Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
olej olejem , ale filtr powietrza to dopiero zagadka..wymiana co milion km wg. producenta :duh: a przecież to silniki z turbinami , wymagające ogromnej ilości powietrza do sprawnego działania !
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tylko oczywiście, żebyś miał na to dokument.

 

A po co?

W ASO wpiszą do systemu?

Jak będzie zmieniał poza ASO.

Zgodnie z prawem UE serwis i naprawy można robić poza ASO i nawet na zamiennikach, nie na częściach ORI. Oczywiście jak się coś zepsuje to wtedy ASO może próbować zrzucić winę na ten warsztat, więc po to dokument.

Aczkolwiek w wymianie oleju i filtra to chyba ciężko coś zepsuć.

Teoretycznie pewnie filtr oleju ma jakieś numery, ale nie wiem czy BMW ma to w swoich danych dopasowane do samochodu, żeby jakby co wykryć, że było zmieniane.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Porównałem filtry i były identyczne oznaczenia na tym co wyjąłem i na tym który kupiłem (oczywiście oryginał).
Opublikowano
Tylko oczywiście, żebyś miał na to dokument.

 

A po co?

W ASO wpiszą do systemu?

Jak będzie zmieniał poza ASO.

Zgodnie z prawem UE serwis i naprawy można robić poza ASO i nawet na zamiennikach, nie na częściach ORI. Oczywiście jak się coś zepsuje to wtedy ASO może próbować zrzucić winę na ten warsztat, więc po to dokument.

Aczkolwiek w wymianie oleju i filtra to chyba ciężko coś zepsuć.

Teoretycznie pewnie filtr oleju ma jakieś numery, ale nie wiem czy BMW ma to w swoich danych dopasowane do samochodu, żeby jakby co wykryć, że było zmieniane.

 

Pod koniec gwarancji, 98 kkm, miałem przypadek odstawania jakiegoś plastiku przy siedzisku kierowcy.

Od 60 kkm olej wymieniałem poza aso. Podobnie klocki przy 80kkm

A więc pokazałem racunek z wymiany oleju przy 80 kkm, mimo, że wymieniam co 10, to w aso po długiej naradzie orzekli, że nie mogą uznać reklamacji plastiku mimo, że do wymiany oleju i reszty poza aso, nic to nie wnosiło.

Powiedziałem im, aby oddalili się z takim podejściem bez zbędnej zwłoki.

Koszt plastiku pomijalny, estetyka również.


Smaczku sytuacji dodaje sprawa wymiany w tymże fotelu szyn.

Przypuszczam, że wyłamali wtedy jakieś mocowanie.


Olałem.


Dzisiaj mam 150 kkm i nic się, odpukać, nie dzieje.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja nie wiem, co ma plastik fotela do oleju :duh:

Czyli z tego wynika, że zgodnie ze wskazaniami kompa wymiany robimy w ASO, a dodatkowe na własną rękę nawet się tym nie chwaląc.

Opublikowano
Ja nie wiem, co ma plastik fotela do oleju :duh:

Czyli z tego wynika, że zgodnie ze wskazaniami kompa wymiany robimy w ASO, a dodatkowe na własną rękę nawet się tym nie chwaląc.

 

No bo mechanik inny niz w Aso zahaczyl i popsul, a mechanik w ASO by tego nigdy nie zrobil :lol: :lol: :lol:


Co do stanu gotowości to mi zrywa połączenie z BT jak kluczyk lub telefon (żona wziela auto i nie sprawdze) jest poza autem.

Opublikowano
Ja nie wiem, co ma plastik fotela do oleju :duh:

Czyli z tego wynika, że zgodnie ze wskazaniami kompa wymiany robimy w ASO, a dodatkowe na własną rękę nawet się tym nie chwaląc.

A to ma, iż aso zakwestionowało wymiany oleju w warsztacie no name.

:duh:


Koszt wymiany 30 zł brutto.

To ich pewnie wku...

:lol:


Negocjacje trwały z centralą ze 2h.


Olałem plastik.

Opublikowano
Ja nie wiem, co ma plastik fotela do oleju :duh:




Co do stanu gotowości to mi zrywa połączenie z BT jak kluczyk lub telefon (żona wziela auto i nie sprawdze) jest poza autem.

 

U mnie od razu się odpala jak otwieram drzwi po tym jak pilotem z domu nawet. Zamknę je fizycznie i dalej jest aktywny stan gotowości.

Opublikowano

Ile tego oleju do m340l wchodzi przy wymianie? Silnik 3.0. Chce zamówić, a nie wiem ile. Szkoda, że tylko w 1l bańkach jest ten olej ;/

Według kosztorysu od ASO to 6,5l, co wydaje mi się dużo.


Na przyszłość, gdyby ktoś szukał:

Olej do m340i: BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30

Filtr: nr 11428583898

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ile tego oleju do m340l wchodzi przy wymianie? Silnik 3.0. Chce zamówić, a nie wiem ile. Szkoda, że tylko w 1l bańkach jest ten olej ;/

Według kosztorysu od ASO to 6,5l, co wydaje mi się dużo.


Na przyszłość, gdyby ktoś szukał:

Olej do m340i: BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30

Filtr: nr 11428583898

6,5 litra, ni mniej ni więcej.


Na pewno 0W30 a nie 5W30?

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Ile tego oleju do m340l wchodzi przy wymianie? Silnik 3.0. Chce zamówić, a nie wiem ile. Szkoda, że tylko w 1l bańkach jest ten olej ;/

Według kosztorysu od ASO to 6,5l, co wydaje mi się dużo.


Na przyszłość, gdyby ktoś szukał:

Olej do m340i: BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30

Filtr: nr 11428583898

6,5 litra, ni mniej ni więcej.


Na pewno 0W30 a nie 5W30?

Taki mi podano w ASO w kosztorysie po nr VIN


170d29dd433f7.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak często ASO wymienia filtr powietrza do silnika w 340 ?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Widzę że każde aso sobie samo wymyśla czy ma być 5w czy 0w w b48/b58 :duh:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, dotarłem :twisted: wlałem 5w30 BMW twinpower turbo bo takie info dostał Stuffman od Best Auto Lublin.
Opublikowano

Panowie,


Chcę do G21 320 xd zalać Penrite po 2kkm, natomiast w klasie lepkości 5W30 mam aż 3 oleje z aprobatą BMW LL-04... :roll:

Może już ktoś wybierał tę markę do G20 i wklei który to ten odpowiedni ;)


Biorę też pod uwagę Amsoil, Millers.

Sporo jeżdżę więc zadbam z smarowanie 2x częściej niż komputer w aucie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, dotarłem :twisted: wlałem 5w30 BMW twinpower turbo bo takie info dostał Stuffman od Best Auto Lublin.

 

Ja tez dostalem info, ze taki wlasnie leja u mnie w ASO. Bede kupowal na dniach :)

Instagram: @kolczasty
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja tam omnibusem w tych sprawach nie jestem, ale 0W od 5W różni się tym, że 0W lepiej smaruje w niższych temperaturach. Czy czymś więcej?
  • Moderatorzy
Opublikowano
0W fachowcy nie zalecają bo ten olej przypomina już wodę.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekaw jestem czym był zalany silnik w fabryce bo jak zlewaliśmy to faktycznie rzadszego oleju jeszcze nie widziałem :shock: w każdym razie mam 5w i takiego będę używał. Mrozów u nas brak a pierwszy start zawsze mam w ogrzewanym garażu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dokładnie, po drugie każdy pewnie oszczędza na zimnym. Aczkolwiek, z tego co zaobserwowałem, B48 ma niższe temperatury pracy niż np. N13.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.