Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

jak do Idrive dodać Spotify ? mam tylko przez AA, a co z natywnym ? w aplikacjach nie mam...

W Polsce nie da rady, musiałbyś podobno założyć konto w niemieckim connected drive by to dzialalo.

OK dzięki, co raz bardziej zaczynam żałować tego zakupu. Składają się na to małe sprawy....

 

No ale wystarczy zalozyc konto w niemieckim i zalogowac sie na to konto do samochodu i appki... Jedyny minus ze newsy z iDrive beda po niemiecku (i chyba to wszystko) - dużo więcej się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wystarczy zalozyc konto w niemieckim i zalogowac sie na to konto do samochodu i appki... Jedyny minus ze newsy z iDrive beda po niemiecku (i chyba to wszystko) - dużo więcej się nie zmienia.

napisałem do BMW polska w tej sprawie, mysle ze jesli ich zalejemy pytaniami to moze coś sie ruszy. A niemieckigo nie znam i nie będę się tam logować, kupiłem auto w PL oczekuje równego traktowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem do BMW polska w tej sprawie, mysle ze jesli ich zalejemy pytaniami to moze coś sie ruszy. A niemieckigo nie znam i nie będę się tam logować, kupiłem auto w PL oczekuje równego traktowania.

Może brakuje mi optymizmu, ale jakoś nie wierzę, że pojedyńcze zapytania (nawet w dużej ilości) coś zmienią w nastawieniu BMW. Obsługi głosowej w języku polskim też się jeszcze nie doczekaliśmy.

Może jakbyśmy jako klub zebrali sporo podpisów i przesłali pismo bezpośrednio do Monachium... ale pewno skończyłoby się na ładnie sformułowanej odpowiedzi bez konkretów.


A co do równego traktowania klientów niezależnie od kraju to miałem ostatnio okazję przekonać się dobitnie na własnym przypadku, że coś takiego nie istnieje. Znam dobrze kilka przypadków aut kupionych i zarejestrowanych w Niemczech w których BMW po zakończeniu gwarancji w ramach tzw. gestu handlowego (Goodwill) dorzucało się do napraw w autach typu X1 w kwotach nawet powyżej 10k Euro.

W naszym Mini Cooper S w trzecim roku użytkowania (przebieg ok. 55k km) wykryto nieszczelność miski olejowej (uszczelka). ASO zrobiło weryfikację oraz dokumentację zdjęciową i wysłało wniosek do BMW Polska o naprawę w ramach gestu handlowego - oczywiście nikt się nie spodziewał, że pokryją całą kwotę oszacowaną na 2,5k zł. Kiedy zadzwonił do mnie pracownik serwisu, aby poinformować mnie o decyzji BMW to rozmowę zaczął od "jest mi głupio i wstyd przekazać Panu taką decyzję" :D - BMW zdecydowało partycypować w koszach naprawy w kwocie 100zł :shock:. To już k... mogli lepiej odrzucić ten wniosek, bo taka odpowiedź to po prostu robienie sobie jaj z klienta :evil:. Wymieniłem kilka maili z BMW Customer Service ([email protected]) oraz MINI Kundenbetreuung ([email protected]) ale ostatecznie odpowiedziało mi BMW Info ([email protected]), że ich decyzja jest ostateczna i nie podlega negocjacji. Poprosiłem ich o pisemną argumentację, ale odesłali mnie do ASO, które składało wniosek a pracownik ASO powiedział, że otrzymał tylko decyzję bez argumentacji. Tak więc podziękowałem BMW za ich zaangażowanie oraz równe traktowanie klienta, dodałem angielskie powiedzenie "a wise man changes his mind, a fool never will" a w ASO dostałem ostatecznie niezły rabat na wykonaną naprawę.

Sorry za OT, musiałem się wyżalić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie tematy to aby na LinkedIn + oznaczać CEO BMW Polska by pokazać jak się traktuje klientów marki premium kiedy oni chwalą się tam swoimi wynikami sprzedaży za 2021.

Niestety ale nie wiadomo kto obsługuje skrzynke BMW Info ale mam wrażenie ze jakiś konsultant który odpowiada maszynowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drago19 widzę, że miałeś podobne przeboje z BMW Polska. U mnie to samo - pomimo posiadania jeszcze 3 lat gwarancji. Kontaktowałem się też BMW Customer Service ([email protected]) i przesłali temat do BMW Polska. A tam dokładnie kolejny raz ta sama formułka: odsyłają do gwaranta, którym jest sprzedawca. Więc póki co kopie się z dealerem, dam więcej info jak coś odpowiedzą.


Jak złożyłem skargę na ASO, które porysowało mi koła przy zmianie opon to też odpowiedź, że to osobny podmiot gospodarczy i zero interwencji w sprawie.


Odpowiedzi ze skrzynki BMW Polska mam z imieniem i nazwiskiem ludzi, ale to pewnie najniższy szeregowy pracownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 jak bylo na gwarancji Premium Selection znaleziono maly wyciek ze skrzyni biegow, dwa razy naprawiali to w ramach gwarancji ale za kazdym razem wyciek wracal. W koncu rok po zakonczeniu gwarancji znowu okazalo sie ze skrzynia jest zapocona wiec zglosilem sie do BMW zeby to sprawdzili mowiac ze zglaszalem to juz w trakcie gwarancji. Po sprawdzeniu wrocili do mnie z informacja ze skrzynia jest do wymiany, koszt 12k eur, sam mam pokryc caly koszt (auto bylo warte wtedy 15k eur :D ). Jeden email do centrali i po kilku godzinach szef serwisu do mnie zadzwonil ze BMW pokryje 90% kosztow. Sytuacja miala miejsce w Luksemburgu. Moral jest taki, ze warto walczyc o swoje, i nie jest tez tak ze wszedzie poza Polska jest jakos bardziej kolorowo i bez walki mozna cos osiagnac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 jak bylo na gwarancji Premium Selection znaleziono maly wyciek ze skrzyni biegow, dwa razy naprawiali to w ramach gwarancji ale za kazdym razem wyciek wracal. W koncu rok po zakonczeniu gwarancji znowu okazalo sie ze skrzynia jest zapocona wiec zglosilem sie do BMW zeby to sprawdzili mowiac ze zglaszalem to juz w trakcie gwarancji. Po sprawdzeniu wrocili do mnie z informacja ze skrzynia jest do wymiany, koszt 12k eur, sam mam pokryc caly koszt (auto bylo warte wtedy 15k eur :D ). Jeden email do centrali i po kilku godzinach szef serwisu do mnie zadzwonil ze BMW pokryje 90% kosztow. Sytuacja miala miejsce w Luksemburgu. Moral jest taki, ze warto walczyc o swoje, i nie jest tez tak ze wszedzie poza Polska jest jakos bardziej kolorowo i bez walki mozna cos osiagnac.

 

No właśnie Twój przykład pokazuje, że jest nieco bardziej kolorowo :) W PL byś dostał odpowiedź, że nie, bo nie, bez żadnej partycypacji w kosztach czy nawet głupiej propozycji rabatu na usługę naprawy / wymiany wadliwego podzespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z centrala BMW w PL mam dobre doswiadczenia - pisalem o tym nawet tutaj. Irytowalo mnie to, ze komputer spalania przeklamywal realne spalanie ( sprawdzane przy dystrybutorze) do nawet 1l. Kazde ASO mnie przeganialo, ze sie nie da tego zmienic, trzeba czekac na aktualizacje bla bla bla.


Tutaj nna forum znalazlem instrukcje jak to robic przez komputer serwisowy, zadzwonilem do centrali bmw, ze mozna, ze zadne aso nie chce sie tego podjac.


Minelo 2 dni, moje macierzyste aso zadzwonilo do mnie, przeprosilo, poprosilo abym przyjechal z instrukcja, wykonalismy i zrobili i dziala. Chocisz wczesniej mowili ze sie nie da. Centrala BMW dzwonila i pytala sie pare razy czy teraz jest ok :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też czujniki parkowania mają takiego laga? W lusterku widzę, że już jestem bardzo blisko, a one nie pikają, a potem jest od razu pomarańczowe/czerwone. Sytuacja jest powtarzalna bo parkuję w garażu. Nie raz, nie dwa przejadę tyłem obok ściany tak blisko że lusterkiem mijam się na 10cm, a dopiero przód zacznie hałasować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też czujniki parkowania mają takiego laga? W lusterku widzę, że już jestem bardzo blisko, a one nie pikają, a potem jest od razu pomarańczowe/czerwone. Sytuacja jest powtarzalna bo parkuję w garażu. Nie raz, nie dwa przejadę tyłem obok ściany tak blisko że lusterkiem mijam się na 10cm, a dopiero przód zacznie hałasować.

 

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem do BMW polska w tej sprawie, mysle ze jesli ich zalejemy pytaniami to moze coś sie ruszy. A niemieckigo nie znam i nie będę się tam logować, kupiłem auto w PL oczekuje równego traktowania.

Może brakuje mi optymizmu, ale jakoś nie wierzę, że pojedyńcze zapytania (nawet w dużej ilości) coś zmienią w nastawieniu BMW. Obsługi głosowej w języku polskim też się jeszcze nie doczekaliśmy.

Może jakbyśmy jako klub zebrali sporo podpisów i przesłali pismo bezpośrednio do Monachium... ale pewno skończyłoby się na ładnie sformułowanej odpowiedzi bez konkretów.


A co do równego traktowania klientów niezależnie od kraju to miałem ostatnio okazję przekonać się dobitnie na własnym przypadku, że coś takiego nie istnieje. Znam dobrze kilka przypadków aut kupionych i zarejestrowanych w Niemczech w których BMW po zakończeniu gwarancji w ramach tzw. gestu handlowego (Goodwill) dorzucało się do napraw w autach typu X1 w kwotach nawet powyżej 10k Euro.

W naszym Mini Cooper S w trzecim roku użytkowania (przebieg ok. 55k km) wykryto nieszczelność miski olejowej (uszczelka). ASO zrobiło weryfikację oraz dokumentację zdjęciową i wysłało wniosek do BMW Polska o naprawę w ramach gestu handlowego - oczywiście nikt się nie spodziewał, że pokryją całą kwotę oszacowaną na 2,5k zł. Kiedy zadzwonił do mnie pracownik serwisu, aby poinformować mnie o decyzji BMW to rozmowę zaczął od "jest mi głupio i wstyd przekazać Panu taką decyzję" :D - BMW zdecydowało partycypować w koszach naprawy w kwocie 100zł :shock:. To już k... mogli lepiej odrzucić ten wniosek, bo taka odpowiedź to po prostu robienie sobie jaj z klienta :evil:. Wymieniłem kilka maili z BMW Customer Service ([email protected]) oraz MINI Kundenbetreuung ([email protected]) ale ostatecznie odpowiedziało mi BMW Info ([email protected]), że ich decyzja jest ostateczna i nie podlega negocjacji. Poprosiłem ich o pisemną argumentację, ale odesłali mnie do ASO, które składało wniosek a pracownik ASO powiedział, że otrzymał tylko decyzję bez argumentacji. Tak więc podziękowałem BMW za ich zaangażowanie oraz równe traktowanie klienta, dodałem angielskie powiedzenie "a wise man changes his mind, a fool never will" a w ASO dostałem ostatecznie niezły rabat na wykonaną naprawę.

Sorry za OT, musiałem się wyżalić :D

 

A więc dostałem email od BMW i oczywiście pokazali mi środkowy palec. Chyba faktycznie trzeba na Twieterze lub Linkedin tagować BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też czujniki parkowania mają takiego laga? W lusterku widzę, że już jestem bardzo blisko, a one nie pikają, a potem jest od razu pomarańczowe/czerwone. Sytuacja jest powtarzalna bo parkuję w garażu. Nie raz, nie dwa przejadę tyłem obok ściany tak blisko że lusterkiem mijam się na 10cm, a dopiero przód zacznie hałasować.

 

Nie zauwazylem :cool2: ..dzialaja dobrze i tak jak powinny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy w m340i na headupie w trybie Sport wyświetlany jest oborotmierz? Niekiedy widzę na filmach z USA cienką kreskę obrotów, ale nie kojarzę czy w EU też to jest.

można to personalizować i dodać ale coś za coś bo wyleci coś innego, to akurat instrukcja z innego modelu ale w 3 powinno być podobnie.


20220411-165144000-i-OS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
napisałem do BMW polska w tej sprawie, mysle ze jesli ich zalejemy pytaniami to moze coś sie ruszy. A niemieckigo nie znam i nie będę się tam logować, kupiłem auto w PL oczekuje równego traktowania.

Może brakuje mi optymizmu, ale jakoś nie wierzę, że pojedyńcze zapytania (nawet w dużej ilości) coś zmienią w nastawieniu BMW. Obsługi głosowej w języku polskim też się jeszcze nie doczekaliśmy.

Może jakbyśmy jako klub zebrali sporo podpisów i przesłali pismo bezpośrednio do Monachium... ale pewno skończyłoby się na ładnie sformułowanej odpowiedzi bez konkretów.


A co do równego traktowania klientów niezależnie od kraju to miałem ostatnio okazję przekonać się dobitnie na własnym przypadku, że coś takiego nie istnieje. Znam dobrze kilka przypadków aut kupionych i zarejestrowanych w Niemczech w których BMW po zakończeniu gwarancji w ramach tzw. gestu handlowego (Goodwill) dorzucało się do napraw w autach typu X1 w kwotach nawet powyżej 10k Euro.

W naszym Mini Cooper S w trzecim roku użytkowania (przebieg ok. 55k km) wykryto nieszczelność miski olejowej (uszczelka). ASO zrobiło weryfikację oraz dokumentację zdjęciową i wysłało wniosek do BMW Polska o naprawę w ramach gestu handlowego - oczywiście nikt się nie spodziewał, że pokryją całą kwotę oszacowaną na 2,5k zł. Kiedy zadzwonił do mnie pracownik serwisu, aby poinformować mnie o decyzji BMW to rozmowę zaczął od "jest mi głupio i wstyd przekazać Panu taką decyzję" :D - BMW zdecydowało partycypować w koszach naprawy w kwocie 100zł :shock:. To już k... mogli lepiej odrzucić ten wniosek, bo taka odpowiedź to po prostu robienie sobie jaj z klienta :evil:. Wymieniłem kilka maili z BMW Customer Service ([email protected]) oraz MINI Kundenbetreuung ([email protected]) ale ostatecznie odpowiedziało mi BMW Info ([email protected]), że ich decyzja jest ostateczna i nie podlega negocjacji. Poprosiłem ich o pisemną argumentację, ale odesłali mnie do ASO, które składało wniosek a pracownik ASO powiedział, że otrzymał tylko decyzję bez argumentacji. Tak więc podziękowałem BMW za ich zaangażowanie oraz równe traktowanie klienta, dodałem angielskie powiedzenie "a wise man changes his mind, a fool never will" a w ASO dostałem ostatecznie niezły rabat na wykonaną naprawę.

Sorry za OT, musiałem się wyżalić :D

 

A więc dostałem email od BMW i oczywiście pokazali mi środkowy palec. Chyba faktycznie trzeba na Twieterze lub Linkedin tagować BMW.

No to pochwal się czego nie uznali i który salon? nie ma co tu robić tajemnic. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też czujniki parkowania mają takiego laga? W lusterku widzę, że już jestem bardzo blisko, a one nie pikają, a potem jest od razu pomarańczowe/czerwone. Sytuacja jest powtarzalna bo parkuję w garażu. Nie raz, nie dwa przejadę tyłem obok ściany tak blisko że lusterkiem mijam się na 10cm, a dopiero przód zacznie hałasować.

 

Tak. Po przesiadce z Octavii i pierwszym parkowaniu przy tym samym słupie byłem pewien, że nie działają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, planuje okleić słupki B (piano black) folią PPF czy ktoś z was ma już je oklejone? Czy lampy zabezpieczaliście również w ten sposób?


pozdor

 

Ja mam oklejone kilka elementów. Słupki B i lampy również.



PXL-20220412-131221343.jpg


PXL-20220412-131407067.jpg

 

Dziękuję kolego za odpowiedź, ze zdjęcia słupka wnioskuję że chyba warto. Lampa świeci tak jak bez folii, tzn nie widać strat światła przez to folię? Zderzak też masz chyba oklejony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za odpowiedź, ze zdjęcia słupka wnioskuję że chyba warto. Lampa świeci tak jak bez folii, tzn nie widać strat światła przez to folię?

 

"Piano black" to wiemy, że się rysuje od samego patrzenia na to, więc myślę, że warto. Jeśli chodzi o lampy, to mówiąc szczerze, nie wiem. Oddałem samochód do oklejania w pierwszym tygodniu jego posiadania. Chyba nawet nie miałem okazji się przejechać nim w nocy, przed nałożeniem folii. Jeśli miałbym zgadywac, to różnicy nie powinno być, ale może znajdzie się tu ktoś, kto ma jakies konkretne info na ten temat.

 

Zderzak też masz chyba oklejony.

 

Tak. Zderzak, lampy, maska, przednie nadkola, słupki A i B, lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oklejone wszystko oprócz dachu i klapy bagażnika ( dach i klapa ceramika). Folia bardzo droga ale super sprawa, jedyna rzecz która naprawdę chroni. Dodatkowo wszystkie elementy piano black wewnątrz oraz wyświetlacz temperatury zabezpieczyłem folią.

Robiłem to w czerwcu 2021 u kolegi i zapłaciłem między 10000-12000 brutto nie pamiętam dokładnie bo robiłem w dwóch etapach. Ostatni z nim rozmawiałem i teraz za oklejenie całego auta 17000 netto :shock:

Polecam oklejenie przynajmniej najbardziej newralgicznych punktów: zderzak, lampy, nadkola, słupki, powierzchnia pod klamką drzwi jak się uda to maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.