Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam również pytanie, szczególnie do użytkowników zbliżonych wersji silnikowych.

Czy Wasze auta (szczególnie po ostatniej aktualizacji softu) również próbują utrzymać jak najniższe obroty na jak najwyższym biegu? Krew mnie zalewa dzień w dzień, np jadę 50 km/h, ledwie dotykam gazu bo ulica pełna przejść dla pieszych itp, nagle czuje aż cała buda się trzęsie bo jedziemy na 7 biegu!! Za chwile analogiczna sytuacja, 70 km/h, dodaje gazu żeby przyspieszyć, wszystko wibruje, okazuje się że automat wrzucił już 8 bieg :evil: mam wrażenie że tak nie było od początku, nasiliło się chyba po aktualizacji softu. Na 99% ma to związek z normami spalin.

 

Ja od dłuższego czasu jeżdżę po mieście w trybie sport individual. Kiera i silnik na comfort a skrzynia na sport. Wtedy obroty nigdy nie spadają do 1000obr/min jak w trybie comfort.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Muszę spróbować bo metoda „drążek w lewo” działa zbyt nerwowo w korkach.
Opublikowano
Muszę spróbować bo metoda „drążek w lewo” działa zbyt nerwowo w korkach.

Sprawdziłem dzisiaj szarpanie w przedziale 50-70 km/h. Moim zdaniem pojawia się ono jedynie w momentach, w których skrzynia się trochę zapomni i nie trafi idealnie z momentem redukcji. W podobnych sytuacjach drogowych może to wystąpić lub jest płynna zmiana biegu na niższy i przyspieszenie

***** ***
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kurczę nie wiem, ja mam takie odczucie że ona nie powinna redukować tylko trzymać cały czas jeden bieg wyżej i wszystko było by ok. Efekt jest widoczny kiedy trzymam gaz jednostajnie w bardzo delikatnym położeniu np 55 km/h, staram się utrzymać tą prędkość i czuje że auto się trzęsie bo jedzie na 6 albo 7 biegu. Na 99% jestem przekonany że to zasługa debilnych norm spalin. Jutro przetestuje pomysł ze sport individual.
Opublikowano
Muszę spróbować bo metoda „drążek w lewo” działa zbyt nerwowo w korkach.

 

Przetestuj. Skrzynia w tryb sport i problem rozwiązany. Wtedy trzyma jeden bieg niżej i obroty nigdy nie spadają aż tak nisko. Silnik cały czas pracuje w przyzwoitym zakresie. Drążek w lewo to już dwa (?) biegi niżej więc faktycznie może być za nerwowo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dzięki jeszcze raz, jutro testuję i zdam relację :cool2:
Opublikowano
Muszę spróbować bo metoda „drążek w lewo” działa zbyt nerwowo w korkach.

 

Przetestuj. Skrzynia w tryb sport i problem rozwiązany. Wtedy trzyma jeden bieg niżej i obroty nigdy nie spadają aż tak nisko. Silnik cały czas pracuje w przyzwoitym zakresie. Drążek w lewo to już dwa (?) biegi niżej więc faktycznie może być za nerwowo.

To jest fajna metoda, ale ja nie włączam skrzyni w sport jeżeli olej nie ma 75C

***** ***
Opublikowano
Muszę spróbować bo metoda „drążek w lewo” działa zbyt nerwowo w korkach.

 

Przetestuj. Skrzynia w tryb sport i problem rozwiązany. Wtedy trzyma jeden bieg niżej i obroty nigdy nie spadają aż tak nisko. Silnik cały czas pracuje w przyzwoitym zakresie. Drążek w lewo to już dwa (?) biegi niżej więc faktycznie może być za nerwowo.

To jest fajna metoda, ale ja nie włączam skrzyni w sport jeżeli olej nie ma 75C

 

Zawsze można przejechać parę kilometrów na comfort i potem przejść w Sport individual. Sama skrzynia w trybie sport nie oznacza od razu żyłowania do czerwonego. Jak się delikatnie wciska gaz, to ma bardzo mało ze sportową jazdą wspólnego. Zmienia biegi bardzo wcześnie. Przede wszystkim, trzyma ten jeden bieg niżej i jak się toczysz 50km/h to obroty nie spadają do 1000obr/min jak w trybie comfort.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

Nie masz sport individual ?

***** ***
Opublikowano
ja psikam wszystko (uszczelki, zawiasy, zamek) silikonem w sprayu i jest OK. Jest dość "suchy", nie brudzi a ładnie smaruje.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

Nie masz sport individual ?

 

Mam, właśnie w konfiguracji sport individual są dla skrzyni dwie opcje, sport i sport+. Dzisiaj jeżdżę cały dzień na ustawieniu od Hamera i wreszcie nie muszę się denerwować! Jeszcze raz dziękuję za tipa, powtórzę jeszcze raz może komuś się przyda:


Jeśli drażni Cię praca skrzyni która w trybie comfort przy 50 km/h próbuje wrzucać 7-8 bieg przez co drży cały samochód a korby i tłoki płaczą to ustaw trybie sport individual wszystko w comfort a skrzynia w sport. Biegi wciąż chodzą płynnie, nie przeciąga ich jak przy przestawieniu drążka w lewo ale nie utrzymuje chorych obrotów 900-1000 podczas jazdy.

Opublikowano

Więc nikt nie ma stuków w zawieszeniu, spoko, robi się ciekawie.

Teraz jeszcze z innej beczki, jeśli wymieniłem felgi na takie po kosztach bez czujników i wyskoczyła awaria, mogę się tym nie przejmować i jeździć tak całą zimę? Widziałem najtańsze czujniki po 50-70zł na olx-ie chyba pasujące, ale w sumie zimówki mam runflaty, więc czujniki trochę zbędne, chyba że kontrole trakcji itp. będą teraz wariować, ktoś coś?

Opublikowano
Eee, chyba odwrotnie - przy run flatach czujniki są właśnie niezbędne, a przy zwykłych oponach "zbędne" bo i tak ostatecznie zorientujesz się jak Ci ujdzie powietrze...
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

Nie masz sport individual ?

 

Mam, właśnie w konfiguracji sport individual są dla skrzyni dwie opcje, sport i sport+. Dzisiaj jeżdżę cały dzień na ustawieniu od Hamera i wreszcie nie muszę się denerwować! Jeszcze raz dziękuję za tipa, powtórzę jeszcze raz może komuś się przyda:


Jeśli drażni Cię praca skrzyni która w trybie comfort przy 50 km/h próbuje wrzucać 7-8 bieg przez co drży cały samochód a korby i tłoki płaczą to ustaw trybie sport individual wszystko w comfort a skrzynia w sport. Biegi wciąż chodzą płynnie, nie przeciąga ich jak przy przestawieniu drążka w lewo ale nie utrzymuje chorych obrotów 900-1000 podczas jazdy.

 

Przetestuje również ten tryb na czas rozgrzewania samochodu... bo to 1000 obrotów trzymając lekko gaz to jakieś nieporozumienie :D

Jedyne co mi przeszkadza na trybie sport individual skrojonym pod spokojną jazdę to dzwięk z głośników. O ile w sport, sport plus już się przyzwyczaiłem, i nie jest on na tyle sztuczny żeby przeszkadzał, tak wsiadając do zmrożonego auta, jadąc spokojnie póki się nie zagrzeje jest on trochę nie na miejscu. Ma ktoś na to jakiś patent? Czy tylko wykodowanie na stałe?

Ogólnie ten tryb o którym piszesz Randall ma też jedną zaletę - nie trzeba pamiętać o wyłączaniu start stopa, bo w sporcie (nawet individual skrojonym pod spokojną jazdę) wyłącza się sam :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kurczę, wydaje mi się że dźwięk jest bez zmian przy ustawieniach pod spokojną jazdę (chyba głównie chodzi o to że silnik jest w trybie comfort), aż sprawdzę to z ciekawości.

 

Więc nikt nie ma stuków w zawieszeniu, spoko, robi się ciekawie.

Teraz jeszcze z innej beczki, jeśli wymieniłem felgi na takie po kosztach bez czujników i wyskoczyła awaria, mogę się tym nie przejmować i jeździć tak całą zimę? Widziałem najtańsze czujniki po 50-70zł na olx-ie chyba pasujące, ale w sumie zimówki mam runflaty, więc czujniki trochę zbędne, chyba że kontrole trakcji itp. będą teraz wariować, ktoś coś?

 

:shock:


Nie mogę pojąć takich akcji w samochodzie który jednak jeszcze parę groszy kosztuje. Jazda z choinką na desce to raz, dwa że kolega dobrze Ci napisał - przy runflatach obowiązkowo trzeba czujniki bo nawet nie będziesz wiedział że nie masz powietrza. Następna rzecz jest taka że kontrola trakcji itp może nie działać poprawnie.

Opublikowano

Właśnie na takie cenne opinie czekałem, bo nic w szukajce na forum nie znalazłem, okej, kołuję czujniki, dzięki.

PS. Brak powietrza w runflacie musi się dać rozpoznać po zauważalnym odejściu opony od obręczy felgi z braku ciśnienia, ale to trzeba by dziennie obchodzić auto. :cool2:

Opublikowano
Właśnie przetestowałem rozwiązanie. Jeżeli tylko skrzynia jest w trybie sport to dźwięk jest jak w Comfort. Do tego odpada problem z dodatkowym wyłączaniem start/stop, bo wyłącza się domyślnie i nie trzeba się odrywać żeby sprawdzić czy jest dezaktywowany
***** ***
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten tryb to cudo, miłość do auta znów powróciła bo już dostawałem szału na mieście :)
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

 

Ciekawe, bo ja mam tylko tryby SPORT i COMFORT. Nie ma skrzyni biegów SPORT+

Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

 

Ciekawe, bo ja mam tylko tryby SPORT i COMFORT. Nie ma skrzyni biegów SPORT+

Masz w wyposażeniu sportowa skrzynie ?

***** ***
Opublikowano
Właśnie byłem w garażu zobaczyć i skrzynia ma dwa poziomy, sport i sport+. Myślę że na pierwszym powinno być ok.

 

Ciekawe, bo ja mam tylko tryby SPORT i COMFORT. Nie ma skrzyni biegów SPORT+

Masz w wyposażeniu sportowa skrzynie ?

 

Jak rozumiem to tak – mogą dźwignię wbić "w lewo", mam łopatki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie mieszajmy pojęć. Nie dotykasz gałki tylko konfigurujesz tryb sport individual w idrive.
Opublikowano

Hej.


Kolejne pytanie: da się ustawić już tryb zawieszenia od ad razu adaptive od razu na starcie? Bez naciskania za każdym razem? Poza tym adaptive ma ustawienia komfortowe poza tym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.