Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Średnia 105km/h, czyli jazda 120km/h-130km/h. Spodziewałbym się ponad 7l. Pytanie czy skalibrowany komp vs rzeczywiste zużycie? 6,3l to nie osiągnę w f30 328i która wg mnie pali bardzo mało. Ecodriving wtrasiez prędkością 100-110km/h można zejść do 5,5l.... ale po co 😀

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, macste napisał(a):

Średnia 105km/h, czyli jazda 120km/h-130km/h. Spodziewałbym się ponad 7l. Pytanie czy skalibrowany komp vs rzeczywiste zużycie? 6,3l to nie osiągnę w f30 328i która wg mnie pali bardzo mało. Ecodriving wtrasiez prędkością 100-110km/h można zejść do 5,5l.... ale po co 😀

F30 328i pali mało? Nie mogę się z tym bardziej nie zgodzić 😅 i chyba to nie jest tylko moja opinia która mówi że osiągi w tym silniku są okupione sporym spalaniem. Dopiero w B48 ogarnęli dobry stosunek osiągów do spalania. 328i paliło mi średnio 10l a w trasie nigdy nie zszedłem mniej niż 7 jadąc drogami krajowymi koło tych 90. W B58 mam teraz niższe spalanie niż w tym N20/N26.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, macste napisał(a):

Średnia 105km/h, czyli jazda 120km/h-130km/h. Spodziewałbym się ponad 7l. Pytanie czy skalibrowany komp vs rzeczywiste zużycie? 6,3l to nie osiągnę w f30 328i która wg mnie pali bardzo mało. Ecodriving wtrasiez prędkością 100-110km/h można zejść do 5,5l.... ale po co 😀

Średnia jest od drzwi do drzwi, że tak to ujmę, czyli obejmuje korki itd😉 tym razem do Pozza di Fassa, gdzie końcówka podmiejska i górska.

Polska, Czechy, Włochy tempomat 160, Austria też za wyjątkiem ograniczeń, żeby nie powiększać kolekcji mandatów 🙂

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Nie wiem jakie masz doświadczenia ale moje 328i w trasie przy eco pali mało. Przy 90 i bez szarpania i korków pewne 5,5l. Mam je 10lat i rzeczywiście średnia to równe 10l bo w mieście pali dużo (zakorkowany Wrocław). Poza tym w trasie 150-160 też spali bliżej 9l i tu na pewno M340i będzie bardziej ekonomiczne. W mieście jeszcze bardziej, MH zawsze tutaj wygra. Poza tym świetne, bezusterkowe auto (160kkm), jeszcze w miarę lekkie (rwd).

Co do M340i, jak pali tak jak kolega MedicuS napisał (w co nie do końca wierzę) to jest niekwestionowany rekord świata. Sprawdzę już niedługo, na pewno opiszę jak będzie. Pewnie po dotarciu spalanie spadnie czy po tych ok. 10kkm... Co do Włoch to wiem jak jest z ostatnimi kilometrami, zazwyczaj co rok jestem na trekkingu w Dolomitach (średnia 30km/h...).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę nikogo posądzać o czytanie bez zrozumienia, ale ja wyraźnie napisałem, że jestem pod wrażeniem spalania 340i, bo moje 318d na trasie pali tak jak wkleiłem, czyli w zimie z boxem 7.5, w lecie bez boxa 6.3, przy takim samym założeniu, czyli 160 kmh 😉

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Oczywiście nie zauważyłem że kwestię spalania referujesz do 318d, teraz wszystko jasne. M340i jest super w relacji osiągi/spalanie ale nie pobije diesla z tej samej stajnii... są filmiki M340d gdzie ludzie pokazują realne spalanie ok. 4l... miazga mając Niutonometropotwora do pożerania kilometrów 😀 Std 30D robi wrażenie, wyobrażam sobie tylko co może być w przypadku M340d z 48V MH...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, macste napisał(a):

M340d z 48V MH...

Wydaje mi się że nie wiele się jednak tutaj by zmieniło.

N20/N26 - z jednej strony był paliwożerny (17l przy dojezdzie do pracy 6km jak kiedys miałem), ale dawało radę latem zrobić 5,6l wracajac z jednego konca miasta na drugie w niedzielny wieczor.

B48 z pewnoscia ma duzo mniejszy apetyt na paliwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z innej beczki zapytam, przy jakim przebiegu zmienić należy/planujecie olej w skrzyni?

Uzyskałem info, że między 80-100 tys zależnie od tego, czy auto jeździ głównie w trasy, czy po mieście.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
17 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

W BMW generalnie jest niski bagażnik. Ja często pakuję rower szosowy do sedana. Na początku strasznie się gimnastykowałem, ale po kilku razach już doskonale mam wymierzony kąt podejścia i wchodzi bez problemu. 

@JacekLZ podrzucil bys jak wyglada ta szosa w G20? Ja przymierzam sie w 2025 do G21 co prawda, ale musial by dwie szosy / gravele pomiescic. Trzeba by sie tez przejechac, bo powoli sie opatrzylo to auto, jedynie ten silnik B58 i linia Touringa. 

Opublikowano (edytowane)

 

3 godziny temu, karlos91 napisał(a):

@JacekLZ podrzucil bys jak wyglada ta szosa w G20? Ja przymierzam sie w 2025 do G21 co prawda, ale musial by dwie szosy / gravele pomiescic. Trzeba by sie tez przejechac, bo powoli sie opatrzylo to auto, jedynie ten silnik B58 i linia Touringa. 

W moim przypadku to pakowanie do F30, ale przestrzeń w G20 wygląda podobnie. Nie mam niestety fotki, a nie mam teraz za bardzo czasu na robienie prezentacji, ale opiszę: moja szosa ma siodło na wysokości ok 78,5 cm od suportu. zdejmuję przednie koło i wkładam rower do bagażnika tylnym kołem, stroną napędową do góry. Kierownicę kładę na prosto (nie skręcam jej). I rower leży wygodnie. Oczywiście kanapę trzeba złożyć. Wysokość siodła ma znaczenie, ponieważ gdyby siodło było wyżej, to może być problem z przepchnięciem roweru z założonym tylnym kołem przez przewężenie między przestrzenią bagażową a wnętrzem auta. 

Do touringa wejdą Ci dwa z pewnością. Tylko oczywiście trzeba rzucić jakieś koce, karimaty między jeden a drugi.

Albo kupić bagażnik na przyssawki, ja taki posiadam i bardzo polecam. Zajebista sprawa. 

 

3 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Z innej beczki zapytam, przy jakim przebiegu zmienić należy/planujecie olej w skrzyni?

Uzyskałem info, że między 80-100 tys zależnie od tego, czy auto jeździ głównie w trasy, czy po mieście.

ja zmieniałem przy 62kkm, co uważam za lekko spóźnione. Jak jeździsz dużo w mieście - duże obciążenia, częste starty ze świateł, skrzyżowań, to podobno nawet najlepiej zejść ze zmianą do 40-50 kkm. I tak zamierzam robić w nowym aucie. Jestem pewny, że jeszcze rok temu na stronie ZFa widziałem instrukcję do 8HP, z której wynikała zalecana zmiana co 60kkm. Ale teraz zmienili stronę i nie mogę tego naleźć. A widziałem to na pewno, bo pamiętam, że zaskakiwało mnie info, że ZF zaleca tylko statyczną wymianę. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, macste napisał(a):

Nie wiem jakie masz doświadczenia ale moje 328i w trasie przy eco pali mało. Przy 90 i bez szarpania i korków pewne 5,5l. Mam je 10lat i rzeczywiście średnia to równe 10l bo w mieście pali dużo (zakorkowany Wrocław). Poza tym w trasie 150-160 też spali bliżej 9l i tu na pewno M340i będzie bardziej ekonomiczne. W mieście jeszcze bardziej, MH zawsze tutaj wygra. Poza tym świetne, bezusterkowe auto (160kkm), jeszcze w miarę lekkie (rwd).

Co do M340i, jak pali tak jak kolega MedicuS napisał (w co nie do końca wierzę) to jest niekwestionowany rekord świata. Sprawdzę już niedługo, na pewno opiszę jak będzie. Pewnie po dotarciu spalanie spadnie czy po tych ok. 10kkm... Co do Włoch to wiem jak jest z ostatnimi kilometrami, zazwyczaj co rok jestem na trekkingu w Dolomitach (średnia 30km/h...).

kurcze no tylko podziwiać za spalanie 😄 

nie wiem mi nawet xq 23i pali na trasie 10/100 , 340i koło 11-12/100 a m3 koło15 , ale po prostu chyba każdy w innym tempie się porusza 😉 i nie powielam stereotypu łysego karka w BMW 😉 po prostu nie lubię na sce czy autostradzie jechać 90-130 😞 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

 

ja zmieniałem przy 62kkm, co uważam za lekko spóźnione. Jak jeździsz dużo w mieście - duże obciążenia, częste starty ze świateł, skrzyżowań, to podobno nawet najlepiej zejść ze zmianą do 40-50 kkm. I tak zamierzam robić w nowym aucie. Jestem pewny, że jeszcze rok temu na stronie ZFa widziałem instrukcję do 8HP, z której wynikała zalecana zmiana co 60kkm. Ale teraz zmienili stronę i nie mogę tego naleźć. A widziałem to na pewno, bo pamiętam, że zaskakiwało mnie info, że ZF zaleca tylko statyczną wymianę. 

Ponoć ZF zaleca interwał 80-120 tys, choć zapewne lepiej wcześniej niż później.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, MedicuS napisał(a):

Z innej beczki zapytam, przy jakim przebiegu zmienić należy/planujecie olej w skrzyni?

Uzyskałem info, że między 80-100 tys zależnie od tego, czy auto jeździ głównie w trasy, czy po mieście.

https://www.bmw-smorawinski.pl/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow

 

Aby zadbać w pełni o automatyczną skrzynię biegów, warto przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju po przejechaniu ok. 60 tys. km, a następnie dokonywać takiej wymiany regularnie co kolejne 60 000 km.
 

9 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Ponoć ZF zaleca interwał 80-120 tys, choć zapewne lepiej wcześniej niż później.

ZF automatic transmissions are generally filled with lifetime oil. However, due to the many fac-
tors influencing the service life of transmissions in individual operation, ZF recommends an oil
change after 150,000 km for its transmissions.

In operating conditions with high temperatures and loads, or with unknown vehicle use in the
past, it can make sense to change the transmission oil at shorter intervals.

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/master-content/zf-services-portal/oils-data-sheets/pc-1/lifeguardfluid-8/pds-zf-lifeguardfluid-8-it.pdf

Edytowane przez M4R10
Opublikowano
Cytat

In operating conditions with high temperatures and loads, or with unknown vehicle use in the past, it can make sense to change the transmission oil at shorter intervals

Myślę, że skoro cytowana jest już instrukcja od ZF to warto dodać kolejne zdanie pod informacją o 150 000 km 🙂

  • Dziękuję 1
Opublikowano
18 godzin temu, wehyr napisał(a):

kurcze no tylko podziwiać za spalanie 😄 

nie wiem mi nawet xq 23i pali na trasie 10/100 , 340i koło 11-12/100 a m3 koło15 , ale po prostu chyba każdy w innym tempie się porusza 😉 i nie powielam stereotypu łysego karka w BMW 😉 po prostu nie lubię na sce czy autostradzie jechać 90-130 😞 

To nie do końca jest tak kolorowo. Co prawda na co dzień na raczej krótkich odcinkach M340i spala nam w granicach 10L/100km - średnie fabryczne jest chyba teraz 9,8L/100km - normalna jazda, czasem chwilowe porywy na Sporcie, ale zdecydowana większość to jazda płynna, w trybie Komfort bez wściekania się, choć i tak zazwyczaj jestem tym najszybszym na drodze, co nie znaczy, że jestem wariatem...

Spalanie zdecydowanie spada, jak robi się dłuższą trasę na spokojnie, natomiast mocno wzrasta, jak się właśnie dobrze przegoni auto - cudów nie ma. Ale w trasie potrafi być oszczędna bez męczenia się ekodrivingiem - i to jest fajne.

Przyznaję, że spalanie jest dość niskie jak na takie auto - poprzednie auto żony - Alfa Stelvio 280KM paliła średnio 12,5L/100km w podobnych warunkach, więc różnica jest spora. 

Opublikowano
W dniu 13.03.2024 o 11:58, Mandus napisał(a):

Ciekawe było spalanie - przy w miarę płynnej jeździe spaliła 8,5L/100km do Italii, na powrocie było 7,7L/100km ale do Wiednia, bo przez Czechy kolega już się spieszył i prędkości były bardziej pasujące do kierowców BMW 🙂 i całość wyszła 8,2L na powrocie - więc całkiem nieźle, zważywszy, że duży box na dachu spalanie znacznie podnosi.

To ja już rozpatruje w kategoriach cudu, moje G26 430iX przy 130 km/h na tempomacie bierze około 8,5l, przy 160 km/h spokojnie 10,5l, natomiast po mieście bez żadnych szaleństw kręci się w okolicach 12-14l.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, marcinZG napisał(a):

To ja już rozpatruje w kategoriach cudu, moje G26 430iX przy 130 km/h na tempomacie bierze około 8,5l, przy 160 km/h spokojnie 10,5l, natomiast po mieście bez żadnych szaleństw kręci się w okolicach 12-14l.

Wychodzi na to że M440i pali mniej no albo masz ciężką nogę. Ostatnio na trasie Kraków-Katowice przy 150km/h plus trochę ruchu w mieście spalił 8.7, w sport indywidual więc chyba nie było wsparcia z systemu mild hybrid. Muszę powtórzyć ten przejazd w comforcie. Byłem zdumiony że przy 140km/h obroty są równe 2 tysiące.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Godzinę temu, adiki napisał(a):

Wychodzi na to że M440i pali mniej no albo masz ciężką nogę.

W mieście może mam, chociaż nie jeżdżę w ogóle na sporcie.
Ale w trasie... Tempomat ma chyba ciężką nogę 😉

Tak czy siak, ja jestem trochę rozczarowany spalaniem i chyba zaczynam być pomału w wieku, gdzie doceniam ekonomię, a możliwość depnięcia na pedał staje się drugorzędna. Może następnym razem będzie Lexus.

Opublikowano

panowie, mam już zaklepaną 340i z 2020 roku, tylko 100k przebiegu i długie serwisy olejowe czy są osoby które zrobiły już takie przebiegi i się stosowały do zaleceń ASO odnośnie interwałów oleju? Jakieś problemy z silnikiem czy skrzynią? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 15.03.2024 o 13:09, adiki napisał(a):

w sport indywidual więc chyba nie było wsparcia z systemu mild hybrid

Teoretycznie jakieś tam wsparcie jest - ale nie toczy się/nie gaśnie. Ale to teoretycznie - jestem w fazie testowania tego (patrząc po stopniu naładowania baterii).

Opublikowano

No więc widać, że 3-litrówka ma przewagę na 2-litrówką - to logiczne, mniej wysilony silnik potrafi mniej spalić przy normalnej jeździe, oczywiście przy pałowaniu już tak nie będzie. Ogólnie spalanie 340i jest naprawdę przyzwoite i można spokojnie w trasie zejść poniżej 7L/100km, ale trzeba już się starać jechać eko. Myślę, że dałoby się zejść poniżej 6L/100km, ale ja nie próbowałem bo i po co, jak i tak na co dzień tak nie jeździmy. Niemniej widzę, że podoba jest analogia 20d/30d jak i 30i/40i - przy normalnej jeździe spalanie jest zbliżone.

Ja mam średnie fabryczne (przebieg 15tyś km) 9.8L/100km, ale robię z żoną dużo krótkich odcinków, dłuższa trasa wpada raz na 2-3 tygodnie. Spokojnie można mieć średnie w okolicach 9L/100km bo ja jeżdżę normalnie, używam silnika i jego momentu, często na sporcie, nawet jak nie pałuję, bo lubię głośniejszy dźwięk silnika itp. z tym, że jak mam dalszy wyjazd i mi się nie spieszy, to wtedy wynik mocno zbijam...

Opublikowano

No na trasie z Wołosatego do Ustrzyk Dolnych spalił mi 6l w comforcie, czesto włączał się tryb żeglowania. W drugą stronę było troche więcej bo jechałem na aktywnym tempomacie który nie jest mistrzem płynności i przewidywania. Średnia z całego dnia była jakieś 7 z małym hakiem. Na autostradzie przy 150km/h spalił jakieś 9 litrów. Właśnie stuknęło 2kkm więc spalanie wzrośnie 😁

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Witam, przymierzam się do kupna trójki. Wiem, że w konfiguratorze jest opcja elektrycznych foteli z pamięcią. Ale czy w standardzie jeśli nie dokupię foteli z pamięcią, to fotele będą miały regulację elektryczną, czy standardową?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.