Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mojej wiedzy dopiero przy opcji Systemy asystujące kierowcy Professional samochód będzie reagował jak w Skodzie przy lane assist.


Zastanów się nad "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go".

Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź! Co do aktywnego tempomatu - zakładałem, ze jest on w pakiecie systemów asystujących professional i nie trzeba dodatkowo go zaznaczać. Muszę to potwierdzić zatem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć!

dobrze rozumiem, że w G20 mogę tego oczekiwać dopiero przy systemach asystujących professional? Nie zależy mi na półautonomicznej jeździe, tylko na tym, żeby lane assist był "aktywny".

Z góry dzięki!

dokładnie tak , tez miałem Tiguana i niestety jest gorszy system Lane Assist w podstawowej wersji w G20 - taki który odbija się agresywnie od pobocza, a nie stopniowo trzyma równolegle pobocza jak w Tiguanie , natomiast jak dokładnie działa droższy system Lane Assist w G20 nie powiem bo nie próbowałem

Opublikowano
Koledzy szybkie pytanie odnośnie świateł. Będę brał ledy adaptacyjne ale w konfiguratorze jest jeszcze asystent świateł drogowych. Czy wybierając adaptacyjne jest sens zakupu asystenta drogowych? Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie ledów adaptacyjnych - rozumiem że kiedy je aktywujemy to reflektor wykorzystuje do doświetlania soczewki świateł drogowych? Jeśli tak, to rozumiem że asystent drogowych wtedy nie jest używany bo działa system adaptacyjny i wykorzystując kamerę odpowiednio doświetla. Dobrze to rozumiem?

 

Wg mnie nie. Adaptacyjne ledy to tylko oświetlanie zakrętów. NIe wycinanie, to mają lasery. Asystent odpowiada za automatyczne wl/wył długich.

 

Adaptacyjne LEDy też mają wycinanie i świecenie "sekcjami" tak jak LASERy - różnica między nimi jest taka, że LASERy są mocniejsze. Wystarczy wpisać w YT i filmy pokazują jak adaptacyjne LEDy dzięki skrętnym soczewkom wycinają pewne partie żeby nie oślepiać jadących z naprzeciwka lub przed nami lub w ostateczności wyłączają doświetlanie danego reflektora.


Wracając do mojego pytania, mamy LEDy adaptacyjne i załóżmy że jedziemy zupełnie pustą drogą i aktywujemy światła adaptacyjne (nieważne czy LEDy czy LASERy). Czy wtedy automatycznie włączą się światła drogowe by maksymalnie doświetlić drogę przed nami? Ja tak to rozumiem... Czyli wydarzy się to samo, co w przypadku gdybyśmy ręcznie włączyli światła drogowe. Różnica pomiędzy aktywnymi adaptacyjnymi a drogowymi byłaby taka, że w momencie napotkania pojazdu przed nami adaptacyjne wykorzystają funkcję skręcania by nie oślepiać innych kierowców a światła drogowe będą walić do momentu aż je sami wyłączymy lub zrobi to asystent świateł drogowych jeśli go mamy. Jeśli tak jest jak myślę, to jaki czy jest sens brania asystenta drogowych skoro pewnie i tak każdy kto ma reflektory adaptacyjne jeździ z aktywną tą funkcją...


Prośba o info od tych którzy mają u siebie zarówno reflektory adaptacyjne jak i asystenta i mają porównanie, dzięki ;)

 

Sorry ale ogóle mieszasz funkcje i nazewnictwo. Świateł adaptacyjnych nie można aktywować one są albo ich nie ma. Za włączanie i gaszenie świateł drogowych automatycznie, tak żeby nie oślepiać innych odpowiada asystent świateł. Adaptacyjne w G20 doświetlają zakręty, nie wykonują żadnego skręcania żeby nie oślepiać. Zresztą chyba żadne światła nie robią uników na boki:-)


Asystent i rodzaj świateł to dwie różne rzeczy. Np w przypadku laserów musisz kupić obydwie funkcje i ale dalej są to oddzielne.


Pooglądaj filmiki na YT ale zaznacz G20 lub G21. NIe sugeruj się np G30 bo tam adaptacyjne światła działają na innej zasadzie. Randall dobrze Ci napisał.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

OK, teraz już wszystko jasne. Nawet nie przyszło mi do głowy, że LEDy adaptacyjne w nowej serii 3 będą się różniły od LEDów adaptacyjnych w nowej X4 którą miałem okazję jeździć. Po tym jak napisaliście że są różnice zależnie od serii, dopiero teraz w konfiguratorze doczytałem że seria 3 ma funkcję "BMW Selective Beam" dopiero w światłach laserowych, gdzie X4 ma tą funkcję w adaptacyjnych LEDach. A odnośnie asystenta świateł drogowych to wszystko jasne.


Wynika z tego, że dopłacając w trójce ponad 4K do adaptacyjnych zyskujemy rozwiązanie skrętne z doświetlaniem pobocza + fajniejszy wygląd reflektora.

Opublikowano

Hej, jakich potrzebuje części do wymiany oleju w 320d Xdrive mild hybrid?


1. Olej BMW Longlife 04 5w30 - 5 litrów? Czy 6 litrów?

2. Filtr oleju BMW OE 11428575211


Czy coś Jeszcze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mam wyłączyć to powiadomienie ? - o ile w ogóle mam to robić !- 3 dni temu skończył się płyn do spryskiwaczy , uzupełniłem , a tu nadal po staremu pomimo ze zbiornik pełny , co gorsza jak odpalam auto tez mam ostrzeżenie żeby uzupełnić płyn :duh:

IMG-20201213-075917358-HDR.jpg

Opublikowano
Jak mam wyłączyć to powiadomienie ? - o ile w ogóle mam to robić !- 3 dni temu skończył się płyn do spryskiwaczy , uzupełniłem , a tu nadal po staremu pomimo ze zbiornik pełny , co gorsza jak odpalam auto tez mam ostrzeżenie żeby uzupełnić płyn :duh:

IMG-20201213-075917358-HDR.jpg

 

No i to juz jest powod zeby pojechac do aso i wgrac nowy soft za free :) wiadomo ze powinno się samo wylaczyc po uzupelnieniu plynu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Czyżby znowu jaja z płynem jak w serii F? Cześć płynów nie lubiła się z czujnikiem.

U mnie z kolei działa on z takim opóźnieniem że w trasie na wakacjach wypsikałem cały a powiadomienie pojawiło się po godzinie :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?

 

Aktualizacja całego systemu zawsze kasuje program, są jeszcze boxy tylko wiadomo że nie ma takich przyrostów i gwarancje też można stracić

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@frotv jedne i drugie są piękne , jeśli jesteś posiadaczem prawa jazdy jak ja to kup pierwsze , ale jeśli jesteś kierowcą to kup drugie :wink:


jeżdżąc kilka dni temu po błocie śniegowym zauważyłem że jednak słabo są wyciszone nadkola , co myślicie na temat wyciszenia nadkola czy podwozia ? czy ktoś to robił w swoim G20 lub w innym aucie ? chyba byłoby to strzał w 10tke patrząc na doskonałe wyciszenie kabiny jeśli chodzi o silnik i szumów z okolicy słupka A :idea:

Opublikowano

Pytanko!

Czy Wasz układ kierowniczy jest mega czuły? Czy macie konieczność korygowania toru jazdy kierownica - lewo/prawo? Czy auto jedzie prosto czy ulega wpływom nawierzchni drogi - Np jak jest prosta droga, kierownica jest odchylona 1mm w lewo w związku poprzecznym pochyleniem jezdni?? Dajcie znać, bo u mnie ten układ kierowniczy jest turbo czuły i zastanawiam się czy to norma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Byrka20 moja odpowiedź na wszystkie Twoje pytania brzmi : tak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli znowu wizyta w ASO i podwójne espresso w papierowym kubku :cry2: , i tu pytanie z milion punktów : gdybym miał tuning silnika tzw. programem , czy taka aktualizacja systemu czy restartu systemu z powodu np. czujnika spryskiwaczy spowoduje że szlag trafi ten program i trzeba będzie znowu udać się do firmy tuningowej ?

 

Aktualizacja całego systemu zawsze kasuje program, są jeszcze boxy tylko wiadomo że nie ma takich przyrostów i gwarancje też można stracić

 

mi jak robili aktualizację to nie kasowali komputera silnika... więc się da...

Opublikowano

G20 albo skręca w lewo albo w prawo... brak pozycji zero.

Układ bardzo angażujący... Co na A i eSkach przeszkadza.

Początkowo bardzo irytujące, zwłaszcza po przesiadce z grupy VAG z ACC gdzie w zasadzie kierownicy w trasie się dotyka po to by komputer nie piszczał.

Opublikowano
Po przesiadce z f30 nie zauważyłem żadnych mankamentów układu kierowniczego. Może taka jest specyfika BMW z elektrycznym wspomaganiem ?
***** ***
Opublikowano
G20 albo skręca w lewo albo w prawo... brak pozycji zero.

Układ bardzo angażujący... Co na A i eSkach przeszkadza.

Początkowo bardzo irytujące, zwłaszcza po przesiadce z grupy VAG z ACC gdzie w zasadzie kierownicy w trasie się dotyka po to by komputer nie piszczał.

 

Całe życie jeździłem Vagiem, pierwsze auto BMW teraz (M340i) I w ogóle nie doświadczyłem tego co opisujesz.

Opublikowano

No więc u mnie historia wygląda nastepująco:


Odebrałem auto z salonu jako nowe nie śmigane i już po kilku kilometrach zauważyłem, że kierownica jest delikatnie odchylona w lewo przy jeździe na wprost. Uznałem, że może coś wymyślam i kompletnie temat zignorowałem. Po kilku dniach wybrałem się w dłuższą trasę po autostradzie i faktycznie kiera była odchylona jakiś 1 cm w lewo, inaczej auto jechało w prawo przy wyprostowanej w pozycji 0 kierownicy.


Pojechałem z tym do serwisu Auto Fus, gdzie panowie przyjęli auto i zrobili geometrie na gwarancji - sprawdzili zbieżność, zrobili tzw. kalibracje etc. Dostałem informację, że już jest wszystko super. Wyjeżdżam i bang! Oczywiście jest dokładnie tak jak było.... No więc nastepnego dnia po raz kolejny pojechałem do serwisu i mówię, że wcale nie jest OK. Panowie wzięli auto na warsztat, coś pokręcili i oddali. I owszem, było lepiej, ale kierownica wciąż musiała być odchylona w lewo aby auto jechało prosto.

Kolejny dzień, kolejne poprawki - przy czym tym razem mistrz serwisu powiedział wprost, że zrobił tak jak chciałem i już nie będzie nic poprawiał... I zgadnijcie co - okazało się, że znowu kierownicy jest skręcona lekko w lewo... Kilka dni później znowu tam pojechałem, samochodem przejechał sie już inny mistrz serwisu i przyznał, że faktycznie można zrobić jeszcze jedną korektę - i tak, zrobił, ale w drugą stronę....


Finalnie poszperałem trochę w sieci i znalazłem inny warsztat, który specjalizuje się w robieniu geometrii 3D itp. Pan chwile pogrzebał i faktycznie trochę to poprawił, ale wciąż jadąc prędkościami autostradowymi, kierownica musiała być odchylona 1 mm w lewo, inaczej auto zjeżdżało w lewo lub prawo.

Finalnie dzisiaj pojechałem do Inchcape i uwaga. Trafił mi się mega przyzwoity i kompetentny mistrz serwisu. Przejechał sie samochodem, wytłumaczył dokładnie jak działa układ kierowniczy, przyznał, że jego zdaniem kierownica jest delikatnie przechylona w lewo i on to w ogóle gdyby robił pod siebie, to by przekręcił ją w prawo... :D

Stanęło na tym, że wziął mi na szybko auto na podnośnik, skorygował jeszcze minimalnie położenie kierownicy i uwaga - jest perfekcyjnie.


Wniosek z tego jest taki:

1. Jeśli czujesz, że coś jest nie tak - proś żeby poprawili. I to przyznał sam mistrz serwisu - nie ma mowy o tym, żeby ktoś Ci wmawiał, że jest dobrze. Jeśli czujesz, że nie jest dobrze, to ma być zrobione tak, żebyś czuł, że DLA CIEBIE jest dobrze. Mega fajne podejście.

2. Owszem układ kierowniczy w BMW jest turbo czuly, ale nie tak, że auto jedzie od lewego do prawego i odwrotnie. Nie ma mowy - auto ma jechać idealnie prosto jak kierownica jest w pozycji 0, neutralnej, jak zwał tak zwał

3. Podejście serwisu do klienta diametralnie inne - podejście do klienta, próba znalezienia problemu, postawienie się serwisu w pozycji klienta i znalezienie dobrego rozwiązania. Dodam, że BMW Polska najpewniej serwisuje swoje samochody w BMW Inchcape w Warszawie - bo zauważylem tam kilka samochodów na charakterystycznych dla centrali tablicach rej. zaczynających sie na WY oraz dedykowanych ramkach na tablice rejestracyjne z hasłem RADOŚC Z JAZDY. Więc jeśli ktoś potrzebuję faktycznie dobrego i kompetentnego serwisu, to chyba Inchcape to właściwe miejsce.


Ogólnie na ten moment wszystkie problemy rozwiązane. Auto śmiga perfekcyjnie.

Polecam Żanet Kaleta :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.