Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem właśnie na finiszu konfigurowanie nowego 30D. Auto w zasadzie już zamówione, Mpakiet, pneumatyka, oś skrętna (której akurat sie lekko obawiam) itd,

Zastanawiam się jeszcze czy jest sens dokładania przy tym silniku sportowego wydechu. Zdaje sobie oczywiście sprawę , że dźwięk jest "fejkowy", głośniki robią tam robotę, ale po przekopaniu tematów na anglojęzycznych forach dowiedziałem się tyle, że przy 50D brzmi to całkiem nieźle i że podobno w 30D można uzyskać równie dobry efekt dźwiękowy grzebiąc w sofcie auta, ponieważ na fabrycznych ustawieniach sportowe wydechy 30d i 50d nie brzmią tak samo dobrze.

Pytanie czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada już 30D z takim wydechem (u mnie w salonie nie mają) i może sie podzielić wrażeniami, a najlepiej filmikiem z nagraniem jak to gra. Dopłata w sumie ok 2 tysie, więc przy tej cenie auta może szkoda potem żałować że sie nie wzięło.

Opublikowano

Tylną oś skrętną w pierwszej wersji konfiguracji nie zaznaczałem, bo i po co..., ale po przejażdżce demówką z tą osią skrętną stwierdziłem, że to opcja must have w tym aucie. Jazda po mieście o wiele przyjemniejsza, a z ronda to bym nie zjeżdżał - tak się przyjemnie kręci. :lol: Zdecydowanie poprawia manewrowość auta i staje się bardziej zwinny.


Sportowego wydechu nie zamawiałem, bo jednak 30d to nie sportowe auto, więc nie ma co się oszukiwać :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Tylną oś skrętną w pierwszej wersji konfiguracji nie zaznaczałem, bo i po co..., ale po przejażdżce demówką z tą osią skrętną stwierdziłem, że to opcja must have w tym aucie. Jazda po mieście o wiele przyjemniejsza, a z ronda to bym nie zjeżdżał - tak się przyjemnie kręci. :lol: Zdecydowanie poprawia manewrowość auta i staje się bardziej zwinny.


Sportowego wydechu nie zamawiałem, bo jednak 30d to nie sportowe auto, więc nie ma co się oszukiwać :roll:

 

w 50D brzmi to tak jak w filmiku poniżej, czyli całkiem nie kiepsko. podobno można ten sam efekt uzyskać w 30D. Element odpowiedzialny za generowanie tego dźwięku (taka kulista puszka obok wydechu jest ponoć identyczna), różne między 50d a 30d są tylko jakieś ustawienia softu sterującego tym ustrojstwem



Opublikowano
Tylną oś skrętną w pierwszej wersji konfiguracji nie zaznaczałem, bo i po co..., ale po przejażdżce demówką z tą osią skrętną stwierdziłem, że to opcja must have w tym aucie. Jazda po mieście o wiele przyjemniejsza, a z ronda to bym nie zjeżdżał - tak się przyjemnie kręci. :lol: Zdecydowanie poprawia manewrowość auta i staje się bardziej zwinny.


Sportowego wydechu nie zamawiałem, bo jednak 30d to nie sportowe auto, więc nie ma co się oszukiwać :roll:

 

w 50D brzmi to tak jak w filmiku poniżej, czyli całkiem nie kiepsko. podobno można ten sam efekt uzyskać w 30D. Element odpowiedzialny za generowanie tego dźwięku (taka kulista puszka obok wydechu jest ponoć identyczna), różne między 50d a 30d są tylko jakieś ustawienia softu sterującego tym ustrojstwem



czy ta puszka jest elementem wlasnie sportowego wydechu w konfiguratorze (nie ma mozliwosci kontroli rodzaju dzwieku przez iDrive bez tej opcji)?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam X5 30d z takim wydechem. Jak odbierałem auto, a stało w przeszklonym pomieszczeniu do odbioru i odpaliłem silnik, to powiem szczerze, że szczęka mi opadła mając w głowie że to diesel. Ten dźwięk wydechu działa w dwóch trybach - standardowy we wszystkich trybach jazdy oprócz sport, kiedy dźwięk jest 2x głośniejszy. Jak dla mnie patent jest super. Dźwięk podobny do V8 robi piorunujące wrażenie (wiedząc dalej że to diesel), ale szczególnie na osobach wokoło jak przegazujesz w trybie Sport. Jest tylko jeden ból z mojego punktu widzenia. Zresztą nie pierwszy w oprogramowaniu tego samochodu. NIE można tego wyłączyć całkowicie.... A to oznacza, że jak przejechałem się z kolegą który swoją X5 odbierał dwa tygodnie wcześniej, bez tego wydechu, to miałem wrażenie że jadę elektrycznym samochodem bo tak było cicho. Czasem wolałbym to wyłączyć, ale "mózgi" w BMW nie przewidziały, że ktoś może chcieć czasem wyłączyć jak jedzie 1000 km i wyłączy wszystko co robi hałas. Wiem co mówię, bo 2x zdarzyło się że nie uruchomił się subwoofer po uruchomieniu auta i cyk! nie ma sportowego wydechu :) Cicho, elektrycznie :)

Ogólnie polecam bo to robi robotę, szczególnie za 2500 zł bodajże. Może BMW poprawi pewne skandaliczne niedociągnięcia w sofcie i będzie pełnia szczęścia :)

Opublikowano

Mam takowy wydech w X5 30d , brzmi dość rasowo , myślę że watr dopłaty.Działa w dwóch trybach: sport oraz w ustawieniach sport individual .....

np.Silnik sport + układ kierowniczy sport. W trybie komfort jest cisza.

Opublikowano

Jak odbiorę X6 to podzielę się opinią bo w G06 sportowy wydech jest w standardzie. Znalazłem taki filmik na YouTube, słyszycie jakąś różnice?


W X7 50d ten wydech nie zrobił na mnie dużego wrażenia, spodziewałem się więcej w porównaniu do 30d.


Opublikowano
Jak odbiorę X6 to podzielę się opinią bo w G06 sportowy wydech jest w standardzie. Znalazłem taki filmik na YouTube, słyszycie jakąś różnice?


W X7 50d ten wydech nie zrobił na mnie dużego wrażenia, spodziewałem się więcej w porównaniu do 30d.


 

Wg mnie jest wyraźna różnica :)

Opublikowano
Jak odbiorę X6 to podzielę się opinią bo w G06 sportowy wydech jest w standardzie. Znalazłem taki filmik na YouTube, słyszycie jakąś różnice?


W X7 50d ten wydech nie zrobił na mnie dużego wrażenia, spodziewałem się więcej w porównaniu do 30d.


 

Wg mnie jest wyraźna różnica :)

 

Piszesz o różnicy pomiędzy trybami jazdy na filmiku? Czy o różnicy 30d vs 50d?

Opublikowano
Jak odbiorę X6 to podzielę się opinią bo w G06 sportowy wydech jest w standardzie. Znalazłem taki filmik na YouTube, słyszycie jakąś różnice?


W X7 50d ten wydech nie zrobił na mnie dużego wrażenia, spodziewałem się więcej w porównaniu do 30d.


 

Wg mnie jest wyraźna różnica :)

 

Piszesz o różnicy pomiędzy trybami jazdy na filmiku? Czy o różnicy 30d vs 50d?

 

Chodzi mi o słyszalną różnicę w dźwięku wydechu na filmiku, zależnie od trybu jazdy.

Opublikowano
30d i 50d to zasadniczo ten sam silnik tylko liczba turbin różna. Sam wydech ma regulacje natężenia (niedostępne z poziomu użytkownika) i moim zdaniem w m50d jest znacznie mocniejszy. W obu przypadkach koło v8 nawet nie stało, ale jak na diesla jest fenomenalne, lebiej w dieslu brzmi tylko Sq7.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30d i 50d to zasadniczo ten sam silnik tylko liczba turbin różna. Sam wydech ma regulacje natężenia (niedostępne z poziomu użytkownika) i moim zdaniem w m50d jest znacznie mocniejszy. W obu przypadkach koło v8 nawet nie stało, ale jak na diesla jest fenomenalne, lebiej w dieslu brzmi tylko Sq7.

 

Najlepiej z takich diesli to brzmi Maserati Levante. Myslałem, że M50d brzmi super dopoki nie przejechałem sie wspomnianym Maserati. SQ7 brzmi podobnie do M50d.

Co do tego, ze silnik 30d jest taki sam jak 50d to trudno sie zgodzic. Z wyjatkiem pojemności i liczby cylindrów to wiele wiecej wspolnego to one ze soba nie maja.

Ogolnie co do korzystania z tego aktywnego wydechu to właczam tryb sport niezbyt czesto. Na trasie konfiguruje raczej zawias sport, uklad kierowniczy sport ale skrzynia i silnik comfort. Czasem uzywam po miescie trybu sport+ czyli wszystko max sportowo ale tylko dla zabawy a suvem mam na to sporadycznie ochote.

Opublikowano



BTW. Ciekawe porównanie. Do 120 km/h jeszcze w miarę równo +/- 2-3 km/h, ale od 120 km/h widać jak 30d łapie zadyszkę. :D

Opublikowano
50d w trybie Sport Indivudual (nie wiem czemu nie sport+) a 30d ruszalo chyba z launch control.

Faktycznie, nie zwróciłem uwagi. Czyli byłaby większa różnica, ale tak czy inaczej od 120 km/h 30d "przestaje już jechać" w porównaniu do mocniejszych braci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


BTW. Ciekawe porównanie. Do 120 km/h jeszcze w miarę równo +/- 2-3 km/h, ale od 120 km/h widać jak 30d łapie zadyszkę. :D

 

Troche dziwnie to porownanie zrobione. Tam powinno byc juz do 100km/h 1,3s roznicy a na tym filmie osiagaja 100 prawie rowno. Od 150km/h to czuc ze nawet M50d zaczyna sie męczyc. Jednak SUV i wysokie predkosci nie lubia sie za bardzo.

Opublikowano
Panowie litości - M50d odsadza 30d drastycznie i to przy każdej prędkości , prawie półtorej sekundy 0-100 to przepaść przy wartościach w okolicy 6 sekund . Przy większych prędkościach przewaga jest jeszcze większa .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Ciekawe jak szybko dyskusja dociera do takich absordow. Zaraz udowodnimy, że w sumie 2.0d też by dało rade i jeździ jak m50d :mrgreen:
Opublikowano
Nie wiem o czym dyskusja, jak szybko zostało wyjaśnione, że nierzetelny pomiar (różne tryby, launch control). Sami się nakręcacie. Z drugiej strony to pokazuje, że nie ma takiej przepaści, drastycznych różnic jeśli można sprokurować taki filmik. :D Ale definicją przepaści dla jednych jest porównanie X3 18d do X5 50d, a dla niektórych to już porównania pomiędzy 3 litrowymi silnikami o różnicy w podzespołach i mocy.
Opublikowano

Cześć, mam pytanie odnośnie tego wydechu.

Mam G05 30d bez sportowego wydechu, czy po załączenia trybu sport powinno coś pomrukiwać w głośnikach czy nie?

Jeżeli tak to gdzie to ustawić, bo u mnie cisza. Jak jeździłem demo to dźwięk był słyszalny i nawet drażniący ale nie pamiętam czy był tam wydech sportowy w opcji czy tylko mruczało dzięki trybowi sport.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.