Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem oszczędność, ale tego nie ma nawet jako opcja. Inne marki mają to jako opcja: system oczyszczania przednich reflektorów. Ostatnio jak byłem u dealera to zapytałem o to i dostałem odpowiedź typu "a wie Pan tego już nikt nie montuje, to przeżytek, w starych autach to było". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Xenon (i bixenon) wymagał spryskiwaczy. W zasadzie systemu czyszczenia przednich reflektorów. Teraz producenci stosują LEDy i lasery, a tam prawnie nie ma wymogu stosowania układu czyszczącego. Najwidoczniej mają mniej niż 2000 lumenów i nie trzeba ich stosować.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Większym absurdem było zaprzestanie montowania schowka na okulary przeciwsłoneczne w G20, który onegdaj znajdował się w okolicy przycisków sterowania oświetleniem auta...

Niestety, u mnie okulary jeżdżą w podłokietniku.

A od kiedy zaprzestali, bo u mnie jest 🙂 Tylko z tego co pamiętam to on wchodził w skład jakiegoś pakietu wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewam tylko płyn z Biedronki (letni i zimowy). Przez 2 lata żadnych problemów.

Baterie w pilotach też wymieniałem przed upywem 2 lat. I też kupowałem w Biedrze 😉 Wymiana to jakieś 30 sekund do minuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Dobrze, że BMW nie ma własnych baterii do kluczyka…

 

Zaprojektowanie, wytworzenie dedykowanych baterii to chyba za duzy koszt, ale sprzedaja CR'ki

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=66126912985

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bawarii Motors Janki za 3 każdą z wymian międzyinterwałowych płaciłem 599 zł brutto - doradca mówi, że mają promocję na wymiany między interwałami, ale normalna wymiana interwałowa kosztuje (z tego co pamiętam) ~1,5k brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem w 1er spryskiwacze i mimo wszystko było to na trasę lepsze rozwiązanie niż ich całkowity brak.

Tam co prawda były xenony, ale wg mnie do ledów również by się przydały.

Nie wymagam wycieraczek, jakie miały chociażby Volva 😉

IMG_20211231_144409.jpg

IMG_20211231_144452.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaschnięty brud na pewno nie ma szans działać, ale jak jedziesz w trasie i cały czas się syf niesie i reflektor jest mokry, to jakieś szanse są. Trochę jak z bezdotykiem i myciem ręcznym - idealnie na bezdotyku jest ciężko umyć, ale z grubsza brud zmyjesz 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważyłem takiego ubytku płynu, bo spryskiwacz na reflektory działa chyba co 4-5 uruchomienie spryskiwaczy szyby. ALe sporo razy zdarzało mi się jechać nocą w syfie i jednak ten sprysk coś tam te lampy odświeżał. Zgadzam się, że na zaschnięty niewiele pomaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Podczas jazdy w tzw "pluchę", mokry śnieg, błoto pośniegowe itp, spryskiwacze były mega przydatne.

To taka sama "poprawa" jak obniżanie mocy systemów audio i wyrzynanie połowy dodatkowego wyposażenia. Liczy się tylko tabelka w excelu, płacimy coraz więcej za rzeczy warte coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ponta napisał(a):

Dlatego starsze BMW z niskim przebiegiem stają się bardziej atrakcyjne.

Przez to, ze nowe nie maja spryskiwaczy reflektorow? Wystarczy trzymac wiekszy dystans 😄 dlaczego ja przez 3 lata nie moge zuzyc plynu do sprywskiwaczy? I moje 1er nie jest "queen of garage", bo 90.000 km w 3 lata samo sie nie zrobilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie ze przy drl spryskiwacze nie chodza. Tez mi brakuje w f11 przy full ledach jeszcze były. Zdaje sie ze w g30 tez mialem ale nie pamietam bo szybko mi ukradli 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rafaeelloo napisał(a):

Rozumiem, że kupiłeś beczkę płynu i zimą nigdy w brzydkiej pogodzie nie jeździsz, a letnie robaki na szybkie to Twoje hobby?

Kupilem z pierwszym tankowaniem na Shellu 4L w 02/2021 r. i mam jeszcze polowe... Tak wiec zdarza sie uzywac plynu, ale jak widac nie czesto. 

 

Latem ostatnie co przychodzi do glowy do rozmazac robaki wycieraczkami 😄 Od tego jest Bug remover i myjka. Ale temat dotyczyl lamp wiec tu po prostu wystarczy zostawic sobie wiecej miejsca i jest znaczna roznica.

image.thumb.jpeg.07a72844cc17cc98990a94a65f0a86b9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej wszystkim, szybkie pytanie. Przyblizam sie do zakupu BMW 320i 184 km benzyna. Przejechane ma ten egemplarz 100 tys. Na cos szczegolnego powinienem zwrocic uwage? Leasingodawca mowi, ze wszystko sprawdzane przez nich itd.., ale wiecie jak to jest. Kwota 115 tys. Samochod z roku 2019 pazdziernik. Dzieki z gory!

Edytowane przez danielOLKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no dyskutowanie o zużyciu płynu jest trochę jak dyskutowanie o tym, że komuś skarpetki wystarczają na tydzień bez prania. Ja nie lubię mieć brudnej szyby. Jazda zimą po mokrych drogach to przecież po kwadransie jest beton na szybie. I nic nie da trzymanie odległości, skoro syf unoszą też mijane auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.