda, wystarczy podważyć od zewnętrznej strony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2024 o 22:31, Yossi123 napisał(a):

Przez jakiś czas pojawiła się u mnie aplikacja Spotify ale ostatnio zniknęła. Miał ktoś podobnie?

Skończyła się subskrypcja Connected Package Professional?

 

  

4 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Do osób posiadających systemy asystujące professional: jak na polskich drogach sprawdza się Traffic Jam Assist? Faktycznie samochód autonomicznie porusza się w korku?

Tak, działa bardzo fajnie. Z założenia wymaga tego aby trzymać rękę na kierownicy (pojemnościowe rozpoznawanie), w korku niby wymaga tego rzadziej ale jednak.

Edytowane przez komoornik
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę tyle, że przeskok z auta bez asystentów na pełnego professionala jest porównywalny do przeskoku z wachlowania biegami na naszego kochanego ZF-a 8HP.. Jakby to powiedział Patryk Mikiciuk - "coś absolutnie niesamowitego, wartego walizkę pieniędzy". Jadąc w korku gdzieś do 20km/h nie trzeba w ogóle bodajże jej dotykać, a powyżej wystarczy opuszek palca albo lekki dotyk nogą w dżinsach (lol). Zaczynam się obawiać tej autonomizacji samochodów, bo mi się zaczyna podobać, co nie powinno nigdy paść z ust motomaniaka. 😅

Ah jedyny taki mankament to to, że trzyma się dość prawej krawędzi pasa, przez co czasami przy tirach albo autach trzymających się swojej lewej, trzeba ręcznie odbić w lewo dla świętego spokoju, też tak macie?

Edytowane przez Markok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszy tylko do kilku sekund. Po tym czasie musisz sam musnąć gaz. Jak się przyjrzysz to jeśli bodajże prędkość zmieni kolor z zielonego na szary to znaczy że trzeba musnąć gaz lub wcisnąć przycisk resume. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, darkdancerr napisał(a):

To chyba nie powinno tak być. U mnie może nawet minutę w korku stać i ruszy sam, ale to trzeba na drogę patrzeć, bo inaczej to będzie sygnał dźwiękowy i nie pojedzie. 

To ciekawe, testowałem to pare razy i uważam że cały "hype" wokół Asystentów Professional jest chyba przesadzony - mam ADP w M340i i działa to dokładnie tak samo jak u mojej zony w X3 ze zwykłym tempomatem adaptacyjny w korku - zatrzymuje sie do zera ale później po kilkudziesięciu sekundach (nie wiem 20-30 sek) trzeba już nacisnąć gaz lub resume żeby ruszyć. Pomimo trzymania kierownicy i patrzenia na wprost.

 Generalnie uważam (ale jestem starej daty 🙂) że te systemy asystujące to strata pieniędzy, wszystko w zasadzie mam wyłączone również żona.

Natomiast żeby być "fair" - to na autostradzie z Assisted Drive fajnie prowadzi w pasie, ale to trochę mało na to ile trzeba za to zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie czym różni się ADP od Regulatora stop&go pod względem jazdy w korku? Skoro trzeba naciskać gaz po 20 sekundach postoju, to nie bardzo widzę różnicę między tempomatem adaptacyjnym. 

Pytanie jest o tyle istotne, że zakup ADP obecnie wymusza dodanie całego pakietu innowacji, co kosztuje 21 tysięcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, komoornik napisał(a):

Mając sam adaptacyjny tempomat nie będziesz miał żadnej formy kierowania torem jazdy.

w moim przekonaniu i bazując na testach tylko tym, czyli kierowaniem torem jazdy co samo w sobie jest słabe. Naprawdę moim zdaniem szkoda kasy na te systemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to macie coś nie tak, może jednak nie pełny professional albo źle ustawione. W siódemce pełna autonomia, żadnych sekund nie muszę liczyć lol. Praktycznie do samego środka Włoch jechałem z nogą albo palcem dotykającym kierownicę i auto samo dojechało. Z tą starą datą to dość typowe heh, rodzice też nie chcą słyszeć o żadnych bajerach jak prowadzą. "Wyłönczej mi to bo sie zabijymy kurła!" 😆

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba patrzeć na drogę przed siebie aby auto ruszyło "samo" bez dotykania przycisku na kierownicy albo pedału gazu. Wasz wzrok wykrywają te diody nad "zegarami".
Wystarczy że odwrócicie głowę (bo sąsiadka idzie, chcecie zmienić nutę w odtwarzaczu albo po prostu nudzi Was stałe gapienie się w samochód przed maską) i cały ten super asystent przerywa pracę.

Imo beznadzieja, niewarta żadnych pieniędzy... ale ja lubię jeździć a nie być wożony, a korków unikam....

Edytowane przez icetruck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.