Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

to mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie :D

może wiecie czy zawieszenie standardowe M w serii 3 jest takie samie pod względem charakterystyki pracy co w serii 4?

Do jazd testowych na kilka godzin dostałem 430i z racji braku u dealerów wersji 330i (wszędzie tylko 330e) a zależało mi na sprawdzeniu dokładnie tej wersji silnikowej. W testowanej serii 4 było właśnie zawieszenie standardowe M, którego praca, twardość itd. mega mi się podobały. Wcześniej pod uwagę brałem tylko adaptacyjne... a teraz jestem skłonny zmienić decyzję. (celuje w 330ix)



Pozdrawiam,

Peetross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie :D

może wiecie czy zawieszenie standardowe M w serii 3 jest takie samie pod względem charakterystyki pracy co w serii 4?

Do jazd testowych na kilka godzin dostałem 430i z racji braku u dealerów wersji 330i (wszędzie tylko 330e) a zależało mi na sprawdzeniu dokładnie tej wersji silnikowej. W testowanej serii 4 było właśnie zawieszenie standardowe M, którego praca, twardość itd. mega mi się podobały. Wcześniej pod uwagę brałem tylko adaptacyjne... a teraz jestem skłonny zmienić decyzję. (celuje w 330ix)

Cześć,

Płyta podłogowa nowej 4 jak i nowej 3 jest taka sama. Waga bardzo podobna mimo 2 vs 4 drzwi. Zawieszenie będzie raczej to samo. Zwróć uwagę ze RWD jest lżejszy od AWD i dodatkowo zawieszenie M obniża RWD o 10mm a AWD jest wysokości standardowego zawieszenia. Na twardość i komfort wpływa rozmiar felg... zależy czy opony masz z RFL czy nie.

Komfort to pojęcie względne, każdy ma swoje własne odczucia. Dla jednych będzie tak a dla innych nie tak.


Jeździłem przez weekend testową 4 AWD z adaptacyjnym zawiasem M i 98% czasu ustawione w trybie sport, żeby rozwiać moje wątpliwości. Felgi 18” opony 225/45 z RFL zima na obie osie. Podobno (nie jeździłem ze stałym zawiasem M) tryb sport na adaptacyjnym = stały M. Dla mnie było bardzo przyjemnie i komfortowo.

Dodatkowo kupujesz 3er. Auto, które ma charakter, daje radość z prowadzenia w zakrętach. Jedziesz i masz feedback, masz czuć i czujesz jazdę. Do komfortu kupiłbym 5er albo 7er. Nie można mieć wszystkiego. Oczywiście nie neguje adaptacyjnego zawieszenia, ma to sens jak ktoś szuka kompromisu. Ale ja jestem na etapie szukania innych wrażeń podczas jazdy.


Podsumowując nie jeżdżąc ze stałym M - zamówiłem właśnie takie. Aspekt naprawy/wymiany (co na pewno nie ominie nikogo kto zrobi 80k-100k km) tez daje do myślenia, bo min 2,5k za szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Było tu już kilka postów na temat zawieszenia adaptacyjnego i M, i jak dobrze pamiętam to:

* adaptacyjne w trypie sport w ogóle nie jest takie jak zawieszenie M na stałe

* zawszenie M na stałe w autach 320/320/330 to inne zawieszenie niż to co jest w wersjach aut M

 

A jest coś takiego jak zawieszenie adaptacyjne w trybie sport? To nie jest tak, że jak zmieniasz na tryb sport to zmieniają się ustawienia w tym zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

obszywanie kierownicy kojarzy mi się z zabiegami januszy handlarzy stosowanymi w passatach z przebiegiem 500+

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

Widoczne są już zniszczenia kierownicy, odrywają się fragmenty skóry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

 

A jakie masz zastrzezenia co do standardowej kierownicy? Skóra poddaje sie w starciu z żelem antybakteryjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

 

A jakie masz zastrzezenia co do standardowej kierownicy? Skóra poddaje sie w starciu z żelem antybakteryjnym?

 

Ja mam - żona mi zcharatała kierownicę zamkiem od kurtki przy wsiadaniu i zamkami przy rękawach, od kiedy pamiętam zawsze brałem kierownice w skórze i pierwszy raz jest taka delikatana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

 

A jakie masz zastrzezenia co do standardowej kierownicy? Skóra poddaje sie w starciu z żelem antybakteryjnym?

 

Ja mam - żona mi zcharatała kierownicę zamkiem od kurtki przy wsiadaniu i zamkami przy rękawach, od kiedy pamiętam zawsze brałem kierownice w skórze i pierwszy raz jest taka delikatana.

 

To chyba znak czasów. Ja w Mondeo miałem raz wymienianą na gwarancji po 60k km, i potem po 120k km znów zaczynała obłazić, tyle że już nie było gwarancji. Robiła to sama z siebie bez "pomagania" zamkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kierownica jest zdrowa , stan adekwatny do czasu użytkowania - 10 miesięcy i 35 tyś km - , czyli praktycznie nowa :) , natomiast chodziło mi o jakość skóry tej kierownicy , zagadka jest rozwiązana , dzwoniłem do firmy którą polecił @Randall i wszystko wiadomo , mianowicie :

kierownica podstawowa - nie M , nie Indyw. - jest wykonana ze skóry Dakota która jest a- gorszej jakości b- ma grubą i szorstka fakturę . i właśnie stąd było moje pytanie odnośnie ew. wymiany skóry kierownicy na lepszą ,bo tez takie wrażenie mam, że nie dotykam skóry premium , natomiast kierownicy M i Indyw. mają skórę Nappa która jest i lepsza gatunkowo i ma delikatniejsza fakturę co sprawia że jest milsza w dotyku . nie chcę kupić kierownicy M z allegro - byłoby to najłatwiej - bo chcę utrzymać wygląd auta bardziej jako klasyczna limuzyna niż sportowa , a za cholerę nie mogę znaleźć klasycznej kierownicy indywidual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad ponownym obszyciem kierownicy skórą lepszej jakości niż obecnie jest , czy ktoś to robił w innym aucie , jakie są wasze opinie na temat tego zabiegu ?

 

Ja obszywałem i byłem zadowolony - obszywałem w poprzednim aucie F30 i była lepsza niż fabryczna. Wszystko zależy od tego czym i gdzie obszyjesz. Mówiąc wprost jak weźmiesz taką najtańszą firemke z OLX to skóra będzie słaba i obszycie w stylu "pokrowca". Jak weźmiesz zrobisz obszycie kierownicy skóra w porządnej firmie to będziesz miał perfecto ;) Ja robiłem z polecenia na tym forum w Maximonia (chyba najczęściej polecana na forum firma odnośnie kierownic) co i jak robią możesz sobie sprawdzić na ich stronie http://www.maximonia.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.