Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
17 godzin temu, woltan napisał(a):

Panowie, czy może ktoś ma przerobiony temat zamienników tarcz i klocków do m340? 
Szykuje mi się powoli wymiana. 
W aso przód 5400 tył 3700 - trochę dużo

mi tyle samo zawołali w ASO za 330i a tam trochę mniejsze tarcze, generalnie za bardzo na zamiennikach nie zaoszczędzisz bo nie wszystko jest dostępne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2023 o 19:43, woltan napisał(a):

Panowie, czy może ktoś ma przerobiony temat zamienników tarcz i klocków do m340? 
Szykuje mi się powoli wymiana. 
W aso przód 5400 tył 3700 - trochę dużo

Przy jakim przebiegu wymiana? Wymieniałeś wcześniej tylko klocki, czy od razu leci komplet? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2023 o 09:11, knrdk napisał(a):

U mnie też tak się czasami zdarza, jeśli zgasze samochód na P, bez zaciągniętego wcześniej ręcznego. 

 

Problem nie występuje jeśli samochód gaszę w taki sposób:

- zatrzymanie auta i wrzucenie N

- zaciągnięcie ręcznego i zdjęcie nogi z hamulca. W tym momencie samochód przesuwa się o kilka milimetrów. Podejrzewam, że to jest kluczowe dla uniknięcia szarpnięcia po ponownym włączeniu silnika.

- wrzucenie P i zgaszenie silnika

 

To jest szczególnie odczuwalne przy parkowaniu na pochylonym terenie. Jeśli nie wykonamy procedury opisanej przez kolegę, to auto "opiera się" na skrzyni i zmiana przełożenia wymaga wtedy dużo więcej siły. We wcześniejszym aucie miałem DSG z analogowym wybierakiem i jeśli zostawiłem auto na od razu na P, to czasami musiałem mocno pociągnąć, aby wbić siłowo D. Obecnie codziennie parkuję na pochyleniu dlatego zawsze po zatrzymaniu wrzucam N, zaciągam ręczny, puszczam hamulec nożny, pozwalam się autu ułożyć i dopiero wtedy wbijam P. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Popsbangs napisał(a):

Przy jakim przebiegu wymiana? Wymieniałeś wcześniej tylko klocki, czy od razu leci komplet? 

Mam obecnie 72kkm i widze ze tyl juz bardzo blisko. Rant na tarczy jest dość  spory tak z 2-2,5mm więc są spore szanse ze będą klocki i tarcze do wymiany. Z przodu zostalo mi dużo wiecej klocka. Ale chce kupic wszystko na raz i tak napierw zmienie tył a później przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 13:05, woltan napisał(a):

Dokładnie, masz rację. Nie ma sensu 1,5-2k zaoszczędze a później jeszcze cos „klęknie” i dea razy zapłacę.

Nie zgodzę się się. Co Wy myślicie, że BMW wrzuca tam jakieś tarcze i klocki ze złota? To te same części, które można kupić za 20% ceny, jakie życzy sobie ASO np. ATE

Ważne jest, żeby nie oszczędzać na zamiennikach i kupić przyzwoite i markowe produkty.

Raz (jeszcze w F10) włożyli mi w ASO tak pylące klocki do przodu, że nie nadążałem z szorowaniem felg, bo tak zachodziły pyłem... Jakiś dramat. 

Obecnie do G30 kupuję klocki Zimmermana i jestem bardzo zadowolony. Tarcz jeszcze nie zmieniałem, ale niebawem pewnie w G30to nastąpi... w innej marce miałem problem z tarczami, 2x Brembo biło, tarcze były szlifowane etc i nic to nie dało, dopiero tarcze nawiercane Zimmermann okazały się OK. W tym kierunku będę szedł przy wymianie, ale też będę się konsultował i zaciągał języka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mandus napisał(a):

Nie zgodzę się się. Co Wy myślicie, że BMW wrzuca tam jakieś tarcze i klocki ze złota? To te same części, które można kupić za 20% ceny, jakie życzy sobie ASO np. ATE

Ważne jest, żeby nie oszczędzać na zamiennikach i kupić przyzwoite i markowe produkty.

Raz (jeszcze w F10) włożyli mi w ASO tak pylące klocki do przodu, że nie nadążałem z szorowaniem felg, bo tak zachodziły pyłem... Jakiś dramat. 

Obecnie do G30 kupuję klocki Zimmermana i jestem bardzo zadowolony. Tarcz jeszcze nie zmieniałem, ale niebawem pewnie w G30to nastąpi... w innej marce miałem problem z tarczami, 2x Brembo biło, tarcze były szlifowane etc i nic to nie dało, dopiero tarcze nawiercane Zimmermann okazały się OK. W tym kierunku będę szedł przy wymianie, ale też będę się konsultował i zaciągał języka.

Te 20% ceny to troszkę przykolorowałeś🙂

Zestaw ebc przod to koszt okolo 4k

Zestaw ate przod to koszt okolo 3k

W obu przypadkach dolicz jeszcze robotę

W aso ostatecznie po rabacie razem z robotą za przod 5,1k

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Próbował ktoś eksportować nagranie z wbudowanego Drive Recordera z G20 LCi do pamięci wewnętrznej iPhona? Jest to w ogóle możliwe? Po podłączeniu do gniazda w schowku z przodu nie łapie telefonu jako pamięć masowa, tylko ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 10:30, woltan napisał(a):

Z zakupem to nie ma problemu. Chodzi mi o to czy ktoś ma może prztestowany zestaw zamiennikow

Co prawda nie w G21, a w F31 330d zamontowalem tarcze i klocki Zimmermanna kupione w czescidobmw.pl w 2017r za dokladnie 1324,41zl łącznie z czujnikami zużycia i do dnia dzisiejszego zero problemow. Zadnego bicia itp. Za wymiane wowczas zaplacilem 400zl, oczywiscie nie w ASO 🙂 

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz  zmieniam auto  mam na zbyciu  opony zimowe Bridgestone Blizzak LM005  225/45 R18 na przód  i Bridgestone Blizzak LM005 255/40 R18   tył  kupione w salonie podczas odbioru auta 02-2021  .  Bardzo mało używane . Do tego komplet dywaników zimowych ProLine . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2 szybkie pytania odnośnie serwisu olejowego: 

1. W menu "Potrzeba serwisowania" (LCI) przy oleju silnikowym mam zapis "30.08.2024, w 15000 km" - czy to znaczy, że przewidywany przez producenta serwis olejowy będzie przy przebiegu 15k km czy za 15k km? Z tego co rozumiem opis to to drugie, ale chcę się upewnić. 

2. Czy wymiany oleju "z wpisem" pojawiają się na ekranie "Potrzeba serwisowania" > "Historia serwisowa"?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie doładowywałem, od covid jeżdżę średnio 2-3x tydz., rocznie 10kkm i bez doładowywania moje aku dożywa 11stej wiosny. Fakt że auto garażowane co jest na pewno bardzo ważne. Żadne aku nie lubi niskich temperatur....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.