Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Ponawiam:


Pulsujące ambiente - czy ktoś wie jaki jest powód? Nikt nie dzwoni przez CarPlay, nie mam nieodebranych itp (wyczytałem ze przez to może migać)


Po wyłączeniu dynamicznej funkcji swieci normalnie.

 

Na innych forach pisza ze glitch. Naprawialny przez odebranie kolejnego polaczenia w samochodzie...

 

Dzięki, sprawdzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy to ja jeździć nie umiem, czy G20 nie da się ruszyć z lekko zaśnieżonego parkingu? Generalnie jak już jedzie, to jedzie, ale ruszyć to jakaś porażka. Mam też E90 320d w manualu i aż takich problemów z trakcją nie ma. Gorsza trakcja jest również w każdych innych zimowych warunkach (na tych samych drogach, przy tych samych prędkościach) - tył nieco myszkuje/leci bokiem/czuć minimalny poślizg. Czy to kwestia nabitego ciśnienia (2,8bar - zgodnie z zaleceniami MyBMW)? Czy ktoś jeszcze ma podobne obserwacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś przestawić w takiej sytuacji DSC na traction? Powinno trochę pomóc w jeździe po parkingu.


Ja też widzę sporą różnicę na zaśnieżonych parkingach w porównaniu do moich poprzednich samochodów z napędem na przód. Ale uznałem, że taki urok napędu na tył i trzeba się przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przełączać, ale jakiejś zauważalnej różnicy nie ma... Bez popychających pomocników ruszyć się nie da :/ Natomiast jak już się jedzie to pomiędzy Comfortem, a Comfortem z wyłączoną kontrolą, a Sport+ jest kolosalna różnica i ten ostatni powoduje, że auto przyspiesza jak moja stara E90 (też RWD), ale za to prosto jechać się nie da :/

Ogólnie jestem zdania, że pewnością prowadzenia (czy to lato, czy zima), to E90 bije i to srogo 14 lat młodszą G20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ja jeździć nie umiem, czy G20 nie da się ruszyć z lekko zaśnieżonego parkingu? Generalnie jak już jedzie, to jedzie, ale ruszyć to jakaś porażka. Mam też E90 320d w manualu i aż takich problemów z trakcją nie ma. Gorsza trakcja jest również w każdych innych zimowych warunkach (na tych samych drogach, przy tych samych prędkościach) - tył nieco myszkuje/leci bokiem/czuć minimalny poślizg. Czy to kwestia nabitego ciśnienia (2,8bar - zgodnie z zaleceniami MyBMW)? Czy ktoś jeszcze ma podobne obserwacje?

 

Jakich opon zimowych używasz?


Ja mam 4x 225/45 R18 Pirelli SottoZero 3 i pomijając fakt, że są głośne oraz dwie opony są jajkiem (co będę reklamował w ASO), to na śniegu radzą sobie zaskakująco dobrze. Tydzień temu byłem w Lublinie gdzie przez noc spadło chyba około 20cm śniegu, wyjazd z pod hotelu pod górkę beż żadnych problemów. Fakt, że nie był to jakiś niesamowity kąt nachylenia ale nawet w połowie wzniesienia się zatrzymałem, żeby sprawdzić czy ruszy bez problemu. Ruszał bez zająknięcia. Parking pod Lidlem gdzie było około 15-20cm świeżego śniegu, ruszanie bez najmniejszego problemu, miałem wrażenie że na świeżym śniegu ruszą lepiej niż moje stare FWD. Jazda po mocno zaśnieżonych drogach po rozjeżdżonym śniegu, tu również nie było problemów. Oczywiście dynamika ruszania nie była taka jak w AWD ale byłem pod dużym wrażeniem jak świetnie sobie radzi. Na koniec dodam, że jeździłem głównie w trybie comfort, wszystkie systemy włączone.


Ponieważ kocham narty i często jeżdżę na jakiś narciarski wypad, tuż przed odbiorem miałem chwilę zwątpienia czy RWD BMW nie zamienić na AWD quattro. Zapewne w śniegu nie byłoby w ogóle żadnego porównania który sobie lepiej radzi z ruszaniem, to jeszcze raz podkreślę, że po pierwszych zimowe przygodach uważam że RWD z w/w zimówkami radzi sobie świetnie.


Jestem ski freak'iem i nie wybrażam sobie sezonu zimowego bez kilku wypadów na narty (PL oraz AT/IT), więc dla poczucia całkowitego komfortu, że nie utknę gdzieś na zaśnieżonym parkingu pod stokiem, kupiłem jeszcze łańcuchy Konig Easy Fit ale leżą w garażu u rodziców jeszcze nie rozpakowane ;) Myślę, że po dotychczasowych doświadczeniach zimowych warunki musiałyby być na prawdę ekstremalne, żebym musiał zakladac łańcuchy. Reasumując, w mojej ocenie RWD w zimie, na prawdę daje radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównanie xdrive, Haldex od Volvo, i Subaru Forester. Śniegu mam teraz u mnie na wiosce w pytona. Jakość jazdy oceniam w takiej kolejności:


1. Forek

2. Becia

3. Vołek.


w BMW mam 19" mieszane RFT. Podejrzewam, że szerokość tylu robi swoje. Szczerze jestem dość zaskoczony jak dobrze sobie radzi w wysokim śniegu.


A co do quattro, taka anegdota z zeszłej zimy z Alp


Mam taką miejscówkę, gdzie stawia się samochód po przyjeździe i nie używa, bo wszystkie wyciągi są w zasięgu narciarskiego buta. Popadało i nadszedł czas wyjazdu - obok mnie stała Q5 i Q7, obydwie nie dały rady bez łopat i odgarniania spod samochodu. Forek po wciśnięciu magicznego przycisku "X-Mode" nawet się nie zakrztusił... ;) Wyjechał od pierwszego kopa. No ale to tak na boku zupełnie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przełączać, ale jakiejś zauważalnej różnicy nie ma... Bez popychających pomocników ruszyć się nie da :/ Natomiast jak już się jedzie to pomiędzy Comfortem, a Comfortem z wyłączoną kontrolą, a Sport+ jest kolosalna różnica i ten ostatni powoduje, że auto przyspiesza jak moja stara E90 (też RWD), ale za to prosto jechać się nie da :/

Ogólnie jestem zdania, że pewnością prowadzenia (czy to lato, czy zima), to E90 bije i to srogo 14 lat młodszą G20.

Coś w tym jest, mam takie same doświadczenia, jest też pytanie w E90 była możliwość pseudo blokowania dyfra i to z reguły pomagało jak jedno koło zaczynało się ślizgać, czy w G20 jest coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ja jeździć nie umiem, czy G20 nie da się ruszyć z lekko zaśnieżonego parkingu? Generalnie jak już jedzie, to jedzie, ale ruszyć to jakaś porażka. Mam też E90 320d w manualu i aż takich problemów z trakcją nie ma. Gorsza trakcja jest również w każdych innych zimowych warunkach (na tych samych drogach, przy tych samych prędkościach) - tył nieco myszkuje/leci bokiem/czuć minimalny poślizg. Czy to kwestia nabitego ciśnienia (2,8bar - zgodnie z zaleceniami MyBMW)? Czy ktoś jeszcze ma podobne obserwacje?

 

Jakich opon zimowych używasz?


Ja mam 4x 225/45 R18 Pirelli SottoZero 3 i pomijając fakt, że są głośne oraz dwie opony są jajkiem (co będę reklamował w ASO), to na śniegu radzą sobie zaskakująco dobrze. Tydzień temu byłem w Lublinie gdzie przez noc spadło chyba około 20cm śniegu, wyjazd z pod hotelu pod górkę beż żadnych problemów. Fakt, że nie był to jakiś niesamowity kąt nachylenia ale nawet w połowie wzniesienia się zatrzymałem, żeby sprawdzić czy ruszy bez problemu. Ruszał bez zająknięcia. Parking pod Lidlem gdzie było około 15-20cm świeżego śniegu, ruszanie bez najmniejszego problemu, miałem wrażenie że na świeżym śniegu ruszą lepiej niż moje stare FWD. Jazda po mocno zaśnieżonych drogach po rozjeżdżonym śniegu, tu również nie było problemów. Oczywiście dynamika ruszania nie była taka jak w AWD ale byłem pod dużym wrażeniem jak świetnie sobie radzi. Na koniec dodam, że jeździłem głównie w trybie comfort, wszystkie systemy włączone.

 

Też Pirelli SottoZero 3. Tył 255/40 R18, przód 225/45 R18. I fakt, są strasznie głośne, ale jakoś nie zgadzam się z tym "zaskakująco dobrze" :) Dla porównania dwie sytuacje z soboty:

- odśnieżyłem podwórko (nierówno bo nierówno, ale do trawy było maksymalnie 2-3cm śniegu) - zero przyczepności, zero możliwości manewrowania, comfort z włączoną trakcją pozwalał jedynie pomigać kontrolką i pokręcić kółkami

- po południu, na parkingu w 5 osób szczupłych osób (w ubraniach każda <70kg) na ok. 15cm zmielonego śniegu nie mogłem zaparkować bo zero trakcji. Z miejsca parkingowego mnie wypchali :)


Natomiast zauważyłem, że w takim śniegu w temp. ok. 0st. jest ok, ale to wynika z samgo zachowania śniegu - większe tarcie.

 

w BMW mam 19" mieszane RFT. Podejrzewam, że szerokość tylu robi swoje. Szczerze jestem dość zaskoczony jak dobrze sobie radzi w wysokim śniegu.

Opiniuję na podstawie dróg gminnych (więc jakaś koleinka, jakieś zaspy, itd.) jak już się jedzie, to sobie radzi, ale trzeba być zdeterminowanym i w koleiny wjechać min. 40km/h bo inaczej to zaraz stanie i tyle będzie z jazdy :) E90 po prostu dalej się odpychała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jak pisałem wyżej Sotto Zero 3 4x225/45 R18 założone na 330i RWD i po ostatnich kilku dniach jazdy w śnieżnych warunkach na prawdę nie zauważyłem jakichś problemów. Z ciekawości w miniony weekend zaparkowałem nawet na ośnieżonym podjezdzie do garażu u teściów (kąt nachylenia na moje oko mniej więcej 20-25 stopni), pokrywa zmrożonego śniegu około 5-8cm i ruszyłem bez najmniejszego problemu w trybie comfort ze wszystkimi wspomagaczami włączonymi. Może to kwestia węższej opony na tyle? Nie wiem, jak na razie nie mam problemu z RWD w zimie, a tuż przed odbiorem samochodu była to moja największa obawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Pirelli Sotto Zero 3 4x225/45 R18 RF na 330i xDrive zachowują się wyśmienicie. Pewnie duża zasługa xDrive :D Ale w śniegu 20 cm w górach nie miały żadnego problemu. W śnieżycy na autostradzie przy 140 też czułem się pewnie.

Jaki macie indeks prędkości w Pirelli? Czytałem gdzieś na oponeo, że jest znaczna różnica w głośności między 95V a 95H. Dopłaciłem do tych 95V i mogę potwierdzić, że są minimalnie głośniejsze w porównaniu z kompletem letnim mieszanym R19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiniuję na podstawie dróg gminnych (więc jakaś koleinka, jakieś zaspy, itd.) jak już się jedzie, to sobie radzi, ale trzeba być zdeterminowanym i w koleiny wjechać min. 40km/h bo inaczej to zaraz stanie i tyle będzie z jazdy :) E90 po prostu dalej się odpychała.

 

U mnie są Continentale... Może tutaj jest różnica? Poważnie nie mam najmniejszych problemów z ruszaniem ze starego, zmrożonego śniegu z podjazdu. Odpalam samochód i jade. No i mam xdrive. Nawet kontrola trakcji nie miga za często... Tak jak pisałem - zaskoczenie in plus w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Pirelli Sotto Zero 3 4x225/45 R18 RF na 330i xDrive zachowują się wyśmienicie. Pewnie duża zasługa xDrive :D Ale w śniegu 20 cm w górach nie miały żadnego problemu. W śnieżycy na autostradzie przy 140 też czułem się pewnie.

Jaki macie indeks prędkości w Pirelli? Czytałem gdzieś na oponeo, że jest znaczna różnica w głośności między 95V a 95H. Dopłaciłem do tych 95V i mogę potwierdzić, że są minimalnie głośniejsze w porównaniu z kompletem letnim mieszanym R19.

 

W G20 Sotto Zero 3 mam z indeksem 99V

W E90 są Michelin 205/55 R16 ALPIN 5 91H ZP


 

Ciekawe, jak pisałem wyżej Sotto Zero 3 4x225/45 R18 założone na 330i RWD i po ostatnich kilku dniach jazdy w śnieżnych warunkach na prawdę nie zauważyłem jakichś problemów. Z ciekawości w miniony weekend zaparkowałem nawet na ośnieżonym podjezdzie do garażu u teściów (kąt nachylenia na moje oko mniej więcej 20-25 stopni), pokrywa zmrożonego śniegu około 5-8cm i ruszyłem bez najmniejszego problemu w trybie comfort ze wszystkimi wspomagaczami włączonymi. Może to kwestia węższej opony na tyle? Nie wiem, jak na razie nie mam problemu z RWD w zimie, a tuż przed odbiorem samochodu była to moja największa obawa.

No ja jestem pewien, że nigdzie bym nie podjechał. Nawet nie wiem, czy bym się nie sturlał. Ten samochód nie ma żadnej siły przy wjeżdżaniu w śnieg...

 

330i rwd + szpera m + r18 pirelli zima i zero problemow z trakcja, z ruszaniem etc. Czesto usypiam kontrole aby sie troche pobawic bo tak to wieje nuda … :mrgreen:

ta szpera M, to jaki element wyposażenia (numerek z zamówienia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Continentale i RWD potwierdzam to co opisał rafaeelloo jeden wielki dramat na śniegu zero jakiejkolwiek kontroli przy ruszaniu.

 


Zero kontroli przy ruszaniu, czy po prostu rusza "z chlebusiem" delikatnie jak emeryt? :D


Pytam, bo ja jak leży śnieg na drodze, to też nie zrywam asfaltu ale samochód zbiera się pewnie bez zbytniego mielenia kołami, w takich warunkach ruszam bez gazu, dopiero jak się odepchnie to dodaję gazu ale z wyczuciem. Wiadomo że rwd na śniegu rusza bez porównania gorzej od xdrive, i reaguje inaczej na dodanie gazu niz xdrive, ale nie uważam, żeby tym autem jeździło się gorzej niż np. FWD w zimie. Za to w traction jest faktycznie niezły fun. Na razie próbowałem tylko na nieuczęszczanej drodze ;)


Dodam jeszcze, że nie mam sportowego dyfra M, bo w LCI już nie ma tej opcji, a przynajmniej nie było jak ja robiłem konwersję na LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

330i rwd + szpera m + r18 pirelli zima i zero problemow z trakcja, z ruszaniem etc. Czesto usypiam kontrole aby sie troche pobawic bo tak to wieje nuda … :mrgreen:

ta szpera M, to jaki element wyposażenia (numerek z zamówienia)?



W przedliftach mozna bylo

S2T4 M Sport Differential

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Continentale i RWD potwierdzam to co opisał rafaeelloo jeden wielki dramat na śniegu zero jakiejkolwiek kontroli przy ruszaniu.

 


Zero kontroli przy ruszaniu, czy po prostu rusza "z chlebusiem" delikatnie jak emeryt? :D


Pytam, bo ja jak leży śnieg na drodze, to też nie zrywam asfaltu ale samochód zbiera się pewnie bez zbytniego mielenia kołami, w takich warunkach ruszam bez gazu, dopiero jak się odepchnie to dodaję gazu ale z wyczuciem. Wiadomo że rwd na śniegu rusza bez porównania gorzej od xdrive, i reaguje inaczej na dodanie gazu niz xdrive, ale nie uważam, żeby tym autem jeździło się gorzej niż np. FWD w zimie. Za to w traction jest faktycznie niezły fun. Na razie próbowałem tylko na nieuczęszczanej drodze ;)


Dodam jeszcze, że nie mam sportowego dyfra M, bo w LCI już nie ma tej opcji, a przynajmniej nie było jak ja robiłem konwersję na LCI.

 

U mnie to jest np. włączanie się do ruchu - zawsze leci się bokiem, a gaz się ledwo muska. Paradoksalnie, to jak chciałem bokiem polecieć, czyli na zakręcie dodałem więcej gazu, to nie było większego efektu lecenia bokiem. Ruszyć z gazem w podłodze się nie da :) to oczywiste, ale nawet mozolne przyspieszanie jest z kontrolką trakcji. Może jedynie różnica występuje taka, że puszczam hamulec i powoli dodaję gazu, a jak rozumiem, to Ty czekasz aż samochód zacznie się sam toczyć i dopiero dorzucasz do pieca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jedynie różnica występuje taka, że puszczam hamulec i powoli dodaję gazu, a jak rozumiem, to Ty czekasz aż samochód zacznie się sam toczyć i dopiero dorzucasz do pieca?

 

Zgadza się, na śniegu ruszam bez gazu, dopiero jak koła zaczną się kręcić to daję w palnik ;)


Oczywiście przy ruszaniu nie mam lepszej trakcji niż AWD ale i tak mało kto rozpędza się sprawniej niż ja w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też tak macie, że wyświetlane informacje radiowe (RDS) na obu wyświetlaczach pokazują te informacje w ograniczonej długości tekstu, tyle na ile pozwala wielkość wyświetlacza. Ewidentnie widać, że info jest dłuższe i treść powinna się przesuwać.

Mam nadzieję, że jasno przelałem swój problem :D i przy okazji witam po raz pierwszy wszystkich użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.