Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć mam problem z zimowymi oponami.


Zakupiłem 245/45 r18 100V m+s nie runflat z homologacja bmw, ale komputer automatycznie nie rozpoznaje opon, a ręcznie mogę wybrać tylko 245/45 r18 100H m+s czyli z mniejszym indeksem prędkości. Dzwoniłem do serwisu i mówią ze nie mogą tego zmienić i mam wybrać opony na „inne” w komputerze. Mówią ze tez nie stracę gwarancji na xDrive, bo wszyskro się zgadza. Mogę jeździć spokojnie?

 

hej, z mozesz pokazać swoją tabliczne znamionową z wykazem opony/cisnienie?


Mnie też ASO powiedziało aby założyć na zimę 4 sztuki 245/45R18 ale:

1. nie ma takich na tabliczce

2. przy fabrycznych felgach 7,5" i 8,5" to 245 jest za szeroka do tych pierwszych


i troche mi narobili mętliku w głowie.


Raczej przystaje aby pójść w 225/45R18 niż te 245

 

7.5j to 225 a 8.5j to 245. Jak masz różne szerokości felg musisz mieć różne opony.

Opublikowano
Cześć mam problem z zimowymi oponami.


Zakupiłem 245/45 r18 100V m+s nie runflat z homologacja bmw, ale komputer automatycznie nie rozpoznaje opon, a ręcznie mogę wybrać tylko 245/45 r18 100H m+s czyli z mniejszym indeksem prędkości. Dzwoniłem do serwisu i mówią ze nie mogą tego zmienić i mam wybrać opony na „inne” w komputerze. Mówią ze tez nie stracę gwarancji na xDrive, bo wszyskro się zgadza. Mogę jeździć spokojnie?

 

hej, z mozesz pokazać swoją tabliczne znamionową z wykazem opony/cisnienie?


Mnie też ASO powiedziało aby założyć na zimę 4 sztuki 245/45R18 ale:

1. nie ma takich na tabliczce

2. przy fabrycznych felgach 7,5" i 8,5" to 245 jest za szeroka do tych pierwszych


i troche mi narobili mętliku w głowie.


Raczej przystaje aby pójść w 225/45R18 niż te 245

 

7.5j to 225 a 8.5j to 245. Jak masz różne szerokości felg musisz mieć różne opony.

 

Wg tabeli, 225 mogę założyć zarówno na 7,5 jak i 8,5.:


Szerokość opony/Dopuszczalna szerokość felgi/Zalecana szerokość felgi


225 mm/ 6,0 - 8,5/ 7,5

235 mm/ 7,0 - 9,0/ 8,0

245 mm/ 8,5 - 10,0/9,0

255 mm/ 8,5 - 10,0/9,0

Pozdrawiam,

47

  • Moderatorzy
Opublikowano

To jest tabela z neta dla customów.

Ty się trzymaj tego co wsadza BMW. Pokaż panom tę tabelkę w salonie jak Ci ładnie odrzucą gwarancję na coś :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie.

Ja Ci napisałem jakie opony bmw stosuje na te szerokości. Jak założysz taką samą oponę na felgę 7.5j i 8.5j to ta założona na 8.5j bardziej się naciągnie i będziesz miał lekką różnicę w średnich koła a tak nie może być przy xdrive.

Opublikowano
Dokładnie.

Ja Ci napisałem jakie opony bmw stosuje na te szerokości. Jak założysz taką samą oponę na felgę 7.5j i 8.5j to ta założona na 8.5j bardziej się naciągnie i będziesz miał lekką różnicę w średnich koła a tak nie może być przy xdrive.

 

Hej, dzieki za ciekawą dyskusje i informacje, niestety nadal natura inżyniera nie pozwala mi po prostu przyjąć tego do wiadomości bez logicznego wytłumaczenia. Poniżej tabelka wyliczeń a potem pare wniosków:


Szerokosci felg

Cale MM

7.5 190.5

8.5 215.9



Opony

Opona Szerokosc Wysokosc Roznica wysokosci przy zmianie szerokosci felgi o 1" (0,5" na strone)

225/45R18 / 225 / 101.25 / 0.793385381

235/45R18 / 235 / 105.75 / 0.759870435

245/40R18 / 245 / 98 / 0.819481885

245/45R18 / 245 / 110.25 /0.729063341

255/40R18 / 255 / 102 / 0.787596528



Wnioski:


1. standardowo montowane opony mieszane to 225/45R18 i 255/40R18 - różnica wysokości takich opon to 0,75mm (45% z 225mm vs 40% x 255mm)

2. Przy założeniu Twojego wniosku ze przy innej szerokości felgi opona "naciągnie się co zmieni jej rozmiar"

a/ czy aby na pewno da się naciągnąć tak oponę aby zmienić jej obwód? Jeśli założymy, że tak patrz pod punkt b/

b/ wyliczenie z wzoru pokazuje ze taka różnica wyniesie (dla opony 225) 0,79mm - czyli praktycznie to samo co przy standardowo montowanych 225/255. - wyliczenie ze wzoru c^2=a^2+b^2


to wg mnie oznacza, że układa xDrive powinien sobie spokojnie sobie z taką różnica poradzić, gdyż radzi sobie przy mieszanym komplecie opon - z założeniem że wszystkie opony są identycznie zużyte.


Robie jakiś błąd logiczny? Czy ma to sens?

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Ale tu nie chodzi o jakakolwiek logike tylko wymagania ktore daje gwarant. Wejdz sobie na akcesoria BMW, poszukaj jakie opony sa na felgach sprzedawanych przez BMW i po prostu takie kup. Przynajmniej ja tak zrobilem - mialem olbrzymi wybor homologowanych zimowych 19tek mieszanych - Continental WinterContact albo Continental WinterContact :)


Jak juz samochod bedziesz mial po gwarancji to bedziesz mogl dowolne fikolki robic...


Przynajmniej ja tak rozumiem pojecie gwarancji...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie.

Ja Ci napisałem jakie opony bmw stosuje na te szerokości. Jak założysz taką samą oponę na felgę 7.5j i 8.5j to ta założona na 8.5j bardziej się naciągnie i będziesz miał lekką różnicę w średnich koła a tak nie może być przy xdrive.

 

Hej, dzieki za ciekawą dyskusje i informacje, niestety nadal natura inżyniera nie pozwala mi po prostu przyjąć tego do wiadomości bez logicznego wytłumaczenia. Poniżej tabelka wyliczeń a potem pare wniosków:


Szerokosci felg

Cale MM

7.5 190.5

8.5 215.9



Opony

Opona Szerokosc Wysokosc Roznica wysokosci przy zmianie szerokosci felgi o 1" (0,5" na strone)

225/45R18 / 225 / 101.25 / 0.793385381

235/45R18 / 235 / 105.75 / 0.759870435

245/40R18 / 245 / 98 / 0.819481885

245/45R18 / 245 / 110.25 /0.729063341

255/40R18 / 255 / 102 / 0.787596528



Wnioski:


1. standardowo montowane opony mieszane to 225/45R18 i 255/40R18 - różnica wysokości takich opon to 0,75mm (45% z 225mm vs 40% x 255mm)

2. Przy założeniu Twojego wniosku ze przy innej szerokości felgi opona "naciągnie się co zmieni jej rozmiar"

a/ czy aby na pewno da się naciągnąć tak oponę aby zmienić jej obwód? Jeśli założymy, że tak patrz pod punkt b/

b/ wyliczenie z wzoru pokazuje ze taka różnica wyniesie (dla opony 225) 0,79mm - czyli praktycznie to samo co przy standardowo montowanych 225/255. - wyliczenie ze wzoru c^2=a^2+b^2


to wg mnie oznacza, że układa xDrive powinien sobie spokojnie sobie z taką różnica poradzić, gdyż radzi sobie przy mieszanym komplecie opon - z założeniem że wszystkie opony są identycznie zużyte.


Robie jakiś błąd logiczny? Czy ma to sens?

 

Panie inżynier, ale po co panu wysokość profilu w obliczeniach? Przecież na przód możesz dać 16 cali na tył 19 cali i to nadal będzie działało, gdy dobierzesz odpowiednie opony i zachowasz ten sam obwód koła.

BMW dziś wsadza 18 na front a 19 na tył np. w M3/M4 i wszystko biega.

Masz tu niżej porównanie frontu do rearu dla prezentowanych przez ciebie 18" OEMowych. Obwód przodu względem tyłu to 0,227% (2072.5 mm vs 2077,2 mm). Wszystko w normie.


YQIZkt8.png

Opublikowano
Dokładnie.

Ja Ci napisałem jakie opony bmw stosuje na te szerokości. Jak założysz taką samą oponę na felgę 7.5j i 8.5j to ta założona na 8.5j bardziej się naciągnie i będziesz miał lekką różnicę w średnich koła a tak nie może być przy xdrive.

 

Hej, dzieki za ciekawą dyskusje i informacje, niestety nadal natura inżyniera nie pozwala mi po prostu przyjąć tego do wiadomości bez logicznego wytłumaczenia. Poniżej tabelka wyliczeń a potem pare wniosków:


Szerokosci felg

Cale MM

7.5 190.5

8.5 215.9



Opony

Opona Szerokosc Wysokosc Roznica wysokosci przy zmianie szerokosci felgi o 1" (0,5" na strone)

225/45R18 / 225 / 101.25 / 0.793385381

235/45R18 / 235 / 105.75 / 0.759870435

245/40R18 / 245 / 98 / 0.819481885

245/45R18 / 245 / 110.25 /0.729063341

255/40R18 / 255 / 102 / 0.787596528



Wnioski:


1. standardowo montowane opony mieszane to 225/45R18 i 255/40R18 - różnica wysokości takich opon to 0,75mm (45% z 225mm vs 40% x 255mm)

2. Przy założeniu Twojego wniosku ze przy innej szerokości felgi opona "naciągnie się co zmieni jej rozmiar"

a/ czy aby na pewno da się naciągnąć tak oponę aby zmienić jej obwód? Jeśli założymy, że tak patrz pod punkt b/

b/ wyliczenie z wzoru pokazuje ze taka różnica wyniesie (dla opony 225) 0,79mm - czyli praktycznie to samo co przy standardowo montowanych 225/255. - wyliczenie ze wzoru c^2=a^2+b^2


to wg mnie oznacza, że układa xDrive powinien sobie spokojnie sobie z taką różnica poradzić, gdyż radzi sobie przy mieszanym komplecie opon - z założeniem że wszystkie opony są identycznie zużyte.


Robie jakiś błąd logiczny? Czy ma to sens?

 

Panie inżynier, ale po co panu wysokość profilu w obliczeniach? Przecież na przód możesz dać 16 cali na tył 19 cali i to nadal będzie działało, gdy dobierzesz odpowiednie opony i zachowasz ten sam obwód koła.

BMW dziś wsadza 18 na front a 19 na tył np. w M3/M4 i wszystko biega.

Masz tu niżej porównanie frontu do rearu dla prezentowanych przez ciebie 18" OEMowych. Obwód przodu względem tyłu to 0,227% (2072.5 mm vs 2077,2 mm). Wszystko w normie.


YQIZkt8.png

 

no i wszystko się zgadza pomiędzy moimi obliczeniami a zrzutem który wrzuciłeś - ja wziąłem pod uwagę wysokość opony zakładając te same średnice, ale uproszczając obliczenia.

Moja różnica wysokości (pewnie z zaokrągleń wyszła 0,79mm , z Twojego programu 0,75mm.


Jakby nie było pokazuje to że to rozmiarowo wszystko bardzo dobrze gra - kwestia tylko podejścia BMW, gwarancji itd o ktorej pisaliście powyżej.


BTW - możesz wrzucić link gdzie gdzie można wygenerować obliczenia które pokazałeś?


Dzieki!

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Standardowe 225/45r18 i 255/40r18 to róznica ok 0.2%.

225/45r18 vs 245/45r18 to różnica ponad 2% i całkowicie odpada.

Jak chcesz liczyć to licz w procentach a nie w milimetrach.

Opublikowano
Standardowe 225/45r18 i 255/40r18 to róznica ok 0.2%.

225/45r18 vs 245/45r18 to różnica ponad 2% i całkowicie odpada.

 

Teraz widzę ze sam sie zamieszalem w odpowiedzi na post kolegi Ponta.


Moje obliczenie pokazywalo jaka bedzie roznica wysokosci profilu pomiedzy 225/45 na feldze 7,5" a 225/45 na feldze 8,5" - i ta różnica była niemal identyczna jak różnica pomiędzy 225/45 a 255/40 co pokazał kolega.


Chyba dla spokoju kupie jednak mieszane, bo logika logika, a BMW pewnie i tak bedzie miało w razie problemów swoją opinie :)

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Zauważył ktoś żeby chłodzenie ładowarki indukcyjnej w G20 LCI rzeczywiście działało? BMW chwali się tym w konfiguratorze, a u mnie po 40 minutach ładowania telefon się przegrzał i ładowarka się odłączyła. Zastanawiam się czy to tylko u mnie jest coś nie tak, czy po prostu BMW znowu wciska bubel za 1000zł.


Nie jest to kwestia przegrzewania się samego telefonu, bo przy ładowaniu kablem jest dość chłodny.

b3367f8613874145gen.png

Opublikowano
Zauważył ktoś żeby chłodzenie ładowarki indukcyjnej w G20 LCI rzeczywiście działało? BMW chwali się tym w konfiguratorze, a u mnie po 40 minutach ładowania telefon się przegrzał i ładowarka się odłączyła. Zastanawiam się czy to tylko u mnie jest coś nie tak, czy po prostu BMW znowu wciska bubel za 1000zł.


Nie jest to kwestia przegrzewania się samego telefonu, bo przy ładowaniu kablem jest dość chłodny.

 

Ja nie mam najmniejszych problemow z ladowarka i iPhone 12 Pro do momentu odpalenia Yanosika... Potem jest cyrk, zabawa, cała sala śpiewa, Yanosik sie wiesza, telefon przestaje ładować z komunikatem o przegrzaniu.

Opublikowano
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-xdrive-190km-polski-salon-fv23-ID6EU4Ks.html


Koledzy... z f10 przesiadka na g20,


załatwiam leasing.... pomożecie rozkodowac? czy ma kamere cofania, klape elektryczną?



fotele bida... no ale najwazniejsze ma to co chcialem - laser / harmann i xdrive w dieslu. Mpakiet


bede wdzieczny za opinie,

 

Fotele bida? Chętnie zamieniłbym swoje skory na te alcantarki ;) A jeśli jeździsz sam to elektryka w fotelu jest w sumie niepotrzebna, takie moje zdanie

Opublikowano
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-xdrive-190km-polski-salon-fv23-ID6EU4Ks.html


Koledzy... z f10 przesiadka na g20,


załatwiam leasing.... pomożecie rozkodowac? czy ma kamere cofania, klape elektryczną?



fotele bida... no ale najwazniejsze ma to co chcialem - laser / harmann i xdrive w dieslu. Mpakiet


bede wdzieczny za opinie,

 

Fotele bida? Chętnie zamieniłbym swoje skory na te alcantarki ;) A jeśli jeździsz sam to elektryka w fotelu jest w sumie niepotrzebna, takie moje zdanie

 


Zgadzam się z przedmówcą, elektryka w fotelu wygląda świetnie zwłaszcza przy późniejszej odsprzedaży, natomiast jeżeli jest głównie jeden kierowca to nie jest to niezbędny element wyposażenia. Poza tym, jak ktoś lubi niską pozycję za kierownicą (jak ja), to fotel bez elektryki schodzi niżej o około 1,5cm ;)

Wiadomo, że znajdą się tacy, dla których auto bez elektryki foteli oraz dostępu komfortowego to nie ma prawa być "premium", ale to inny temat ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie elektryka fotela to podstawa.

Przede wszystkim jestem w stanie idealnie ustawić sobie pozycję i ją delikatnie poprawiać a na "ząbkach" ciężko o taką precyzję. Ja mam zawsze ciężko znaleźć idealną pozycję i zajmuje mi to dużo czasu a jak mi to ktoś później przestawi a nie ma pamięci to tragedia.

Dlatego must have.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.