Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki wielkie panowie!

Jakby ktoś się interesował, u mnie hamulce std - aktualny przebieg 26,5k i wyskoczył komunikat o zmianie klocków za 3,9k, więc można zakładać 30k na jednym komplecie. Uważam, że to niezły wynik jak na mój styl jazdy, który raczej do spokojnych nie należy. Co mnie zdziwiło, wyskoczyły tylko klocki tył, a przód niby OK... zobaczymy jak w praktyce będzie.

Pytanie jaki masz układ hamulcowy - mi wytrzymały ponad 40 tys km

Opublikowano
Dzięki wielkie panowie!

Jakby ktoś się interesował, u mnie hamulce std - aktualny przebieg 26,5k i wyskoczył komunikat o zmianie klocków za 3,9k, więc można zakładać 30k na jednym komplecie. Uważam, że to niezły wynik jak na mój styl jazdy, który raczej do spokojnych nie należy. Co mnie zdziwiło, wyskoczyły tylko klocki tył, a przód niby OK... zobaczymy jak w praktyce będzie.

Pytanie jaki masz układ hamulcowy - mi wytrzymały ponad 40 tys km

 


Mam wersje wyposażenia M, ale hamulce mam standardowe, nie M.

Ale 40k, to jeszcze lepiej :)

Zazdro xd


EDIT: widzę, że masz m340, więc Ty z pewnością masz te M-kowe hamulce. Zatem utwierdzam się w przekonaniu, że moje 30k km na zwykłych hamulcach, to bardzo dobry wynik :)

Opublikowano
G21 M340d przebieg 35tys km. - zużycie klocków przód i tył mniej niż połowa, tył nieznacznie bardziej zużyte niż przód. Jeżdżę raczej spokojnie, ale w trasach(dosyć częstych) nie oszczędzam i prędkość 180-200kmh to u mnie standard.
Opublikowano
Witam chłopaki. Czy ktoś z Was miał lub ma problem z ucinaniem mocy przez komputer w momencie ruszania? Myślałem, że to norma np. w zimie, kiedy komputer wyczuje uślizg na tylnej osi podczas ruszania. Jednak dziś miałem to samo - sucho/słońce. Odpaliłem samochód, chciałem ruszać a tu..... straszny muł, jakbym tylko mega delikatnie musnął gaz. Zatrzymałem się, żeby ponowić ruszenie, aby się przekonać czy czasem coś mi się nie przewidziało. Gaz w podłogę do oporu i.... to samo. Coś jakby auto ruszało np. z bardzo wysokiego biegu. Przejechałem się z 10 min, przełączyłem na sport, wróciłem na comfort i już było ok - tak, jakby skrzynia nie ruszała z 1 lub 2.
Opublikowano
Witam chłopaki. Czy ktoś z Was miał lub ma problem z ucinaniem mocy przez komputer w momencie ruszania? Myślałem, że to norma np. w zimie, kiedy komputer wyczuje uślizg na tylnej osi podczas ruszania. Jednak dziś miałem to samo - sucho/słońce. Odpaliłem samochód, chciałem ruszać a tu..... straszny muł, jakbym tylko mega delikatnie musnął gaz. Zatrzymałem się, żeby ponowić ruszenie, aby się przekonać czy czasem coś mi się nie przewidziało. Gaz w podłogę do oporu i.... to samo. Coś jakby auto ruszało np. z bardzo wysokiego biegu. Przejechałem się z 10 min, przełączyłem na sport, wróciłem na comfort i już było ok - tak, jakby skrzynia nie ruszała z 1 lub 2.

Większości dzisiejszych aut jest ogranicznik do momentu rozgrzania (uzyskania minimalnej temperatury). W G20 pojawia się stosowny komunikat, tak samo jest w M2, czy M4

Opublikowano
Witam chłopaki. Czy ktoś z Was miał lub ma problem z ucinaniem mocy przez komputer w momencie ruszania? Myślałem, że to norma np. w zimie, kiedy komputer wyczuje uślizg na tylnej osi podczas ruszania. Jednak dziś miałem to samo - sucho/słońce. Odpaliłem samochód, chciałem ruszać a tu..... straszny muł, jakbym tylko mega delikatnie musnął gaz. Zatrzymałem się, żeby ponowić ruszenie, aby się przekonać czy czasem coś mi się nie przewidziało. Gaz w podłogę do oporu i.... to samo. Coś jakby auto ruszało np. z bardzo wysokiego biegu. Przejechałem się z 10 min, przełączyłem na sport, wróciłem na comfort i już było ok - tak, jakby skrzynia nie ruszała z 1 lub 2.

 

Większości dzisiejszych aut jest ogranicznik do momentu rozgrzania (uzyskania minimalnej temperatury). W G20 pojawia się stosowny komunikat, tak samo jest w M2, czy M4

 


Mówię o sytuacji, kiedy auto było już rozgrzane po kilku godzinach jazd. Wyszedłem do sklepu, wróciłem po 15 min. I to mnie właśnie spotkało. Odcięcie jest tak znaczne, że nawet na zimnym mam pod nogą więcej mocy. Dodatkowo nie wyświetla mi się żaden komunikat.


Najgorsze jest to, że nie wiem z którego biegu on rusza, bo jest samo "D" na trybie comfort. Na sporcie się to nie dzieje... przynajmniej mi się nie przytrafiło.

Opublikowano
Witam chłopaki. Czy ktoś z Was miał lub ma problem z ucinaniem mocy przez komputer w momencie ruszania? Myślałem, że to norma np. w zimie, kiedy komputer wyczuje uślizg na tylnej osi podczas ruszania. Jednak dziś miałem to samo - sucho/słońce. Odpaliłem samochód, chciałem ruszać a tu..... straszny muł, jakbym tylko mega delikatnie musnął gaz. Zatrzymałem się, żeby ponowić ruszenie, aby się przekonać czy czasem coś mi się nie przewidziało. Gaz w podłogę do oporu i.... to samo. Coś jakby auto ruszało np. z bardzo wysokiego biegu. Przejechałem się z 10 min, przełączyłem na sport, wróciłem na comfort i już było ok - tak, jakby skrzynia nie ruszała z 1 lub 2.

Większości dzisiejszych aut jest ogranicznik do momentu rozgrzania (uzyskania minimalnej temperatury). W G20 pojawia się stosowny komunikat, tak samo jest w M2, czy M4

U mnie się parę razy objawiło zamulenie po odpaleniu. Nie wiem tylko czy nie ma na to wpływu dość stromy wyjazd z garażu, który może być widziany przez czujniki jako ściana

***** ***
Opublikowano
Witam chłopaki. Czy ktoś z Was miał lub ma problem z ucinaniem mocy przez komputer w momencie ruszania? Myślałem, że to norma np. w zimie, kiedy komputer wyczuje uślizg na tylnej osi podczas ruszania. Jednak dziś miałem to samo - sucho/słońce. Odpaliłem samochód, chciałem ruszać a tu..... straszny muł, jakbym tylko mega delikatnie musnął gaz. Zatrzymałem się, żeby ponowić ruszenie, aby się przekonać czy czasem coś mi się nie przewidziało. Gaz w podłogę do oporu i.... to samo. Coś jakby auto ruszało np. z bardzo wysokiego biegu. Przejechałem się z 10 min, przełączyłem na sport, wróciłem na comfort i już było ok - tak, jakby skrzynia nie ruszała z 1 lub 2.

Większości dzisiejszych aut jest ogranicznik do momentu rozgrzania (uzyskania minimalnej temperatury). W G20 pojawia się stosowny komunikat, tak samo jest w M2, czy M4

U mnie się parę razy objawiło zamulenie po odpaleniu. Nie wiem tylko czy nie ma na to wpływu dość stromy wyjazd z garażu, który może być widziany przez czujniki jako ściana

 

U mnie wystąpiło to już dobre kilkanaście razy. W lato, w zimie i jeszcze teraz. Oczywiście znając życie, na serwisie będzie wszystko działało jak należy i zleją sprawę, dlatego pytam czy ktoś z Was już to przerabiał, bo nawet jak to wystąpi to zanim dojadę na serwis, to przestanie. W moim przypadku raz zdarzyło się to zamulenie na zimnym zaraz po odpaleniu fury z rana, poza tym zawsze na rozgrzanym i tak, jak wspomniałem wcześniej jest to BARDZO duże odcięcie mocy, nie tak, jak przy ograniczeniu momentu dla zimnego silnika.

Opublikowano
U mnie nigdy się to nie stało na rozgrzanym silniku, dlatego myślę, że uruchamia się jakieś zabezpieczenie przed debilami pałującymi auto na zimnym i dlatego nic z tym nie robię. Zresztą.... przez półtora roku zdarzyło się to może 5 razy i to w czasie <1minuta od odpalenia, więc różne systemy mają prawo blokować moc
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to się stanie to wciśnij raz kontrole trakcji na częściowe odłączenie wg mnie to jej sprawka i jest to normalne bo trakcja w pelni włączona zawsze muli przy pełnym gazie zapobiegawczo tak jest od zawsze w bmw.

Tym bardziej że teraz na drogach pełno syfu i piachu.

Mam to samo w f10, f06, f80 i G20.

Opublikowano
Mam tak od czasu do czasu. Tylko na rozgrzanym silniku. Ale zawsze podczas ruszania z zatrzymanego auta. Ostatnio przy włączaniu się do ruchu z bocznego pasa. Co ciekawe tak też miałem w f32. Wystąpiło to u mnie 2-3 razy od pół roku jeżdżenia.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak to się stanie to wciśnij raz kontrole trakcji na częściowe odłączenie wg mnie to jej sprawka i jest to normalne bo trakcja w pelni włączona zawsze muli przy pełnym gazie zapobiegawczo tak jest od zawsze w bmw.

Tym bardziej że teraz na drogach pełno syfu i piachu.

Mam to samo w f10, f06, f80 i G20.

 

+1 też się zdziwiłem jak działają algorytmy trakcji, to jej zasługa..

Opublikowano
Jak to się stanie to wciśnij raz kontrole trakcji na częściowe odłączenie wg mnie to jej sprawka i jest to normalne bo trakcja w pelni włączona zawsze muli przy pełnym gazie zapobiegawczo tak jest od zawsze w bmw.

Tym bardziej że teraz na drogach pełno syfu i piachu.

Mam to samo w f10, f06, f80 i G20.

 

+1 też się zdziwiłem jak działają algorytmy trakcji, to jej zasługa..

 

Randall, ale ja tu serio mówię o totalnym odcięciu mocy, auto naprawdę ledwo się toczyło. Ja rozumiem, że na zimnym moc jest ograniczona itp. ale wtedy samochód i tak dość żwawo przyspiesza. Nigdy nie pałuję samochodu, tym bardziej na zimnym. Ale dziś mnie to zaskoczyło mega, bo jakby to się przytrafiło na skrzyżowaniu, w momencie gdybym chciał się dynamicznie włączyć do ruchu, to nie wiem...


Nawet na zimnym nie mam tak ograniczonej mocy jak dziś mi się przytrafiło na dobrze rozgrzanym. W zimie rzeczywiście kontrola trakcji ogranicza nieco moc po uślizgu lub zmniejszonej przyczepności. Ale nawet wtedy miałem więcej pod butem niż dziś. Tregedia... to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.


Nie miałem przy pierwszym takim zdarzeniu gazu w podłodze, po prostu pomyślałem że sprawdzę drugi raz co będzie, jak zatrzymam auto i ruszę jeszcze raz, dodając więcej gazu. Było dokładnie to samo.

Opublikowano
Według mnie na ciepłych podzespołach tak być nie powinno. Nie miałem takiej akcji. Przy dużych mrozach zdarzyło się, że nie pozwolił mi przejść na Sport, ale był komunikat. Ja bym pomęczył serwis. Mam już listę 7 tematów do nich na następny tydzień.
Opublikowano
Według mnie na ciepłych podzespołach tak być nie powinno. Nie miałem takiej akcji. Przy dużych mrozach zdarzyło się, że nie pozwolił mi przejść na Sport, ale był komunikat. Ja bym pomęczył serwis. Mam już listę 7 tematów do nich na następny tydzień.

 

Rano, a co się dzieje? Jakich 7 tematów?

Opublikowano

Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

Jeżeli wciskasz na max gaz na włączonej trakcji to jest normalne.

Opublikowano
Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

Jeżeli wciskasz na max gaz na włączonej trakcji to jest normalne.

A pytanie przy okazji - włączenie trybu sport albo sport+ jest jednoznaczne z poluzowaniem kontroli trakcji czy zawsze trzeba ją ręcznie wyłączać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

Jeżeli wciskasz na max gaz na włączonej trakcji to jest normalne.

A pytanie przy okazji - włączenie trybu sport albo sport+ jest jednoznaczne z poluzowaniem kontroli trakcji czy zawsze trzeba ją ręcznie wyłączać?

W sport plus jest połowicznie wyłączona w sport jest w pełni aktywna.

Opublikowano
Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

Jeżeli wciskasz na max gaz na włączonej trakcji to jest normalne.

 

No właśnie że nie na maksa, normalnie przy włączaniu się do ruchu, żeby sprawnie się wpasować. No może nie jest to smyrnięcie no ale też nie w podłogę. W każdym bądź razie dziwne to jest.

Przypomnę, że w F32 też tak mi się stało parę razy więc widocznie /jak to mówią w ASO/ tak ma być :D

Opublikowano
Może mówicie o turbo dziurze? Większość samochodów z turbo ma zwłokę jak szybko naciśniemy z miejsca gaz i jest ta sekunda opóźnienia.

 

e nie tam...

Opublikowano
Też niestety raz się z tym spotkałem przy włączaniu się do ruchu i o mało nie doprowadziło do wypadku. Od tego czasu staram się zawsze jeździć w sport z wyłączoną kontrolą trakcji, wtedy nie zaobserwowałem ani razu takiej zamuły. Jak na mój gust to taka nieprzewidywalność może być trochę niebezpieczna niestety.
Opublikowano
Dokładnie tak samo miałem jak napisał kolega wyżej. Totalne odcięcie mocy, że auto sie ledwo toczy a po chwili kop aż łeb urywa. Jak już wspomniałem zdażyło mi się to parę razy od nowości czyli od pół roku. Tak jakby nie wiem..., była nagła przerwa w działaniu przepustnicy... Może to zgłosić do serwisu po prostu.

Dodam, że zawsze miało to miejsce na rozgrzanym silniku i przy w miarę normalnej pogodzie.

Jeżeli wciskasz na max gaz na włączonej trakcji to jest normalne.

 

No właśnie że nie na maksa, normalnie przy włączaniu się do ruchu, żeby sprawnie się wpasować. No może nie jest to smyrnięcie no ale też nie w podłogę. W każdym bądź razie dziwne to jest.

Przypomnę, że w F32 też tak mi się stało parę razy więc widocznie /jak to mówią w ASO/ tak ma być :D

 

Dokładnie, mnie też nie przytrafiło się to z gazem w podłodze, powiem więcej... przy spokojnym ruszaniu. Gaz do oporu zrobiłem dla samego testu.

Opublikowano
Też niestety raz się z tym spotkałem przy włączaniu się do ruchu i o mało nie doprowadziło do wypadku. Od tego czasu staram się zawsze jeździć w sport z wyłączoną kontrolą trakcji, wtedy nie zaobserwowałem ani razu takiej zamuły. Jak na mój gust to taka nieprzewidywalność może być trochę niebezpieczna niestety.

 

Od tamtego czasu to ja bym męczył serwis żeby znaleźli problem a nie... To co piszecie jest niedopuszczalne. Nigdy mi się takie coś nie przytrafiło, ale jakby się przytrafiło to oddałbym takie auto w cholerę

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.