Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś przesiadał się z R18 255/40 225/45 na R19 255/35 225/40 i może mi coś opowiedzieć o komforcie jazdy ? Czy jest odczuwalna duża różnica ?

 

Będzie duża różnica, ale trzeba też wziać pod uwagę markę opon. Opona oponie nierówna.

Przy takim profilu będzie to szczególnie odczuwalne. Jedne są twardsze, inne miększe, jedne mają większe ranty inne mniejsze. W przypadku 18-stek nie ma to takiego wielkiego znaczenia ale już ma przy 19 i profilu 35.

Więc zmieniając na 19 będziesz musiał celować w górną półkę. Możesz prześledzić jakie opony zaleca BMW do kół 19. Co do miękkości i przyczepności poza Michelin PS4 można dyskutować ale na pewno mają dobre ranty ochronne na felgę.


https://www.bmw.pl/pl/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/oznaczenie-opon-bmw.html

Opublikowano
Panowie, czy macie doświadczenia z boxami dachowymi? Mam wybrane dwa modele marki thule, ale chciałbym się dowiedzieć jak w ogóle się z taką trumienką podróżuje. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
w obecnym A6 też spryskiwacze są jako opcja , a co ciekawe tylna kamera też ma mini spryskiwacza - najs tacz :wink: -

ale czy są w ogóle potrzebne ? w moim przypadku sprawa wygląda tak:

- jak mieszkałem w mieście i pracowałem w mieście : nie

- jak mieszkałem na przedmieściu i pracowałem w mieście : nie

- dopiero jak mieszkam na wsi i pracuję w innej wsi oddalonej kilkadziesiąt km drogami ekspresowymi i wiejskimi, to bardzo odczuwałem ich brak , stąd od października do końca lutego obowiązkowo trzymam w kieszonkach drzwi kierowcy chusteczki do mycia reflektorów, bo jest słabo bez nich . no i pesel , po 40ce gorzej z widzeniem w nocy :wink:

 

Nie tylko w audi są spryskiwacze na kamerach cofania. W VW też są (np. touran, passat, arteon itd.)

Co do chusteczek do przemywania brudnych reflektorów, to więcej szkody zrobisz taką chusteczką niż pożytku. Rysy gwarantowane.

Teraz doczytalem i aby nie było spryskiwaczy musi być ograniczona mniejsza moc światła w przypadku xenonow z 35w na 25w w przypadku ledów nie wiem ale raczej to samo dlatego stojąc na światłach obok passata widzę jego mocne ledy a nie swoje lasery za kupę kasy. Dla mnie to żenada. W g20 lasery to dla mnie największe rozczarowanie w f80 led świeci dużo mocniej i dużo lepiej niż te ich lasery. Ciekawe czy na jakiś rynkach nie było spryskiwaczy i większej mocy może dało by się to zakodować. W f80 po zakodowaniu lamp usa->eu moc światła się zwiększa.

Edytowane przez --==maly==--
Opublikowano
w obecnym A6 też spryskiwacze są jako opcja , a co ciekawe tylna kamera też ma mini spryskiwacza - najs tacz :wink: -

ale czy są w ogóle potrzebne ? w moim przypadku sprawa wygląda tak:

- jak mieszkałem w mieście i pracowałem w mieście : nie

- jak mieszkałem na przedmieściu i pracowałem w mieście : nie

- dopiero jak mieszkam na wsi i pracuję w innej wsi oddalonej kilkadziesiąt km drogami ekspresowymi i wiejskimi, to bardzo odczuwałem ich brak , stąd od października do końca lutego obowiązkowo trzymam w kieszonkach drzwi kierowcy chusteczki do mycia reflektorów, bo jest słabo bez nich . no i pesel , po 40ce gorzej z widzeniem w nocy :wink:

 

Nie tylko w audi są spryskiwacze na kamerach cofania. W VW też są (np. touran, passat, arteon itd.)

Co do chusteczek do przemywania brudnych reflektorów, to więcej szkody zrobisz taką chusteczką niż pożytku. Rysy gwarantowane.

Teraz doczytalem się aby nie było spryskiwaczy musi być ograniczona mniejsza moc światła w przypadku xenonow z 35w na 25w w przypadku ledów nie wiem ale raczej to samo dlatego stojąc na światłach obok passata widzę jego mocne ledy a nie swoje lasery za kupę kasy. Dla mnie to żenada. W g20 lasery to dla mnie największe rozczarowanie w f80 led świeci dużo mocniej i dużo lepiej niż te ich lasery.

 

Szczerze to uważam ze nie zawsze mocniej = lepiej.

Być może błędnie zakładasz że w BMW pomyśleli „obniżmy moc LED to nie będzie trzeba montować spryskiwaczy”.

Może po prostu uznali aktualną moc za optymalną.

Opublikowano

w przypadku ledów nie wiem ale raczej to samo dlatego stojąc na światłach obok passata widzę jego mocne ledy a nie swoje lasery za kupę kasy. Dla mnie to żenada. W g20 lasery to dla mnie największe rozczarowanie

Bo z tego co wiem to lasery włączają się tylko dla świateł drogowych, powyżej jakiejś tam prędkości (60 km/h?) i jeśli nic nie jedzie z przeciwka. A tak to w światłach mijania masz "zwykły" led.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zdecydowanie mniejsza moc to lepiej :wink:

Tylko w 5 letnim F80 widoczność mam 30% lepszą niż w nowym G20 z laserami. W F80 nie dość że strumień światła jest bardziej równomierny to dodatkowo jest dużo mocniejszy.

Często jeżdżę lokalnymi i krajowymi drogami więc światla są dla mnie bardzo ważne i różnica jest zdecydowanie na minus dla g20.

Opublikowano
w obecnym A6 też spryskiwacze są jako opcja , a co ciekawe tylna kamera też ma mini spryskiwacza - najs tacz :wink: -

ale czy są w ogóle potrzebne ? w moim przypadku sprawa wygląda tak:

- jak mieszkałem w mieście i pracowałem w mieście : nie

- jak mieszkałem na przedmieściu i pracowałem w mieście : nie

- dopiero jak mieszkam na wsi i pracuję w innej wsi oddalonej kilkadziesiąt km drogami ekspresowymi i wiejskimi, to bardzo odczuwałem ich brak , stąd od października do końca lutego obowiązkowo trzymam w kieszonkach drzwi kierowcy chusteczki do mycia reflektorów, bo jest słabo bez nich . no i pesel , po 40ce gorzej z widzeniem w nocy :wink:

 

Nie tylko w audi są spryskiwacze na kamerach cofania. W VW też są (np. touran, passat, arteon itd.)

Co do chusteczek do przemywania brudnych reflektorów, to więcej szkody zrobisz taką chusteczką niż pożytku. Rysy gwarantowane.

Teraz doczytalem się aby nie było spryskiwaczy musi być ograniczona mniejsza moc światła w przypadku xenonow z 35w na 25w w przypadku ledów nie wiem ale raczej to samo dlatego stojąc na światłach obok passata widzę jego mocne ledy a nie swoje lasery za kupę kasy. Dla mnie to żenada. W g20 lasery to dla mnie największe rozczarowanie w f80 led świeci dużo mocniej i dużo lepiej niż te ich lasery. Ciekawe czy na jakiś rynkach nie było spryskiwaczy i większej mocy może dało by się to zakodować. W f80 po zakodowaniu lamp usa->eu moc światła się zwiększa.

Ale głupoty piszesz. Trudno to nawet komentować. A co mnie interesuje co jest w passacie. Jak bym chciał passata to bym sobie kupił. Jakie to ma znaczenie.

Dużo jeżdżę g20 - to moja auto na co dzień do roboty - mam już ponad 60 tys km w rożnych warunkach mgły, śnieżyce, deszcz itd. Często jeżdżę w nocy nie bardzo wiem co może tym reflektorom - laserowych brakować. Działają dobrze wycinają - bardzo rzadko się gubi. Światło świeci na daleko odległość co jest najważniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To powiedz gdzie napisałem te głupoty?

Po prostu w F80 światła świecą lepiej dużo jaśniej i równomierniej. To moje auto na codzień którym przejechałem 60tyś km. W G20 na razie 5tyś ale akurat taka pora że widzę różnicę zdecydowanie zwłaszcza że zdarzało się jeździć raz jednym raz drugim nawet tego samego dnia więc wiem co pisze. Lasery nie są złe ale było lepiej. Po zmroku wolę jeździć F80 bo widoczność jest dużo lepsza.

Dodatkowo w nowym aucie muszę latać z opryskiwaczem i szmatką bo jak jest chlapa to slabo widać w brudnej lampie a w starym mam spryskiwacze to chyba nie jest postęp?

Opublikowano
Panowie, czy macie doświadczenia z boxami dachowymi? Mam wybrane dwa modele marki thule, ale chciałbym się dowiedzieć jak w ogóle się z taką trumienką podróżuje. Pozdrawiam
Jeździłem trochę z boxem i jeździ się normalnie. Nieco większy opór powietrza i trzeba pamiętać o dostosowaniu prędkości w zależności od właściwości box'a. Więcej różnic nie widzę. Kiedyś pojechałem do Irlandii i wróciłem. Zalecana prędkość do 130km ale i testowałem i 150 i nie odleciał ;)
Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano

Odwieczna wojna, ze spryskiwacze musza byc… :mrgreen:


1) Po pierwsze mialem spryskiwacze w wielu modelach, ale tylko w volvo z wyciaraczka cos dawalo. Na zaschniete zabrudzenia to zaden spryskiwacz nie da rady. Spryskiwacze maja sens, jak co chwile ich uzywasz i co chwile lejesz plynu.

2) lasery vs ledy np passat. Mialem passata mam lasery (top led) i jedyna roznica to taka, ze bmw swieci dalej. Barwa, moc wydaje mi sie taka sama. Smiechem zartem, ale najlepsze ledy to mialem w insygni :mrgreen:


Pamietajcie, ze kazdy postrzega inaczej i kazdy ma inna akomodacje oka :cool2:

Opublikowano
Panowie, czy macie doświadczenia z boxami dachowymi? Mam wybrane dwa modele marki thule, ale chciałbym się dowiedzieć jak w ogóle się z taką trumienką podróżuje. Pozdrawiam
Jeździłem trochę z boxem i jeździ się normalnie. Nieco większy opór powietrza i trzeba pamiętać o dostosowaniu prędkości w zależności od właściwości box'a. Więcej różnic nie widzę. Kiedyś pojechałem do Irlandii i wróciłem. Zalecana prędkość do 130km ale i testowałem i 150 i nie odleciał ;)

 

Ja się też kiedyś bałem jeździć więcej niż 170 z boxem do momentu aż koło mnie nie śmignał gość takim samym autem z takim samym boxem Thule dobrze ponad 200. Trzeba porządnie zamocować i nie przeładowywać ;)

Opublikowano
Trzeba porządnie zamocować i nie przeładowywać ;)

 

A z boxem dahochowym nie jest jak z bmw tylnonapędowymi i workami kartofli? Im więcej władujesz na tył kartofli tym lepiej się trzyma drogi (box nie odleci)? xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
A jak z hałasem? Zamierzam kupić jak najbardziej opływowy kształt. Ogólnie celuje w thule motion alpine ale najpierw chce pojechać zrobić przymiarkę jak to się będzie prezentować, bo ten box jest dość długi 213cm.
Opublikowano
Dla mnie również lasery w BMW to porażka i dziwię się, że ludzie je chwalą. Jeżdżę non stop nowym x5 i g20 z laserami i te światła są co najwyżej średnie. W starym f25 z dobrymi żarówkami Xenon mam lepszą widoczność niż w nowych BMW. Tak laser świeci mocniej ale nie oświetla równomiernie drogi i oświetla mniejszą powierzchnie niż f25 na xenonie. Mówię oczywiście o światłach mijania. Można jeździć oczywiście cały czas z włączonymi laserami i wycinaniem ale działa to średnio i często oślepiamy innych kierowców bo zdarza się że nie wykryje tylnych świateł i wali komuś po lusterkach.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Lasery włączają się tylko w pełnej ciemności i od 60 km/h wiec nie, nie da się jeździć na nich cały czas.

Poza wyżej wymienionymi warunkami świecą ledy.

Opublikowano
Lasery włączają się tylko w pełnej ciemności i od 60 km/h wiec nie, nie da się jeździć na nich cały czas.

Poza wyżej wymienionymi warunkami świecą ledy.

Dobrze że to napisałeś bo kilku latach użytkowania nie widziałem tego.

Opublikowano
Dla mnie również lasery w BMW to porażka i dziwię się, że ludzie je chwalą. Jeżdżę non stop nowym x5 i g20 z laserami i te światła są co najwyżej średnie. W starym f25 z dobrymi żarówkami Xenon mam lepszą widoczność niż w nowych BMW. Tak laser świeci mocniej ale nie oświetla równomiernie drogi i oświetla mniejszą powierzchnie niż f25 na xenonie. Mówię oczywiście o światłach mijania. Można jeździć oczywiście cały czas z włączonymi laserami i wycinaniem ale działa to średnio i często oślepiamy innych kierowców bo zdarza się że nie wykryje tylnych świateł i wali komuś po lusterkach.

Xenony z definicji źródła i budowy będą świecić mocniej to nie znaczy lepiej. Tak jak było już wielokrotnie pisane lasery włączają się w pewnych okolicznościach. Wyższość laserów to ich dynamiczne dostosowanie się do warunków w tym do ruchu. Ja mam włączone na adaptacyjne i się do nich praktycznie nie dotykam. Światła led mają najbardziej naturalną barwę światła. Oczywiście czasami się pogubią np w czasie mgły ale to jest bardzo sporadycznie kiedy wymagają mojej ingerencji. A tak to wszytko pięknie widać

Opublikowano
Od kilku dni moja G20 krzyczy, że mam mało płynu do spryskiwacza, mimo że zalane do pełna i spryskiwacze normalnie działają. Ktoś się z tym spotkał? Gdzieś rzucił mi się kiedyś w oczy post o tym, że niektórych płynów auto może nie wykryć, bo to nie zwykły pływak, ale nie mogę znaleźć teraz tego postu. Co dziwne jak wlałem pierwszą butlę zimowego płynu, to było dobrze, potem niby się skończyła, wlałem drugą butlę tego samego i jest problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od kilku dni moja G20 krzyczy, że mam mało płynu do spryskiwacza, mimo że zalane do pełna i spryskiwacze normalnie działają. Ktoś się z tym spotkał? Gdzieś rzucił mi się kiedyś w oczy post o tym, że niektórych płynów auto może nie wykryć, bo to nie zwykły pływak, ale nie mogę znaleźć teraz tego postu. Co dziwne jak wlałem pierwszą butlę zimowego płynu, to było dobrze, potem niby się skończyła, wlałem drugą butlę tego samego i jest problem.
Z płynami zalezy od producenta. Te samochody nie mają pływaka tylko czujnik który wyczuwa oporność i nie które płyny mają złą oporność i samochód pokazuje że nie ma płynu. Tak się dzieje odkąd zmieniono etanol na metanol ze względu na przepisy UE. Najlepiej znaleźć jeden płyn, który działa i jego się trzymać.

SONAX lub Plak jest wykrywany prawidłowo np.

Opublikowano
Od kilku dni moja G20 krzyczy, że mam mało płynu do spryskiwacza, mimo że zalane do pełna i spryskiwacze normalnie działają. Ktoś się z tym spotkał? Gdzieś rzucił mi się kiedyś w oczy post o tym, że niektórych płynów auto może nie wykryć, bo to nie zwykły pływak, ale nie mogę znaleźć teraz tego postu. Co dziwne jak wlałem pierwszą butlę zimowego płynu, to było dobrze, potem niby się skończyła, wlałem drugą butlę tego samego i jest problem.
Z płynami zalezy od producenta. Te samochody nie mają pływaka tylko czujnik który wyczuwa oporność i nie które płyny mają złą oporność i samochód pokazuje że nie ma płynu. Tak się dzieje odkąd zmieniono etanol na metanol ze względu na przepisy UE. Najlepiej znaleźć jeden płyn, który działa i jego się trzymać.

SONAX lub Plak jest wykrywany prawidłowo np.

Płyn z BP również bez najmniejszych problemów.

Opublikowano
a mnie dziwi, że u żony co chwila taki komunikat hahaahh ja pikole, marka premium to i płyn musi być premium :D
Bez-tytu-u.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.