Skocz do zawartości

F11 2.0 benzyna N20, temperatura cieczy chłodzącej?


maklos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mamy pytanie jaka jest właściwa temperatura cieczy chłodzącej? BMW F11 rok 2013 silnik 2.0 benzyna N20.


Wentylator chłodnicy chodzi na maxa gdy temperatura cieczy osiągnie 102 C (odczyt z ukrytego menu oraz pomiar temperatury lokalnie termometrem)

Czy 102 C to nie za dużo? Przy jakiej temperaturze powinien otworzyć się termostat?


Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam


Mamy pytanie jaka jest właściwa temperatura cieczy chłodzącej? BMW F11 rok 2013 silnik 2.0 benzyna N20.


Wentylator chłodnicy chodzi na maxa gdy temperatura cieczy osiągnie 102 C (odczyt z ukrytego menu oraz pomiar temperatury lokalnie termometrem)

Czy 102 C to nie za dużo? Przy jakiej temperaturze powinien otworzyć się termostat?


Dzięki za pomoc.

W innych sie wentylator zalacza przy 107 czy nawet wiecej.


Termostat chyba 87*C.


102 to nei za duzo.

Ale dziwne ze przy 0 taka temp osiaga chyba ze niezle katujesz.


Mam N26 (taki troche lepszy N20) w F30 i... zima nigdy nie mialem wentylatora odpalonego (nie zauwazylem). Latem sie zdarzalo ale to czy od klimy czy od temp to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Dzięki za odpowiedz.

Coś mi się wydaje że termostat się zacina w okolicach 103 C. Gdyż nagle temperatura spada do 89 C

Jedna rura za termostatem jest zimna kiedy dolot jest 103 C, potem obie gorące.

Właściwy termostat to TM 25 108 ale tam temperatura otwarcia to 108 C Czy to nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdz czy przypadkiem nie wysiada ci pompa wody. Zalaczanie sie wentylatora na max to wlasnie 1 z objawow gdy elektryczna pompa wody zaczyna szwankowac.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa raczej dobra, widzę ciecz płynie do zbiorniczka.

Jeżeli termostat ma się otworzyć przy 103-108 C to czemu wentylator startuje przy 101 C, gdzie cały czas jest mały obieg i chłodnica nie pracuje brak przepływu?

W małym BMW F20 118i ciecz chłodząca ma temperaturę 108 C która oscyluje +/-4 C i tam wentylator się nie włącza.

Czy ktoś możne zobaczyć u siebie jak jest temperatura cieczy chłodzącej w silniku N20 w czasie normalnej jazdy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie tez był strumien w zbiorniczku a wentylator z czasem zaczal startować na kompletnie zimnym silniku. Nie wiem jak pompy w n20 ale w n55 wlasnie taki jest 1 z objawów. Wygoogluj sobie bmw radiator fan full speed i zobacz ile tego jest na zagranicznych forach. Nie mówię że to jest na 100 proc pompa. Podpowiadam tylko bo sam przez to przeszedłem.

Teraz silniki taka maja temperaturę robocza okolo 108 stopni.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.