Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Z powodu braku ogrzewania w dniu wczorajszym odpowietrzałem cały układ. Mam mechaniczną pompe wody wiec odkreciłem korek i auto pochodziło z 20 min, osiągneło w tym czasie 102 stopnie i taką temp. utrzymywało. w tym czasie kilkukrotnie po uciskaniu węzy auto wyrzucało przez zbiorniczek płyn, który uzupełniałem. Nawiew zrobił się cieplejszy ale nie gorący. Podczas odpowietrzania ustawiona była temp. na max i obroty nawiewu na min. Zrezygnowany już zakreciłem korek i auto natychmiast zaczęło grzać jak powinno jednak zaczęło też gotować płyn chłodniczy. dzi, gdy auto ostygło musiałem dolać aż 2,5l płynu. Pojeździłem troche i ogrzewanie znowu nie działa a płyn się gotuje. Dodam, że płyn to K2 zielony koncentrat oraz Valvoline MAXLIFE koncentrat( zmieszane) rozcieńczone z wodą w proporcji mniej więcej 1:2. Czy ktoś zna przyczynę takiego zachowania samochodu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj rok i miesiąc produkcji auta.


Po rozgrzaniu auta , wszystkie węże ciepłe??? Chłodnica też ciepła???

A jak auto się gotuje to działa wentylator elektryczny??? Żaluzja się otwiera.???

Jakieś błędy w komputerze???

Opublikowano

kwiecień 2008 to produkcja. Wersja USA/

Węze od chłodnicy do termostatu goracy, za termostatem mocno ciepły. W inpie pokazuje temp 102stopnie i 60 stopni (output temperature). wentylator chodzi cały czas na niskich obrotach ale nie uruchamia sie na maxa. Temp auto trzyma 102 stopnie. Żaluzji nie ma ta wersja. Błędów związanych z tym brak. Dodam, że miałem wyciek z wężyka odpowietrzającego pomiędzy głowicami więc był wyciek płynu. Wczoraj wężyk wymieniałem i uzupełniałem płyn. Wcześniej auto nie gotowało płynu choć było zapowietrzone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta temperatura na wyjściu z chłodnicy mi nie pasuje.....może masz ją przydkaną ????
Opublikowano
Dziś pojeździłem chwile z podpiętym komputerem. Auto trzyma temp w zakresie 99-103 stopnie ( na zewnątrz było 8stopni). Output temperature skacze w zakresie ok. 27-85 stopni. Chłodnica pozostaje cały czas zimna, wąz za termostatem jest tylko lekko ciepły a przed gorący.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mapowany termostat


Otwieranie i zamykanie zmapowanego termostatu jest kontrolowane przez charakterystyczną mapę.


Mapowany termostat zapewnia, że ​​w jego zakresie kontrolnym utrzymywana jest stała temperatura płynu chłodzącego na wlocie silnika.


W warunkach jazdy przy niskim obciążeniu mapowany termostat ustawia wysoką temperaturę płynu chłodzącego (efektywne zużycie).


Przy pełnych obciążeniach lub wyższych prędkościach obrotowych temperatura płynu chłodzącego jest obniżana, aby chronić komponenty.


Zintegrowany moduł zasilający dostarcza napięcie do zmapowanego termostatu.


> E70


Odwzorowany termostat otrzymuje zasilanie z przedniego dystrybutora energii w puszce przyłączeniowej.






Wiatrak elektryczny


Wentylator elektryczny jest sterowany przez jednostkę sterującą DME za pomocą sygnału modulowanego szerokością impulsu (ocena za pomocą obwodu elektronicznego w wentylatorze).


Jednostka sterująca DME steruje różnymi prędkościami wentylatora elektrycznego za pomocą sygnału modulowanego szerokością impulsu (od 10 do 90%).


Wskaźniki cykli, które są mniejsze niż 5% i większe niż 95%, nie wyzwalają urządzenia sterującego i są wykorzystywane do celów rozpoznawania błędów.


Prędkość wentylatora elektrycznego zależy od temperatury płynu chłodzącego na wylocie płynu chłodzącego (chłodnicy) i ciśnienia w układzie klimatyzacji. Wraz ze wzrostem prędkości na drodze zmniejsza się prędkość wentylatora elektrycznego


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/2KFcof4



Nie mogę znaleźć opisu działania wentylatora elektrycznego chłodnicy. Kiedyś czytałem ,że jeżeli wiatrak kręci się z jednostajną prędkością to jest to tryb awaryjny.

Dziwne , że nie masz żadnego błędu???

Opublikowano

do sprawdzenia:

- pompa - zobacz czy na wolnych jest strumień przelewowy /lub po lekkim dodaniu gazu/

- szczelność układu, może zasysać powietrze i zapowietrzać układ

- termostat - drogi biznes ale jak się nie otwiera to też będzie wywalać płyn


Jeśli żadne z powyższych to ostatecznie uszczelka pod głowicą - do sprawdzenia czy w płynie nie ma spalin np testerem z allegro. Ale jeśli auto nie zostało mocno przegrzane to samo z siebie nie powinno strzelić....

Opublikowano

Witam,

Na wstępie dziękuje Wam za pomoc w temacie.

Aktualnie problem jeszcze nie rozwiązany, jednak:

Wczoraj ponownie odpowietrzyłem układ uciskając węże na otwartym zbiorniczku i zapalonym samochodzie i zaczęło wiać ciepłym powietrzem. Zakręciłem wiec korek i pojechałem się przejechać, okazało się, że po 10 km w zbiorniczku nie było żadnego ciśnienia i na gorącym silniku mogłem odkręcić bez problemu korek. Poczytałem trochę o korkach i okazuje się, że jego nieszczelność może doprowadzać do zapowietrzenia się układu. Kupiłem dzisiaj nowy korek, jutro montaż. Na amerykańskich forach wyczytałem zalecany sposób odpowietrzania dla tego typu samochodu tj. Ogrzewanie temp. max, siła nawiewu min., ogrzewanie foteli max, odkręcony zbiorniczek wyrównawczy, odpalić auto na 1 -2 min, po czym zakrećić korek i ma być dobrze.

Odnośnie termostatu, samochód utrzymuje książkową temp. podczas jazdy tj 99-103 stopnie więc mniemam, że termostat jest ok, czy mam racje ?

Oleju w układzie wspomagania nie widać.

Przelew powrotny do zbiorniczka jest sprawny więc jak mniema to i pompa sprawna ?

Opublikowano

No fakt zapomniałem o korku, też może być winowajcą... Sprawdź po wymianie czy po pewnym czasie łapie ciśnienie, bo jego brak to może być nieszczelność układu.

Co do temperatury silnika to charakterystyka mapy termostatu jest taka, że do 103 stopni ma trzymać na niskim zakresie obrotów, podczas energicznej jazdy na wysokich obrotach silnika,

temperatura powinna spadać do 85 stopni. Także przy niskich temperaturach zewnętrznych trudno sprawdzić termostat... Generalnie jak się otwiera to powinna być cała chłodnica ciepła.

Co do odpowietrzania nie wiem tylko po co grzanie foteli na max???? Ja osobiście też uciskam przewody i ładnie zaciąga płyn ze zbiorniczka.

Rozumiem że miałeś na myśli olej w układzie chłodzenia, więc zazwyczaj go nie zobaczysz bo do układu mogą przedostawać się spaliny które będą go zapowietrzać.

Opublikowano
No fakt zapomniałem o korku, też może być winowajcą... Sprawdź po wymianie czy po pewnym czasie łapie ciśnienie, bo jego brak to może być nieszczelność układu.

Co do temperatury silnika to charakterystyka mapy termostatu jest taka, że do 103 stopni ma trzymać na niskim zakresie obrotów, podczas energicznej jazdy na wysokich obrotach silnika,

temperatura powinna spadać do 85 stopni. Także przy niskich temperaturach zewnętrznych trudno sprawdzić termostat... Generalnie jak się otwiera to powinna być cała chłodnica ciepła.

Co do odpowietrzania nie wiem tylko po co grzanie foteli na max???? Ja osobiście też uciskam przewody i ładnie zaciąga płyn ze zbiorniczka.

Rozumiem że miałeś na myśli olej w układzie chłodzenia, więc zazwyczaj go nie zobaczysz bo do układu mogą przedostawać się spaliny które będą go zapowietrzać.

 

Korek wymieniony, na początku grzało lekko ciepłem ale już podczas jazdy niestety chłód. Temp. podczas jazdy jak wcześniej czyli ok 100 stopni. Na postoju jak się grzał do 103 stopni to chłodnica zimna i wąż za termostatem lekko ciepły (to może być złudne bo obok jest bardzo gorąca obudowa do vaccum). Może należny znowu pouciskać przewody ? Choć z opisu wynika że powinno się samo odpowietrzyć.

Czy może winny być termostat? Z tego co czytałem wynika że przed rozgrzaniem auta działa mały obieg m.in przez nagrzewnice więc teoretycznie jeśli termostat nie działa (nie otwiera się) to powinno auto grzać ?

Też mnie dziwi ogrzewanie foteli bo to przecież elektryka... może ktoś z rozpędu tak napisał.

Opublikowano
Ewidentnie masz uszczelke pod głowicą do wymiany.

Da się to w jakiś sposób zweryfikować ?

Opublikowano

z tą głowicą to powoli... da się sprawdzić https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-50-testow-6225288012

Głowica pada jak się auto katuje lub mocno przegrzeje bez płynu. A brak płynu często jest przez nieszczelność układu.

Trzeba dobrze termostat sprawdzić, czyli jeszcze raz odpowietrzyć aż będzie ogrzewanie bez zakręcania korka, przy okazji sprawdzić czy pompa przelewa też na wysokich obrotach

/zdarza się że na wolnych działa siłą rozpędu a na wysokich już nie/.

Do tego sprawdzić testerem i jak jest ok i NIE MA NIESZCZELNOŚCI to wymieniłbym termostat a i najlepiej też pompę.

A i doczytałem że masz płyn mieszany z wodą, tego bym nie polecał tu trzeba gotowy. Rozumiem że nie ma lpg.

Opublikowano

quote="przemekwww"]z tą głowicą to powoli... da się sprawdzić https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-50-testow-6225288012

Głowica pada jak się auto katuje lub mocno przegrzeje bez płynu. A brak płynu często jest przez nieszczelność układu.

Trzeba dobrze termostat sprawdzić, czyli jeszcze raz odpowietrzyć aż będzie ogrzewanie bez zakręcania korka, przy okazji sprawdzić czy pompa przelewa też na wysokich obrotach

/zdarza się że na wolnych działa siłą rozpędu a na wysokich już nie/.

Do tego sprawdzić testerem i jak jest ok i NIE MA NIESZCZELNOŚCI to wymieniłbym termostat a i najlepiej też pompę.

A i doczytałem że masz płyn mieszany z wodą, tego bym nie polecał tu trzeba gotowy. Rozumiem że nie ma lpg.



Dzięki Przemek za otuchę bo już patrzyłem na koszta wymiany uszczelek :)

Gdy odpowietrzam na otwartym korku to zaczyna wiać lekko ciepłe ( nie wiem jak to nazwać), prawdziwie gorące leci po zakręceniu korka. Tak zaobserwowałem na tą chwile. Pompa na niskich na pewno przelewa a na wysokich oczywiście sprawdzę jutro.

Czy możesz napisać jak w moim przypadku uszkodzony termostat mógłby powodować brak ogrzewania skoro silnik osiąga wysoką temp ?

Tak Płyn mieszany z wodą. Będzie wymieniony jak wszystko usprawnię na oryginalny bo z tego co czytałem tak zalecają chyba, że polecasz jakiś inny tańszy równie dobry ?. Zrobię też wtedy płukankę.

LPG nie ma.

WAŻNE:

Dziś czytałem kody błędów i pojawił się następujący w rheingold:

9C7B- zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: elektryczne ogrzewanie

Opublikowano

Jeżeli termostat nie otwiera dużego obiegu, to woda łapie za dużą temperaturę, robią się bąble powietrza i układ już zapowietrzony...

Tu nie ma co więcej się nad tematem rozczulać tylko trza wszystko sprawdzić jak pisałem: tester, szczelność, termostat i pompa.

9C7B - to raczej błąd czujnika powietrza od klimy który nie ma większego znaczenia dla chłodzenia.

Opublikowano
Powiedz mi jeszcze czy jeśli mam teraz zapewne termostat 105 stopni to czy jestem go w stanie mimo to sprawdzić we wrzątku (np. niepełne otwarcie) ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedz mi jeszcze czy jeśli mam teraz zapewne termostat 105 stopni to czy jestem go w stanie mimo to sprawdzić we wrzątku (np. niepełne otwarcie) ?


Według tego opisu , ciężko będzie go w ten sposób sprawdzić....ale niech się wypowie ten , kto może próbował tego sposobu.....

Mapowany termostat


Otwieranie i zamykanie zmapowanego termostatu jest kontrolowane przez charakterystyczną mapę.


Mapowany termostat zapewnia, że ​​w jego zakresie kontrolnym utrzymywana jest stała temperatura płynu chłodzącego na wlocie silnika.


W warunkach jazdy przy niskim obciążeniu mapowany termostat ustawia wysoką temperaturę płynu chłodzącego (efektywne zużycie).


Przy pełnych obciążeniach lub wyższych prędkościach obrotowych temperatura płynu chłodzącego jest obniżana, aby chronić komponenty.


Zintegrowany moduł zasilający dostarcza napięcie do zmapowanego termostatu.


> E70


Odwzorowany termostat otrzymuje zasilanie z przedniego dystrybutora energii w puszce przyłączeniowej.

Opublikowano

odpowietrzyć i niech chodzi na postoju może być na lekko podniesionych obrotach, 20 minut i musi się zagrzać aż do załączenia wiatraka. Cała chłodnica musi być gorąca.

Do tego nie może być wycieków, bo może lać z tyły silnika, ni będzie nic widać a będzie zapowietrzać.

Opublikowano
Zrobione 70 km, ogrzewania brak, chlodnica gorąca. Zlokalizowana nieszczelnosc na zbiorniku wyrownawczym w miejscu zgrzewania. Moze to byc przyczyną?
Opublikowano

Może nie napisałem tego jasno ale układ musi być szczelny i od tego zaczynamy sprawdzanie chłodzenia....

Być może jest to przyczyna ale może to być i skutek awarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytalem i nie bardzo rozumiem o co chodzi? Na goracym silniku odkrecasz korek zbiorniczka :?: Sprecyzuj bardziej w prostych slowach:

1. Dlaczego twierdzisz iz gotuje plyn? N62 ma juz plyn zagotowany (103 stopnie pracy)

2. Brak ogrzewania?

Opublikowano
Przeczytalem i nie bardzo rozumiem o co chodzi? Na goracym silniku odkrecasz korek zbiorniczka :?: Sprecyzuj bardziej w prostych slowach:

1. Dlaczego twierdzisz iz gotuje plyn? N62 ma juz plyn zagotowany (103 stopnie pracy)

2. Brak ogrzewania?

 

ad 1. teraz już płynu nie gotuje, spowodowane to było złą proporcją płynu w układzie chłodniczym

ad 2. brak ogrzewania... po prostu nie leci ciepłe powietrze z nawiewów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No, to juz jasne. To tak: jak staniesz przodem do auta, po prawej stronie, na wysokosci kielicha jest zawor, dosc nisko, ciezkie dojscie. Ten zawor, podwojny, jest odpowiedzialny za puszczanie cieplej cieczy do chlodnicy klimatronika. On jest uszkodzony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.